Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sie 16, 2011 16:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/623488_Ale ... iezki.html

Cytuj:
Aleje bez ścieżki
rbi 16-08-2011, ostatnia aktualizacja 16-08-2011 14:42

Ścieżki rowerowe wzdłuż Al. Jerozolimskich? Nie da rady – mówi ratusz. Wąskie gardła są w okolicach Dworca Centralnego i na Moście Poniatowskiego.

O wprowadzenie takiej trasy prosił radny Dariusz Dolczewski (PO).

– Rozwój sieci ścieżek rowerowych w Warszawie stanowi niezbędny element zwiększający komfort i przyjazność układu transportowego miasta – napisał w interpelacji.

Tłumaczy, że w sieci ścieżek rowerowych brakuje połączeń wschód-zachód. – Ponadto buspas w Al. Jerozolimskich jest szeroki, co z pewnością umożliwi realizację techniczną wydzielenie ścieżki – dodaje.

Władze miasta twierdzą, że nie jest to proste.

– Analiza wykazała, że w stanie obecnym nie jest możliwe wyznaczenie ciągów rowerowych na odcinku mostowym Mostu Poniatowskiego – odpowiada wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.

Chodnik wzdłuż mostu jest za wąski, by wprowadzić tam jeszcze rowery, nie najlepszym pomysłem wydaje się również zawężenie jezdni do jednego pasa ruchu w każdą stronę.

Także pas dla autobusów nie jest wystarczająco szeroki, by zabrać jego część dla rowerów. – Szerokość pasów autobusowych w Al. Jerozolimskich wynosi 3-3,5 m, przy 3,5 metrowych pozostałych pasach ruchu i nie umożliwia wydzielenia z nich pasów ruchu dla rowerów – tłumaczy wiceprezydent Wojciechowicz.


Heh, tłumaczenie że skoro na moście się nie da to nie zrobimy nigdzie jest równie fantazyjne jak odpowiedź w sprawie skrzyżowania Nowoursynowska/Dolina Służewiecka, gdzie całkowita wymiana sygnalizacji nie jest okazją do dodania sygnalizacji dla rowerów -- będzie nią... kolejna całkowita wymiana sygnalizacji w bliżej nieokreślonej przyszłości.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 18, 2011 13:10 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 07, 2008 12:39
Posty: 53
Przy trzyipółmetrowych pozostałych pasach ruchu? To one za szerokie są -? Można je zwęzić, poszerzyć buspas do postaci autobusowo-rowerowej i zostanie kłopot z Poniatoszczakiem. "Tylko". Patrz post wyżej, rzeczywiście fantazyjne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 18, 2011 21:40 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
"Ścieżkę rowerową" to od Placu Zawiszy do Mostu Poniatowskiego owszem można zrobić - upchnąć ją jakoś - bo miejsce na większości odcinków jest, ale...

Po pierwsze to taka droga rowerowa musiałaby być obustronna i po obu stronach dwukierunkowa.

Wyznaczenie prawdziwej drogi rowerowej wiązało by się w paru miejscach z prawdziwą rewolucją w podejściu i zmianie myślenia zarządców... Są co najmniej dwa ciężkie miejsca.
1. Skrzyżowania Al.Jerozolimskich z Chałubińskiego
2. Rondo Dmowskiego
Oba miejsca w przypadku budowy dróg rowerowych wymagają budowy naziemnych przejazdów rowerowych oraz przejść dla pieszych! - tu można trafić na beton pewnych umysłów
W obu przypadkach konieczna będzie przebudowa sygnalizacji świetlnych - tu trafimy na brak kasy, brak wpisu w planach budowy na lata dalsze itp.

Między innymi dlatego jestem zwolennikiem PASÓW ROWEROWYCH . Czy tam autobusowo-rowerowych. Najważniejsze żeby po jezdni! Ich powstanie wiązałoby się zapewne TYLKO :wink: ze zwężeniem pasów ruchu, dodaniu kilkunastu znaków drogowych itp. ułamkami kosztów przebudowy wszystkiego w przypadku wydzielonych dróg rowerowych.

Pasy rowerowe zaczynałyby się za Placem Zawiszy, a kończyły na wysokości Muzeum Narodowego. Mostem jeździłoby się tak jak dzisiaj. Kto się obawia jedzie chodnikiem, odważniejsi, obyci, ryzykanci i szaleńcy jadą jezdnią :mrgreen:

PS. Nie zbudują bo nie buduje się dróg rowerowych znikąd donikąd! :shock: :oops: :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 19, 2011 7:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
wildzi napisał(a):
PS. Nie zbudują bo nie buduje się dróg rowerowych znikąd donikąd! :shock: :oops: :mrgreen:


Stąd był postulat ZM o zbudowanie odcinków asfaltu między skrzyżowaniami, bez oznakowania jako drogi dla rowerów. Byłby to czytelny sygnał, że pozostaje już tylko ucywilizować same skrzyżowania, a nie tłumaczyć się później, że "przecież i tak nie ma dróg dla rowerów między nimi". A przy okazji konieczne byłoby wreszcie wytyczenie przejść dla pieszych w centrum miasta, ku czemu niestety pasy dla rowerów się nie przyczyniają.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 19, 2011 11:09 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zdm.waw.pl/informacje/wiadom ... ejach.html

ZDM napisał(a):
Remont chodnika w Alejach Jerozolimskich trwa od wakacji i obejmuje ciągi pieszych po obu stronach na odcinku od alei Jana Pawła II do Muzeum Wojska Polskiego. Wymianą nawierzchni zostanie również objęty fragment ulicy Emilii Plater, który z racji remontu przejścia podziemnego pod tą ulicą, pozostawiono na ten rok. Koszt całego remontu: 4,3 zł.


Gdyby faktycznie tyle kosztował, wszystko byłoby OK, jednak wobec milionkrotnie wyższej ceny, zamiana szarej kostki na szare płyty i zwężanie chodnika na rzecz oficjalnie wydzielanych (zagłębieniem i inną nawierzchnią) ukośnych miejsc parkingowych to straszliwe marnotrawstwo. Ale nie ważne na co, nie ważne jak, ważne by wydawać.

Jako że żadnej różnicy jakościowej pomiędzy odcinkami przed i po wymianie za bardzo nie widać, liczę że chociaż zostaną wygrodzone miejsca *nie* przeznaczone na parkowanie i będzie przynajmniej jedna korzyść z całego przedsięwzięcia.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 20, 2017 20:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/nowych-c ... zolimskich

Cytuj:
Kolejne zmiany w rejonie Dworca Centralnego. Wyremontowaliśmy chodnik po południowej stronie Alei Jerozolimskich. Na nowej nawierzchni pojawiły się płyty prowadzące i ostrzegawcze, uporządkowaliśmy też parkowanie. Jest estetyczniej i bezpieczniej.

Obrazek
Obrazek

Remont chodnika to kontynuacja naszych prac z początku maja. Wówczas nową nawierzchnię zyskała południowa jezdnia Alei Jerozolimskich (na odcinku E. Plater – Poznańska) i skrzyżowanie z ul. E. Plater. Po zakończeniu robót na jezdni, kontynuowaliśmy prace przy remoncie chodnika


Wygląda lepiej, ale ciekawe, czy ktoś będzie chciał siedzieć na ławkach przy sześciopasmowych Jerozolach... W sumie, jeżeli i tak ma być to rozwiązanie tymczasowe do czasu mitycznej przebudowy ronda Dmowskiego, można było zrobić jednokierunkowy DDR od Plater do Poznańskiej, pozwalający ominąć obowiązek jazdy środkiem jezdni. Poznańska jest już dwukierunkowa, więc można by legalnie włączyć się do ruchu. Byłoby ciasno przy zejściu do podziemi przy Plater, ale tak samo jest przy Nowowiejskiej/M Politechnika. Poza tym i tak pewnie byłoby wygodniej niż obecna innowacyjna organizacja ruchu, gdzie aby skręcić w prawo z Plater należy skręcić w lewo, w prawo i jeszcze raz w prawo, w sumie czekając trzy cykle. A dla jadących jezdnią można by zrobić zjazd na DDR za schodami. Pytanie tylko, jak to oznakować, by mogli z tego korzystać mniej pewni siebie, a równocześnie nie było obowiązku wjazdu dla tych, którzy nie chcą po chwili ponownie włączać się do ruchu.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 20, 2017 22:46 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
axxenfall napisał(a):

Wygląda lepiej, ale ciekawe, czy ktoś będzie chciał siedzieć na ławkach przy sześciopasmowych Jerozolach...


Deficyt ławek jest ogromny więc na pewno się przydadzą. To nie są ławki z oparciem więc nie służą do długotrwałego przesiadywania.

axxenfall napisał(a):

W sumie, jeżeli i tak ma być to rozwiązanie tymczasowe do czasu mitycznej przebudowy ronda Dmowskiego, można było zrobić jednokierunkowy DDR od Plater do Poznańskiej, pozwalający ominąć obowiązek jazdy środkiem jezdni.


Dodać pół metra i jest dwukierunkowa. Przedłużyć do Nowogrodzka x Marszałkowska i mamy spójna trasę przez centrum.

axxenfall napisał(a):
Poznańska jest już dwukierunkowa, więc można by legalnie włączyć się do ruchu. Byłoby ciasno przy zejściu do podziemi przy Plater, ale tak samo jest przy Nowowiejskiej/M Politechnika.

Cpry
axxenfall napisał(a):
Poza tym i tak pewnie byłoby wygodniej niż obecna innowacyjna organizacja ruchu, gdzie aby skręcić w prawo z Plater należy skręcić w lewo, w prawo i jeszcze raz w prawo, w sumie czekając trzy cykle.

Aby wjechać spowrotem w AJ to trzeba jeszcze raz w prawo i czekać na skręt w lewo :-)
axxenfall napisał(a):
A dla jadących jezdnią można by zrobić zjazd na DDR za schodami. Pytanie tylko, jak to oznakować, by mogli z tego korzystać mniej pewni siebie, a równocześnie nie było obowiązku wjazdu dla tych, którzy nie chcą po chwili ponownie włączać się do ruchu.


Nie da się zrobić dobrze wszystkim. Wielbicieli jazdy obok buspas zamiast wydzielona ddr jest może 1%.
Można zrobic zjazd na jezdnię przed Dmowskim. A jak ktoś by chciał pojechać Marszałkowska na północ to mógłby zjechać przy Poznańskiej.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So kwi 20, 2019 20:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje ... 89107.html

Cytuj:
Most Poniatowskiego: wiadukt do remontu. Na stole kilka wariantów

Miasto szykuje się do wielkiego remontu części mostu Poniatowskiego - wiaduktu nad Powiślem - który może pochłonąć nawet 400 milionów złotych. Rozważane są warianty z budową drogi rowerowej i modernizacją torowiska. Prace mogą opóźnić powstanie skateparku pod mostem.

- To świeża sprawa, rozmawiamy o siedmiu, ośmiu wariantach. Przeprowadzana jest analiza ekonomiczna, a także ekspertyzy techniczne - mówi tvnwarszawa.pl Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, który most Poniatowskiego ma pod opieką.

Zapowiedź utrudnień

Pracami ma być objęty wiadukt od wejścia na stację Powiśle do Wisłostrady. Główne pytanie brzmi, czy remont obejmie tylko konstrukcję, na której most stoi, czy całość przeprawy z torowiskiem, przystankami, oświetleniem, barierkami i "doklejeniem" ścieżki rowerowej.
Jeżeli drogowcy pójdą w stronę drugiego rozwiązania, to potrzebnych może być nawet 400 milionów złotych.

- Planowanie tych prac wynika z warunków technicznych. Most nie jest zagrożony, natomiast jest to taki stan, który wymaga sporej części prac w krótkiej perspektywie czasowej. Kompleksowe roboty będą wiązały się z wyłączeniami ruchu na moście, ale prowadzone w mniejszym zakresie, mogą oznaczać minimalne ograniczenia w ruchu – wyjaśnia Puchalski.

Urzędnicy będą analizować, czy zmodernizować torowiska, by tramwaje mogły jeździć szybciej. Dziś ze względu na hałas muszą zwalniać do 30 km/h. Puchalski nie wyklucza również, że na przeprawie może powstać droga rowerowa. Takie pomysły pojawiały się po tragicznym wypadku, do którego doszło we wrześniu 2018 roku. Dziś to miejsce jest koszmarem rowerzystów, a jazda zgodna z przepisami (z uwagi na buspas - de facto środkiem drogi) ryzykowna.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL