Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz paź 25, 2012 12:41 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz paź 25, 2012 12:28
Posty: 2
Nie pierwszy i nie ostatni absurd związany z ruchem rowerowym w polskich miastach.

Mam kolegę, który na rowerze zjeździł pół Europy, a wypadek miał na swoim osiedlu.

Cóż, chyba trzeba się przyzwyczaić...

_________________
projekty domów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 25, 2012 13:40 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr maja 30, 2012 10:41
Posty: 13
A czy ktoś w ogóle wie, czemu u nas z uporem maniaka stosuje się niebezpieczne barierki "żeberkowe" (w dodatku zakończone ostrymi ceownikami) zamiast takiego czegoś:

Obrazek

???

Czy miejskie instytucje w jakiś sposób tłumaczyły używanie w Warszawie niebezpiecznego typu barierek?

_________________
http://lukasz78.bikestats.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 25, 2012 16:06 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 11:45
Posty: 103
Obrazek

Tak to teraz wygląda.. Machnięto farbą jak najbliżej barierek,
tak żeby było wrażenie że jest okej i że nie zaanektowano prawie w ogóle ścieżki rowerowej.



lukasz78 gdzie to zdjęcie jest robione?

_________________
--
rowerem.info.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 25, 2012 22:10 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr maja 30, 2012 10:41
Posty: 13
Zdjęcie wygrzebalem w sieci, według opisu zostało zrobione w Radomiu.

_________________
http://lukasz78.bikestats.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 18, 2012 20:17 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
A w rejonie skrzyżowania z Lazurową leżą sobie palety z ciemnoróżową kostką. Niefazowaną.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 19, 2012 8:39 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 11:45
Posty: 103
Przystanek autobusowy z tymi nieszczęsnymi barierkami przy ścieżce już działa.
Czyżby ZDM odebrał inwestycję od ZTM? A co z moimi uwagami?

Zgodnie z pismem, które dostałem od nich:
"...Wszelkie ewentualne wady i usterki wykonanych robót zostaną przez Wykonawce usunięte w ramach zawartej z m. st. Warszawą Umowy przed dopuszczeniem przystanku do eksploatacji..."

usterki powinny być usunięte, czyżby wystarczyła ta maźnięta linia farby?
Trzeba napisać pismo jeszcze raz.

_________________
--
rowerem.info.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 20, 2012 12:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 28, 2011 11:45
Posty: 103
a propos.. obiło mi się o uszy, że nie można od tak sobie zmniejszać szerokości ścieżki rowerowej, ale nie mogę tego nigdzie znaleźć w dokumentach...
czy ktoś się orientuje może o takim zapisie?

_________________
--
rowerem.info.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 20, 2012 13:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
sansan napisał(a):
a propos.. obiło mi się o uszy, że nie można od tak sobie zmniejszać szerokości ścieżki rowerowej, ale nie mogę tego nigdzie znaleźć w dokumentach...
czy ktoś się orientuje może o takim zapisie?

Droga dla rowerów, zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta (standardami rowerowymi), ma mieć skrajnię nie mniejszą, niż 0,5m.
Odstępstwa od skrajni 0,5m może udzielić BDiK, ale nawet wtedy skrajnia nie może mieć mniej, niż 0,2m (co wynika z Rozporządzenia ministra właściwego).
Płot przy Górczewskiej narusza oba akty prawne -- trzeba cisnąć, żeby postawili go zgodnie z Zarządzeniem, 0,5m od krawędzi drogi rowerowej.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 17, 2013 6:19 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Układ drogowy nad stacją metra Ks. Janusza. Z grubsza odtwarza on stan istniejący Górczewskiej między Ciołka a Góralską (z likwidacją jednego przejścia dla pieszych, wydłużeniem zatok i udrożnieniem drogi dla rowerów w miejscu gdzie nie wykupiono gruntów - Górczewska 104 i okolice):

http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... anusza.zip

Projekt uwag:

Cytuj:
Negatywnie oceniamy likwidację przejście dla pieszych po zachodniej stronie skrzyżowania z ul. Jana Olbrachta. Przejście należy zachować, nie wszyscy idą do metra.

Wnosimy o likwidację zatok autobusowych. Zatoki te zabierają miejsce pieszym w rejonie, w którym jest ono szczególnie potrzebne, ze względu na znaczenie stacji metra jako węzła przesiadkowego. Postulat jest tym bardziej istotny, jeżeli II linia metra będzie rozbudowana wg zasady 3+3, co oznacza że stacja Ks. Janusza przez lata będzie stacją końcową metra.

Zapewnić możliwość wjazdu rowerem z ul. Góralskiej na drogę dla rowerów po północnej stronie ul. Górczewskiej

W rejonie budynku Górczewska 90 proponujemy wprowadzić ruch rowerowy w projektowaną jezdnię serwisową. Pozwoli to odsunąć ruch rowerowy od przystanku autobusowego i wyjścia z metra. W kształcie zaproponowanym w projekcie droga dla rowerów ze względu na przyleganie do jezdni serwisowej służyć będzie głównie nielegalnemu parkowaniu. Jezdnia serwisowa powinna być wykonana w technologii nawierzchni asfaltowej.

Jw. w rejonie przystanku Jana Olbrachta 02, budynku Górczewska 104 i ew. dalej na zachód.

Należy zapewnić możliwość przejazdu rowerem po południowej stronie ul. Górczewskiej. Postulujemy zrezygnować z jednego pasa ruchu w kierunku centrum i wyznaczenie w jego miejsce pasa ruchu dla rowerów. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zwężenie przy tym jezdni o 1,5 m (poszerzenie pasa zieleni, chodnika lub pasa dzielącego), ale możliwe jest też utrzymanie istniejącego przekroju ze zmianą szerokości i oznakowania pasów: 2x pasy ruchu 3,5 m + pas rowerowy 2,0 m między skrzyżowaniami, pas do skrętu w lewo 3,0 m + 2x pasy ruchu 3,5 m + pas rowerowy 2,0 m przed skrzyżowaniami.


A propos ostatniego punktu: analogiczne rozwiązanie powinno być przewidziane w projektach innych stacji wzdłuż ul. Górczewskiej (Moczydło, w przyszłości także Wola Park). W połączeniu z istniejącym odcinkiem drogi dla rowerów między ul. Deotymy a al. Prymasa Tysiąclecia i paroma uzupełnieniami udrożni to przejazd rowerem po południowej stronie ul. Górczewskiej w kierunku centrum. Jednocześnie ograniczy to dopływ samochodów do centrum na kierunku, na którym wybudowano metro, co stanowić będzie wzorcowe pod względem spójności rozwiązanie transportowe, zawierające zarówno element marchewki (sprawny transport publiczny - metro) i kija (trudniejszy dojazd samochodem - zwężenie jezdni). Bez zmian przy tym pozostanie przepustowość w kierunku od centrum (trudno wjechać, łatwo wyjechać).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 21, 2013 16:46 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): So kwi 18, 2009 13:52
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Witam, piszę pierwszy raz więc chciałbym się przedstawić. Jestem Andros czyli Andrzej, mieszkam na Bemowie, Jelonki płn. Codziennie, od wiosny do jesieni, pokonuję trasę Jelonki via Wola aż na dolny Mokotów. Z Czumy na Czerniakowską/Chełmska. Jest to dokładnie 14,700m. Pokonuję rekreacyjnie w czasie między 40-55minut (zależy od pory dnia, warunków i pięknych widoków które czasami podziwiam:)
Górczewską omijam jak mogę, przeważnie jadę przez pl.Kasztelański do Olbrachta, dalej Elekcyjną do DR na PrymasaTysiąclecia. DR Górczewska omijam z kilku powodów, przebiega ona w monotonnych warunkach, cały czas na słońcu, na swej drodze spotykam sfrustrowanych kierowców którzy w roverzyście na DR widzą wroga (Górczewska\Powstańców, Górczewska\Konarskiego) oraz wysokie "podbicie" na ścieżce na Konarskiego, oraz uciążliwy piach i śmieci na odcinku od Powstańców Śląskich aż do Moczydła. Generalnie lubię poruszać się uliczkami z małym natężeniem ruchu bo tam spotyka się dojrzałych ludzi którzy szanują Ciebie ale i przede wszystkim SIEBIE.

_________________
Kto czyta książki, żyje podwójnie....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL