Standardy są gotowe od mniej więcej roku, od tego czasu ugrzęzły w opiniowaniu, uzgadnianiu i generalnym marazmie warszawskich urzędów. Kolejne wersje:
http://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... we-086.pdfhttp://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... we-088.pdfhttp://www.zm.org.pl/download/projekty/ ... we-091.pdfW tak zwanym międzyczasie Łódź zdążyła skopiować warszawskie standardy, uzgodnić je pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi, skonsultować i uchwalić. 5 maja zostały podpisane przez tamtejszego wiceprezydenta.
Nasze uwagi:
http://www.zm.org.pl/?a=wytyczne_rowerowe-087Aha - wytyczne przygotowała firma Transeko, nie Transprojekt. Tfu! Chroń nas Panie przez przygotowywaniem jakichkolwiek wytycznych przez Transprojekt, ta firma to się najwyżej do szorowania kibli nadaje.
W tym samym wątku na SSC jest jeszcze przynajmniej jedno niedomówienie:
Cytuj:
Ścieżki rowerowe będą w ciągu 17stycznia - cybernetyki
Ścieżkę w Cybernetyki zaopiniowaliśmy negatywnie. Jeśli powstanie, to będzie to bardziej utrudnienie niż ułatwienie dla ruchu rowerowego:
http://www.zm.org.pl/?a=cybernetyki-085W 17 Stycznia jest istniejący wyrób ścieżkopodobny, który też systematycznie przeskakuje z jednej strony jezdni na drugą. Już obecnie jest to jeden z bardziej niebezpiecznych dla rowerzystów odcinków w Warszawie, a po otwarciu wiaduktu nad torami ruch zapewne wzrośnie i będzie jeszcze gorzej.