Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sie 30, 2016 18:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Żenada. Pozostał szeroki asortyment błędów, od literówek i składniowych przez terminologiczne po poważne merytoryczne.

Na specjalną nagrodę zasługuje tłumaczenie na angielski, które jest mniej zrozumiałe od Google Translate (np. "bus loop" jako pętla autobusowa).

Może by ten temat do jakiegoś NIK, CBA czy innej trzyliterowej służby podrzucić?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 31, 2016 6:20 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 25, 2015 15:04
Posty: 92
Największa paranoja tego projektu w EU:

5.4.3.2 Przed rondami o jednym pasie ruchu, rondami małymi oraz mini rondami należy
zakończyć pas ruchu dla rowerów 15-20 m przed rondem i wyznaczyć tor ruchu
dla rowerów w osi pasa za pomocą znaku P-27.
Obrazek
Rysunek 5.21 Przykład zakończenia i rozpoczęcia pasów dla rowerów w rejonie małych rond
Źródło: wykonanie własne

Wszystko ma sens, gdy zakłąda się, że nie ma samochodów. Dla wiele pasów ruchu jest ten sam pomysł. Ścieżka kończy się w polu. To dla kogo była robiona. Potem rowerzysta powiniem wziąśc rower na plecy, bo sprzedało się ziemię pod wylewające się bloki. Szczególnie uciążliwe, gdy nie ma chodnika. Najlepszy w tym projekcie jest znak sierżant i oczywiście koniecznie brukowana wysoka wysepka wraz ze słupkami. Rowerzysta wyjeżdzą na środek pasa i zaczyna zakłocać cały ruch na rondzie. Uwaga jedzie "złote dziecko". Głośniczki, smarthone i okulary przyciemniane.
Najpiękniejszy przykład małego ronda. Plac Zawiszy. Jest ul. Koszykowa. Z jednej strony mamy coś pourywanego dla rowerów, z drugiej "sorry" zabrakło farby. I kończy się Koszykowa, no to myk rowerzysta w Raszyńską przecina trzy pasy bez żadnych kompleksów. Samody trąbią. Hurra jest rondo z tramwajami. Teraz kto ma pierwszeństwo tramwaj czy ja? Widzę, że tutaj też nie ma problemów. Druga grupa cyklistów zasuwa chodnikiem ku uciesze pieszych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 31, 2016 10:45 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
Tutaj chodzi o to, żeby wysłać rowerzystów przed samochody już przed rondem co ma swoje uzasadnienie (lepsza widoczność), na rondzie środkiem pasa można jeździć już od kilku lat


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 31, 2016 13:21 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 25, 2015 15:04
Posty: 92
Fajowo. Pełne bezpieczeństwo na drodze. Najlepiej jak się jeździ z prawa na lewo i z lewa na prawo na rondzie. Rewelka. A jakie ma prawa kierowca?
Na drodze osiedlowej to jeszcze rozumiem, ale przy jakimś markecie to złe pomysły.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sie 31, 2016 18:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Akurat rysunek i ogólna myśl jest dobra. Plac Zawiszy nie jest ani małym rondem, ani rondem o jednym pasie ruchu. Na małych rondach o jednym pasie ruchu ruch rowerów na zasadach ogólnych jest rozwiązaniem zalecanym m.in. w Niemczech, Francji, Belgii. Tutaj przykład obszernego omówienia tematu z bibliografią (rysunek 4.9 z Belgii odpowiada temu co w standardach):

http://www.bruxellesmobilite.irisnet.be ... es-web.pdf

Problem z tym zapisem jest czysto bałaganiarski i bardzo charakterystyczny dla tego opracowania. To powinno być coś w stylu

"Przed minirondami oraz małymi rondami o jednym pasie ruchu..."

Ale ponieważ mamy do czynienia raczej z luźnym myślotokiem niż z dbającymi o logikę i strukturę standardami technicznymi, to wyszło, że należy te sierżanty malować także na małych rondach dwupasowych (np. na Płaskowickiej), semidwupasowych itp., albo na dużych rondach o jednym pasie ruchu (np. w węźle drogi ekspresowej).

Zwracałem na to uwagę w dwóch kolejnych iteracjach konsultacji standardów. Niestety, te konsultacje to strata czasu była, zarówno Via Vistula jak i ZDM równo olały temat.

Na deser: rysunek 5.21 jest niezgodny z pkt 5.2.5.5. tych samych standardów.

A to wcale nie są najpoważniejsze błędy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 01, 2016 17:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Jako że gminy pozawarszawskie uznały, że nie ma sensu przyjmowania jakichkolwiek standardów, obecnie przygotowywane są projekty o różnorakim stopniu kreatywności. Dzięki rezygnacji ze standardów można było pominąć standardowe kryteria takie jak bezpośredniość czy atrakcyjność, ale zgodnie z warunkami konkursu do RPO, wszystkie projekty powinny realizować zasady projektowania uniwersalnego, np. tolerancję na błędy. Zatem odpowiednio zaprojektowano infrastrukturę i zaznaczono to w opisie.

Cytuj:
5. Tolerancja na błędy - zakłada się również tolerancję na błędy użytkowników produktów projektu. Materiał, z którego zostanie wybudowana ścieżka rowerowa będzie na tyle trwały, że nie ulegnie zniszczeniu w przypadku ewentualnego wypadku komunikacyjnego z udziałem rowerzystów.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 01, 2016 19:38 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Skąd ten cytat? I informacja o odrzuceniu standardów? Przecież żywo tu dyskutowany bubel był zamawiany tylko po to - Warszawa już swoje standardy miała.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 02, 2016 9:10 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytat z przecieków projektowych, a informacja o odrzuceniu (porzuceniu) standardów z ZDM.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 24, 2017 19:00 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt paź 02, 2012 17:21
Posty: 13
nowe Standardy Rowerowe, podejście drugie
http://ogloszeniabzp.um.warszawa.pl/zamowienie.php?zamowienie=57875


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 28, 2018 17:24 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Z ciekawostek, przynajmniej jedna gmina podwarszawska już w 2015 r. uznała, że nie ma co się oglądać na Warszawę i przyjęła własne standardy:

https://bip.nadarzyn.pl/plik,2762,zarza ... -1-pdf.pdf

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL