Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt mar 11, 2008 19:07 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
W najbliższy czwartek odbędzie się pierwsze spotkanie Parlamentarnej
Grupy ds. Rozwoju Komunikacji i Turystyki Rowerowej. Wezmą w nim udział także przedstawiciele sieci Miasta dla Rowerów z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania, Torunia. Chcemy poruszyć m.in. kwestie niezgodności Prawa o Ruchu Drogowym z Konwencją Wiedeńską i absurdów w innych ustawach.

Termin w zasadzie cały czas nie jest ustalony na 100%, waha się pomiędzy 13 a 16. Wstępnie uzgodniliśmy 13:30 jako godzinę spotkania medialnego (zdjęcia i wywiady dla prasy), część robocza zacznie się trochę później. Gdyby ktoś mógł wpaść na chwilę pokazać się na rowerze na części medialnej, to byłoby bardzo fajnie. Większa frekwencja pozwoliłaby pokazać, że wielu osobom zależy na prorowerowych zmianach w polskim prawie, a z drugiej strony - dobrze wyglądałaby na zdjęciach, co ułatwiłoby nagłośnienie naszych postulatów na cały kraj :)

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 12, 2008 17:15 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych pod Sejm na 12:50. Pokażmy posłom i mediom, że wielu osobom zależy na tych zmianach! Liczymy na Was!

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 18, 2008 14:15 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://www.rp.pl/artykul/9156,105746.html

Cytuj:
Posłowie promują jazdę na rowerze
nat 12-03-2008, ostatnia aktualizacja 12-03-2008 15:14

W Sejmie powstała Parlamentarna Grupa Rowerowa. Należy do niej 30 posłów. Wśród członków jest m.in. szef klubu LiD Wojciech Olejniczak i posłanka PiS, była minister sportu Elżbieta Jakubiak.

Obrazek
Posłowie chcą promować jazdę na rowerze

Wiceprzewodniczący Grupy Łukasz Gibała (PO) podkreślił, że posłowie chcą "promować rozwój transportu rowerowego także przez pokazywanie się na rowerach".

"Chcemy współpracować z podobnymi grupami z innych parlamentów. Pojawił się pomysł, że będziemy spotykać się razem na rowerach" - dodał Gibała.

"Będziemy rozmawiać z urzędnikami, głównie z Ministerstwa Infrastruktury. Chcemy przynajmniej część postulatów zgłaszanych przez rowerzystów wprowadzić w życie" - podkreślił.

Gibała zapowiedział, że dziś odbędzie się w Sejmie spotkanie z grupą kilkunastu ekspertów reprezentujących stowarzyszenia rowerzystów z całej Polski. "Mają nam przedstawić swoje postulaty. Po spotkaniu odbędzie się happening polegający na tym, że posłowie będący członkami grupy odbędą przejażdżkę rowerową kończącą i zaczynającą się pod Sejmem" - dodał.

Wojciech Olejniczak uzasadnia swój akces do Grupy chęcią "promocji zdrowego trybu życia". "Jestem zwolennikiem jazdy na rowerze. W Polsce jazda na rowerze jest ciągle zbyt mało popularna" - powiedział Olejniczak.

"W parlamencie funkcjonują zespoły piłkarskie i narciarskie - nie ma powodu, żeby nie istniała grupa rowerzystów" - podkreślił.

Poseł PSL Eugeniusz Kłopotek uważa pomysł powstania Grupy za chybiony. "Jak posłowie wymyślają tego typu historie to znaczy, że nie mają nic do roboty. Ja w Sejmie na rowerowe wojaże czasu nie znajduję" - powiedział.

"Kto chce jeździć niech jeździ. Niech się koledzy skrzykną i uprawiają sport. Wątpię też, że sprawy rowerzystów efektywnie załatwi specjalna grupa" - dodał. Zaznaczył przy tym, że sam stara się jak najczęściej wsiadać na rower. "Moja średnia 'dawka' to 40 km" - chwali się poseł.


http://www.rp.pl/artykul/15,106306.html

Cytuj:
Parlamentarna Grupa Rowerowa wystartowała
EB 13-03-2008, ostatnia aktualizacja 13-03-2008 15:34

Działa już Parlamentarna Grupa Rowerowa. Jednak na krótką wycieczkę na dwóch kółkach udało się tylko 2 z 30 jej członków.

- To wina pogody i tego, że w Sejmie trwa ważna debata nad ratyfikacją Traktatu Lizbońskiego - tłumaczyła słabą frekwencję posłów przewodnicząca Grupy, posłanka PO Ewa Wolak.

Do Grupy należy m.in. szef klubu LiD Wojciech Olejniczak i posłanka PiS, była minister sportu Elżbieta Jakubiak.

W wycieczce, razem z członkami stowarzyszeń rowerowych, oprócz samej przewodniczącej wziął udział jej zastępca - Łukasz Gibała (PO).

Jak podkreśliła Wolak, najważniejsze w działalności grupy będą spotkania z przedstawicielami rządu i stowarzyszeń rowerowych. Pierwsze ma odbyć się po czwartkowej wyprawie.

- Chcemy aby powstała polityka rowerowa państwa. Na spotkaniach Grupy częstym gościem będzie minister infrastruktury - zapowiedziała.

Marcin Hyła, przewodniczący projektu "Miasto dla Rowerów" uważa, że w Polsce przepisy dyskryminują rowerzystów. - Do zrobienia jest bardzo dużo. Rowerzyści są w znacznie gorszej sytuacji niż np. w Niemczech, Holandii czy Francji. Mamy nadzieję na rychłe zmiany w prawie o ruchu drogowym - podkreślił.

Według Hyły, rowerzysta jadący prosto ścieżką rowerową powinien mieć na skrzyżowaniu pierwszeństwo przed pojazdami, które skręcając przecinając tę ścieżkę. Podał, że Polska jest jednym z niewielu krajów, w których rower takiego pierwszeństwa nie ma. W jego ocenie, przepis ten należy jak najszybciej zmienić, co zapobiegnie licznym wypadkom.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 25, 2008 17:39 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn gru 03, 2007 1:51
Posty: 23
Lokalizacja: warszawa
Wedle mojej wiedzy wytrawnymi kolarzami szosowymi są Wicepremier Pawlak i europoseł Marek Siwiec... powinni się włączyć do tych inicjatyw jako eksperci...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 20, 2008 14:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2770
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/2915E743

Tadeusz Jarmuziewicz napisał(a):
Odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 4783

w sprawie dostosowania przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym do treści ratyfikowanej przez Polskę Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu 8 listopada 1968 r.

(...)

Brzmienie art. 27 ust. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym, uchylonego nowelizacją z 2001 r., było zgodne z wyżej wymienioną treścią art. 16 ust. 2 konwencji wiedeńskiej. Do chwili obecnej, w ramach prac Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (Grupa Robocza - WP 1) do konwencji wprowadzono wiele zmian. Przywołany przepis art. 16 ust. 2 konwencji po zmianach z dnia 28 marca 2006 r. otrzymał brzmienie: Podczas wykonywania manewru zmiany kierunku ruchu kierujący - nie naruszając postanowień art. 21 niniejszej konwencji dotyczących pieszych - jest obowiązany przepuścić użytkowników drogi poruszających się po jezdni lub innych częściach drogi, którą zamierza opuścić. (While changing direction the driver shall, without prejudice to the provisions of Article 21 of this Convention regarding pedestrians, allow road users to pass on the carriageway, or on other parts of the same road he is preparing to leave.)

Pomimo widocznej różnicy w przytoczonej powyżej treści poprzedniego oraz obecnego brzmienia przepisu art. 16 ust. 2 konwencji nie ma nadal pełnej zgodności tego artykułu z przepisami art. 27 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Szeroki zakres zmian konwencji od chwili jej ratyfikowania wymaga przeprowadzenia wnikliwej analizy tego aktu prawnego w odniesieniu do obecnych krajowych regulacji prawnych. Po przeprowadzeniu tych prac możliwe będzie przygotowanie projektu ustawy nowelizującego przepisy, poprzez które powstały rozbieżności pomiędzy aktami prawnymi przywołanymi w interpelacji.

W związku z powyższym, resort podejmie niezbędne działania w celu zapewnienia zgodności przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym z aktualnymi przepisami konwencji wiedeńskiej.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 22, 2009 9:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Onet: słyszeli dzwon, nie wiedzieli, gdzie on...

http://wiadomosci.onet.pl/1901918,11,item.html

Onet napisał(a):
PAP, POg/01:45
Rząd szykuje "politykę rowerową"

"Metro": Rząd wspólnie z organizacjami pozarządowymi przygotowuje "politykę rowerową", zakładającą m.in. zniesienie absurdalnych przepisów utrudniających życie cyklistom.
Zmiany w prawie opracowuje roboczy zespół ekspertów przy Ministerstwie Infrastruktury. W jego skład wchodzą przedstawiciele resortu oraz społecznicy ze stowarzyszeń zgromadzonych w ramach programu "Miasto dla rowerów".

Plan realizacji tzw. polityki rowerowej rządu składa się z dwóch etapów. W pierwszym uproszczone mają zostać przepisy, którym podlegają cykliści, np. zniknąć może przepis zabraniający przewożenia dzieci w przyczepkach. Dziś grozi za to 300 zł mandatu. Możliwe też, rowerzyści dostaną pełnoprawne pierwszeństwo na skrzyżowaniu, gdy ścieżka rowerowa przecina ulicę - teraz dwa różne przepisy wzajemnie się wykluczają.

W drugim etapie zespół ekspertów zajmie się ścieżkami rowerowymi. Eksperci proponują m.in., aby wszędzie wyglądały tak samo. Teraz niektóre są z kostki, inne z asfaltu. Mają być również uproszczone zasady ich budowy, by ścieżki dwukierunkowe mogły powstawać obok jezdni jednokierunkowych. Do 2013 r. rząd planuje przeznaczenie na ścieżki 109 mln euro unijnych dotacji - zapowiada "Metro".

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 22, 2009 12:33 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 522
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
http://emetro.newspaperdirect.com/epaper/viewer.aspx

Strasznie niewygodne do czytania (lupka) ale polecam.

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 04, 2009 21:09 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://www.emetro.pl/emetro/1,85648,6999730,.html

Cytuj:
Zielone światło dla rowerów
Jacek Różalski
2009-09-03, ostatnia aktualizacja 2009-09-03 18:36

Posłowie chcą ułatwić życie rowerzystom. Do końca roku zamierzają tak zmienić kodeks drogowy, żeby jego przepisy były podobne do obowiązujących w krajach przyjaznych cyklistom. Policja kręci nosem.

Szybką zmianę przepisów forsuje parlamentarna grupa ds. rozwoju komunikacji i turystyki rowerowej. Liczy 41 posłów, a na jej czele stoi posłanka Ewa Wolak (PO) z Wrocławia. Z miasta, które szczyci się tym, że jest najbardziej przyjazne cyklistom. - W piątek w Ministerstwie Infrastruktury zbiera się zespół, który omówi najważniejsze postulaty polskich rowerzystów - mówi Ewa Wolak. Zespół składa się z przedstawicieli grupy parlamentarnej, urzędników resortu i działaczy organizacji rowerowych. - Chcemy przy wsparciu ministerstwa jeszcze w tym roku znowelizować kodeks drogowy, żeby rowerzyści poruszający się po polskich drogach czuli się bezpieczniej - dodaje posłanka Wolak.

Sprawa jest pilna, bo Polska należy do europejskiej czołówki, jeśli chodzi o liczbę wypadków, w których rowerzyści ponoszą śmierć. Ostatnie dane mówią o prawie 16 zabitych rocznie na milion mieszkańców. Średnia europejska to czterech cyklistów.

- Zmiany, które mają zmniejszyć liczbę wypadków z udziałem użytkowników rowerów, są dość radykalne, ale bez ich wprowadzenia nie ma szans na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów - mówi Marcin Hyła, twórca ruchu Miasta dla rowerów.

Czego chcą rowerzyści?

- W tej chwili ustawa pozwala kierowcy samochodu, zamierzającemu skręcić w prawo lub w lewo, zajeżdżać drogę rowerzyście jadącemu wprost. Według proponowanych przepisów, kierowcy musieliby ustąpić pierwszeństwa cyklistom.

- Przy skręcie w lewo w tej chwili rowerzyści powinni ustawić się na lewym pasie. By się tam znaleźć, często muszą zajechać drogę szybciej poruszającym się pojazdom. Proponuje się, by rowerzyści, jadąc prawym pasem, mogli zatrzymać się za skrzyżowaniem i dopiero stamtąd kontynuować poruszanie się w dowolnym kierunku. Tak jest m.in. w Holandii, Niemczech i Danii (te propozycje zapisane są w Konwencji Wiedeńskiej o ruchu drogowym, Polska ratyfikowała ją już w 1988 r., ale wciąż nie dostosowała do niej wszystkich przepisów).

- Lobby rowerowe chce również, by można było przewozić dzieci w specjalnych przyczepkach ciągniętych przez rower. W tej chwili można to robić tylko w specjalnych fotelikach albo, jak mówią obecnie obowiązujące przepisy, "w przyczepie ciągniętej przez ciągnik rolniczy".

- Rowerzyści domagają się też tzw. śluz rowerowych. Na Zachodzie na skrzyżowaniach są wydzielone miejsca przed czekającymi na zmianę świateł samochodami. Dzięki temu cykliści są widoczni i po zmianie sygnalizacji ruszają jako pierwsi.

- Jednym z postulatów jest również otwarcie ulic jednokierunkowych dla dwukierunkowego ruchu rowerowego. W tej chwili polskie przepisy są skomplikowane i niejednoznaczne. W Belgii zarządca drogi ma obowiązek otworzyć ulicę dla rowerów w obie strony, jeśli jezdnia ma więcej niż 3 m szerokości.

Policja: to marzenia ściętej głowy

Zapowiedź zmian cieszy samorządowców z największych miast, takich jak Wrocław, Warszawa czy Gdańsk, które przodują w budowie ścieżek rowerowych. - Chcemy, żeby coraz więcej ludzi korzystało z rowerów. A te propozycje zwiększają bezpieczeństwo cyklistów - mówi Remigiusz Kitliński, oficer rowerowy w gdańskim magistracie.

Policja nie jest przekonana. - Niektóre z postulatów całkowicie wywróciłyby zasadę pierwszeństwa przejazdu - tłumaczy mł. inspektor Marek Konkolewski z biura ruchu drogowego Komendy Głównej Policji. - Nie wyobrażam sobie, żeby rowerzyści mogli skręcać w lewo z prawego pasa. To marzenie ściętej głowy i będziemy temu przeciwni - dodaje.

- Też jeżdżę rowerem i wiele z tych propozycji popieram - ocenia wiceminister infrastruktury Radosław Stępień. - Nie można jednak dopuścić, by niektóre postulaty doprowadziły do spowolnienia ruchu na drogach. Podstawowym celem ma być przede wszystkim zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów - dodaje. Obiecuje też, że po doprecyzowaniu szczegółów nowe przepisy przed końcem roku trafią do Sejmu.

Jadąc rowerem po polskiej drodze, czujesz się bezpiecznie? Napisz do nas: metro(at)agora.pl

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 04, 2009 23:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
olek napisał(a):
http://www.emetro.pl/emetro/1,85648,6999730,.html

Cytuj:
- Też jeżdżę rowerem i wiele z tych propozycji popieram - ocenia wiceminister infrastruktury Radosław Stępień. - Nie można jednak dopuścić, by niektóre postulaty doprowadziły do spowolnienia ruchu na drogach.

Ależ panie ministrze, przecież właśnie O TO CHODZI! :lol:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 04, 2009 23:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
olek napisał(a):
tłumaczy mł. inspektor Marek Konkolewski z biura ruchu drogowego Komendy Głównej Policji. - Nie wyobrażam sobie, żeby rowerzyści mogli skręcać w lewo z prawego pasa.
Pan inspektor chyba nie zrozumiał, o co chodzi w proponowanej zmianie.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL