Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lut 22, 2008 19:18 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Zdjęcia wrzucił był Raffi:

http://bzaborow.no-ip.org/galer/?f=1&a=626&p=1

S2 zaczyna się tutaj:

http://bzaborow.no-ip.org/galer/?f=2&a=626&z=35

Poniżej uwagi - na pewno nie wszystko wyłapałem, ale już jestem zmęczony wpatrywanie się w tego gniota:

Cytuj:
Rys. nr 2.1.

Promień łuku na zakręcie drogi dla rowerów w rejonie ul. Orląt Lwowskich nie powinien być mniejszy niż 20,0 m. Ze względu na usytuowanie u podnóża zjazdu wskazane jest zastosowanie możliwie dużego promienia łuku i poszerzenie drogi dla rowerów.

Należy uwzględnić w projekcie drogę dla rowerów po południowej stronie torów kolejowych linii Warszawa -Katowice (przewidziana w SUiKZP) oraz jej powiązania z drogą na wiadukcie nad torami.

Należy zwrócić uwagę, że odsunięcie przejazdu dla rowerów przez ul. Piastowską / Witosa od skrzyżowania z ul. Poprzeczną powoduje, że znajdzie się on w miejscu o bardzo ograniczonej widoczności (ze względu na przyczółki wiaduktu). Ponadto niedopuszczalne jest załamywanie przebiegu drogi dla rowerów pod kątem prostym przed przejazdem - żaden rower nie zakręci w miejscu, efektem będą zachowania nieczytelne dla nadjeżdżających kierowców. Możliwe jest wpuszczenie ruchu rowerowego na jezdnię ul. Poprzecznej przed skrzyżowaniem i zaprojektowanie kontynuacji ścieżki w kierunku południow-wschodnim jako czwartego wlotu skrzyżowania. Wskazane zastosowanie rozwiązań zapewniających wyhamowanie kierowców przed skrzyżowaniem, np. podniesienie tarczy skrzyżowania lub zastosowanie mini-ronda.

Na odcinku Piastowska - Bieńczaka wskazane byłoby rozdzielenie ciągu pieszego od rowerowego.

Należy zachować ciągłość drogi rowerowej pomiędzy ul. Bieńczaka i Rumiankową. Akceptowalne jest zarówno rozwiązanie z przejazdem bezkolizyjnym nad ul. Regulską jak i z przejazdem w poziomie jezdni.

Projekt powinien uwględniać drogę rowerową w ul. Regulskiej projektowaną w dalszym etapie realizacji przebudowy ulicy przez Dzielnicę Ursus m.st. Warszawy (w szczególności zapewniać wystarczającą szerokość prześwitu pod wiaduktem dla obustronnych chodników oraz drogi rowerowej) oraz jej powiązania ze ścieżkami w ulicach Bieńczaka i Rumiankowej.

Wskazane byłoby odsunięcie drogi dla rowerów w ciągu ul. Rumiankowa - Słupska od jezdni i doprojektowanie chodnika.

Rys. nr 2.2.

Na odcinku Słupska - Al. Jerozolimskie wskazane rozdzielenie ciągu pieszego i rowerowego.

Przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych przez ul. Bodycha należy przeprowadzić grzbietem szerokiego progu spowalniającego ruch samochodowy.

Ze względu na duża ilość źródeł i celów podróży po obu stronach al. Jerozolimskich, a jednocześnie rzadko rozmieszczone skrzyżowania i przejazdy dla rowerów, konieczne jest zapewnienie dróg dla rowerów po obu stronach ulicy, nawiązujących do tras rowerowych przewidzianych w Koncepcji sieci tras rowerowych dla dzielnicy Ursus m.st. Warszawy.

Konieczne jest przewidzenie przejazdu dla rowerów i przejścia dla pieszych przez al. Jerozolimskie w rejonie skrzyżowania z ul. Spisaka. Brak przejścia wydłuża drogę dojścia pieszego do przystanku autobusowego o ponad pół kilometra! Możliwe jest rozwiązanie z przejściem i przejazdem w poziomie jezdni na skrzyżowaniu lub z kładką pieszo-rowerową po północnej stronie estakad POW.

Należy przewidzieć powiązanie dróg rowerowych w al. Jerozolimskich z planowaną przez Gminę Michałowice ścieżką rowerową w ul. Jesionowej.

Wskazane jest powiązanie dróg rowerowych w al. Jerozolimskiech ze ślepymi zakończenia ul. Rumuńskiej i ul. Żytniej.

Należy uwzględnić w projekcie trasę rowerową wzdłuż linii kolejowej WKD, zaplanowaną w koncepcji sieci ścieżek rowerowych na terenie Gminy Michałowice, zatwierdzonej w 2004 r., oraz nawiązującą do trasy planowanej wg SUiKZP w granicach Warszawy. Naszym zdaniem pożądane byłoby wykonanie dróg dla rowerów po obu stronach linii kolejowej.

Ze względu na dużą odległość do najbliższych przejazdów przez tory, wskazane jest zaprojektowanie drogi rowerowej i chodnika również na wiadukcie drogi S-2 nad linią WKD.

Rys. nr 2.3.

Zakończenie drogi rowerowej w ul. Czystej powinno umożliwiać płynne i bezpieczne włączenie się do ruchu.

Należy przewidzieć powiązanie drogi dla rowerów po południowej stronie ciągu Środkowa - Szyszkowa z planowaną wg SUiKZP trasą rowerową w ul. Jutrzenki, zarówno w relacji Środkowa - Jutrzenki jak i Rebusowa - Jutrzenki.

Proponujemy rozważyć rozwiązanie skrzyżowań Środkowa / Badylarska / Czysta / Szyszkowa oraz Szyszkowa / Rebusowa w formie małych rond o średnicy 22-26 m.

Drogi rowerowe w ciągu ul. Środkowa - Szyszkowa oraz w ul. Rebusowej powinny zachowywać ciągłość rodzaju nawierzchni i poziomu niwelety na przejazdach przez drogi polne, wewnętrzne i wjazdy bramowe. W tym celu może być konieczne jej odsunięcie od jezdni.

Należy uwzględnić w projekcie kontynuację drogi dla rowerów w ul. Szyszkowej w kierunku al. Krakowskiej zgodnie z SUiKZP. Wskazany byłby także dwustronny chodnik dla pieszych.

Rys. nr 2.4.

Należy zapewnić bezkolizyjny przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych w ciągu ul. Działkowa - Foliałowa (trasa rowerowa wyznaczona przez SUiKZP).

Węzeł al. Krakowska powinien zapewniać rezerwę na przeprowadzenie linii tramwajowej w al. Krakowskiej, planowanej zgodnie ze Strategią Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 roku, przyjętą Uchwałą Nr LXII/1789/2005 Rady m.st. Warszawy w dniu 24 listopada 2005 r. Projekt węzła musi umożliwiać późniejszą budowę linii tramwajowej bez konieczności przebudowy węzła.

W węźle Al. Krakowska konieczne jest doprojektowanie drogi dla rowerów po zachodniej stronie al. Krakowskiej w kierunku centrum Warszawy. Zwracamy uwagę, że istniejące odcinki dróg dla rowerów w al. Krakowskiej i ul. Grójeckiej znajdują się właśnie po stronie zachodniej.

Rys. nr 2.5.

Należy przewidzieć drogę dla rowerów w ciągu ul. Na Skraju - Paluch zgodnie z SUiKZP.

Uwagi końcowe

Nawierzchnia dróg rowerowych powinna zostać wykonana w technologii bitumicznej.

Na drogach dla rowerów należy stosować promienie łuków nie mniejsze niż 20,0 m. W rejonach skrzyżowań z sygnalizacją świetlną dopuszczalne są łuki o promieniu min. 4,0 m.


Wysyłam w poniedziałek, dodatkowe uwagi do niedzieli proszę.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 18, 2009 8:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Związany z POW projekt przebudowy układu dróg lokalnych na terenie Ursusa:

http://bzaborow.org/galer/pg/show/1273?page=2

od zdjęcia nr:

http://bzaborow.org/galer/pg/photo/48651

Najbardziej problematyczny jest chyba przejazd przez Regulską w cieniu nasypu, pytanie też czy opłaca się robić ten objazd wokół ronda:

http://bzaborow.org/galer/pg/photo/48654
http://bzaborow.org/galer/pg/photo/48664

Przy Warszawskiej brak jednego przejazdu - chyba trzeba by mniejsze rondo zrobić:

http://bzaborow.org/galer/pg/photo/48661

To zakończenie na Słupskiej też trochę dziwne:

http://bzaborow.org/galer/pg/photo/48665

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 07, 2009 23:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Uwagi Olka i Raffiego do drogi wzdłuż POW (http://www.zm.org.pl/?a=ursus-098):
Cytuj:
Dotyczy: projektu drogi dojazdowej wzdłuż POW w dzielnicy Ursus

Zgłaszamy następujące uwagi do projektu drogi dojazdowej na odcinku od ul. Słupskiej do ul. Warszawskiej w dzielnicy Ursus obsługującej tereny wzdłuż POW, autorstwa firmy R-Plan, w rewizji z 31.07.2009:

1. Należy rozwiązać włączenie ścieżki rowerowej w jezdnię na skrzyżowaniu ul. Słupskiej i Szomańskiego.

2. Przejazd ścieżki rowerowej przez ul. Regulską przy wiadukcie POW jest usytuowany w miejscu o bardzo ograniczonej widoczności ze względu na przyczółki wiaduktu i jako taki będzie niebezpieczny. Należy to poprawić, stosując np. jedno z następujących rozwiązań: likwidację, spłycenie lub przeniesienie zatoki autobusowej na ul. Regulskiej, przeniesienie ścieżki rowerowej i przejazdu w sąsiedztwo ronda (prowadzenie wzdłuż drogi dojazdowej zamiast wzdłuż POW), przeprowadzenie przejazdu grzbietem szerokiego progu spowalniającego ruch samochodowy w ul. Regulskiej.

3. Ze względu na ograniczoną widoczność na skrzyżowaniu z ul. Witosa, wskazane byłoby przeprowadzenie przejazdu rowerowego grzbietem szerokiego progu spowalniającego ruch samochodowy w ul. Witosa.

4. Na zjeździe z estakady POW nad torami kolejowymi w kierunku ul. Witosa należy zapewnić łuki drogi rowerowej co najmniej 20 m, w razie potrzeby wykonując dodatkowe prace ziemne.

5. Połączenie ścieżki rowerowej wzdłuż drogi dojazdowej ze ścieżką wzdłuż ul. Orląt Lwowskich można wykonać bezkolizyjnie, przeprowadzając je pod estakadą nad torami kolejowymi.

6. Na skrzyżowaniu ul. Warszawska / Orląt Lwowskich należy zapewnić przejazdy dla rowerów przez wszystkie wloty ronda, w tym przez wlot wschodni. W razie potrzeby można zmniejszyć średnicę ronda.

7. Projekt należy skoordynować z projektem drogi rowerowej wzdłuż ul. Warszawskiej. W szczególności projekty powinny zapewniać powiązanie drogi rowerowej wzdłuż POW z drogą rowerową wzdłuż ul. Warszawskiej.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL