Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr sty 31, 2007 14:21 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Przy okazji wczorajszej bytności w ZDM wycyganiłem też wyniki pomiarów ruchu rowerowego - sprzed półtora roku, więc już nie pierwszej świeżości, ale też dość ciekawe. Krótkie podsumowanie wrzuciłem na stronę:

http://zm.org.pl/?a=pomiar_ruchu-2005

Ja osobiście trochę inaczej bym podobierał punkty pomiarowe. Ale prawie 200 rowerów na godzinę na zamkniętej, zagrodzonej i rozebranej ścieżce rowerowej to i tak niezły wynik ;-)

W tym roku pomiary mają być powtarzane, i to w nieco szerszym zakresie - możemy spróbować przygotować propozycję listy punktów pomiarowych.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 31, 2007 23:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Proponuje punkty:
1. Modlińska przy Auchan, ale od strony Wisly tam gdzie jest ściezka rowerowa - będzie ruch.
2. Nowy Świat - choc nie sciezka to przeciez mial być dla rowerzystow.
3. Marszałkowska przy pl. Konstytucji, albo na odcinku jednokierunkowym w strone centrum.
4. Rondo Starzynskiego - choć chyba było już liczone.

Pozdro,

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 31, 2007 23:41 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Wojtek napisał(a):
Proponuje punkty:
1. Modlińska przy Auchan, ale od strony Wisly tam gdzie jest ściezka rowerowa - będzie ruch.


Będzie, ale też część ludzi tam jezdnia jedzie lub ciągiem po drugiej stronie. Zwłaszcza jeżeli jadą w kierunku Tarchomina z innego kierunku niż most Grota lub jadą do Auchana

Wojtek napisał(a):
2. Nowy Świat - choc nie sciezka to przeciez mial być dla rowerzystow.


W tej chwili IMO bez sensu. Z racji na remont Krakowskiego, Nowy Swiat dla rowerzystów przestał w tej chwili obsługiwać relacje tranzytowe (np na Starówkę) bo ludzie wolą jechać Marszałkowską, lub ściezką podskarpową niż przez plac budowy i objazdami. Choć ruch oczywiście jakiż tam tez jest.

Wojtek napisał(a):
3. Marszałkowska przy pl. Konstytucji, albo na odcinku jednokierunkowym w strone centrum.


Ciekawy punkt. Zwłaszcza pod katem porównania z ewentualną ścieżką ( lub ulicą) na Waryńskiego pod katem "co wolą rowerzyści"

Wojtek napisał(a):
4. Rondo Starzynskiego - choć chyba było już liczone.


Ciekawy punkt zarówno w relacji płn-płd jak i wsch-zach. Choć do Centrum z Bródna/Targówka osobiście bym tamtędy nie jechał ;-)

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 13:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Przyszła mi do głowy jeszcze Żelazna i Grzybowska - takie dwie alternatywne do ciągów dwujezdniowych ulice przez samo centrum.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 14:56 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sty 05, 2007 9:27
Posty: 62
skrzyzowanie rowerowe na Gorczewskiej/Prymasa.

co do modlinskiej - to punkt jest dobry - np kolo strazy pozarnej. W kierunku tarchomina inaczej niz z grota to jezdze albo droga PKP albo wlasnie wzdloz wisly.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 15:20 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
ragozd napisał(a):
skrzyzowanie rowerowe na Gorczewskiej/Prymasa.

co do modlinskiej - to punkt jest dobry - np kolo strazy pozarnej. W kierunku tarchomina inaczej niz z grota to jezdze albo droga PKP albo wlasnie wzdloz wisly.


Przy straży to w stronę miasta można łapać (choć nie złapiesz wtedy ludzi jadących np do Auchana, a takich też jest trochę). W drugą stronę to trzeba by łapać już na moście nad kanałkiem, najlepiej niestety po obu stronach na raz, bo łapiąc tylko pod remizą pomijasz jadących jezdnią z Grota, Bródna, czy Pragi, a tych jest całkiem sporo z racji na brak możliwości legalnego wjazdu na drogę rowerową przy remizie bez nadrabiania 300-400m. No i oczywiście pomijasz wracających z Auchana np na Kowalczyka ;-)

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 01, 2007 23:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 992
Lokalizacja: Warszawa
ul. Żwirki i Wigury (od 17 Stycznia do Wawelskiej)
ul. Banacha


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 12, 2007 16:39 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wyciągam na wierzch, bo się sprawa zrobiła aktualna. Moje propozycje:

  1. Most Grota-Roweckiego, jezdnie + chodniki
  2. Most Gdański, ścieżka na dolnym poziomie
  3. Most Gdański, jezdnia + chodniki na górnym poziomie
  4. Most Śląsko-Dąbrowski, jezdnie + chodniki
  5. Most Świętokrzyski, ścieżka po stronie północnej
  6. Most Świętokrzyski, ścieżka po stronie południowej
  7. Most Poniatowskiego, jezdnie + chodniki
  8. Most Łazienkowski, jezdnie + chodniki
  9. Most Siekierkowski, ścieżka po stronie północnej
  10. Most Siekierkowski, ścieżka po stronie południowej
  11. Modlińska, most nad kanałem Żerańskim, ścieżka po stronie zachodniej (uwaga: ze względu na brak legalnego wjazdu na ścieżkę, część ludzi jedzie jezdnią)
  12. Nowy Świat pomiędzy rondem de Gaulle'a i Świętokrzyską
  13. Sobieskiego przy Kostrzewskiego
  14. Al. Prymasa Tysiąclecia, przejazd przez ul. Czorsztyńską lub Obozową
  15. Górczewska, przejazd przez ul. Deotymy
  16. Broniewskiego, naprzeciwko pętli tramwajowej Piaski
  17. Al. KEN, między Gandhi a Ciszewskiego
  18. Rosoła, między Gandhi a Ciszewskiego
  19. Przyczółkowa, między Vogla a Pałacową
  20. Szlak Wisły przy KS Spójnia
  21. Szlak Wisły pod mostem Śląsko-Dąbrowskim


Uwaga - ZDM mierzy ruch na przekrojach, nie na skrzyżowaniach tak jak my. Każde ramię skrzyżowania dla nich wymaga odrębnego pomiaru. Stąd pomysł, żeby skoncentrować się na mostach i mieć chociaż mniej więcej kompletny obraz ruchu przez Wisłę.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 30, 2011 8:49 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Anarchy in the DC ;-)

http://www.zw.com.pl/artykul/244833,640 ... rawie.html

Cytuj:
Rowerowe bezprawie

Maciej Miłosz 26-10-2011, ostatnia aktualizacja 27-10-2011 01:13

Na moście Poniatowskiego codziennie tysiąc rowerzystów łamie przepisy. Jadą chodnikiem albo buspasem – wynika z nowych badań. Inżynier ruchu Janusz Galas ma na to odpowiedź: niech korzystają z innych mostów.

W stronę centrum mostem Poniatowskiego codziennie przemieszcza się ok. 600 rowerzystów i tyle samo wraca – wynika z opracowań Zielonego Mazowsza (badanie z połowy września, przed paraliżem Pragi związanym z budową metra).

– Nie ma tu ścieżki rowerowej i 99 proc. tych, którzy pedałują z Pragi do centrum, łamie prawo. Jadą chodnikiem, który jest zbyt wąski (powinien mieć co najmniej 2 m szerokości, by rower mógł nim jechać ), lub buspasem, którym tu nie można się poruszać –mówi Aleksander Buczyński z ZM, który koordynuje badania. – Czas coś z tym zrobić.

Podczas jazdy na prawy brzeg jest lepiej: tylko 70 proc. rowerzystów łamie prawo (bo nie ma buspasa).

O komentarz do sprawy poprosiliśmy Janusza Galasa, miejskiego inżyniera ruchu.

– Buspas na moście ma 3 m szerokości. Zgodnie z wytycznymi, by mogły nim jeździć rowery, powinien mieć 4,5 m – wyjaśnia urzędnik. – Na temat poruszania się rowerów w tym miejscu dostaliśmy także negatywną opinię z Wydziału Infrastruktury Komendy Stołecznej Policji. Co powinni robić cykliści? Mogą jechać lewym pasem jezdni. Ale ja proponuję korzystanie z mostu Świętokrzyskiego – namawia.

– Równie dobrze można skierować samochody na inne mosty – odpowiada Buczyński. – Jeśli chodzi o most Świętokrzyski, to tam ścieżki rowerowe kończą się ślepo, mimo kilku remontów nie udało się tego naprawić.

Przejazd mostem Świętokrzyskim to nadłożenie ok. 2 km drogi i pokonanie fatalnej z punktu widzenia rowerzysty (wąsko i pod górkę) ul. Tamka.

Coraz więcej bicykli

Co jeszcze wynika z badań? W niektórych punktach miasta od ostatnich pomiarów w 2002 r. ruch rowerowy wzrósł nawet czterokrotnie. Na przykład na rondzie de Gaulle'a w porannym szczycie dawniej jeździło 35 rowerzystów na godzinę, teraz jest ich już 136. W Alejach Ujazdowskich liczba rowerów, które widzi się w ciągu godziny, wzrosła ponaddwukrotnie: z 57 do 121. – To efekt lepszej infrastruktury rowerowej w tych miejscach. Na Krakowskim Przedmieściu ruch samochodów jest ograniczony, a w Alejach oddano do użytku drogę rowerową – objaśnia Aleksander Buczyński.

W miejscach, gdzie ścieżka rowerowa jest poprowadzona dobrze (np. na ul. Broniewskiego), korzysta z niej 97 proc. rowerzystów, a tam, gdzie wykonano ją źle (np. al. Jana Pawła II), ledwie połowa – reszta łamie przepisy i najczęściej jedzie chodnikiem.

Rowerem pod prąd?

Choć badania są jeszcze opracowywane, to Zielone Mazowsze ma już kilka wniosków. Między innymi. postuluje zajęcie się kwestią mostów (usprawnienie zjazdów na mostach Gdańskim i Świętokrzyskim) oraz dopuszczenie ruchu rowerowego na małych ulicach jednokierunkowych pod prąd (tak, jak to funkcjonuje m.in. w Trójmieście).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 30, 2011 15:47 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
"Inżynier ruchu Janusz Galas ma na to odpowiedź: niech korzystają z innych mostów."
Czyżby Pan Inżynier korzystał z tej samej ściągawki co ZDM jeśli chodzi o odpowiedzi?
Jakiś czas temu występowałem do ZDM o dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na tzw małej Grochowskiej i dostałem wypisz wymaluj taką samą odp. cyt " [b]nie przewidujemy dopuszczenia ruchu rowerów pod prąd , bo ma Pan alternatywę jazdy ul . Kordeckiego która jest ulicą dwukierunkową."
Proponuję aby pomiarem ruchu rowerowego objąć skrzyżowanie Szaserów - Chłopickiego.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL