Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz wrz 27, 2007 14:37 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
Konsultacje społeczne "Trasy Mostu Północnego"
9 października 2007 r. o godz. 18:00 w Zespole Szkół Nr 52 na ul. Szegedyńskiej 11 (sala gimnastyczna) odbędą się konsultacje społeczne dotyczące projektu "Trasa Mostu Północnego"

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 10, 2007 7:01 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Dostaliśmy koncepcje na CD, ale z prośbą żeby nie wystawiać na forum :-) A zatem, jakby ktoś chciał się zapoznać, to musi pofatygować się na spotkanie. Parę uwag na szybko:

Normy hałasu będą spełnione przy założeniu, że wszyscy będą po nowym wspaniałym moście jeździć 70 km/h, a na łącznicach 40 km/h.

Zastanawia mnie, po co tramwajom objazd przez ul. Projektowaną (na wschód od obecnej zabudowy Tarchomina). Na oko są to co najmniej 2 przystanki ekstra i parę minut dłuższa jazda dla większości Tarchomina i całości Nowodworów. W efekcie tramwaje mogą nie być konkurencyjne w stosunku do autobusów w dowozach do metra. Ale rozumiem, że to zostało już ustalone dawno dawno temu, nawet w studium wykonalności trasy tramwajowej nie rozważa się innego przebiegu.

Rozwiązania rowerowe są żenujące (poza samym mostem głównie ciągi pieszo-rowerowe szerokości 3 m z zakrętami od ekierki), nawet niemieckie szefostwo polskim inżynierom nie pomogło. Tutaj jest o co walczyć.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 10, 2007 7:45 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
olek napisał(a):
Dostaliśmy koncepcje na CD, ale z prośbą żeby nie wystawiać na forum :-) A zatem, jakby ktoś chciał się zapoznać, to musi pofatygować się na spotkanie.


Ale nie obiecujcie sobie zbyt wiele. Na płytce jest tylko prezentacja pokazywana na spotkaniu. Ma wprawdzie 328 MB, ale nawet oglądając z bliska nie da się dostrzec tego czego w niej zabrakło. Do tego nieliczne rysunki projektowe są tak słabej jakości, że nawet liczb na wymiarowaniach nie da się odczytać po powiększeniu.

Może dlatego była taka prośba...?

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 10, 2007 8:05 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
ul. Projektowaną (na wschód od obecnej zabudowy Tarchomina).

Czyli przyszłym Traktem Nadwiślańskim.

Jest to objazd nakierowany na to, zeby Tramwaje jeżdzily przez CENTRUM Tarchomina (skrzyżowania Światowida/Trak Nadwiślański) - oczywiście cale to centrum jest obecnie w planach, a nawet to chyba nie.

Na pewno warto zawalczyć o skrót po Świderskiej (mnostwo miejsca po obydwu stronach ulicy) lub chociaż po Myśliborskiej - chociaz chyba to oznacza, ze tam jakoś będą bardziej strome zjazdy z mostu?.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 10, 2007 10:43 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Dla porządku wspomne jeszcze, ze jak w 2004 roku uchwalano plan zagospodarowania dla Trasy Mostu Północnego to wnioskowałem o wprowadzenie tej trasy w Płochocińską (czyli odsunięcie od Tarchomina na południe) i zjazdy z mostu na Tarchomin tylko dla komunikacji miejskiej oraz wprowadenie tramwajów w Świderską - nic z tego nie przeszło. Aha - i chcieliśmy by TMP i most były w przekroju 2x2.

Tak de facto wiele z tego co pokazują obecnie jako koncepcję jest zdeterminowane niestety planem zagospodarowania.

A oto te wnioski, ktore wtedy skierowaliśmy (nie ma ich na naszej stronie internetowej):

Cytuj:
Wniosek do planu zagospodarowania przestrzennego
Trasy Mostu Północnego - odcinek mostowy (czyli od Modlińskiej do Pułkowej - przyp. aut).


W związku z Ogłoszeniem Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy o przystąpieniu do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Trasy Mostu Północnego na odcinku od ulicy Marymonckiej do ulicy Modlińskiej Stowarzyszenie „Zielone Mazowsze” pragnie złożyć następujące wnioski do planu. Wnioski te prezentujemy w dwóch wariantach oraz jako część wspólną dla obu wariantów. Prosimy o równoważne ich uwzględnienie.


Wariant 1 (dalej idący).

W tym wariancie zakładamy, że Trasa Mostu Północnego nie musi przebiegać w granicach omawianego planu.

1. Wnosimy o ustalenie przebiegu Trasy Mostu Północnego po stronie praskiej w sposób przedstawiony na planie nr 1 (załącznik nr 1 do wniosku). Trasa powinna mieć następujący przebieg: od zjazdu z mostu północnego przejazd w kierunku południowym po terenie fabryki domów, następnie odbicie w kierunku wschodnim, w celu włączenia trasy w ulicę Płochocińską od strony ulicy Familijnej.
Uzasadnieniem naszego wniosku są:
a. Kolizje Trasy Mostu Północnego w wariancie wzdłuż ulicy Obrazkowej z osiedlami mieszkaniowymi i jednorodzinnymi leżącymi w pobliżu ulicy, które byłyby narażone na nadmierny hałas transportowy; podobne i dużo bardziej uciążliwe kolizje w przypadku dalszego przebiegu trasy na wschód po północnej stronie Polfy Tarchomin i obszaru przemysłowego Marcelin;
b. Obniżenie kosztów wykonania trasy mostu północnego na odcinku od ulicy Modlińskiej w zaproponowanym przez nas wariancie w stosunku do wariantu, który sugeruje granica omawianego planu. Niższe koszty wiążą się z przeprowadzeniem trasy przez obszary przemysłowe, gdzie hałas nie powoduje niepokojenia mieszkańców. Następnie z eliminacją kosztów wykonania nowej ulicy, gdyż trasa od ulicy Modlińskiej przebiegałaby wzdłuż istniejącej ulicy Płochocińskiej. Wreszcie niższe koszty wynikałyby z szybszej procedury projektowej i administracyjnej, ponieważ w proponowanym przez nas wariancie będzie mniej protestów ze strony mieszkańców;
c. Proponowany przez nas przebieg obniży koszty środowiskowe nowej trasy, w wyniku obniżenia się zjawiska ruchu wzbudzonego, który wynikałby z budowy zupełnie nowej trasy w wariancie sugerowanym przez granice planu;
d. Wpuszczenie Trasy Mostu Północnego w ulice Płochocińską zwiększy w większym stopniu dostępność obszarów przemysłowych Marcelina i Annopolu, co umożliwi ich rewitalizację i przyciągnięcie inwestorów;

2. Wnioskujemy o rezygnację z budowy węzła drogowego w rejonie ulicy Świderskiej (Trakt Nadwiślański). Proponujemy o uwzględnienie w rejonie tej ulicy jedynie zjazdów w następujących kierunkach:
- zjazd z jezdni trasy biegnącej w kierunku wschodnim do obecnego ronda Świderska – zjazd powinien być dostępny jedynie dla pojazdów komunikacji zbiorowej i służb miejskich;
- wjazd od obecnego ronda Świderska na jezdnię trasy biegnącą w kierunku zachodnim – zjazd dostępny jedynie dla pojazdów komunikacji zbiorowej i służb miejskich;
- wprowadzenie linii szybkiego tramwaju z Mostu Północnego w ulicę Świderską;
Uzasadnieniem wniosku (szczególnie w części ograniczającej ruch tylko do pojazdów komunikacji zbiorowej i służb miejskich) jest niebezpieczeństwo wprowadzenia ruchu tranzytowego samochodów osobowych, ale także ciężarowych w lokalne ulice Tarchomina – Światowida, Świderską, Myśliborską, i Nowodworów – Odkrytą, Strumykową. Chodzi o ruch tranzytowy samochodów z kierunku Nowego Dworu Mazowieckiego, Legionowa, Zegrza do Warszawy, gdyż właśnie tamtędy będzie przebiegać najkrótsza droga. Stanie się tak w momencie umożliwienia przejazdu ulicą Światowida lub Atutową i Sprawną od Modlińskiej w rejonie Dąbrówki Szlacheckiej na Tarchomin. Spowoduje to zatłoczenie i spadek bezpieczeństwa ruchu drogowego, pieszego i rowerowego na osiedlach Tarchomina. Chcemy tego uniknąć.

3. Wniskujemy o rezygnację w budowy węzła drogowego w rejonie skrzyżowania ulic Modlińska i Obrazkowa. W tym wariancie węzeł ten będzie usytuowany przy obecnym skrzyżowaniu Modlińska-Płochocińka-Familijna;

4. Konsekwencją powyższych wniosków jest pozostawienie ulicy Obrazkowej w dotychczasowym kształcie.


Wariant 2

Wariant drugi prosimy rozpatrzyć w przypadku nieuwzględnienia w całości wariantu 1. W tym wariancie zakładamy, że Most i Trasa Mostu Północnego będą przebiegać w całości w granicach planu i będzie to trasa o znaczeniu lokalnym.

1. Wnioskujemy o rezygnację w realizacji całkowicie bezkolizyjnego węzła drogowego w ulicy Modlińskiej. Proponujemy wyniesienie dwóch jezdni ulicy Modlińskiej na wiadukty i pozostawienie jezdni dla ruchu lokalnego w poziomie terenu. W poziomie terenu powinno się znajdować skrzyżowanie kolizyjne z sygnalizacją świetlną. Wnioskujemy o rezygnację z przebiegu trasy Mostu Północnego od tego skrzyżowania dalej na wschód.
Uzasadnieniem wniosku jest utrzymanie lokalnego charakteru mostu Północnego i jego trasy. Most ten powinien zbierać jedynie obecnie nadmierny ruch kołowy zmierzający z północy Warszawy w kierunku Mostu Grota-Roweckiego. Inwestycja ta nie powinna wzbudzać dodatkowego ruchu (będzie tak w momencie wybudowania trasy dalej na wschód), ani prowadzić ruchu tranzytowego, dla którego przeznaczony jest już Most Grota-Roweckiego.

2. Wnioskujemy o rezygnację z realizacji bezkolizyjnego węzła drogowego w rejonie ulicy Świderskiej. Proponujemy na skrzyżowaniu ulic Obrazkowej, Myśliborskiej, Świderskiej i przyszłej Trasy Mostu Północnego rozbudowanie ronda dla potrzeb zwiększonej przepustowości (--> załącznik nr 2 do wniosku). Wnioskujemy o rezygnację z przedłużenia ulicy Świderskiej w kierunku południowym w postaci Trasy Nadwiślańskiej. Ulica Świderska powinna pozostać ulicą lokalną.
Uzasadnienie jak powyżej.

3. Wnioskujemy o rezygnację w budowy nowego węzła bezkolizyjnego w rejonie Wisłostrady i ulicy Pułkowej. Jesteśmy za włączeniem zjazdu z Mostu Północnego całkowicie w istniejącą ulicę Prozy z przebiegiem zjazdu w graniach planu zgodnie z planem nr 2 (załącznik nr 2 do wniosku).
Uzasadnieniem oprócz podanego powyżej, jest obniżenie kosztów budowy, gdyż włączenie trasy mostu w ulicę Prozy włącza ruch kołowy z mostu w istniejący już bezkolizyjny węzeł drogowy Wisłostrady i ulicy Pułkowej. W żadnym wypadku Trasa Mostu Północnego nie powinna być przedłużona w kierunku zachodnim, jako droga ponadlokalna.


Wnioski wspólne

1. Wnioskujemy o przeprowadzenie na Moście Północnym linii szybkiego tramwaju, połączonej z linią tramwajową biegnącą wzdłuż ulicy Pułkowej i Pstrowskiego. Nalegamy na umieszczenie w planie zapisu stanowiącego, iż linia szybkiego tramwaju powinna być oddana do użytku, co najmniej na 3 miesiące przed oddaniem do użytku części drogowej Mostu Północnego.
Uzasadnieniem wniosku jest konieczność jak najszybszego zapewnienia mieszkańcom Tarchomina dogodnej komunikacji z centrum miasta środkami komunikacji zbiorowej. W przypadku zaniedbania naszego wniosku, mieszkańcy Tarchomina zaczną jeździć częściej do Centrum miasta samochodami, ponieważ komunikacja zbiorowa będzie mało funkcjonalna. Przyzwyczajenie mieszkańców do jazdy samochodem spowoduje, że nawet w przypadku wybudowania szybkiego tramwaju w późniejszym terminie, nie spowoduje on spadku ruchu drogowego do Centrum.

2. Wnioskujemy o umieszczenie w planie konieczności poprowadzenia na Moście Północnym i Trasie Mostu Północnego pasów wyłącznie dla ruchu autobusów komunikacji zbiorowej i otwarcie ich, co najmniej 3 miesiące przed oddaniem do użytku części drogowej Mostu Północnego.
Uzasadnienie jak powyżej.

3. Wnioskujemy także o umieszczenie na moście północnym drogi rowerowej po obu stronach Mostu i jego Trasy z połączeniem drogi z siecią rowerową w dzielnicach Białołęka oraz Bielany. Wskazane byłoby także oddanie połączenia rowerowego co najmniej 3 miesiące wcześniej niż oddanie do użytku części drogowej Mostu Północnego.
Uzasadnieniem jest konieczność zapewnienia rowerzystom dogodnego i bezpiecznego sposobu pokonania rzeki, bez konieczności poruszania się w ruchu drogowym, który na moście jest szczególnie uciążliwy.


4. Wnioskujemy o zapisanie w planie konieczności przeprowadzenia prognozy wzbudzenia ruchu drogowego przez budowę Mostu Północnego i jego trasy podczas opracowywania Raportu Oceny Oddziaływania na Środowisko. Należy także zapisać w planie konieczność ograniczenia przepustowości obydwu inwestycji w przypadku wykazania, że zjawisko ruchu wzbudzonego będzie występowało.
Uzasadnieniem jest duże prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska ruchu wzbudzonego w stosunku do obecnie obserwowanego ruchu na ulicy Modlińskiej, Płochocińskiej i przy zjeździe na most Grota-Roweckiego. Ruch wzbudzony zwiększy zatłoczenie na moście, zanieczyszczenie powietrza, hałas itp.

5. Wnioskujemy o zapisanie w planie konieczności przeprowadzenia prognozy ruchu drogowego na osiedlach Tarchomin, Nowodwory w przypadku umożliwienia zjazdu i wjazdu na Most Północny w rejonie ulicy Świderskiej lub Myśliborskiej (np.: realizacji węzła w rejonie ulicy Świderskiej, ronda przy Świderskiej itp.) w czasie opracowywania Raportu Oceny Oddziaływania na Środowisko. Prognoza powinna być przeprowadzona co najmniej w dwóch wariantach:
a. przy założeniu, że istnieje połączenie ulicy Światowida z Modlińską w rejonie Winnicy i/lub istnieje połączenie Modlińskiej z Odkrytą poprzez ulice Aluzyjną i Sprawną;
b. Przy braku powyższych połączeń;
W przypadku stwierdzenia występowania znacznego ruchu tranzytowego z kierunku Nowego Dworu Mazowieckiego, Legionowa itp. przez Tarchomin i Nowodwory na Most Północny wnioskujemy o zastosowanie mitygacji (np.: inna organizacja ruchu na osiedlach, rezygnacja z węzła w rejonie ulicy Świderskiej, rezygnacja z budowy ostatniego odcinka ulicy Światowida) uniemożliwiającej występowanie takiego ruchu tranzytowego.
Uzasadnieniem jest duże prawdopodobieństwo wystąpienia takiego ruchu w przypadku realizacji połączenia ulicy Światowida w rejonie Winnicy i innych połączeń Modlińskiej z Tarchominem w tym rejonie. Ruch ten będzie powodował wiele uciążliwości w osiedlach mieszkaniowych, m.in.: zwiększony hałas, wypadki drogowe, zatłoczenie itp.

6. Wnioskujemy, aby Most Północny i jego trasa posiadały nie więcej niż dwa pasy ruchu w każdą stronę.
Uzasadnieniem jest konieczność ograniczenia ruchu wzbudzonego na Moście i Trasie.

7. Prosimy o uwzględnienie w planie rezerwy terenu na realizację linii tramwajowej wzdłuż ulicy Modlińskiej i/lub metra o przebiegu zgodnym z koncepcją II linii metra z Bemowa na Tarchomin.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 18, 2008 17:18 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Tym razem plan zagospodarowania przestrzennego odcinka Marymoncka (a właściwie Encyklopedyczna) - Wólczyńska.

Tekst:
http://wrzutnia.zm.org.pl/TMPbielany-17.10.2007r.pdf

Rysunek:
http://wrzutnia.zm.org.pl/tmpbiel_pazdz ... 7A3bis.jpg

Robocza propozycja uwag:
Cytuj:
1 KD-GP - Trasa Mostu Północnego

a. Na odcinku na północ od ul. Kasprowicza powinna zostać przewidziana droga dla rowerów po wschodniej stronie ulicy. W razie braku miejsca w liniach rozgraniczających, droga może zostać przeprowadzona przez teren 7.ZP.

b. Na odcinku ul. Kasprowicza - Projektowana 1 (4 KD-L) droga dla rowerów po zachodniej stronie Trasy powinna zostać przedłużona do ul. Kasprowicza i powiązana z drogami rowerowymi w ul. Kaprowicza i Nocznickiego (a w przypadku rezygnacji z drogi rowerowej w ul. Nocznickiego - ze ślepym zakończeniem tej ulicy).

c. Bezkolizyjne przejście dla pieszych w rejonie projektowanych przystanków tramwajowych (pomiędzy ul. Projektowaną 2 i Projektowaną 7) powinno być przystosowane do prowadzenia ruchu rowerowego.

2 KD-G - ul. Wólczyńska

a. Na odcinku objętym planem trasy rowerowe powinny zostać poprowadzone po obu stronach ulicy. Na zachód od Trasy Mostu Północnego ruch rowerowy może zostać wprowadzony w jezdnię ul. Projektowanej 11.

b. W rejonie skrzyżowania z Trasą Mostu Północnego drogi rowerowe powinny zostać powiązane ze ślepym zakończeniem ul. Projektowanej 10.

3 KD-Z - ul. Kasprowicza

a. Na odcinku objętym planem drogi rowerowe powinny zostać poprowadzone po obu stronach ulicy.

b. Drogi rowerowe w ul. Kasprowicza powinny zostać powiązane z trasą rowerową po północno-zachodniej stronie Trasy Mostu Północnego, a w szczególności - umożliwiać dojazd do parkingu Park and Ride. Z kolei powiązanie kierunków południowo-wschodniego i południowo-zachodniego powinno być możliwe bez konieczności objeżdżania całego węzła przesiadkowego.

8 KD-L - ul. Nocznickiego

Ul. Nocznickiego jest ulicą ruchu uspokojonego, w której nie jest planowany ruch ciężki, dlatego dopuszczalna powinna być likwidacja ścieżki rowerowej i ruch rowerów na zasadach ogólnych jezdnią.

12 KD-L - ul. Sokratesa

a. Drogi rowerowe powinny zostać wytyczone po obu stronach ulicy Sokratesa. Istniejąca droga rowerowa po północno-zachodniej stronie ulicy jest trudno dostępna z osiedla mieszkaniowego WSM. Dlatego asfaltowy chodnik po południowo-wschodniej stronie ul. Sokratesa już obecnie jest wykorzystywany przez rowerzystów, a zgodnie z pismem ZDM opracowany ma zostać projekt organizacji ruchu sankcjonujący ruch rowerowy na nim. Docelowo możliwe jest wytyczenie tutaj wydzielonej drogi dla rowerów ze względu na znacznie szerszy po tej stronie pas drogowy. Na skrzyżowaniach z ul. Wólczyńską i Kasprowicza przejazdy dla rowerów powinny zostać wytyczone przez wszystkie ramiona skrzyżowania.

b. Z uwagi na planowaną budowę Trasy Mostu Północnego oraz planowaną nową zabudowę po zachodniej stronie ul. Sokratesa proponujemy przyjąć szerokość jezdni 2 pasy ruchu. Odpowiednią przepustowość zapewnią pasy skrętne na skrzyżowaniach, a zwężenie pozwoli na wytyczenia pasów parkingowych, zapewnienie szerokich azyli na przejściach dla pieszych. Efektem powinno być ujednolicenie przekroju ul. Sokratesa ze stanowiącymi jej kontynuację ulicami Przy Agorze i Conrada.

c. Proponujemy zawężenie pasa drogowego ul. Sokratesa od strony wschodniej. Wyznaczony w planie pas o szerokości 45-50 m wielokrotnie przekracza potrzeby drogi klasy "L". Uzyskany teren proponujemy przeznaczyć na zieleń, zgodnie z obecnym użytkowaniem części pasa. Orientacyjny podział: pas drogowy 27 m, nowy teren zieleni 18 m.

d. W przypadku niespełnienia powyższego postulatu wnioskujemy o wpisanie do planu wymogu utworzenia potrójnego szpaleru drzew po stronie południowo - wschodniej (między jezdnią a drogą rowerową, między drogą rowerową a chodnikiem i między chodnikiem a krawędzią pasa drogowego).

26 KP

Ciąg pieszy łączący ul. Sokratesa i Trasę Mostu Północnego powinien zostać przewidziany jako pieszo-rowerowy. Wskazane może być jego poszerzenie do 7 m.


Rysunek z uwagami:
http://www.zm.org.pl/tmp/pzp-tmp_bielany.png

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: more info...
PostNapisane: Pt lut 22, 2008 9:29 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
olek napisał(a):
Tym razem plan zagospodarowania przestrzennego odcinka Marymoncka (a właściwie Encyklopedyczna) - Wólczyńska.


Dobrze by było podać
- do kogo można zgłaszać te wnioski
- w jakim terminie
- jaką drogą

Bez tych informacji są marne szanse, że ktoś się aktywnie przyłączy...

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 01, 2008 14:13 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jack napisał(a):
Dobrze by było podać
- do kogo można zgłaszać te wnioski
- w jakim terminie
- jaką drogą


Posiedzenie Komisji Architektury, Urbanistyki, Gospodarki Przestrzennej i Ekologii Rady Dzielnicy Bielany odbędzie się we wtorek, 4 marca 2008r., o godz. 18.00, przy ul. Przybyszewskiego 70/72 (sala konferencyjna).

Potem plan będzie oczywiście wyłożony do wglądu publicznego, ale im wcześniej zostaną zgłoszone uwagi, tym lepiej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 26, 2008 16:55 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
A tutaj moje foty projektu Trasy Mostu Północnego.

Jest na niej kilka ciekawych kwiatków. Nagle urywające się ścieżki, chodniki, ekrany w poprzek jezdni, jezdnie roYprowadzające ruch. Ktoś chyba na niezłym kacu robił ten projekt.

W linku tez kilka innych projektów, w tym most Krasińskiego.

Link: http://bzaborow.no-ip.org/galer/?f=1&a=652

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 30, 2009 8:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Nowa wersja bielańskiego odcinka trasy:

http://www.zm.org.pl/tmp2/tmp/

Szkic uwag, wysyłam jutro ok. 10:
Cytuj:
Podtrzymujemy opinię, że konieczna jest realizacja ścieżki rowerowej wzdłuż Trasy Mostu Północnego jednocześnie z jezdnią. Jak wyjaśniono we wcześniejszych pismach Zielonego Mazowsza z 14 września 2009 r. i BDiK z 24 września 2009 r., notatka przesłana przez ZMID zawiera jednostronne stanowisko ZMID, nie zaś "ustalenia" ze spotkania 20 sierpnia 2009 r.

Ze względu na brak wzdłuż ścieżki chodnika dla pieszych i przewidywane znaczne natężenia ruchu rowerowego postulujemy zwiększenie szerokości ścieżki do 3,5 m.

Do czasu przebudowy węzła Młociny można na granicy opracowania ścieżkę włączyć tymczasowo w prostopadłą jezdnię na granicy opracowania, podobnie jak ma to miejsce w przypadku jezdni Trasy. Jednocześnie należy zauważyć, że jest to kolejny projekt, w którym wadliwie został określony zakres opracowania, uniemożliwiając prawidłową integrację tworzonej infrastruktury rowerowej z układem istniejących ścieżek, czego efektem są 100-200 m "dziury" między kolejnymi odcinkami ścieżek. Dlatego konieczne jest konsultowanie przez ZMID zakresu opracowania przed zleceniem prac projektowych.

Podtrzymujemy opinię o konieczności wyprostowania i podniesienia przejazdu dla rowerów i przejścia dla pieszych przez zjazd w las z ul. Encyklopedycznej między Trasą Mostu Północnego a ul. Encyklopedyczną.

Włączenie ścieżki rowerowej w jezdnię ul. Zgrupowania AK Kampinos w rejonie skrzyżowania z ul. Encyklopedyczną należy wykonać zgodnie z obowiązującymi „Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie” (patrz np. rys. 20 standardów).

Przejazd i przejście dla pieszych przez ul. Encyklopedyczną po południowej stronie Trasy Mostu Północnego należy przeprowadzić grzbietem szerokiego progu spowalniającego. Należy także wyprostować przebieg ścieżki rowerowej w rejonie przejazdu.

Przejazd przez wjazd bramowy przy ul. Zgrupowania AK Kampinos należy wykonać z zachowaniem ciągłości nawierzchni ścieżki rowerowej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL