Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt wrz 04, 2007 16:27 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
W ramach projektu "Rowerowe Społeczeństwo Obywatelskie" zamierzamy wydać nową wersję "Dekalogu projektowania dróg rowerowych" - podstawowa ściągawka dla projektantów, ale też dla urzędników i radnych chcących zrobić rowerzystom dobrze. Wersję z 2002 r. można sobie obejrzeć tutaj:

http://www.zm.org.pl/?a=dekalog_projektowania

W nowym wydaniu będzie trochę więcej miejsca, mile widziane zatem pomysły, czego w podlinkowanym materiale brakuje, co należy poprawić, co dodać itp.

Na pewno chcielibyśmy dodać stronkę ogólnego wprowadzenia do fizyki jazdy na rowerze, coś o sile odśrodkowej i przechyłach roweru.

Po drugie, będzie odrębna strona nt. czy warto budować ścieżkę i dlaczego nie zawsze (gorący temat ostatnio ;-), z wykresem z Postaw na rower albo duńskiego Collection of Cycle Concepts (funkcja: predkość x natężenie ruchu samochodów -> rozwiązanie rowerowe). Propozycja tekstu:

Cytuj:
Wydzielone drogi dla rowerów to wynalazek pożyteczny, ale trzeba umieć go stosować. Poprawiają bezpieczeństwo na odcinkach między skrzyżowaniami, mają jednak też swoje minusy:
    - gorsza widoczność na skrzyżowaniach, wyjazdach z posesji i parkingów;
    - dodatkowe konflikty z ruchem samochodowym, np. skręcającym w prawo;
    - problemy z nielegalnym parkowaniem;
    - konflikty z ruchem pieszym, zwłaszcza jeśli ścieżka przylega do chodnika.
Dlatego ścieżki rowerowe to dobry pomysł wzdłuż dróg głównych, o szybkim i intensywnym ruchu samochodowym. Na drogach lokalnych, o gęsto rozmieszczonych skrzyżowaniach i licznych wjazdach na posesje, mogą przynieść więcej szkody niż pożytku. Lepiej zastosować środki uspokojenia ruchu.

_________________
pozdrawiam, olek


Ostatnio edytowano So gru 01, 2007 8:03 przez olek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 11, 2007 9:32 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pn sty 08, 2007 9:35
Posty: 16
Lokalizacja: Radom
Jeśli będzie to wersja ogólnopolska to służę zdjęciami, opisami z Radomia
- pozytywne - stojaki montowane przez UM
- negatywne drogi prowadzące w pole: http://www.bractworowerowe.ats.pl/?id=445

_________________
Bractwo Rowerowe, Radom
http://www.bractworowerowe.ats.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 11, 2007 9:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
pitagor napisał(a):
Jeśli będzie to wersja ogólnopolska


Owszem, treść ma być możliwie uniwersalna, do zastosowania w każdym mieście.

_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 11, 2007 11:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Wt sty 30, 2007 16:03
Posty: 487
Lokalizacja: Bielany
olek napisał(a):
W nowym wydaniu będzie trochę więcej miejsca, mile widziane zatem pomysły, czego w podlinkowanym materiale brakuje, co należy poprawić, co dodać itp.


Co do treści

Uważam, że w nowej edycji trzeba oprócz kwestii technicznych (bez większych zmian) ukazać powstawanie infrastruktury rowerowej jako proces w wymiarze społecznym, ponieważ w naszych realiach tylko takie podejście daje szanse na jego dojrzewanie, a zwłaszcza doskonalenie jego efektów.
Chodzi więc o pokazanie nieodzownych elementów tego procesu od
    - szerokiej analizy potrzeb
    - konsultacji społecznych
    ... aż po
    - udział rowerzystów w odbiorze technicznym robót budowlanych
Uwagi krytyczne, wyrazy poparcia, przemyślenia, przydatne cytaty czy źródła - mile widziane.

Co do tytułu

Tytuł powinien być chwytliwy, ciekawy, prowokacyjny, przewrotny itp.
Dla rozruszania dyskusji podaję kilka wymyślonych naprędce:

Tytuł:
    Jak nie zmarnować pieniędzy na drogę rowerową
    Jak dobrze wydać pieniądze na drogę rowerową
    Jak pieniędzy na drogi rowerowe nie wyrzucać w błoto
    Jak zrobić dobrze rowerzystom i nie tylko
    Z ob. rowerzystą za pan brat

Podtytuł:
    Mini poradnik dla urzędu i samorządu
    Kilka praktycznych rad dla inwestora [i samorządu?]
    Praktyczne vademecum dla decydenta
    Co każdy radny i urzędnik o infrastrukturze rowerowej wiedzieć powinien


_________________
--
pzdr.

Jack


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 23, 2013 18:52 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Irlandzki narodowy zarząd transportu (National Transport Authority) prowadzi stronę z podręcznikiem projektowania infrastruktury rowerowej:

http://www.cyclemanual.ie/

Dosyć szczegółowy i bogato ilustrowany, może się przydać w razie potrzeby wskazania, jak coś się robi po cywilizowanemu :)

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL