Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Czy potrzeba jest budować odnogę WKD do Janek?
TAK 67%  67%  [ 8 ]
NIE 33%  33%  [ 4 ]
Liczba głosów : 12
Autor Wiadomość
PostNapisane: So wrz 01, 2007 21:45 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So wrz 01, 2007 15:26
Posty: 14
Według mnie nie, poroniony pomysł, potrzebny jak dziura w płocie. Czemu?
Otóż istnieje wiele argumentów przeciw.
1. Odnoga ta nie ma nawet ustalonego konkretnego przebiegu
2. Co ona ma komunikować? Centrum handlowe? Po drodze nie ma żadnych dużych osiedli ludzkich do których opłacało by się budować linie kolejową.
3. Skoro, jak ww. odnoga ta nie ma nawet ustalonego przebiegu, jej powstanie zablokują protesty włascicieli ziemi na których ma ona powstać, bo nie ma jej w planach.
4. Tramwaje Warszawskie planują wydłużyć linie tramwajową z Okęcia do Janek Al. Krakowską. Obecnie może sie to wydawać niemożliwe, że względu na duże potoki samochodów jadących tą drogą. Ale po powstaniu Trasy Salomea-Wolica, większość ruchu przeniesie się na tą trasę, a na Al. Krakowskiej pozostanie ruch lokalny, więc puszczenie nią tramwaju nie sprawi problemu, nawet przy założeniu, że linia zajmie pasy ruchu.
Poza tym linia ta będzie prowadziła przez centrum Raszyna i zapewni szybki dojazd mieszkańcom tego miasta do Warszawy z duża ilością możliwość przesiadek. Co więcej wzdłuż Al. Krakowskiej w Raszynie i Warszawie do pętli na Okęciu są cały czas zabudowania.
5. Linia tramwajowa obsłuży też CH Janki, tak samo jak WKD.

Wydaję mi się, że powyższe argumenty potwierdzają moje słowa z pierwszej linijki tego wpisu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 02, 2007 12:55 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
humptyangel napisał(a):
1. Odnoga ta nie ma nawet ustalonego konkretnego przebiegu


No to trzeba jakiś ustalić :-)

Cytuj:
2. Co ona ma komunikować? Centrum handlowe? Po drodze nie ma żadnych dużych osiedli ludzkich do których opłacało by się budować linie kolejową.


Po drodze - nie, ale w okolicy jest ich trochę (Raszyn, południowe Michałowice), a dalej masz intensywnie obecnie zabudowywane okolice Nadarzyna, Sękocina i Magdalenki bez dostępu do komunikacji szynowej. Taka linia byłaby ukierunkowana raczej nie pod kątem dowozu bezpośrednio z domu, ale zbierania ruchu z lokalnych linii dowozowych, parkingów Park and Ride itp. A centrum handlowe też swoje dołoży (mam nadzieję, że również finansowo).

Cytuj:
3. Skoro, jak ww. odnoga ta nie ma nawet ustalonego przebiegu, jej powstanie zablokują protesty włascicieli ziemi na których ma ona powstać, bo nie ma jej w planach.


Można ją puścić wzdłuż trasy Salomea-Wolica. Albo nawet zamiast niej. Wtedy do wykupienia pozostaje tylko krótki odcinek za Puchałami.

Cytuj:
4. Tramwaje Warszawskie planują wydłużyć linie tramwajową z Okęcia do Janek Al. Krakowską. Obecnie może sie to wydawać niemożliwe, że względu na duże potoki samochodów jadących tą drogą. Ale po powstaniu Trasy Salomea-Wolica, większość ruchu przeniesie się na tą trasę, a na Al. Krakowskiej pozostanie ruch lokalny, więc puszczenie nią tramwaju nie sprawi problemu, nawet przy założeniu, że linia zajmie pasy ruchu.
Poza tym linia ta będzie prowadziła przez centrum Raszyna i zapewni szybki dojazd mieszkańcom tego miasta do Warszawy z duża ilością możliwość przesiadek. Co więcej wzdłuż Al. Krakowskiej w Raszynie i Warszawie do pętli na Okęciu są cały czas zabudowania.
5. Linia tramwajowa obsłuży też CH Janki, tak samo jak WKD.


Po kolei:

- Niespecjalnie wierzę w to, żeby Trasa Salomea - Wolica cokolwiek odciążyła, a zwłaszcza w stopniu pozwalającym zabrać 1 pas ruchu. Czy np. doprowadzenie Trasy Toruńskiej do Marek poskutkowało zwężeniem ul. Radzymińskiej?

- Tramwaje Warszawskie mają bardzo szeroko zakrojone plany, co się chwali, ale na razie zostało im jeszcze bardzo dużo do zrobienia wewnątrz miasta - Powstańców Śląskich, Banacha - Rakowiecka, linia do Wilanowa, na Tarchomin...

- Tramwaj jedzie z Okęcia do Śródmieścia 25 minut. Z Janek będzie jechał 40-45 minut. To trochę za długo, by stanowić atrakcyjną alternatywę dla samochodu. WKD, ze względu na bezkolizyjność i rzadsze przystanki, mogłoby się wyrobić w 20-25 minut, mimo nieco dłuższej trasy.

- Na Grójeckiej i w al. Jerozolimskich linia tramwajowa pracuje na granicy przepustowości. Tymczasem na WKD nawet dwukrotne zwiększenie częstotliwości raczej nie byłoby większym problemem.[/quote]

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N wrz 02, 2007 20:17 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So wrz 01, 2007 15:26
Posty: 14
Dzieciaku, ogarnij się zanim coś napiszesz :)

olek napisał:

Cytuj:
No to trzeba jakiś ustalić :)

Ustalać to możesz sobie położenie dywanu w domu :lol: Ten projekt to puste słowa. Brak analiz, wyliczeń czegokolwiek! Poza tym aby wyznaczyć linie kolejową trzeba dość długiej procedury.

Cytuj:
Po drodze - nie, ale w okolicy jest ich trochę (Raszyn, południowe Michałowice), a dalej masz intensywnie obecnie zabudowywane okolice Nadarzyna, Sękocina i Magdalenki bez dostępu do komunikacji szynowej. Taka linia byłaby ukierunkowana raczej nie pod kątem dowozu bezpośrednio z domu, ale zbierania ruchu z lokalnych linii dowozowych, parkingów Park and Ride itp. A centrum handlowe też swoje dołoży (mam nadzieję, że również finansowo).


Linia WKD do Nadarzyna była planowana w latach 30. i nadal jest pod nią trzymana rezerwa. Poza tym zauważ, że Nadarzyn znajduję się na trasie katowickiej, a Magdalenka i Sękocin na trasie Krakowskiej, więc nie wiem jak masz zamiar połączyć te miejscowości linią kolejową :?:
Poza tym wzdłuż DK8 i DK7 są zabudowania, więc nie wiem którędy chcesz pościć tą linie :?: :!:

Cytuj:
Można ją puścić wzdłuż trasy Salomea-Wolica. Albo nawet zamiast niej. Wtedy do wykupienia pozostaje tylko krótki odcinek za Puchałami.


A wytłumacz mi co powiesz mieszkańcom Raszyna zastępując obwodnicę ich miasta liną kolejową :?: Jak masz zamiar wyprowadzić samochody przejeżdżające przez Raszyn z centrum :?:
Trasa S-W idzie przez pola, więc puszczając linie wzdłuż tej trasy będzie ona komunikować nic :? I GDDKiA raczej nie odda ziemi.


Cytuj:
Po kolei:

- Niespecjalnie wierzę w to, żeby Trasa Salomea - Wolica cokolwiek odciążyła, a zwłaszcza w stopniu pozwalającym zabrać 1 pas ruchu. Czy np. doprowadzenie Trasy Toruńskiej do Marek poskutkowało zwężeniem ul. Radzymińskiej?


:lol: przezabawny jesteś. zauważ, że do Radzymińskiej dochodzi Łodygowa, czyli wylot na Zabki, Zielonkę, Kobyłkę, Wołomin-trudno, żeby mieszkańcy tych miast jechali z centrum Trasą Toruńską do domów.Podobnie mieszkańcy Tarchomina i Bródna Poza tym TT jest połączeniem międzydzielnicowym i jej zadaniem nie było odciążenie Radzymińskiej z ruchu wewnątrzmiejskiego.

Cytuj:
- Tramwaje Warszawskie mają bardzo szeroko zakrojone plany, co się chwali, ale na razie zostało im jeszcze bardzo dużo do zrobienia wewnątrz miasta - Powstańców Śląskich, Banacha - Rakowiecka, linia do Wilanowa, na Tarchomin...


Powstańców Śląskich TW nie ruszą, dopóki organizacje pseudo-ekologiczne będą protestować przeciw Trasie AK :?

Cytuj:
Tramwaj jedzie z Okęcia do Śródmieścia 25 minut. Z Janek będzie jechał 40-45 minut. To trochę za długo, by stanowić atrakcyjną alternatywę dla samochodu. WKD, ze względu na bezkolizyjność i rzadsze przystanki, mogłoby się wyrobić w 20-25 minut, mimo nieco dłuższej trasy.


Trochę przegiąłeś z tymi 40-45 min :!: A WKD to jedzie 26-27 min z Pruszkowa do Stolicy, więc wątpię, czy w podobnym czasie może się wyrobić na dłuższym odcinku :?: chyba nie znasz się na kolei.

Dochodzi do tego problem taryfy biletowej. Z WKD mamy niepewną sytuacje, nie jest pewnym czy reszta akcjonariuszy zgodzi się na wejście w taryfę ZTM. A w przypadku TW to pewne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn wrz 03, 2007 10:37 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn wrz 03, 2007 10:20
Posty: 49
Lokalizacja: Żabia Wola
Witam,
Po kolei:
Linia WKD do Janek posłuży przede wszystkim Centrum Janki do dowozu klientów z W-wy - więc inwestycja ma sens jeżeli CJ zapłaci >>95%:) Dla Nadarzyna sensowniej puścić WKD do Nadarzyna (gdzie tam zaplanowano stację końcową? Warto byłoby dosztukować odcinek za DK8 na pola w Kajetanach koło 3M dla P&R.
Istotna część ruchu w Al. Krakowskiej to właśnie klienci Centrum Janki, tranzyt (nie tylko przez W-wę, ale do W-wy) z miejscowości położonych w głębi Polski przy DK7, DK8, nieraz na dwa-trzy dni, na tydzień. Często jest to ruch w cyklu tygodniowym (piątek-niedz/pn). Także wyjazdy z W-wy do miejscowości niedostępnych komunikacją kolejową. S8 Salomea-Wolica odciąży jednak Al. Krakowską, wzbudzi ruch raczej bliżej centrum W-wy.
Mnóstwo miejsc jest, gdzie możnaby poprowadzić komunikację szynową. WKD do Janek jest chyba na ostatnim miejscu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn wrz 03, 2007 11:49 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Dzieciaku, ogarnij się zanim coś napiszesz

Olek - gratuluje Ci wiecznej młodości.


Cytuj:
Brak analiz, wyliczeń czegokolwiek!

Czym mniej się o tym projekcie będzie mówiło, tym bardziej będzie brak analiz i planów etc. A Ty wyobrażasz sobie, że WKD w latach 30. zarabiało na siebie? Czas do tych czasów powrócić być może także dzięki odgałęzieniu do Janek.

Cytuj:
Poza tym aby wyznaczyć linie kolejową trzeba dość długiej procedury
Tak samo długiej procedury trzba by wyznaczyć drogę krajową i też w momencie jej rozpoczęcia nie bardzo wiadomo, czyto sie będzie opłacało. Proponuje tę procedurę dla odgałezienia WKD do Janek rozpocząć.

[/quote]Poza tym zauważ, że Nadarzyn znajduję się na trasie katowickiej, a Magdalenka i Sękocin na trasie Krakowskiej, więc nie wiem jak masz zamiar połączyć te miejscowości linią kolejową
Cytuj:
Takie gadanie. Akurat na Jankach odgałęzienie powinno się kończyć, a tamże powinien być duży Park&Ride dla tych z Nadarzyna czy Sekocina.(zresztą już jest przy hipermarketach). Ewentualnie tam linia mogłaby się rozwidlać (to chyba dla Pana humptyangela już nie do pojęcie będzie).

Cytuj:
Poza tym wzdłuż DK8 i DK7 są zabudowania, więc nie wiem którędy chcesz pościć tą linie
- jak moga wywłaszczać pod drogi, tak mogą i pod koleje. Zresztą podejrzewam, że wielu chętnie sprzeda działki najbliższe drodze, aby nie wąchać spalin - oczywiście za rozsądną cenę.

Cytuj:
Jak masz zamiar wyprowadzić samochody przejeżdżające przez Raszyn z centrum

Juz ja widzę jak te samochody się wyprowadzają z Raszyna. Jeśli nie zrobią przez Raszyn tramwaju to te samochody w tym Raszynie zostaną, tak jak teraz jeżdżą. A mieszkancom Raszyna nalezy zasugerować korzystanie z tej kolejki, zamiast z samochodów - wiem, wiem, to trudne słowa.

Cytuj:
zauważ, że do Radzymińskiej dochodzi Łodygowa, czyli wylot na Zabki, Zielonkę, Kobyłkę, Wołomin-trudno

Zapewniam, że też sie nieźle bawię. Czyli twierdzisz, że Ci co pojechali obwodnicą (Trasą AK) nie uwolnili Radzymińskiej, na tyle, aby zabrać choć jeden Pas z Radzymińskiej, tak? Więc po co była Trasa AK w standardzie 2x2 lub nawet miejscami 2x3 - skoro tych jadących obwodnicą było tak niewielu to - w takim razie wystarczyłaby 1x1.

Co do dalszych twoich komentarzy - wiem - problemy mozna mnożyć (taryfy, czas jazdy), ale ktoś musi poszukac w końcu do nich rozwiązania. Tak jak ty nie lubisz problemów przy budowie tras drogowych, bo uważasz, że to się oczywiście opłaca i jest potrzebne, tak ja wolałbym, abyśmy nie widzieli problemów także przy pomysłach na połączenia kolejowe, czy tramwajowe - myśle, że na taki układ (sorry - porozumienie) mógłbyś przystać.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn wrz 03, 2007 13:47 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So wrz 01, 2007 15:26
Posty: 14
Cytuj:
Czym mniej się o tym projekcie będzie mówiło, tym bardziej będzie brak analiz i planów etc. A Ty wyobrażasz sobie, że WKD w latach 30. zarabiało na siebie? Czas do tych czasów powrócić być może także dzięki odgałęzieniu do Janek.

Sam sobie przeczysz. Przecież pisze o tym projekcie, poddaje go krytyce. To jest projekt widmo, jest a go nie ma. Piszesz, że można poprowadzić to tak lub tak, albo tak. Czyli jak? Totalnie brak koncepcji. Twierdzenie, że linie ta można puścić wzdłuż lub nawet zamiast Trasy S-W świadczy o twojej impertynencji, braku logicznego myślenia i pozwiązywania faktów w ciąg przyczynowo-skutkowy. Czemu? Chcesz zastąpić niezbędną inwestycje komunkacyjną, która wyprowadzi ruch nieskierowany bezpośrednio do Raszyna poza jego granice linią kolejową znajdującą się na odludziu. Prowadząc linie wzdłuż Trasy S-W na pewno nikt nie będzie zainteresowany mieszkaniem przy trasie ekspresowej.
Linia WKD do Nadarzyna jest niezależnym projektem od idei prowadzenia odnogi do Janek.

Cytuj:
Tak samo długiej procedury trzba by wyznaczyć drogę krajową i też w momencie jej rozpoczęcia nie bardzo wiadomo, czyto sie będzie opłacało. Proponuje tę procedurę dla odgałezienia WKD do Janek rozpocząć.


pod trasę S-W od lat jest wyznaczona rezerwa. Wiele firm specjalnie budowało magazyny przy planowanej trasie, by w przyszłości czerpać z tej bliskości korzyści. Zastępując Trasę S-W linią kolejową powodujesz, że wiele z tych firm może stracić jeden z ze swoich głównych atutów.

Cytuj:
Takie gadanie. Akurat na Jankach odgałęzienie powinno się kończyć, a tamże powinien być duży Park&Ride dla tych z Nadarzyna czy Sekocina.(zresztą już jest przy hipermarketach). Ewentualnie tam linia mogłaby się rozwidlać (to chyba dla Pana humptyangela już nie do pojęcie będzie).


Widzę, że pisanie o czymś o czym się nie ma zielonego pojęcia prowadzi do opłakanych skutków :lol: Jednym z zadań towarzyszących budowie lini tramwajowej przez Raszyn (a nie po jego obrzeżach) do Janek jest budowa tam parkingu P&R.

Cytuj:
- jak moga wywłaszczać pod drogi, tak mogą i pod koleje. Zresztą podejrzewam, że wielu chętnie sprzeda działki najbliższe drodze, aby nie wąchać spalin - oczywiście za rozsądną cenę.


O tak na pewno zrobią to osoby, które prowadzą działalność gospodarczą przy drodze. Zauważ, że przygniatająca większość obiektów wzdłuż DK7 i DK8 to budynki komercyjne. Poza tym wywłaszczając ich pod budowę nie planowanej nigdy lini kolejowej naruszasz ich prawa nabyte.

Cytuj:
Juz ja widzę jak te samochody się wyprowadzają z Raszyna. Jeśli nie zrobią przez Raszyn tramwaju to te samochody w tym Raszynie zostaną, tak jak teraz jeżdżą. A mieszkancom Raszyna nalezy zasugerować korzystanie z tej kolejki, zamiast z samochodów - wiem, wiem, to trudne słowa.


Tak, a samochody, które jadą przez Warszawę będą przefruwać nad Raszynem :?: A mieszkańcy Raszyna iść kilometr do lini WKD, która jest na środku pola, za miastem :?:

Cytuj:
Zapewniam, że też sie nieźle bawię. Czyli twierdzisz, że Ci co pojechali obwodnicą (Trasą AK) nie uwolnili Radzymińskiej, na tyle, aby zabrać choć jeden Pas z Radzymińskiej, tak? Więc po co była Trasa AK w standardzie 2x2 lub nawet miejscami 2x3 - skoro tych jadących obwodnicą było tak niewielu to - w takim razie wystarczyłaby 1x1.


Obwodnica jak sama nazwa mówi wypełnia inne zadanie niż droga miejska. Ci co jechali przez Warszawę na Białystok czy Gdańsk z południa korzystają z niedokończonej Trasy AK i Al. Prymasa Tysiąclecia. A osoby chcące wyjechać z centrum na peryferie jadą Radzymińską. Ruch na Radzymińskiej został zmniejszony, to na pewno! Tranzyt już Trasą W-Z nie jeździ.

Cytuj:
Co do dalszych twoich komentarzy - wiem - problemy mozna mnożyć (taryfy, czas jazdy), ale ktoś musi poszukac w końcu do nich rozwiązania. Tak jak ty nie lubisz problemów przy budowie tras drogowych, bo uważasz, że to się oczywiście opłaca i jest potrzebne, tak ja wolałbym, abyśmy nie widzieli problemów także przy pomysłach na połączenia kolejowe, czy tramwajowe - myśle, że na taki układ (sorry - porozumienie) mógłbyś przystać.


Ja jestem za tramwajem do Janek, ale nie popieram idei dublującej jej odnogi WKD. Poza tym, wielu mieszkańców Raszyna pracuje w południowych dzielnicach Stolicy, a nie w centrum, wiec tramwaj, daje im więcej możliwości przesiadek :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn wrz 03, 2007 22:31 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Cytat:
Juz ja widzę jak te samochody się wyprowadzają z Raszyna. Jeśli nie zrobią przez Raszyn tramwaju to te samochody w tym Raszynie zostaną, tak jak teraz jeżdżą. A mieszkancom Raszyna nalezy zasugerować korzystanie z tej kolejki, zamiast z samochodów - wiem, wiem, to trudne słowa.


Tak, a samochody, które jadą przez Warszawę będą przefruwać nad Raszynem A mieszkańcy Raszyna iść kilometr do lini WKD, która jest na środku pola, za miastem


Czytaj to na co odpowiadasz, ok? Pisząc zdanie, na ktore odpowiedziałes poparłem ideę budowy tramwaju przez Raszyn, więc o co ta mowa.

Natomiast jedno drugiemu nie przeczy. WKD mozna zatem zbudować tak jak pisał Olek do Magdalenki, czy Sękocina a i w Jankach na pewno chetnych się na to WKD znajdzie, tym bardziej iz jestem zdania - tak jak Olek, że WKD dojedzie do Janek szybciej (zwlaszcza jesli po drodze będzie malo stacji bo pojedzie przez odludzie o ktorym opowiadasz) niż tramwaj.

Cytuj:
Wiele firm specjalnie budowało magazyny przy planowanej trasie, by w przyszłości czerpać z tej bliskości korzyści. Zastępując Trasę S-W linią kolejową powodujesz, że wiele z tych firm może stracić jeden z ze swoich głównych atutów.

A już zapłacili za to, że będa z trasy korzystać? :wink:
Moim zdaniem przy odpowiedniej organizacji WKD (być może włączoną także w siec tramwajową Warszawy - czego plany niestety zarzucono) mogłaby dla tych firm (magazynów), ktore jak twierdzisz się już pobudowały, być także dobrym rozwiązaniem do rozwozenia towaru po Warszawie. Towarowe tramwaje wracają obecnie do łask w niektórych miastach, np. Drezno, Wiedeń, Zurych. Przed wojna było tak we Wrocławiu. Moga być i szybsze i rozładują nieco kochane korki.
No i WKD wlączone w sieć tramwajową Warszawy to zapewnia już co najmniej tyle połączeń, co linia tramwajowa z Raszyna.

A nawet, to jesli teraz ktoś przewidzi, że wzdluż trasy S-W pobuduje sie pewnie wiele nie tylko nowych magazynów, ale i osiedli, to już teraz trzeba zarezerwować teren pod przyszła linię tramwajową lub WKD wzdluż tej trasy, aby mozna ją było zbudować za ileś lat. W sprawie kolei trzeba być podobnie przewidujacym, jak w sprawie dróg, hm?

Cytuj:
Ruch na Radzymińskiej został zmniejszony, to na pewno!

A gdzie tramwaj do Radzymina zamiast jednego pasa Radzymińskiej? Oraz czy nie ma tam teraz korków, tak jak były kiedyś?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr wrz 05, 2007 16:24 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So wrz 01, 2007 15:26
Posty: 14
Cytuj:
Natomiast jedno drugiemu nie przeczy. WKD mozna zatem zbudować tak jak pisał Olek do Magdalenki, czy Sękocina a i w Jankach na pewno chetnych się na to WKD znajdzie, tym bardziej iz jestem zdania - tak jak Olek, że WKD dojedzie do Janek szybciej (zwlaszcza jesli po drodze będzie malo stacji bo pojedzie przez odludzie o ktorym opowiadasz) niż tramwaj.


Moim zdaniem nieopłacalne jest ciągnięcie lini kolejowej po niedużych miasteczek. Wystarczą linie autobusowe dowozowe do P&R w Jankach i dalej w tramwaj.

Cytuj:
Moim zdaniem przy odpowiedniej organizacji WKD (być może włączoną także w siec tramwajową Warszawy - czego plany niestety zarzucono) mogłaby dla tych firm (magazynów), ktore jak twierdzisz się już pobudowały, być także dobrym rozwiązaniem do rozwozenia towaru po Warszawie. Towarowe tramwaje wracają obecnie do łask w niektórych miastach, np. A gdzie tramwaj do Radzymina zamiast jednego pasa Radzymińskiej? Oraz czy nie ma tam teraz korków, tak jak były kiedyś?Drezno, Wiedeń, Zurych. Przed wojna było tak we Wrocławiu. Moga być i szybsze i rozładują nieco kochane korki.
No i WKD wlączone w sieć tramwajową Warszawy to zapewnia już co najmniej tyle połączeń, co linia tramwajowa z Raszyna.


Chciano wlączyć, ale różnice w budowie wózków i torach nie pozwoliły na to. Główka szyny w WKD(PKP) jest większa i szersza niż główka szyny tramwajowa. Nie sądzę, że WKD włączone do systemu tramwajowego daje tyle samo relacji przesiadkowych co wydłużona linia tramwajowa z Okęcia.

Cytuj:
A nawet, to jesli teraz ktoś przewidzi, że wzdluż trasy S-W pobuduje sie pewnie wiele nie tylko nowych magazynów, ale i osiedli

Nikt nie zbuduje domu przy trasie ekspresowej
Cytuj:
A gdzie tramwaj do Radzymina zamiast jednego pasa Radzymińskiej? Oraz czy nie ma tam teraz korków, tak jak były kiedyś?

TW i BDiK nie planują ciągnięcia lini tramwajowej Radzymińska, panie zwolenniku kom. szynowej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 06, 2007 16:58 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
humptyangel napisał(a):
Dzieciaku, ogarnij się zanim coś napiszesz


Nie ma sprawy, tatuśku :-)

Cytuj:
Ustalać to możesz sobie położenie dywanu w domu :lol: Ten projekt to puste słowa. Brak analiz, wyliczeń czegokolwiek!


Na początku było słowo :-) Dobrze, że za to Ty bez żadnych "analiz, wyliczeń czegokolwiek" jesteś w stanie stwierdzić, że pomysł jest poroniony.

Cytuj:
Poza tym zauważ, że Nadarzyn znajduję się na trasie katowickiej, a Magdalenka i Sękocin na trasie Krakowskiej, więc nie wiem jak masz zamiar połączyć te miejscowości linią kolejową :?:


Nie mam zamiaru łączyć Magdalenki z Nadarzynem linią kolejową. Tłumaczę Ci, kto mógłby korzystać z linii Janki - Warszawa. Którego słowa w poniższym tekście nie rozumiesz?

olek napisał(a):
Taka linia byłaby ukierunkowana raczej nie pod kątem dowozu bezpośrednio z domu, ale zbierania ruchu z lokalnych linii dowozowych, parkingów Park and Ride itp.


humptyangel napisał(a):
:lol: przezabawny jesteś.


Staram się :-)

Cytuj:
Tranzyt już Trasą W-Z nie jeździ.


No popatrz, a według GDDKiA, SISKOM itp. żadnego tranzytu w Warszawie nie ma i nigdy nie było, tranzyt grzecznie objeżdża stolicę DK 50.

Cytuj:
Poza tym TT jest połączeniem międzydzielnicowym i jej zadaniem nie było odciążenie Radzymińskiej z ruchu wewnątrzmiejskiego.


No tak, zawsze jest jakieś "ale". A tak konkretnie, to co Trasa AK odciążyła? Którą ulicę można zwęzić, gdzie można ograniczyć ruch dzięki przedłużeniu Trasy AK do Marek?

Cytuj:
TW i BDiK nie planują ciągnięcia lini tramwajowej Radzymińska,


Wiem. Za to planują wożenie ludzi z Marek do metra Młociny. Łoł, jestem pod wrażeniem tej atrakcyjnej alternatywy dla dojazdu samochodem do centrum.

(o pokazanym na mapce TW "skrócie" do metra na Targówku nie wspominam, bo jakoś nie wierzę w wyburzenie trzech nowych osiedli pod linie nieujętą w planach zagospodarowania przestrzennego; no chyba, że chodzi o tramwaj wodny, jest tam w końcu jakiś kanał melioracyjny...)

Cytuj:
Nikt nie zbuduje domu przy trasie ekspresowej


20 m od trasy może nie. Ale już kilkaset metrów od trasy to wcale niewykluczone. Idę o zakład, że jeśli powstanie trasa Salomea - Wolica, to przy polskich realiach gospodarki przestrzennej w przeciągu kilku lat zostanie ona obudowana osiedlami reklamującymi się "doskonały dojazd do Warszawy". Zobacz ile osiedli powstaje w pobliżu np. wspomnianiej już Trasy Toruńskiej. Niezłe porównanie to np. ulica Kolejowa w Łomiankach - dawna obwodnica miasteczka.

Poza tym trasa S-W bynajmniej nie prowadzi przez szczere pole, obejrzyj np. ul. Środkową w Opaczy.

Cytuj:
Powstańców Śląskich TW nie ruszą, dopóki organizacje pseudo-ekologiczne będą protestować przeciw Trasie AK


Tak, tak. Brak tramwaju na Sobieskiego to też pewnie wina złych ekologów? Trawniczek na torowisku na Kasprzaka również oni zasiali?

A co z gradobiciem, trzęsieniem ziemi i kokluszem?

Cytuj:
Trochę przegiąłeś z tymi 40-45 min :!:


To znaczy konkretnie ile? Wydaje Ci się, że w gęstej zabudowie Raszyna tramwaj się będzie rozpędzał do 100 km/h pomiędzy kolejnymi przystankami?

Tramwaj z Okęcia do Centralnego jedzie 25 min (obecnie 20-22 min do Zawiszy). Dalej do Janek z Okęcia jest 6 km. Przy założeniu utrzymania średniej warszawskiej, tramwaj potrzebuje na te 6 km kolejnych 20 minut. Jeśli na nowym odcinku przyśpieszy do w zasadzie niespotykanej w Warszawie prędkości komunikacyjnej 24 km/h, będzie potrzebował 15 minut.

Razem właśnie te 40-45 minut.

Cytuj:
A WKD to jedzie 26-27 min z Pruszkowa do Stolicy, więc wątpię, czy w podobnym czasie może się wyrobić na dłuższym odcinku :?:


Dłuższym? Przy przebiegu wzdłuż trasy Salomea - Wolica Janki są nieco bliżej niż Tworki i nieco dalej niż Malichy (6 km od przystanku Salomea). Czyli 23 minuty przy obecnym taborze i stanie torowiska. Przy nowym taborze i modernizacji torowiska pewnie dałoby się zejść poniżej 20 minut.

Cytuj:
chyba nie znasz się na kolei.


Na pewno nie tak jak Ty, mistrzu ;-) Ale za to przynajmniej, w przeciwieństwie do Ciebie, potrafię posługiwać się mapą i poprawnie rozwiązywać zadania typu "prędkość - droga - czas" na poziomie szkoły podstawowej.

Cytuj:
Dochodzi do tego problem taryfy biletowej. Z WKD mamy niepewną sytuacje, nie jest pewnym czy reszta akcjonariuszy zgodzi się na wejście w taryfę ZTM. A w przypadku TW to pewne.


W przypadku TW można odwrócić problem - co będzie, jak np. nowy wójt Raszyna oświadczy, że on nie ma w budżecie pieniędzy na dofinansowanie kursów tramwaju? TW będą jeździć charytatywnie, czy zostawią nowe torowisko odłogiem?

Tego typu problemy będą występować tak czy owak, do czasu utworzenia sensownego związku aglomeracyjnego.

Cytuj:
Jednym z zadań towarzyszących budowie lini tramwajowej przez Raszyn (a nie po jego obrzeżach) do Janek jest budowa tam parkingu P&R.


Idę o zakład, że w przypadku obsługi tego parkingu wyłącznie linią tramwajową i wybudowania trasy drogowej Salomea-Wolica, odniesie on równie oszałamiający sukces jak P+R Połczyńska. Po prostu przy takich dystansach tradycyjny tramwaj nie jest atrakcyjną alternatywą - ani dla samochodu, ani nawet dla autobusu puszczonego trasą S-W.

Cytuj:
Poza tym, wielu mieszkańców Raszyna pracuje w południowych dzielnicach Stolicy, a nie w centrum, wiec tramwaj, daje im więcej możliwości przesiadek


A tak konkretnie, to ile więcej? Przy Łopuszańskiej jest WKD Raków, z Zachodniego są przesiadki na Prymasa i Trasę Łazienkowską. Zostaje ewentualnie kampus przy Banacha, dla którego tramwaj jest faktycznie dogodniejszy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt wrz 07, 2007 12:31 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): So wrz 01, 2007 15:26
Posty: 14
olek napisał:
Cytuj:
a początku było słowo Smile Dobrze, że za to Ty bez żadnych "analiz, wyliczeń czegokolwiek" jesteś w stanie stwierdzić, że pomysł jest poroniony.

Bo dubluje się z projektem TW lini z Okęcia przez Raszyn do Janek. I wg mnie projekt TW ma te same zalety co WKD do Janek, i jest tańszy i obsługuje centrum Raszyna a nie omija go z boku.

Cytuj:
Nie mam zamiaru łączyć Magdalenki z Nadarzynem linią kolejową. Tłumaczę Ci, kto mógłby korzystać z linii Janki - Warszawa. Którego słowa w poniższym tekście nie rozumiesz?

Rozumiem o co Ci chodzi. Tylko Ty opacznie interpretujesz słowa me. Bo ciągnięcie WKD od Janek wzdłuż trasy katowickiej i Krakowskiej jest nieekonomiczne.
to ten postulat:
Cytuj:
Ewentualnie tam linia mogłaby się rozwidlać (to chyba dla Pana humptyangela już nie do pojęcie będzie).



Cytuj:
No popatrz, a według GDDKiA, SISKOM itp. żadnego tranzytu w Warszawie nie ma i nigdy nie było, tranzyt grzecznie objeżdża stolicę DK 50.

Tak, dowodem jest wasze zdjęcie zamieszczone na waszej stronie:
Obrazek

Obrazek

Mmm, widzę tu zaledwie 3 ciężarówki, no ale towar jakoś trzeba rozwieść. Poza tym widzę tu mnogość, jak nie multum samochodów osobowych.

Cytuj:
No tak, zawsze jest jakieś "ale". A tak konkretnie, to co Trasa AK odciążyła? Którą ulicę można zwęzić, gdzie można ograniczyć ruch dzięki przedłużeniu Trasy AK do Marek?

Np dzięki przedłużeniu trasy AK do Marek mieszkańcy tego miasta tłumnie korzystają z lini 732 i dojeżdżają do pętli Żerań FSO. Podobnie mieszkańcy Białołęki jeżdżący liniami 104, 120, 132, 134. A po drodze mogą się przesiąść w pociąg na stacji W-wa Toruńska. Zauważ też, że z roku na rok jest co raz to więcej samochodów. A TT na pewno odciąża Radzymińską z osób jadących na Ochotę czy Żoliborz, których celem nie jest Centrum.

Cytuj:
Wiem. Za to planują wożenie ludzi z Marek do metra Młociny. Łoł, jestem pod wrażeniem tej atrakcyjnej alternatywy dla dojazdu samochodem do centrum.

(o pokazanym na mapce TW "skrócie" do metra na Targówku nie wspominam, bo jakoś nie wierzę w wyburzenie trzech nowych osiedli pod linie nieujętą w planach zagospodarowania przestrzennego; no chyba, że chodzi o tramwaj wodny, jest tam w końcu jakiś kanał melioracyjny...)


Tak, chcą wozić ludzi tramwajem po Trasie Mostu Północnego, któremu ZM jest przeciwne.

Co do skrótu, o którym piszesz, nie wiem, o który konkretnie projekt chodzi? Wiec, proszę sprecyzuj :)

Cytuj:
Poza tym trasa S-W bynajmniej nie prowadzi przez szczere pole, obejrzyj np. ul. Środkową w Opaczy.


Widziałem, i co?

Cytuj:
Tak, tak. Brak tramwaju na Sobieskiego to też pewnie wina złych ekologów? Trawniczek na torowisku na Kasprzaka również oni zasiali?

Tramwaje na Goworka zlikwidowano w latach 60/70 kiedy w PRL była ogólna tendencja do likwidacji trakcji tramwajowej. Nie piszę, że to wina ekologów, w pełnym tego słowa znaczeniu.

W przypadku Kasprzaka, wynikło, to z "prowizoryczności" lini w al. Prymasa Tysiąclecia.

Cytuj:
W przypadku TW można odwrócić problem - co będzie, jak np. nowy wójt Raszyna oświadczy, że on nie ma w budżecie pieniędzy na dofinansowanie kursów tramwaju? TW będą jeździć charytatywnie, czy zostawią nowe torowisko odłogiem?

Tego typu problemy będą występować tak czy owak, do czasu utworzenia sensownego związku aglomeracyjnego.


To przeciesz są plany powołania takiego związku. Poza tym Raszyn płaci za 7 lini.

Cytuj:
Idę o zakład, że w przypadku obsługi tego parkingu wyłącznie linią tramwajową i wybudowania trasy drogowej Salomea-Wolica, odniesie on równie oszałamiający sukces jak P+R Połczyńska. Po prostu przy takich dystansach tradycyjny tramwaj nie jest atrakcyjną alternatywą - ani dla samochodu, ani nawet dla autobusu puszczonego trasą S-W.


P&R na Połczyńskiej jest źle zlokalizowany. Był tam zbudowany, bo kampania wyborcza się zbliżała, a teren należał do miasta.

Cytuj:
A tak konkretnie, to ile więcej? Przy Łopuszańskiej jest WKD Raków, z Zachodniego są przesiadki na Prymasa i Trasę Łazienkowską. Zostaje ewentualnie kampus przy Banacha, dla którego tramwaj jest faktycznie dogodniejszy.


Poza tym jest wiele lini autobusowych które poprzecznie przecinają linie tramwajową.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL