Ogłoszenie, rysunek i tekst planu można sobie ściągnąć z:
http://www.bip.warszawa.pl/informacja.asp?mn_id=2508
Jakby ktoś się zastanawiał, gdzie te Pola, to są to tereny poprzemysłowe na pograniczu dzielnic Włochy, Ursus i Bemowo.
Robocza wersja uwag:
Cytuj:
Zaplanowana sieć dróg rowerowych jest niezwykle bogata w stosunku do niewielkiego obszaru planu, ale nie bierze pod uwagę zasad organizacji ruchu rowerowego, a w szczególności zróżnicowania sposobu prowadzenia ruchu rowerowego w zależności od klasy funkcjonalnej ulicy. Podręczniki projektowania infrastruktury rowerowej zalecają przy niewielkich natężeniach i prędkościach ruchu samochodowego, jakie występują na drogach lokalnych i dojazdowych, integrację, nie segregację ruchu rowerowego i samochodowego. Segregacja na drogach lokalnych i dojazdowych wyrządza zwykle więcej szkód niż pożytku ze względu m.in. na gorszą widoczność na skrzyżowaniach i wyjazdach z posesji, konflikty z parkowaniem, nieczytelne dla kierowców zachowania rowerzystów przy zmianie kierunku jazdy. Z drugiej strony, dla dróg głównych, ze względu na duże odległości pomiędzy skrzyżowaniami, zalecana jest budowa wydzielonych dróg rowerowych po obu stronach ulicy.
Dlatego wnioskujemy o dokonanie następujących zmian w wyłożonym planie:
- wykreślenie dróg rowerowych w ulicach 3KDL, 4KDL, 6KDL, 9KDD, 11KDD, 12KDD;
- dodanie dróg rowerowych wzdłuż ulicy 1KDG (Nowo-Lazurowej) po stronie zachodniej na odcinku na północ od ul. ks. Chróścickiego i po stronie wschodniej na południe od ul. ks. Chróścickiego, tak by na całym odcinku objętym planem drogi rowerowe przebiegały po obu stronach tej ulicy;
- wyprostowania przebiegu drogi rowerowej w ulicy 2KDL (ks. Chróścickiego), tak by prowadziła konsekwentnie po jednej stronie ulicy.
Dodatkowo proponujemy:
- dodanie dróg rowerowych w ciągach 13KP-J (brakujący odcinek) i 15KP-J (przejazd pod torami w rejonie przystanku kolejowego Ursus Pn.);
- połączenie ciągów pieszo-rowerowych 13KP-J i 14KP-J w jeden, z zachowaniem poziomu niwelety i ciągłości posadzki przy przejściu przez ulicę 9KDD;
- dodanie nowego przejścia pieszo-rowerowego pod torami kolejowymi (17KD-KK) w północno-zachodnim krańcu planu, w rejonie skrzyżowania ulic 4KDL i 5KDL (połączenie z dzielnicą Ursus), a także w miarę możliwości - kładki pieszo-rowerowej nad torami towarowymi (połączenie z dzielnicą Bemowo, tylko częściowo w granicach planu).