Parę fotek z wczorajszej Rady Technicznej - projekt połączenia Wawra z Wesołą:
http://zm.org.pl/tmp/dzieci_polskich/(A oznacza starszą wersję projektu, B - aktualną)
Wstępna lista uwag, jutro rano się zamierzam wybrać na wizję lokalną i doprecyzować niektóre z nich:
1. Postulujemy rozważenie powrotu do przebiegu ścieżki rowerowej po
stronie północnej przynajmniej do ulicy Borkowskiej. Taki przebieg
pozwala na lepsze powiązanie z trasą rowerową wzdłuż Kanału Wawerskiego,
poprzez uniknięcie dwukrotnego przecinania projektowanej jezdni.
2. W przypadku pozostawienia przebiegu ścieżki w wersji zaprezentowanej
na Radzie Technicznej 17 lipca br., wnioskujemy o poszerzenie azylu do
co najmniej 3,0 m i zwiększenie promieni łuków do minimum 4,0 m licząc
do wewnętrznej krawędzi ścieżki.
3. Niezależnie od wybranego przebiegu ścieżki, popieramy wysunięty
podczas Rady Technicznej wniosek pana naczelnika Antoniego Wilima o
zastosowanie technicznych środków uspokojenia ruchu, np. w formie
wyniesionych tarcz skrzyżowań. Takie elementy zniechęcą kierowców do
rozwijania nadmiernych prędkości i tranzytowego wykorzystywania
projektowanej trasy, a co za tym idzie - ograniczyć obawy mieszkańców
dzielnicy Wawer związane z tą inwestycją.
4. Proponujemy rozważenie potraktowania projektowanej ulicy jako
przebiegającej przez teren zabudowany i w związku z tym zastosowania
mniejszej szerokości jezdni, dopuszczalnej dla dróg klasy "Z" - 6,0 m.
Sprzyjać to będzie uspokojeniu ruchu, a jednocześnie pozwoli ograniczyć
ingerencję w Mazowiecki Park Krajobrazowy.
5. Zwracamy uwagę, że przez teren Mazowieckiego Parku Krajobrazowego
przebiegają liczne szlaki turystyczne, zarówno rowerowe jak i piesze.
Należy zwrócić uwagę, by projektowana inwestycja nie zakłociła ich
ciągłości. Konieczne może być wprowadzenie dodatkowych przejść dla
pieszych wraz z azylami. [konkretne lokalizacje jutro, po wizji lokalnej]
6. Zaprojektowane zakończenie ścieżki przy ul. Mchów nie daje możliwości
wygodnego i bezpiecznego zjazdu na ścieżkę z kierunku Centrum Zdrowia
Dziecka, nie przewiduje też kontynuacji trasy po północnej stronie al.
Dzieci Polskich. Proponujemy wykonanie przynajmniej azylu ułatwiającego
skręt w lewo z al. Dzieci Polskich.
7. Wnosimy o zaprojektowanie wyjazdów z posesji i dróg wewnętrznych z
zachowaniem ciągłości drogi dla rowerów i chodnika, podobnie jak na
załączonych zdjęciach.
http://www.zm.org.pl/img/img.04/P1010068.jpghttp://www.zm.org.pl/?a=ratyzbona-rowerowa-075&img=2