Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So paź 29, 2016 0:42 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 0:17
Posty: 38
ZDM ogłosił przetargi na projekty programów sygnalizacji wzdłuż DDR na Żwirki Wigury i na przejście z przejazdem przy skrzyżowaniu Czerniakowska- Chełmska. W dokumentacji obu przetargów znajduje się dość "innowacyjne" rozwiązanie:

"I. Wariant podstawowy: rozdzielenie obsługi sąsiadujących ze sobą grup pieszych i rowerowych, w celu umożliwienia wcześniejszego zakończenia grupy rowerowej w przypadku zapotrzebowania na obsługę strzałki skrętu warunkowego, akomodowanie grup obsługujących strzałki skrętu warunkowego"

"akomodowanie wszystkich grup rowerowych (R) oraz grup obsługujących strzałki skrętu warunkowego (S) wg zasady:
-brak (R) i brak (S)= obsługa (R)
-brak(R) i zapotrzebowanie na (S)= obsługa (S)
-zapotrzebowanie na (R) i brak (S)= obsługa (R)
-zapotrzebowanie na (R) i zapotrzebowanie na (S)= obsługa (R)na czas minimalny zapewniający przejazd przy prędkości4,2 m/s, a następnie obsługa (S)"


oznacza to, jak rozumiem, że aby zachować zielone strzałki po kilku sekundach zielone na przejeździe będzie gasło, a zapalać się będzie zielona strzałka, podczas gdy cały czas będzie się wyświetlać zielone dla pieszych na przejściu tuż obok przejazdu.

Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

Mi wydaje się nie tylko radykalnie dyskryminujące dla rowerzystów dla których w szczycie ruchu światło zapali się w cyklu raptem na 4-5 sekund, ale również szalenie niebezpieczne, bo większość rowerzystów widząc zielone dla pieszych będzie jednak próbowała przejechać zamiast czekać 1,5 min na kolejne 4 sekundy zielonego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 29, 2016 7:07 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 586
Widzę jeszcze inny problem. Kierowcy samochodów jeżdżą na podstawie tego co się wyświetla na sygnalizatorze pieszym/rowerowym. W przypadku skrecajacego na zielonym w prawo będzie widział czerwone dla roweru. Kierowca uzna że pieszy też ma czerwone i śmiało doda gazu by za chwilę wyjechać w pieszych przechodzących na zielonym.
Ciekawi mnie kto będzie winny wypadku gdy skrecajacy samochód wjedzie w rowerzyste jadącego na czerwonym

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 29, 2016 11:32 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2009 6:25
Posty: 125
Lokalizacja: Ursynów
Wydaje mi się, że chodzi o coś innego. Włączanie tylko zielonego dla rowerzystów gdy jest potrzeba a nie ma pieszych. Pozwoli to na skrócenie fazy braku zielonej strzałki gdy jest zapotrzebowanie. Dodatkowo gdy brak jest i samochodów i rowerów to zielone dla rowerów. W teorii bardzo dobre rozwiązanie! Nie wiem gdzie tu widzicie zagrożenie lub dyskryminację.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 29, 2016 12:31 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 0:17
Posty: 38
Przeczytaj dokładnie:

"rozdzielenie obsługi sąsiadujących ze sobą grup pieszych i rowerowych, w celu umożliwienia wcześniejszego zakończenia grupy rowerowej w przypadku zapotrzebowania na obsługę strzałki skrętu warunkowego

Raczej nie wydaje mi się by chodziło o to o czym piszesz? W dokumentacji przetargowej są załączone pisma od Inżyniera Ruchu, które jasno wskazują, że chodzi o zachowanie zielonych strzałek, bo "ich likwidacja budzi wiele kontrowersji". Gdyby chodziło o pieszych to wytyczne do akomodacji zawierałyby grupę (P)- pieszych


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 29, 2016 13:11 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2009 6:25
Posty: 125
Lokalizacja: Ursynów
Przecież dokładnie o tym napisałem i zaczerwieniłeś fragment o tym mówiący. Masz zapotrzebowanie na strzałkę i masz rowerzystę, w tej sytuacji chodzi o maksymalne skrócenie fazy zielonej dla rowerzysty żeby strzałkę zapalić jak najszybciej. Gdyby do tego byli włączeni piesi ten czas byłby dłuższy. I to wszystko. Nadal nie widzę tu dyskryminacji rowerzystów, bardziej pieszych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 29, 2016 14:05 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 0:17
Posty: 38
Przy takim rozwiązaniu zielone dla rowerzysty zaświeci się na 4-5 sekund po czym zgaśnie i przez następne 1,5 min cyklu świtel będzie się świecić czerwone dla rowerzystów - równocześnie cały czas, bo na ok 30-40 sekund świecić się będzie zielone dla pieszych na przejściu obok przejazdu. Każdy rowerzysta, który podjedzie pod skrzyżowanie będzie musiał w praktyce czekać na zielone. Gdyby nie stosować tego rozwiązania zielone dla rowerzysty paliło by się przez 30-40 sekund. Tymczasem dla samochodów jadących na wprost wzdłuż DDR zielone będzie się świecić tak jak na przejściu 30-40 sekund. Uważasz, że to nie jest dyskryminujące. 4 sekundy dla rowerzysty i 40 dla samochodów jadących w tej samej relacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 29, 2016 15:33 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt wrz 18, 2009 6:25
Posty: 125
Lokalizacja: Ursynów
Lukasz napisał(a):
Przy takim rozwiązaniu zielone dla rowerzysty zaświeci się na 4-5 sekund po czym zgaśnie i przez następne 1,5 min cyklu świtel będzie się świecić czerwone dla rowerzystów - równocześnie cały czas, bo na ok 30-40 sekund świecić się będzie zielone dla pieszych na przejściu obok przejazdu.


A kto tak powiedział? Po pierwsze nic nie napisano ile ma trwać faza strzałki (1,5 min to absurdalna przesada) a po drugie to na pewno pomysł ma polegać na czerwonym dla pieszych w opisywanej sytuacji.

Lukasz napisał(a):
Gdyby nie stosować tego rozwiązania zielone dla rowerzysty paliło by się przez 30-40 sekund. Tymczasem dla samochodów jadących na wprost wzdłuż DDR zielone będzie się świecić tak jak na przejściu 30-40 sekund. Uważasz, że to nie jest dyskryminujące. 4 sekundy dla rowerzysty i 40 dla samochodów jadących w tej samej relacji?


Jak w tej samej? Przy zielonym ogólnym dla samochodów strzałka przecież nie funkcjonuje!

Kompletnie mieszasz. Myślisz że ktoś miałby taki pomysł żeby było czerwone dla rowerzystów przy zielonym dla pieszych w tej samej relacji? To by było absurdalne i nie o to w tym wszystkim chodzi. Raczej o to że strzałka będzie się zapalać tylko gdy będą chętni a gdy przy ich nadmiarze pojawi się rowerzysta to obsługujemy go natychmiast ale w jak najkrótszym czasie (a pieszych olewamy).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 29, 2016 21:24 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): So paź 29, 2016 0:17
Posty: 38
Cytuj:
Myślisz że ktoś miałby taki pomysł żeby było czerwone dla rowerzystów przy zielonym dla pieszych w tej samej relacji? To by było absurdalne i nie o to w tym wszystkim chodzi.


Myślę, że właśnie o to chodzi i dlatego poruszam ten temat
Przeczytaj proszę załączone pismo Inżyniera ruchu.


Załączniki:
Komentarz: Pismo IR część 2
Pismo IR 2.png [390.09 KiB]
Nie pobierane
Komentarz: Pismo IR część 1
Pismo IR 1.png [431.24 KiB]
Nie pobierane
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 29, 2016 22:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 586
pszyszek nie rozumiesz. Chodzi o sytuacje gdy samochodu maja czerwone a w poprzek mamy rowerzystów i pieszych. Do tej pory zielona strzałka włączala się gdy rowerzyści i piesi mieli zielone. Jako że rowerzyści jadą dosyć szybko to takie coś zostało zakazane. Nie można dać zielonego rowerom i zielonej strzałki samochodom. Zaczęto więc likwidować zielone strzałki, co wywołało ostrą reakcje wice Wojciechowicza. W efekcie tego inż Galas wymyślił "kompromis". trochę dla rowerzystów i reszta czasu na zieloną strzałke. Rozpatrzmy typowy scenariusz gdy wszyscy chcą skorzystać: samochody skrecajacego w prawo, poprzecznie jadący rowerzysci i poprzecznie idący piesi.
1. Zapala się czerwone dla samochodów.
2. Zapadła się zielone dla pieszych i zielone dla rowerzystów.
3. przyjeżdżają rowerzyści i zapytała się im czerwone.
4. Zapala się zielona strzałka-rowerzyści stoją ,piesi wciąż idą bo mają zielone.
Jasne?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So paź 29, 2016 23:45 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt sty 12, 2016 15:26
Posty: 18
Czy ja dobrze rozumiem, że:
a) rowerzysta prawie zawsze będzie miał czerwone
b) legalny przejazd ulicą z paroma sygnalizacjami wydłuży się średnio o KILKA MINUT
c) rowerzysta powinien stać na czerwonym podczas, gdy samochód z "zieloną strzałką" i tak zazwyczaj będzie czekał, żeby przepuścić pieszych
d) nikt tego absurdu nie wytrzyma i pojedzie na czerwonym - zaraz zwiększy się "hejt" jak to rowerzyści nie przestrzegają przepisów. I co chyba najgorsze - wszystkie potrącenia w takiej sytuacji będą z winy rowerzysty...
?

Przecież to jest upośledzenie wszystkich nowych tras i to akurat w momencie gdy nadchodzi kupa inwestycji z ZIT!
To nadaje się na dużo większą „aferę” niż np. ostatnie pomysły z hulajnogami/rolkarzami na DDR.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL