Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn maja 30, 2016 19:00 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2017
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Kolejny projekt z pakietu:

https://zdm.waw.pl/aktualnosci/kolejne- ... la-rowerow

Bardzo ważna trasa, jako obwodnica śródmieścia pozwoli wyprowadzić uciążliwy tranzytowy ruch rowerowy ze ścisłego centrum ;-)

Refleksja na marginesie: zakres projektu jest mniejszy niż tego opracowanego 18 lat temu. Niestety, im dłużej się zwleka z realizacją infrastruktury rowerowej, tym jest ona trudniejsza.

A teraz parę postulatów od ronda Babka do placu Zawiszy:

- Doprojektować drogę dla rowerów po zachodniej stronie Okopowej na odcinku rondo Babka - Powązkowska i komplet przejazdów na skrzyżowaniu Okopowa / Powązkowska. W obecnej postaci nie ma żadnej możliwości wjazd z projektowanej drogi dla rowerów w ul. Powązkowską. Nie można nawet ustawić się na wlocie ul. Dzikiej, żeby przejechać Okopową, bo na wlocie obowiązuje nakaz skrętu w prawo. W SW narożniku skrzyżowania miejsce na przejazdy można uzyskać likwidując nadmiarowy trzeci pas ruchu w kierunku południowym (kończy się kilkaset metrów dalej).

- Zwęzić wlot ul. Dzikiej. 12 m to trochę przesada jak na 2 pasy ruchu i prowokuje do nielegalnych i niebezpiecznych zachowań (np. omijanie pojazdu, który skręcając w prawo zatrzymał się przed przejściem dla pieszych).

- Zabudować powierzchnie wyłączoną z ruchu na skrzyżowaniu z ul. Stawki (zwęzić wylot do jednego pasa ruchu).

- Do rozważenia: doprojektować łącznik do ślepego zakończenia ul. Niskiej (działki miejskie, ale trzeba by jakieś płoty rozebrać / przestawić).

- Zmniejszyć odsunięcie i odgięcie drogi dla rowerów w rejonie zjazdu do Klifa. Projekt odtwarza stan istniejący, który nie jest ani bezpieczny, ani wygodny. Można skorygować sam zjazd, tak by był bardziej pod kątem prostym. Ponieważ zjazd ma wydzielony pas do skrętu w prawo, można też przysunąć drogę dla rowerów do samej jezdni, tak by rowerzysta był widoczny w lusterku.

- Zwęzić wlot ul. Dzielnej do 5,5 m. Przejazd dla rowerzystów i przejście dla pieszych zaprojektować jako wyniesione.

- Zwęzić wylot ul. Leszno w stronę centrum do jednego pasa ruchu (lewy pas od strony Górczewskiej przeznaczyć tylko do skrętu w lewo w Okopową). Obecnie nie zgadza się liczba pasów przed i za skrzyżowaniem.

- Zabudować zatokę na przystanku autobusowym na wylocie al. Solidarności w kierunku centrum. Za skrzyżowaniem i tak zaczyna się buspas, a pozwoli to skrócić czasy ewakuacji i powiększyć obszar akumulacji dla pieszych i rowerzystów.

- Doprojektować kawałek chodnika w SE narożniku skrzyżowania z al. Solidarności tak, by piesi idący wzdłuż Towarowej nie musieli dwukrotnie przecinać drogi dla rowerów.

- Doprojektować drogę dla rowerów po zachodniej stronie Okopowej na odcinku Leszno - al. Solidarności i brakujące przejazdy dla rowerzystów. Dla rowerzystów jadących w relacji Leszno - Towarowa lub Leszno - Ogrodowa zaprojektowany przebieg oznacza znaczne nadłożenie drogi i ryzyko dodatkowego zatrzymania na światłach (ze względu na znaczne rozsunięcie jezdni Okopowej na skrzyżowaniu z ul. Leszno).

- Zabudować powierzchnię wyłączoną z ruchu na wylocie ul. Chłodnej w stronę centrum.

- Zwęzić wlot ul. Kotlarskiej do 5 m (zjazd), zmniejszyć promienie łuków na wlocie.

- Na rondzie Daszyńskiego zwęzić oba wyloty ulicy Towarowej do 3 pasów ruchu, wylot ulicy Prostej w kierunku centrum - do 2 pasów ruchu.

- Zwęzić wlot ul. Srebrnej do 5,5 m (najlepiej jednostronnie od strony północnej, ze względu na ograniczenie widoczności po tej stronie), wyprostować wlot.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 31, 2016 10:35 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 07, 2008 13:39
Posty: 51
Czy sugerujesz zabudować też zatokę na Okopowej, po wschodniej stronie, między Solidarności a Lesznem?

Czy ruch po zachodniej stronie Okopowej nie należy w ogólności do projektu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 31, 2016 17:02 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 10:45
Posty: 622
Moje uwagi.
1. W narożniku po północnej stronie skrzyżowania z Łucką powstała posadzka z kamienia. Wygląda to nawet ładnie i szkoda byłoby niszczyć wkładając w środek pas asfaltu. Proponuję więc aby na tym fragmencie wymalować linie krawędziowe lub stworzyć fragment CPR, lub w jakiś inny sposób zachować ten fragment w postaci nienaruszonej.
2. Uwaga ogólna . Niezrozumiałe jest dlaczego obustronna DDR została zaprojektowana tylko pomiędzy Prostą a Grzybowską. Po obu stronach powinna być pomiędzy Leszno a Zawiszy i od Babki do Powązkowskiej. Na pozostałym odcinku powinny być przejazdy przy bursie, Anielewicza, przy przejściu koło Dzielnej, Żytniej. Komplety przejazdów powinny być przy wszystkich większych skrzyżowaniach. Czy opłaca sie robić taki bieda projekt?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 31, 2016 18:43 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2017
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
yann napisał(a):
Czy sugerujesz zabudować też zatokę na Okopowej, po wschodniej stronie, między Solidarności a Lesznem?


Ta zatoka mi specjalnie nie wadzi: ani nie wydłuża przejścia dla pieszych, ani nie ma specjalnego deficytu miejsca na przeprowadzenie DDR.

Natomiast otwarte jest pytanie, czy IR pozwoli na pozostawienie przejścia i przejazdu przez jezdnię do skrętu w prawo bez sygnalizacji. Jeśli nie, to być może trzeba by całkiem ten narożnik przeprojektować (np. zlikwidować jezdnię do skrętu w prawo i zakazać skrętu - niech sobie jeżdżą Leszno).

W zasadzie w al. Solidarności w stronę centrum można by zabudować nie tylko zatokę, ale też jeden pas ruchu - trzeba by tylko wydzielić pas do skrętu w lewo w Okopową na wlocie zachodnim.

yann napisał(a):
Czy ruch po zachodniej stronie Okopowej nie należy w ogólności do projektu?


Po zachodniej stronie Okopowej jest trudność obiektywna - przy murze Cmentarza Żydowskiego się ani DDR ani pas rowerowy nie zmieści. Na fragmenty Towarowej są projekty z BP.

Oprócz tych odcinków, co pisałem wyżej (Babka - Powązkowska i Leszno - Solidarności) bardzo by się przydał jeszcze odcinek Kolejowa - Zawiszy. Pewnie w podcieniach poczty musiałby być CPR. Ale warto by coś na tym odcinku narysować, żeby się potem nie okazało, że kolejarze zagospodarują teren przed Dworcem do krawężnika.

pzinek napisał(a):
Na pozostałym odcinku powinny być przejazdy przy bursie, Anielewicza, przy przejściu koło Dzielnej, Żytniej.


Uważam, że nie ma sensu robić przejazdów poprzecznych na skrzyżowaniach z ulicami, po których ruch rowerów będzie się odbywał docelowo na zasadach ogólnych (Żytnia). Rozumiem też, czemu nie zrobiono pozostałych, które wymieniłeś:

- po pierwsze: koszty - aktualny projekt ich nie tyka, a wprowadzenie przejazdu to okazja do dopisania z 3 milionów do kosztorysu; to nie są takie kluczowe relacje, żeby tyle bulić z budżetu na rowery;

- po drugie: przy naszych przepisach, ich warszawskiej interpretacji i specach od uzgadniania sygnalizacji wszystkim się pogorszy; pamiętam, że jak pierwszy raz zaczęli przeliczać Anielewicza, to całkowicie wyeliminowali możliwość przejścia / przejechania w poprzek na raz.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 07, 2016 19:40 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 11:44
Posty: 2017
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Jeszcze 2 drobiazgi w rejonie Kercelaka:

- Ogrodową przydałoby się skrócić o ok. 5 m, bo dokładnie tam, gdzie włącza się DDR, stoją 2 samochody;

- oprócz łącznika do Ogrodowej warto by zrobić łącznik do serwisówki po południowej stronie al. Solidarności.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 13, 2016 23:49 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Pt mar 26, 2010 14:24
Posty: 23
Te przejazdy przy Powązkowskiej są ważne, ale ja bym jeszcze pociągnął łącznik do Al. Jana Pawła II do DDR wzdłuż Dzkiej (względnie pasy rowerowe - ale rok temu podczas projektu do BP2016 uwalono mi tam pasy rowerowe, bo na 12 metrowej jezdni muszą stać autobusy - to niech będzie DDR).

I przynajmniej jakiś łącznik DDR, żeby z Burakowskiej można było rowerem zjechać już na te przejazdu przez skrzyżowanie Okopowa / Powązkowska / Dzika.

To może chociaż ten 1 przejazd przez północny wlot pl. Zawiszy, jako połączenie projektowanej (planowanej do realizacji w 2016 r.) DDR wzdłuż Al. Jerozolimskich na zachód od Pl. Zawiszy i DDR wzdłuż Towarowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL