Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt kwi 14, 2015 7:29 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Wt kwi 14, 2015 7:21
Posty: 2
Buduje się właśnie szlak rowerowy o długości 2 tys. km we wschodniej Polsce - Wschodni Szlak Rowerowy. Grubo ponad 200 milionów, jest już w trakcie budowy, na wakacje 2015 będą już jakieś fragmenty otwarte. Ambitna rzecz.

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1811320

http://greenvelo.pl/

Problem w tym, że to z funduszy UE na ścianę wschodnią, więc szlak do Mazowsza nie dochodzi. Sięga od okolic Elbląga i Żuław, biegnie przy granicy północ-wschód, zakręca koło Przemyśla do Kielc i w Góry Świętokrzyskie.

Warto lobbować za utworzeniem szlaków, które z tym się połączą. Na południe od Warszawy (wykorzystując już szlaki tzw. Krainy Jeziorki )do Grójca i potem dalej w stronę Kielc.
http://www.krainajeziorki.pl/index.php/mapa
Warszawa może być podpięta do tej Krainy Jeziorki przez planowaną na 2016 ścieżkę rowerową wzdłuż Puławskiej, z Mokotowa do Piaseczna.

Albo na północ, wprowadzając w życie projekt tzw. Zielonej Siódemki:

http://www.zielona7.pl/zielona7/start.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 14, 2015 12:52 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz maja 22, 2014 10:48
Posty: 12
Kociewski napisał(a):
Buduje się właśnie szlak rowerowy o długości 2 tys. km we wschodniej Polsce - Wschodni Szlak Rowerowy. Grubo ponad 200 milionów, jest już w trakcie budowy, na wakacje 2015 będą już jakieś fragmenty otwarte. Ambitna rzecz.


Warszawa ma połączenie ze szlakami Doliny Jeziorki
- drogą wzdłuż wału przeciwpowodziowego
- starym niebieskim szlakiem do Góry Kalwarii
- szlakiem przez Piaseczno i Zalesie (chyba zielony)

Co do Zielonej Siódemki, to nie wiem, czego jej brakuje do 'wprowadzenia w życie"? trasa biegnie dogami bocznymi o niskim natężeniu ruchu. Jechałem w ten sposób i będę jechał znowu za tydzień. Tam nie trzeba żadnej infrastruktury. Nie wiem tylko, czy ta trasa jest teraz oznaczona w terenie.

Jako łącznik ze szlakiem Polski Wschodniej przydałoby się raczej R-11.

A właśnie, może ktoś wie, kto szlak na Młocinach oznaczył ślicznymi tabliczkami R-11?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt kwi 14, 2015 18:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
SlevinKelevra napisał(a):
A właśnie, może ktoś wie, kto szlak na Młocinach oznaczył ślicznymi tabliczkami R-11?


Strzelam, że Zarząd Mienia m.st. Warszawy, inwestor modernizacji Szlaku Wisły.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 15, 2015 21:42 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Wt kwi 14, 2015 7:21
Posty: 2
Jazda po drogach istniejących to jedno, ale zawsze lepiej mieć dedykowane drogi dla rowerów, gdzie nie ma ryzyka zderzenia z samochodem.
Projekt jest realizowany z funduszy UE na Wschodnią Polskę - 275 milionów złotych.

Obrazek

Gdyby jednak inny projekt połaczyłby Warszawę z tą trasą, można by spod domu objechać w parę tygodni kawał kraju na rowerze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N wrz 20, 2015 7:54 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www4.rp.pl/article/20150919/EKO/309199912

Cytuj:
Gotowy kolejny odcinek wschodniej autostrady rowerowej
PAP , 19.09.2015 aktualizacja: 19.09.2015, 15:10

Ponad 12-kilometrowy odcinek Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo pomiędzy Końskimi i Sielpią, oficjalnie otwarto w sobotę w woj. świętokrzyskim. Do października ma być gotowych ponad 210 km traktu w regionie, a do grudnia - 2 tys. km ścieżek trasy, która połączy 5 województw Polski Wschodniej.

Trasę rowerową pomiędzy Końskimi i Sielpią można uznać za początkową lub końcową dla całego szlaku Green Velo, na który składają się ścieżki dla rowerzystów biegnące poza regionem świętokrzyskim, także przez województwa podkarpackie, lubelskie, podlaskie i warmińsko-mazurskie.

Budowa autostrady rowerowej kosztuje ok. 300 mln zł. 85 proc. tej kwoty finansuje Unia Europejska, 10 proc. pochodzi z budżetu państwa, a 5 proc. – od samorządów wojewódzkich.

Otwarcie szlaku Końskie-Sielpia - pierwszego w Świętokrzyskiem - zainaugurowano rajdem rowerowym. „Wzięło w nim udział około 350 cyklistów. Najważniejsze, że dopisała pogoda i jest słonecznie" - mówił w rozmowie z PAP rzecznik Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, która zajmuje się promocją całego przedsięwzięcia, Jarosław Panek.

W wydarzeniu uczestniczyli utytułowani sportowcy, byli reprezentanci Polski w kolarstwie szosowym: oblegany przez kibiców Ryszard Szurkowski oraz związani z regionem świętokrzyskim – Andrzej Sypytkowski (mieszka w Końskich) i Zbigniew Piątek (dziś wójt podkieleckiego Piekoszowa). Można było też podziwiać pokaz akrobatyki rowerowej, w wykonaniu specjalisty trialu rowerowego Krystiana Herby.

Szlak z Końskich przebiega głównie przez lasy. W Sielpi zlokalizowano jedno z tzw. miejsc obsługi rowerzystów. To wiata z ławkami, stojakami rowerowymi, mapą szlaku i toaletą.

Przy miejscowym zalewie, trasa biegnie po nowo wybudowanej kładce dla pieszych i rowerzystów, rozpiętej nad rzeką Czarną Konecką. Odwiedzający to miejsce mogą zwiedzić znajdujące się w pobliżu Muzeum Zagłębia Staropolskiego – można tu obejrzeć pozostałości po XIX-wiecznym zakładzie metalurgicznym i uczestniczyć w spływie łodzią, podziemnym kanałem.

Na świętokrzyskim odcinku, szlak Green Velo będzie liczył ponad 210 km. Gotowe są już trasy w gminach Koprzywnica, Klimontów, Iwaniska i Daleszyce, wkrótce udostępnione zostaną kolejne - w gminie Raków i w Sandomierzu.

Świętokrzyską część szlaku wytyczono w taki sposób, by podróżując nim można było obejrzeć unikatowe zabytki m.in. Sandomierza i Kielc, oraz jedną z największych atrakcji turystycznych regionu – ruiny zamku Krzyżtopór w Ujeździe. Trasa biegnie m.in. przez trzy parki krajobrazowe i pozwala dojechać do niezwykłych atrakcji przyrodniczych takich, jak np. rezerwat geologiczny na kieleckiej Kadzielni.

Obecnie trwa znakowanie szlaków i budowa miejsc obsługi rowerzystów - w regionie będzie ich 25 (w tym 10 z toaletami). Ścieżki poprowadzono wzdłuż dróg – głównie powiatowych i wojewódzkich. Część biegnie obok chodników, niektóre po drogach gruntowych, inne - leśnymi ścieżkami.

Przebieg trasy w gm. Iwaniska spotkała się z protestami mieszkańców. Jedna z grup krytykowała pomysł, by szlak biegł przez pola uprawne, druga - nie zgadzała się, by poprowadzony wzdłuż drogi, kolidował z niektórymi posesjami. „Żaden z tych wariantów nie był dobry, a rezygnacja z nich i budowa ścieżki w innym miejscu, wymagałaby olbrzymich nakładów finansowych. Niewykluczone, że w najbliższych latach, przy wykorzystaniu nowych funduszy, problem będzie rozwiązywany w inny sposób" - podkreślił Panek.

Także stowarzyszenie Kieleckie Inwestycje podnosiło problem wycinki drzew, w miejscu przebiegu trasy przy jednej z ulic w Kielcach – wg rzecznika świętokrzyskiej ROT, była to indywidualna akcja działaczy organizacji i nie było tu protestów ze strony mieszkańców dzielnicy.

Pojawiały się też dyskusje na temat nawierzchni, z jakiej powinny być wykonane odcinki szlaku. „Zrobiliśmy badania, z których wynika, że rowerzyści chcą, by były to różne nawierzchnie i takie też są: szutrowe, żwirowe, asfaltowe i z kostki. Nie wszystkie są jednak doskonałe, nad czym ubolewamy" - ocenił Panek.

Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo liczy 1985 kilometrów i wiedzie przez województwa: podkarpackie (433 km), świętokrzyskie (211 km), lubelskie (345 km), podlaskie (596 km) i warmińsko-mazurskie (393 km).

Kolejne odcinki szlaku są sukcesywnie oddawane do użytku w pozostałych regionach. Cała autostrada rowerowa ma być gotowa do grudnia. Rowerzyści mogą też korzystać z portalu internetowego, na którym udostępniono informacje m.in. na temat trasy i znajdujących się w pobliżu ciekawych obiektów turystycznych.

Przy trasie będą także funkcjonowały tzw. miejsca przyjazne rowerzystom. To m.in. lokale gastronomiczne, noclegowe, centra informacji turystycznej, w których będzie można bezpiecznie przechować rower, przenocować czy zreperować usterki w pojeździe. W pięciu regionach do przedsięwzięcia zgłosiło się ok. 400 przedsiębiorców. Po prowadzonym audycie - jeśli spełnią wymagania - będą mogli oznakować swoje obiekty specjalnym logo szlaku.

Źródło: PAP

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 21, 2015 10:46 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Wt sie 26, 2008 11:41
Posty: 14
Lokalizacja: Bonn
Tego linku chyba jeszcze tu nie było: https://www.facebook.com/greenfailo?fref=ts


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL