Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nugat-Kiedacza
PostNapisane: Wt cze 18, 2013 20:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2784
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Aby nie powstał kolejny wątek przeplatanek, wydzielam wątek ze ścieżek na Ursynowie:

Olek 22 kwietnia napisał(a):
Projekt ścieżki rowerowej wzdłuż Nugat - Kiedacza, od DSCF9425.JPG do DSCF9432.JPG oraz DSCF9434.JPG do DSCF9441.JPG:

http://mocniak.pl/temp/2013-04-17%20pro ... 0z%20BDiK/

Jam do U.Dz. 23 kwietnia napisał(a):
Chciałbym wyrazić sprzeciw wobec planów budowy ścieżki rowerowej przy
ul. Nugat i Kiedacza. Projekt zakłada bowiem stworzenie sytuacji pod
każdym względem gorszej od obecnej. Rowerzyści mają być zmuszeni do
lawirowania z jednej strony ulicy na drugą, skręcając przy tym niemal
pod kątem prostym, wchodzić w konflikty z pieszymi, których kosztem
(chodnika) ma powstać ścieżka rowerowa, oraz być narażani na
niebezpieczeństwo przy przekraczaniu co chwila na drugą stronę jezdni.
Wreszcie, przedstawiona w projekcie ścieżka drastycznie pogorszyłaby
nie tylko bezpieczeństwo, ale i konkurencyjność roweru,
uniemożliwiając poruszanie się na nim z normalną prędkością i w celach
komunikacyjnych.

Lepszym wyjściem od wdrożenia w życie projektu budowy ścieżki na tym
odcinku byłoby pozostawienie obecnego rozwiązania. Jeszcze lepszym -
wytyczenie pasów dla rowerów. Jeżeli jednak Inżynier Ruchu nadal
będzie sprzeciwiał się wytyczaniu pasów dla rowerów przy prostopadłych
miejscach parkingowych, możliwe jest zastosowanie trzeciego wyjścia -
złotego środka - czyli uspokojenie ruchu na ulicy. Zastosowanie progów
wyspowych na całej długości Nugat i Kiedacza w połączeniu z już
wybudowanymi azylami pozwoli na skuteczną poprawę bezpieczeństwa
wszystkich uczestników ruchu, równocześnie ograniczając hałas i
stwarzając wygodne warunki do poruszania się na rowerze. Takie
rozwiązanie powinno też być bardziej korzystne pod względem kosztów,
co ma duże znaczenie w obecnej sytuacji gospodarczej miasta.


A dzielnica 13 VI odpisał(a):
Obrazek

Niech żyją slalomy na minimalnych łukach i bezpieczeństwo poprzez maksymalizację liczby punktów kolizji.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 19, 2013 7:38 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr kwi 29, 2009 9:47
Posty: 112
Nie mogę w tym tygodniu na to poświęcić więcej czasu, czy mógłby ktoś mi uzupełnić taką formatkę?
Cytuj:
Uprzejmie wnoszę od odstąpienie od realizacji projektu znak XX ze względu na wynikające z jego realizacji pogorszenie bezpieczeństwa uczestników ruchu, w szczególności dzieci.
1. Projekt znak XX przewiduje stworzenie YY punktów kolizji pomiędzy ruchem samochodowym i rowerowym na odcinku ZZZ metrów, co stanowi nieakceptowalne zagrożenie dla życia i zdrowia rowerzystów. Badanie UUU jednoznacznie wskazuje, że właśnie skrzyżowanie jezdni i drogi dla rowerów jest dla rowerzysty najbardziej niebezpiecznym elementem sieci drogowej ze względu na niską wzajemną czytelność i przewidywalność zachowań uczestników ruchu.
2. Projekt znak XX przewiduje stworzenie YY punktów potencjalnej kolizji pomiędzy ruchem samochodowym i rowerowym na odcinku ZZZ metrów, co stanowi oczywistą zachętę dla rowerzystów do łamania przepisów prawa (Ustawa Kodeks drogowy KKK), utrwala naganne zachowanie rowerzystów jakim jest jazda po chodniku i stanowi bezpośrednie zagrożenie dla pieszych na ul MMM.
Wyżej wymienione zagrożenia są szczególnie istotne w przypadku niedoświadczonym i nieprzewidywalnych uczestników ruchu, w szczególności dzieci.
Fakt zaakceptowania projektu przez odpowiednie służby nadzoru nie czyni go bezpiecznym, a jedynie stanowi przesłankę do tego, że może być zgodnym z obowiązującym systemem prawnym.
Ze względu na w/w wnoszę o odstąpienie od projektu znak XX.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 24, 2013 14:08 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
wysłałem wniosek z prośbą o interwencję w tej sprawie do:

a) pełnomocnika rowerowego
b) dyrektora Biura Drogownictwa i Komunikacji

oba brzmią tak samo:

Szanowny Panie,
Uprzejmie proszę o interwencję w sprawie planowanej przez Urząd Dzielnicy Ursynów drogi dla rowerów wzdłuż ulic Kiedacza i Nugat.
W wyżej wskazanym miejscu znacznie lepiej niż wydzielona droga dla rowerów sprawdzą się pasy dla rowerów w jezdni lub uspokojenie ruchu do 30 km/h, a zaoszczędzone pieniądze będzie można wydać na budowę/remont drogi dla rowerów w miejscu gdzie rzeczywiście jest to potrzebne.
W załącznikach przesyłam wniosek Stowarzyszenia Zielone Mazowsze w tej sprawie (ze szczegółową argumentacją przeciwko budowie wydzielonej drogi dla rowerów) oraz odpowiedź Urzędu Dzielnicy.
Z góry dziękuję za pomoc.

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 26, 2013 22:49 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr sie 27, 2008 12:40
Posty: 245
tu są zdjęcia z ul. Kiedacza i Nugat:

https://plus.google.com/photos/10356268 ... 9353798545

_________________
Ursynowski budżet partycypacyjny na bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe!
http://www.zm.org.pl/?a=bp-142-pasy_ursynow


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sie 03, 2013 14:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 20:53
Posty: 406
Popełniłem opis planowanej DDR na Nugat-Kiedacza na google maps.
Zaznaczyłem punkty włączania się rowerzystów do ruchu: te uwzględnione, i te nieuwzględnione przy okazji planowania DDR (nie sądzę zresztą, żeby ktoś w ogóle myślał tymi kategoriami planując tą drogę). Zaznaczyłem też niebezpieczne punkty kolizji.

https://maps.google.pl/maps/ms?msid=204849063941186046672.0004e2fc900cc8d116e0a&msa=0&ll=52.156183,21.053238&spn=0.001935,0.004823

Wysłałem tę mapę radnym, żeby mieli o czym rozmawiać na komisji. Mam zresztą nadzieję, że zostaniemy na nią zaproszeni. Piotr Skubiszewski - po przejeździe z Maćkiem, Piotrkiem, i ze mną - obiecał wnioskować o wstrzymanie budowy, do czasu przeprowadzenia dyskusji i analizy możliwych rozwiązań.

_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 04, 2013 10:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 20:53
Posty: 406
Jeszcze o Nugat : )
W czasie przejazdu z Piotrem Skubiszewskim usłyszeliśmy, że azyle dla pieszych muszą zostać.
Zastanawialiśmy się więc, czy zmieści się tam pas dla rowerów i pas dla samochodów.

Obrazek

Z moich obliczeń wynika, że się jednak zmieści:

Droga lokalna (L) ma wymaganą szerokość pasa 2,5m - 3m
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_klasy_L

Pas dla rowerów ma wymaganą szerokość 1,5m, ale dopuszcza się punktowe zwężenia jeśli obok znajduje się wyspa dzieląca. W takim wypadku pas nie powinien mieć mniej niż 1m.
Źródło: http://www.miastadlarowerow.pl/index_know_how.php?dzial=2&kat=8&art=4

Pas na Nugat, na wysokości pokazanej wyspy, ma szerokość 3,75m
Jeśli zastosujemy pas dla rowerów zwężony punktowo do 1m, to pozostanie 2,75m dla samochodów, czyli mieścimy się w wymaganych wymiarach pasa dla drogi lokalnej.

_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 05, 2013 7:30 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2784
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
~Kris napisał(a):
Pas dla rowerów ma wymaganą szerokość 1,5m, ale dopuszcza się punktowe zwężenia jeśli obok znajduje się wyspa dzieląca. W takim wypadku pas nie powinien mieć mniej niż 1m.
Źródło: http://www.miastadlarowerow.pl/index_know_how.php?dzial=2&kat=8&art=4


Obawiam się, że to już jest informacja MdR o ogólnych wytycznych, niezależnych od polskiego prawa, które jednak nie znajdują odzwierciedlenia w naszych przepisach (por. spis treści na początku artykułu -- przepisy a zasady). Chyba że ktoś zna jakiś zapis dopuszczający taki wyjątek?

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 06, 2013 18:34 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2784
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
~Kris napisał(a):
Pas na Nugat, na wysokości pokazanej wyspy, ma szerokość 3,75m


Trzeba by to jeszcze sprawdzić w terenie. Decymetry potrafią umykać w maksymalnym przybliżeniu ortofoto, na którym krawężniki się rozmywają. Jeżeli jezdnia ma w całości 10m, to wszystko faktycznie powinno się zmieścić: po 1,5m na pasy dla rowerów, 2,5m na pasy dla samochodów i 2,0m na wysepki.

Alternatywnie, szereg progów wyspowych uzupełniających wysepki i współtworzących strefę 30: http://www.zm.org.pl/?a=liverpool_2-107 ... sca&img=10 .

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sie 06, 2013 20:48 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 20:53
Posty: 406
axxenfall napisał(a):
~Kris napisał(a):
Pas na Nugat, na wysokości pokazanej wyspy, ma szerokość 3,75m


Trzeba by to jeszcze sprawdzić w terenie. Decymetry potrafią umykać w maksymalnym przybliżeniu ortofoto, na którym krawężniki się rozmywają. Jeżeli jezdnia ma w całości 10m, to wszystko faktycznie powinno się zmieścić: po 1,5m na pasy dla rowerów, 2,5m na pasy dla samochodów i 2,0m na wysepki.

Alternatywnie, szereg progów wyspowych uzupełniających wysepki i współtworzących strefę 30: http://www.zm.org.pl/?a=liverpool_2-107 ... sca&img=10 .

Pozdrawiam,
Maciek


Parę miesięcy temu ten sam Urząd zrobił azyl na ul. Przy Bażantarni, i poszerzył drogę o te 50cm, żeby się azyl zmieścił, czyli też można. Zrobię zdjęcie jutro.

_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 08, 2013 21:56 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr lip 06, 2011 20:53
Posty: 406
Temat DDR/Pasów na Nugat/Kiedacza będzie dyskutowany na komisji w Urzędzie Dzielnicy.
Będę na tej komisji. Kto jeszcze się wybierze?

Cytuj:
W dniu 2013-08-08 14:45:52 użytkownik Perłowska Barbara <bperlowska@ursynow.pl> napisał:
Szanowni Państwo,
w imieniu Przewodniczących Komisji Pana Arkadiusza Zwolińskiego i Pana Piotra Skubiszewskiego zapraszam na wspólne posiedzenie Komisji Gospodarki, Inwestycji Komunalnych i Transportu oraz Komisji Architektury, Budownictwa, Strategii Rozwoju i Ekologii, które planowane jest w dniu 26.08.2013 r. ( poniedziałek ) o godz. 18:00 w sali nr 136 tutejszego urzędu.

W załączeniu przesyłam porządek obrad posiedzenia oraz projekty uchwał na drukach 327, 328 i 329, które będą opiniowane przez komisje.

Ponadto przesyłam linki do stron, na których można zapoznać się z informacjami dotyczącymi pkt nr 2 porządku obrad.

viewtopic.php?f=1&t=2884&p=24677&hilit=Nugat#p24677
http://mocniak.pl/temp/2013-04-17%20pro ... CF9435.JPG
http://www.zm.org.pl/?a=ursynow_pasy-107

Z poważaniem,
Barbara Perłowska
Zespół Obsługi Rady Dzielnicy
Ursynów m.st. Warszawy
Tel. 545 71 18

_________________
" Ależ mieszkańcy mają szczęście, że Kris Nawrocki nie decyduje o Ursynowie :) "
[Wypowiedź Piotra Guziała, (byłego) Burmistrza Ursynowa]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL