Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz kwi 25, 2013 14:10 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N sie 01, 2010 2:01
Posty: 145
Cytuj:
Ile dokładnie jest dróg dla rowerów w Warszawie, w jakim są stanie i jakie są ich mocne i słabe punkty? Na te pytania odpowie "Audyt istniejących dróg rowerowych na terenie m. st. Warszawy", którego wykonanie zleciliśmy Stowarzyszeniu "Zielone Mazowsze". Na wykonanie zlecenia Stowarzyszenie ma 90 dni.


Mam trochę wolnego czasu, często jeżdżę na rowerze, czy można Wam jakoś pomóc w tym audycie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 25, 2013 20:34 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr kwi 18, 2012 10:13
Posty: 28
1. Gratulacje.
2. Jakiej odpowiedzi na tak zadane pytanie udzielą Audytorzy? Będą mierzyć długości oznaczone C-13/16 czy C-13?

Jeśli można pomóc (a nie tylko :wink: mieszać ludziom w głowach) to pomogę.

Zwróciłbym uwagę na bałagan prawny i praktyczny w oznakowaniu infrastruktury drogowej przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów.

Częste są zbędne oznakowania, gdzie na krótkich odcinkach mamy znak tuż za znakiem. Z miejsc dobrze mi znanych to ul.Odrowąża - generalnie mamy tam C-13/16, jednak na dwóch krótkich odcinkach jest C-13. Prawdziwym "hitem" jest zjazd z mostu Gdańskiego (dolny poziom) po stronie zachodniej - jeśli nic się nie zmieniło (ostatnio nie używam) to co kilka metrów stoi tam znak C-13/16 - raz kreska taka, raz śmaka. Należy rekomendować ujednolicanie oznakowania jak najdłuższych odcinków i usuwać zbędne znaki. Nawet, jeśli oznacza to zmianę na C-13/16 z kreską poziomą lub C-16 z tabliczką T-22 - redukcja fikcji poprawi czytelność dróg a tym samym bezpieczeństwo.

Nie rozumiem też, dlaczego gdzieś obok drogi oznaczonej C-13/16 stoi C-13a a warto o to pytać bo obecna praktyka jest niezgodna z przepisami. Zakres stosowalności C-13a i jego znaczenie są dobrze opisane w "czerwonej książeczce". Po pierwsze mowa jest o "włączeniu do jezdni" drogi dla rowerów. Druga możliwość to koniec DDR w zetknięciu z jezdnią gdy nie było możliwe wyznaczenie P-11. Wiem, że nie ma znaku C-13/16a ("koniec ddpir") i zapewne dlatego w praktyce mamy takie (niewłaściwe) używanie C-13a. Jest też jednak powiedziane, że gdy C-13/16 rozdziela się na dwie drogi to na początku każdej z nich powinny stać C-13 i C-16 odpowiednio. Czyli według prawa jest możliwość poprowadzenia C-13/16, później równolegle C-13 oraz C-16 i dalej C-13a. Nie znam natomiast takiego przepisu, według którego C-13a "magicznie" robi z C-13/16 drogę C-16 - bo chyba taka jest intencja zarządców dróg.

Disclaimer: nie jestem prawnikiem. Po prostu mam hopla na punkcie tego chaosu z czerwonej książeczki :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 25, 2013 20:38 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
KrOOliK napisał(a):
Mam trochę wolnego czasu, często jeżdżę na rowerze, czy można Wam jakoś pomóc w tym audycie?


Napisz do Bogdana Rossy, który prowadzi ten projekt, a nie siedzi na forum: bogdanrossa na tlen.pl.

Jutro powinno być trochę szczegółów na WWW.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sie 01, 2013 15:12 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Mam kilka pytań do autorów audytu:
1. Brakuje mi w treści opisowej słownika , a w szczególności definicji "trasy rowerowej". Jest napisane ze, że są 402 trasy. Np. czy jeśli trasa biegnie po dwoch stronach drogi to jest jedna trasa czy dwie.
2. Na mapie nie są oznaczne odcinki niebędące stricte infrastrukturą rowerową ale stanowią integralną część jakiegoś ciągu, np. fragment przy salonie Renault w ciągu Alej Jerozolimskich. Ruch się tam odbywa na warunkach ogólnych. Może powinno to być na mapie oznaczone kolejnym kolorem.
3. Gdzie mogę znaleźć załącznik B: "program katalogujący umożliwiający łatwe wyszukiwanie informacji o wszystkich
trasach oraz przeglądanie materiałów wideo"?
4. Na mapie brakuje fragmentu oznaczonego C13-C16 przy ulicy Prystora między Skoroszewską a Składkowskiego. Odcinek ma całe 100m więc jest godzien umieszczenia na mapie.:D

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 02, 2013 9:40 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
Też mam kilka pytań do autorów:
1. Czy zostanie upubliczniona mapa z podziałem dróg według rodzaju nawierzchni?
2. Czy zostanie upubliczniona mapa z podziałem dróg według klas jakości?
3. Czy klasyfikacja jakości została przeprowadzona w oparciu o powszechnie stosowaną metodykę czy metodykę stworzoną na potrzeby opracowania? Czy ta metodyka zostanie opublikowana?
4. Czy powstanie mapa identyfikująca zagrożenia znajdujące się na DDR, tj. uskoki poziome pow. 1cm, przeszkody pionowe w pasie DDR, nierówności nawierzchni, ostre zakręty, itd.?
5. Na mapie brakuje budowanej DDR w ciągu ulic Bukowińska - Domaniewska.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sie 04, 2013 0:07 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr kwi 18, 2012 10:13
Posty: 28
A gdzież ten dokument jest?

Edit: no dobra, znalazłem. http://www.ztm.waw.pl/?c=593&l=1
Pod zakładką "Veturilo" - no oczywiste, że tak...

Edit2: być może pytanie powinienem kierować do Zamawiającego, ale co z dostępnością załączników A oraz B opisanych w punkcie 4?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 05, 2013 15:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
pzinek napisał(a):
Mam kilka pytań do autorów audytu:
1. Brakuje mi w treści opisowej słownika , a w szczególności definicji "trasy rowerowej". Jest napisane ze, że są 402 trasy. Np. czy jeśli trasa biegnie po dwoch stronach drogi to jest jedna trasa czy dwie.


Jak były po dwóch stronach, liczono je oddzielnie. Tak chciał zamawiający, czyli miasto.

Czasem ma to sens, bo DDRki po dwóch stronach obsługują różne relacje, a czasem to nie ma sensu. Ale zamiast bawić się w subiektywne ocenianie kiedy to ma sens, a kiedy nie, wszystko jest jednakowo - ze wszystkimi wadami i zaletami takiego rozwiązania.


pzinek napisał(a):
2. Na mapie nie są oznaczne odcinki niebędące stricte infrastrukturą rowerową ale stanowią integralną część jakiegoś ciągu, np. fragment przy salonie Renault w ciągu Alej Jerozolimskich. Ruch się tam odbywa na warunkach ogólnych. Może powinno to być na mapie oznaczone kolejnym kolorem.


Być może powinno, ale znowu - przedmiot zamówienia mówił co inwentaryzować, a czego nie.

Poza tym trudno jest ocenić, które z tych uliczek technicznych i parkingowych to jeszcze infra rowerowa, a które już nie. Sprawa jest dość prosta np. przy trasie do Powsina, ale już np przy Modlińskiej (gdzie niektóre jezdnie techniczne są naturalnym przedłużeniem trasy rowerowej, wzdłuż innych biegną oddzielne DDR, a inne jeszcze są zupełnie oderwane od infry rowerowej i niepołączone z niczym) już sprawa nie jest taka prosta.
Poza tym jak inwentaryzować uliczki lokalne, to czemu tylko te wzdłuż ulic głównych a pozostałe już nie? Przecież pozostałe też zwykle są przyjazne rowerom. No i robi się jakieś 1000 km do objechania ;-) Potem powstaje jeszcze problem które uliczki uznać za przyjazne rowerom, a które nie. Zawsze byłaby jakaś wątpliwość czemu jedna uliczka została zakwalifikowana, a inna nie. Dlatego woleliśmy w to nie wchodzić... jest jednolicie, choć - znowu - zdajemy sobie sprawę, że to ma wady.


pzinek napisał(a):
3. Gdzie mogę znaleźć załącznik B: "program katalogujący umożliwiający łatwe wyszukiwanie informacji o wszystkich trasach oraz przeglądanie materiałów wideo"?


W Zarządzie Transportu Miejskiego. Dostali wszystko i tylko Oni mogą tym dysponować (tak sobie w umowie zażyczyli, że my nawet publikować nie możemy).

Na materiały wideo to nie licz, bo tego jest coś koło terabajta chyba, więc nikt Ci tego nie będzie pewnie na Youtube wrzucał, ani nigdzie udostępniał. Ale jak przyjedziesz z dyskiem do ZTM, to kto wie... w zasadzie nie mogą Ci nie dać jak poprosisz o dostęp do informacji publicznej.

Resztę to moim zdaniem mają jak pokazać i tylko trzeba ich do tego zainspirować jakimś pismem ;-)


pzinek napisał(a):
4. Na mapie brakuje fragmentu oznaczonego C13-C16 przy ulicy Prystora między Skoroszewską a Składkowskiego. Odcinek ma całe 100m więc jest godzien umieszczenia na mapie.:D


Dzięki. Zrobimy, dodamy. Bogdan obiecał ZTM-owi, że jak coś dojdzie do końca roku nowego, wyremontowanego, to jeszcze objedzie to i im nagra. To pewnie przy okazji ten brakujący fragmencik też da radę obskoczyć.


draco napisał(a):
Też mam kilka pytań do autorów:
1. Czy zostanie upubliczniona mapa z podziałem dróg według rodzaju nawierzchni?


Nie, bo mapa taka nie była robiona w ramach opracowania. A żeby zrobić nową mapę, to by ktoś musiał posiedzieć te 30-40 godzin przy kompie, przejrzeć cały materiał i nanieść to na podkład, by taką mapę zrobić.
Ja się nie podejmuję, ale jak ktoś z forumowiczy ma chęć zrobić taką mapę w ramach wolontariatu dla Zielonego Mazowsza, to osobiście nie widzę przeszkód ;-)


draco napisał(a):
2. Czy zostanie upubliczniona mapa z podziałem dróg według klas jakości?


Jak wyżej.


draco napisał(a):
3. Czy klasyfikacja jakości została przeprowadzona w oparciu o powszechnie stosowaną metodykę czy metodykę stworzoną na potrzeby opracowania? Czy ta metodyka zostanie opublikowana?


To raczej prosta bonitacja była na podstawie subiektywnych odczuć podczas jazdy w trakcie nagrywania danego odcinka. Nie było tu specjalnej metodyki, bo i trudno takową stworzyć by była obiektywna i pasowała do każdej możliwej sytuacji, wyboju, słupka itp. Najprościej można to chyba określić 'skalą kurwienia' - tzn w zależności jak często i mocno klęliśmy jadąc po danej trasie, taką ocenę dostawała :D

Generalnie 1 i 2 to są trasy niebezpieczne lub tak bardzo niewygodne, że w zasadzie wymagają natychmiastowych zmian (np remontu generalnego), albo wręcz likwidacji. Stanowią przeszkodę dla rowerzysty.
3 i 4 to są trasy mające wady (większe przy 3 lub mniejsze przy 4), ale zasadniczo przejezdne i czasem nawet użyteczne w transportowym przemieszczaniu się.
5 i 6 to głównie trasy nowe, takie gdzie już można rowerem pocisnąć nieco szybciej bez obaw o zdrowie i życie. Mogą mieć drobne wady (przy ocenie 5) ale zasadniczo one są już wygodne do komunikacji.

Co nieco masz o tym napisane w części tekstowej, która została opublikowana na stronach ZTM.



Przy czym pamiętaj, że skala ta oceniała stan utrzymania, a nie np sensowność - czyli jak droga była prosta, asfaltowa, wygodna i bezpieczna, ale prowadziła donikąd to mogła mieć 6, a jak miała wyrwy, dziury, korzenie i krawężniki, a w skrajni gałęzie, słupy i znaki o które można rozwalić głowę to mogła mieć 1 choć była ważnym połączeniem, którym jeździły setki ludzi.



draco napisał(a):
4. Czy powstanie mapa identyfikująca zagrożenia znajdujące się na DDR, tj. uskoki poziome pow. 1cm, przeszkody pionowe w pasie DDR, nierówności nawierzchni, ostre zakręty, itd.?


Nie mamy mocy przerobowych by to wykonać. Liczba usterek, które trzeba by nanieść na taką mapę idzie w tysiące jak nie dziesiątki tysięcy. Na niektórych DDR (np Wybrzeże Helskie przy ZOO) to miałbyś nawet problem by oznaczać każdą wyrwę, korzeń, czy konar z osobna, a na mapie i tak by się to zlało w jeden wielki wykrzyknik sugerujący by tam jechać jezdnią ;-)


draco napisał(a):
5. Na mapie brakuje budowanej DDR w ciągu ulic Bukowińska - Domaniewska.


Bo jeszcze nie jest oddana do użytku. W momencie, gdy Bogdan tam był mogło tam nie być jeszcze nawierzchni albo czegokolwiek innego co by mogło sugerować, że tam będzie droga rowerowa. Pamiętaj, że audyt był robiony od marca, więc siłą rzeczy nie wszędzie byliśmy z kamerą wczoraj ;-)

Bogdan na koniec 'sezonu budowlanego' ma jeszcze ponoć robić dokrętki tego, co zostanie skończone do tego czasu. Jeżeli skończą ten odcinek, to i jego pewnie doda do listy.


`L` napisał(a):
Edit2: być może pytanie powinienem kierować do Zamawiającego, ale co z dostępnością załączników A oraz B opisanych w punkcie 4?


Na pewno pytanie powinieneś kierować do Zamawiającego. Niestety nam nie wolno publikować i rozpowszechniać, zastrzegli to sobie w umowie.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 05, 2013 16:16 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Jest jeszcze taki malutki "najkrótszy odcinek ścieżki rowerowej w Warszawie"... Choć w zasadzie to drogą rowerową nie jest bo nie ma takich oznaczeń. Marina Mokotów wybudowała przejazd rowerowy z sygnalizacją na wjeździe do osiedla od strony Żwirki i Wigury. Uliczka zwie się Wyjazd.

Też warto byłoby uwzględnić.

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 05, 2013 18:32 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Oznaczenia przejazdu rowerowego sa więc sie kwalifikuje. :)
Podobne cudo widziałem dziś ma Bielanach na skrzyzowaniu Kochanowskiego i Literackiej. Takie kwiatki są godne pokazania, bo już nikogo nie dziwią takie oklepane problemy jak słupy na DDR czy brak przejazdu przez jezdnię poprzeczną.
Jednym z ciekawszych wytworów warszawskiej inzynieri jest skrzyżowanie Rzecznej, kraśnickiej i Księcia Ziemowita tam zamiast jednego powstały trzy przejazdy. DDR zamiast iść prosto okrąża dookoła rondo.
Ciekawa jest tez ulica Ryżowa. Krawęznik jest tam obniżony prawie do zera na kilkuset metrach. Można swobodnie wjezdzac na chodnik i z niego zjezdzac bez podskakiwania.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 05, 2013 19:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
Ciekawa jest tez ulica Ryżowa. Krawęznik jest tam obniżony prawie do zera na kilkuset metrach. Można swobodnie wjezdzac na chodnik i z niego zjezdzac bez podskakiwania.


Eee tam, od razu obniżony, on po prostu sam się zapadł. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL