Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt paź 25, 2011 22:07 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Od początku:

http://bzaborow.org/galer/pg/show/1607

Ależ niektórzy się uparli na budowę praskiej Wisłostrady. Analizy wykazały nieopłacalność rozbudowy Wybrzeża Helskiego, nie udało się jej przemycić na Euro, to teraz jeszcze jedna próba, tym razem pod pozorem ochrony przeciwpowodziowej.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 26, 2011 10:52 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
A który z wariantów jest na rysunkach, bo nie potrafię się wiarygodnie zorientować?

Kaszana: Ścieżka tylko po stronie Wisły (cele podróży, jakie?), brak wjazdu rowerowego w Ratuszową, Okrzei i wyjazdu z Kłopotowskiego. Jestem całkowicie na NIE.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 26, 2011 17:41 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Czy naprawdę to ma być robione? Czy to tylko wywalanie kasy na projekt?
Brak powiązań DDR z Pragą jest absurdalny, czy oni w ogóle myślą o rowerzystach?
(oprócz tego co pisał Wojtek, mi brakuje jeszcze przejścia/przejazdu w okolicach
mostu Śląsko-Dąbrowskiego - w parku praskim jest dość szeroki chodnik, często
wykorzystywany przez rowerzystów jako połączenie z DDR w al. Solidarności.

Żałośnie wygląda to przybliżanie rzeki do miasta w warszawskim wydaniu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 27, 2011 7:00 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
jacor napisał(a):
Żałośnie wygląda to przybliżanie rzeki do miasta w warszawskim wydaniu...


http://www.zw.com.pl/artykul/640809_Co- ... aze--.html

Cytuj:
Marek Piwowarski, pełnomocnik prezydent miasta ds. Wisły, złożył dymisję.


...z powodu drogi dla rowerów po drugiej stronie, ale pokazuje to całościowe podejście.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 27, 2011 9:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
mi brakuje jeszcze przejścia/przejazdu w okolicach mostu Śląsko-Dąbrowskiego


Mi też brakuje jakiegoś powiązania w tym miejscu. Często jeżdżę (teraz remontują Wileniak, więc staram się unikać) ulicą Olszową tuż obok nasypu mostu właśnie od Wybrzeża. BTW. Tam chyba kiedyś było przejscie dla pieszych (bez świateł), teraz jest zlikwidowane.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 30, 2011 8:54 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Wojtek napisał(a):
A który z wariantów jest na rysunkach, bo nie potrafię się wiarygodnie zorientować?


Wszystkie? Albo 2 pierwsze, opisane jest to też kiepsko.

Szkic uwagi:

(tu wstawić komentarz na temat ogólnie niskiej jakości projektu i braku sensu dopychania dodatkowych samochodów do centrum)

1. Droga dla rowerów obustronna i chodnik.

2. Bezwzględnie konieczne jest powiązanie drogi dla rowerów po zachodniej stronie ul. Wybrzeże Helskiej z innymi trasami rowerowymi i jezdniami ulic, w których rower może poruszać się na zasadach ogólnych, w szczególności:
- z Wybrzeżem Puckim (tzw. Słoneczny Szlak Rowerowy, znaki żółte) – kontynuacja drogi dla rowerów pod mostem Gdańskim;
- z ul. Ratuszową;
- z aleją w Parku Praskim po północnej stronie al. Solidarności;
- z ul. Olszową;
- z ul. Kłopotowskiego;
- z ul. Okrzei.
W zależności od lokalizacji powiązania te mogą być zapewnione włączeniem drogi dla rowerów jako czwarty wlot skrzyżowania, przejazdem dla rowerów lub łącznikiem od odpowiedniego odcinka drogi dla rowerów po stronie wschodniej.

3. Ingerencja w łącznicę z Wybrzeża Helskiego do Ronda Starzyńskiego powinna się wiązać z uporządkowaniem ruchu rowerowego i pieszego na tym odcinku. Obecny wspólny ciąg pieszo-rowerowy nie jest w stanie obsłużyć występującego tam natężenia ruchu pieszego i rowerowego (w szczególności w weekendy w sezonie wiosenno-letnim). Powinien zostać rozdzielony na wydzieloną drogę dla rowerów i chodnik. Przebudowa łącznicy musi zwiększyć miejsce dostępne dla rowerzystów i pieszych (np. poprzez zamianę skarpy na mur oporowy), a nie je zmniejszać.

4. W porozumieniu z Zarządem Mienia Miejskiego należy zapewnić nowe powiązania ciągu pieszo-rowerowego po zachodniej stronie Wybrzeża Helskiego z rekreacyjną ścieżką żwirową na terenie zalewowym. Powiązania powinny być wytworzone na wysokości ul. Okrzei (np. z wykorzystaniem istniejącego zjazdu), Ratuszowej i po obu stronach Mostu Gdańskiego.

5. Doprojektować powiązanie drogi dla rowerów z zakończeniem drogi serwisowej po zachodniej stronie ul. Jagiellońskiej. Ze względu na szerokość jezdni (4,5-5 m) można to zrobić w ramach istniejących jezdni poprzez wyznaczenie w nich pasów dla rowerów – zarówno w przypadku pozostawienie przeciwnych kierunków jezdni jak i zmiany organizacji ruch na dwie jezdnie w tym samym kierunku. W tym drugim przypadku jeden z pasów byłby kontrapasem.

6. Czy łącznica od ul. Jagiellońskiej (błędnie oznaczonej na rysunku jako Starzsyńskiego – pisownia oryginalna) do Wybrzeża Helskiego poprowadzona będzie bezkolizyjnie na torowiskiem tramwajowym i chodnikiem? Z opisu to nie wynika.

7. Jeśli nie, to konieczna jest zmiana geometrii łącznicy, zachowanie istniejącego przejścia dla pieszych wzdłuż ul. Jagiellońskiej i doprojektowanie obok niego przejazdu dla rowerów. Pomysł likwidacji możliwości dojścia pieszego z osiedla „policyjnego” do Ronda Starzyńskiego jest dość kuriozalny.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 31, 2011 12:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
(tu wstawić komentarz na temat ogólnie niskiej jakości projektu i braku sensu dopychania dodatkowych samochodów do centrum)


Myślę, że kluczowe w tej części moga być argumenty:
1. Po wybudowaniu obwodnicy Praskiej nie będzie sensu pchać się "wybrzeżami". Prognozy ruchu to potwierdzają - niech lepiej władze miejskie zajmą się wreszcie dokończeniem tamtej inwestycji, a nie wyrzucaniem tak potrzebnych milionów na niepotrzebne projekty.
2. Nie istnieje związek pomiędzy poszerzeniem drogi dla samochodów znajdującej się na wale przeciwpowodziowym a zwiększeniem bezpieczeństwa powodziowego. Zmiana przekroju drogi nie powinna być w żaden sposób wiązana ze skądinąd potrzebnym rozwiązaniem hydrotechnicznym. [A może wręcz] - umieszczenie na wale przciwpowodziowym szerokiej drogi może wiązać sie z dodatkowymi utrudnieniami w przypadku konieczności wykonania akcji ratunkowej.
3. Rozbudowa drogi wpłynie negatywnie na warunki ekologiczne (hałas, spaliny) na chronionym terenie praskiego ZOO oraz w obszarze Natura 2000 na praskim brzegu Wisły.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 11, 2013 19:23 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
I kolejna wersja projektu odcinania Pragi od Wisły:

http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... elskie.zip

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 14, 2013 8:21 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Wt maja 14, 2013 7:57
Posty: 1
całość projektu opiera się na idei wprowadzenia zmiennej organizacji ruchu na tym odcinku - tyle że wymaga to zniszczenia istniejących powiązań - skrzyżowanie z Kłopotowskiego, ścieżka rowerowa na praskim brzegu Wisły, nic nie rozwiązuje ruchowo bo wybrzeże Puckie nie masz szans być zbudowane jako GP i droga utknie na rondzie starzyńskiego i skrzyżowaniu u z Jagiellońską - to jest dokładnie w tym, samym miejscu gdzie dziś, rozwiązanie jest niezgodne z MPZP Nowa Praga II, - kolejny ZRID który jest nadużyciem specustawy bo służy tylko temu aby zignorować istniejące studia i plany, przekreśla np. na zawsze możliwość prowadzenia wybrzeża helskiego w półtunelu co było wynikiem studiów BPRW w tym rejonie, i jest wpisane w MPZP NP II jako rozwiązanie docelowe, piękne miejsce mogłoby być tutaj w związku ZOO, Wisły i Parku Praskiego, a będzie korek. Kupa kasy pójdzie na tą inwestycję - jak przypuszczam jakieś 100 milionów bo do przełożenia są wszystkie jezdnie w geometrii i wysokości a projekt jest kompletną pomyłką :(((
denko


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 23, 2013 7:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 88070.html
Smaczki:
Cytuj:
Jak tłumaczy Gajewska, zmniejszenie liczby przejść jest konieczne dla zachowania bezpieczeństwa kierowców i dla pieszych.
To się chyba nazywa arogancja władzy... :twisted:

Cytuj:
Samochody, które jadą, powodują mniejszy hałas, niż te stojące w korku - odpowiada rzeczniczka.

Gdzie pani uczyła się fizyki? :evil:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL