MB napisał(a):
Dlaczego tylko 2,75 m ? To by było wręcz niebezpieczne. Pamiętam że już była nie raz o tym dyskusja, racja, że zbyt szerokie pasy nie są bezpieczne, ale nie aż tak. Przecież ciężarówka/autobus ma ok. 2,5 m szerokości to zwyczajnie by się na takim pasie nie mieściła i zahaczałaby o pas rowerowy. Faktycznie w Niemczech spotyka się np. w trakcie robót na autostradach, ale też czasem w docelowej organizacji ruchu pasy szerokości 2,5-2,75 m ale tylko wtedy gdy są przynajmniej 2 pasy dla samochodów w każdą stronę i wtedy to jest wyraźnie oznakowane że ten dodatkowy pas jest tylko dla samochodów osobowych.
Primo, autobusy tam nie pojadą - nie widać nawet śladu rezerwy miejsca na jakiekolwiek perony.
Secundo, strzelamy ile jest np. tutaj?
http://bzaborow2.no-ip.org/galer/pg/photo/53125Tertio, jak się 1-2% pojazdów nie zmieści, to co z tego? Jeśli zarówno rowerzysta jak i kierowca dużego pojazdu zachowują ostrożność, to 4,25 m w zupełności wystarcza do spokojnego wyprzedzenia. A jeśli nie, to zawsze można chwilę poczekać z wyprzedzaniem.
Na marginesie - kusi mnie, żeby gdzieś w Warszawie spróbować czegoś jeszcze bardziej radykalnego:
http://bzaborow2.no-ip.org/galer/pg/photo/54296To wprawdzie taka umowna prowizorka, ale jakby wypaliła, to byłby fajny sposób na promocję ruchu rowerów na jezdni bez jej poszerzania.