Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 223 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt kwi 06, 2010 18:15 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/15284/Stow ... ow_KM_.htm

Cytuj:
Stowarzyszenie Zielone Mazowsze przepyta pasażerów KM

W siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego podpisano umowę na przeprowadzenie badań potoków pasażerskich, struktury biletów oraz opracowanie oferty rozkładu jazdy edycji 2010/2011. Umowę w imieniu zwycięzcy, Stowarzyszenia Zielone Mazowsze, podpisał Wojciech Szymalski, jego skarbnik.

- Dojdzie do przełomu na rzecz rozwoju kolejowego transportu pasażerskiego, bo za 56 dni, licząc od dnia podpisania umowy, Stowarzyszenie Zielone Mazowsze przedstawi wyniki swoich prac, które posłużą do przygotowania nowego rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich na lata 2010-2011 – skomentował podpisanie umowy Piotr Szpednałowicz, członek zarządu Województwa Mazowieckiego.

- To że wykonujemy badania, jest objawem troski Urzędu Marszałkowskiego, żeby przewozy pasażerskie były coraz lepsze – powiedział Wojciech Szymalski. - Mamy już doświadczenie w województwie opolskim i wielkopolskim. W województwie mazowieckim przewozów jest jednak najwięcej, dlatego jest dla nas duże wyzwanie – dodał Szymalski.

Wartość umowy to 326 tys. 106 zł. Obejmuje ona przeprowadzenie badań podróżnych oraz pomoc we wdrożeniu nowego rozkładu jazdy na ich podstawie. Zmiany w rozkładzie wejdą w grudniu br.

Dzięki badaniom samorząd województwa, czyli właściciel Kolei Mazowieckich, chce pozyskać pełną i wiarygodną informację na temat połączeń realizowanych przez KM oraz oceny usług spółki w oczach jej pasażerów. Wyniki będą tez punktem wyjścia do opracowania nowej oferty rozkładu jazdy.

W pierwszej kolejności wykonane zostaną badania potoków podróżnych we wszystkich pociągów uruchamianych przez KM. W praktyce będzie to polegało na dokładnym przeliczeniu pasażerów wsiadających i wysiadających na wszystkich przystankach, na których zatrzymują się pociągi KM. Stowarzyszenie Zielone Mazowsze zaangażuje do tego 40 ankieterów.

Dodatkowo w pociągach KM przeprowadzone będą ankiety. Obejmą one 30 losowo wytypowanych osób w danym pociągi. Ankieta dotyczyć będzie m.in. satysfakcji pasażerów, komfortu, bezpieczeństwa podczas podróży i preferencji co do rozkładu jazdy.

Ostatnim etapem będzie opracowanie i wdrożenie przez Zielone Mazowsze we współpracy ze spółka Koleje Mazowieckie nowego rozkładu jazdy pociągów edycji 2010/2011.

W podpisaniu umowy uczestniczyli Piotr Szpednałowicz, członek zarządu Województwa Mazowieckiego, Wojciech Szymalski, skarbnik Stowarzyszenia Zielone Mazowsze oraz Krzysztof Rodziewicz, zastępca dyrektora Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego

(źródło: wś/Rynek Kolejowy, 6 kwietnia 2010)


http://www.zw.com.pl/artykul/10,463974_ ... zerow.html

Cytuj:
Zielone Mazowsze policzy pasażerów
07-04-2010, ostatnia aktualizacja 07-04-2010 08:23

Ilu pasażerów podróżuje Kolejami Mazowieckimi? Które linie są oblegane, a które świecą pustkami?

Na jakie godziny przesunąć wyludnione pociągi? Koleje Mazowieckie chcą to sprawdzić, więc zleciły Zielonemu Mazowszu za 326 tys. zł wielkie liczenie podróżnych. W zadanie będzie zaangażowanych 40 ankieterów. Wyniki mają znaleźć odzwierciedlenie w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia.

Życie Warszawy


http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95 ... klad_.html


Krzysztof Śmietana napisał(a):
Po badaniach w pociągach powstanie wymarzony rozkład?
2010-04-07, ostatnia aktualizacja 2010-04-06 18:26

Po raz pierwszy przed ułożeniem rozkładu jazdy Kolei Mazowieckich zrobione zostaną dokładne badania wśród pasażerów. Na wszystkich liniach będą sprawdzane frekwencja i oczekiwania podróżnych.

W niecałe dwa miesiące dokładne badanie w pociągach przeprowadzi stowarzyszenie Zielone Mazowsze. Zgłosiło najniższą cenę za tę usługę - 326 tys. zł - i wygrało przetarg. Stowarzyszenie będzie liczyć pasażerów na wszystkich trasach o różnych porach. Sprawdzi też, ile osób wsiada i wysiada na poszczególnych stacjach. W ankietach zapyta pasażerów m.in. o preferowane godziny kursowania i o ocenę poziomu usług. Podróżni najczęściej skarżą się, że pociągów jest za mało i są strasznie zatłoczone.

Odjazdy w równych odstępach


- Do tej pory Koleje Mazowieckie robiły badania frekwencji własnymi siłami. Teraz będą one bardziej kompleksowe. Powstanie obraz rzeczywistych potrzeb - mówi Piotr Szprendałowicz, mazowiecki wicemarszałek.

Po zakończeniu badań Zielone Mazowsze ma uczestniczyć także w tworzeniu rozkładu jazdy, który ma wejść w życie w grudniu. - Musi powstać wreszcie cykliczny rozkład jazdy, w którym pociągi odjeżdżają w równych odstępach. Liczymy także, że uda się bardziej racjonalnie gospodarować składami, tak by np. w godzinach porannego szczytu w stronę Warszawy kursowały jak najczęściej i były w miarę możliwości długie - mówi Krzysztof Rytel z Zielonego Mazowsza.

Jednak o łatwym do zapamiętania, cyklicznym rozkładzie mówi się już od wielu lat. Wicemarszałek Szprendałowicz przyznaje, że często trudno wprowadzić go w życie, bo na torach priorytet mają pociągi dalekobieżne. W efekcie inni przewoźnicy puszczają składy w najbardziej obleganych porach, a Koleje Mazowieckie muszą się do tego dostosować. Według przedstawicieli Zielonego Mazowsza w tej sprawie wszystko zależy od negocjacji, w trakcie których tworzone są rozkłady. Jeśli są one umiejętnie prowadzone, wtedy da się przeforsować pomysły korzystne dla pasażerów. Stowarzyszenie w ostatnich latach badało oczekiwania podróżnych i współtworzyło rozkład jazdy m.in. w województwach opolskim i wielkopolskim.

Ekspresy regionalne w miarę możliwości

Szprendałowicz zapytany o planowane przez poprzedniego prezesa Kolei Mazowieckich ekspresy regionalne zapowiedział, że "będą one uruchamiane w miarę możliwości". Przyznał, że jest to uzależnione m.in. od pozyskania nowych pociągów. Tymczasem kolejne zakupy taboru mocno się opóźniają. Szprendałowicz stwierdził, że po ostatniej decyzji sądu trzeba unieważnić umowę z bydgoską Pesą na 20 elektrycznych składów. Niewykluczone, że trzeba będzie teraz ogłosić nowy przetarg, bo druga oferta - szwajcarskiej firmy Stadler - najprawdopodobniej straciła ważność. Prędko nie będzie także 16 składów, które m.in. miały jeździć na lotnisko w Modlinie. Po skardze Szwajcarów Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że Koleje Mazowieckie nie miały podstaw do unieważnienia przetargu. Przewoźnik twierdzi jednak, że musiał to zrobić, bo cena zgłoszona przez Stadlera przekroczyła założoną kwotę. Teraz będzie dowodził swoich racji w sądzie. Na ostateczne rozstrzygnięcie w tej sprawie możemy czekać nawet kilka miesięcy. Wbrew zapowiedziom Koleje Mazowieckie w najbliższych dwóch latach najprawdopodobniej nie wzbogacą się o żaden nowy pociąg. Są za to szanse, że kupią nowoczesne lokomotywy do wagonów piętrowych.



Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 07, 2010 21:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 02, 2007 17:46
Posty: 523
Lokalizacja: Kąty Węgierskie
axxenfall napisał(a):

- Dojdzie do przełomu na rzecz rozwoju kolejowego transportu pasażerskiego, bo za 56 dni, licząc od dnia podpisania umowy, Stowarzyszenie Zielone Mazowsze przedstawi wyniki swoich prac, które posłużą do przygotowania nowego rozkładu jazdy KM.


Gratuluje! Ciekaw jestem jakie będą wyniki i "interpretacja" co jak wiemy jest kluczowe. Ich efekty będą wdrożone jeszcze w tym roku? Do końca maja podobno można zgłaszać uwagi.

_________________
Nie taka zła jak ją malują
DobraStronaPolski.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 07, 2010 21:37 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 29, 2009 7:20
Posty: 202
Bardzo proszę o szczególną uwagę dla linii Warszawa-Sochaczew ponieważ pociagów nam ubywa, te co jeżdża to stare trupy, regularnie się spóźniają albo całkiem ich nie ma, w efekcie spada frekwencja a rośnie korek na DK2.

_________________
Zapraszam na blog: http://www.maciejrozalski.eu
i fotoblog: http://www.maciejrozalski.cal.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr kwi 07, 2010 22:16 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
Właśnie miałem pytać, czy takie badania były już prowadzone w Kolejach Mazowieckich. Artykuł z GW wyjaśnia sprawę.

Super, liczę, że uda się dzięki temu osiągnąć nowa jakość.

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 08, 2010 10:48 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
A SISKOM zawsze zrobi coś, żeby pokazać ZM w złym świetle. Co ciekawe dziennikarze te bzdury bez mrugnięcia okiem kupują waląc tytuł:
Cytuj:
Kolej wyda 300 tys. zł na ankiety
SISKOM: zrobimy to za darmo


Tyle tylko, że proponują zrobienie za darmo jakąś 1/100 roboty, a dziennikarze sugerują, że taką samą...

http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1651208,0,,kolej_wyda_300_tys_zl_na_ankiety_siskom_zrobimy_to_za_darmo,wiadomosc.html

Cytuj:
300 tys. zł dostanie Zielone Mazowsze za przeprowadzenie ankiet wśród pasażerów Kolei Mazowieckich. SISKOM odpowiada: zrobimy to za darmo. Eksperci od transportu wyniki chcą przekazać kolejarzom.

- Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji całkowicie non profit przeprowadzi własne badania i dokona oceny statystycznej. W składzie SISKOM jest dwóch statystyków, specjalistów od badań opinii społecznej, którzy wykonają swoją pracę w pełni profesjonalnie, choć społecznie - wyjaśnia Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia.

Ankietę można wypełnić na stronie internetowej.

Chwiałkowski dodaje, że ankieta SISKOM została opracowana już w styczniu, ale zima i awarie na kolei przyczyniły się do tego, że termin jej "odpalenia" przełożono na wiosnę. - Obawialiśmy się zbyt ostrych i emocjonalnych komentarzy - stwierdza.

Pytania się różnią

Pytania różnią się od tych, przygotowanych przez urząd marszałkowski dla Kolei Mazowieckich. Możemy np. określić, jak docieramy na stację kolejową i czy potrzebne nam parkingi P&R. Pasażer może też wybrać stacje, z których korzysta, oraz wymienić preferowane godziny przejazdów.

W ankiecie kolei są tylko pytania o poziom zadowolenia z godzin kursowania czy punktualności pociągów. To, które z nich są przepełnione, poczuć mają na własnej skórze ankietujący.

Prace rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu. Kilkadziesiąt osób z Zielonego Mazowsza wsiądzie do ponad 700 pociągów, by towarzyszyć pasażerom i, przy okazji, zachęcić ich do wypełnienia krótkiej ankiety.

Ankieta, którą przeprowadzi Zielone Mazowsze, będzie wyglądała tak.
http://www.zamowienia.mazovia.pl/?act=download&id=5031&kat=zam

Ekolodzy, którzy wygrali przetarg na przeprowadzenie badań, będą także uczestniczyć w konstruowaniu i wdrożeniu nowego rozkładu jazdy. Efekty tej pracy pasażerowie mają jednak odczuć dopiero w przyszłym roku. Dlaczego tak późno?

- Wstępną propozycję rozkładu jazdy przedstawi nam Zielone Mazowsze. Później odbędą się jeszcze konsultacje z PKP oraz innymi przewoźnikami - tłumaczył w programie "Miejski Reporter" Krzysztof Rodziewicz z Urzędu Marszałkowskiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 08, 2010 11:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Hmm, ponieważ mogę zostać "napadnięty" przez ankietera, muszę przygotować się do udzielenia odpowiedzi:)

Zauważyłem, że nie ma pytania o ocenę warunków do palenia papierosów i picia piwa w pociągach. Bo niby nie wolno, ale KM niewiele (=nic) robi by pasażerowie i obsługa mieli tego świadomość, a co dopiero by zakazu przestrzegali. Pisałem do KM w tej sprawie, ale w odpowiedzi same ogólniki i brak odniesienia się do zadanych wprost pytań. A skoro KM to toleruje, to mogłyby chociaż stworzyć ograniczyć ryzyko biernego palenia u pozostałych 97% pasażerów, którzy w pociągu nie palą.
[/narzekanie]

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 08, 2010 15:54 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jacor napisał(a):
A SISKOM zawsze zrobi coś, żeby pokazać ZM w złym świetle. Co ciekawe dziennikarze te bzdury bez mrugnięcia okiem kupują waląc tytuł:
Cytuj:
Kolej wyda 300 tys. zł na ankiety
SISKOM: zrobimy to za darmo


Tyle tylko, że proponują zrobienie za darmo jakąś 1/100 roboty, a dziennikarze sugerują, że taką samą...


To w ogóle jest żenua.

Jak są tacy chętni do roboty, to - na litość! - wykonawca został wybrany w przetargu nieograniczonym. Przetarg był ogłoszony w Biuletynie Informacji Publicznej. Mogli wystartować i złożyć ofertę znacznie niższą od oferty ZM. Zwłaszcza jeśli szykowali się do analogicznych działań "od miesięcy"! Ale to by wymagało jednak pewnej wiedzy fachowej i pewnej dozy uczciwej pracy, a nie tylko brylowania na forach internetowych.

Alternatywna hipoteza jest taka, że jakiś prominentny działacz SISKOM pracuje / ma dobrego przyjaciela / etc. w którejś z firm, które w tym samym przetargu na tę samą robotę złożyły oferty na znacznie wyższe kwoty - i przegrały. W czasie kryzysu to mogło zaboleć.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 08, 2010 17:09 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N sty 28, 2007 19:36
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Panowie.
Media mają swoje prawa i my na to, co piszą wpływu nie mamy.

Wczoraj wieczorem wysłałem dokładnie taki tekst do mediów

Cytuj:
Ruszamy z własnymi badaniami dotyczącymi komunikacji kolejowej w Warszawie i okolicach:
http://ankiety.siskom.waw.pl/kolej

Do przeprowadzenia ankiety internetowej, która zbadałaby preferencje i oczekiwania podróżujących koleją podmiejską, przymierzaliśmy się już od dawna. W końcu bodźcem dla nas stała się inicjatywa naszego nowego członka w stowarzyszeniu:
http://forum.gazeta.pl/forum/w,23704,10 ... _sami.html

W styczniu br. opracowywaliśmy szczegóły pytań ankietowych i optymalizowaliśmy całą ankietę tak, by była ona w miarę czytelna i łatwa dla respondentów. Z ankietą kolejową mieliśmy ruszyć bezpośrednio po zakończeniu ankiety realizowanej w styczniu dla Politechniki Warszawskiej,dotyczącej komunikacji w Warszawie. Jednak z powodu zbyt ostrej zimy i licznych awarii na kolei stwierdziliśmy, że przeprowadzanie badań w takich warunkach mogłoby dać wyniki adekwatne do chwilowej sytuacji pogodowo-awaryjnej, co nie koniecznie mogłoby odpowiadać typowym opiniom pasażerów komunikacji kolejowej (innymi słowy - obawialiśmy się zbyt ostrych i emocjonalnych komentarzy respondentów). Postanowiliśmy więc przełożyć rozpoczęcie ankiety kolejowej na wiosnę.

Piszę powyższe wyjaśnienia dlatego, by wykazać Państwu, że uruchomienie przez SISKOM ankiety internetowej dotyczącej komunikacji kolejowej w Warszawie i okolicach zupełnie przypadkowo zbiegło się działaniami Urzędu Marszałkowskiego dotyczącymi badań ankietowych pasażerów Kolei Mazowieckich.
Nie znajdujemy powodu, by nie przeprowadzać własnych badań z powodu, że podobne chcą zrobić Koleje Mazowieckie. Jednocześnie ciekawe może być porównanie wyników obu ankiet, choć tylko część pytań w obu badaniach się pokrywa:
http://www.zamowienia.mazovia.pl/?act=d ... 31&kat=zam

Państwa ocenie pozostawiamy, która z ankiet może przynieść cenniejsze i bardziej jednoznaczne wyniki, zwłaszcza dla optymalizacji rozkładu jazdy.

SISKOM całkowicie non profit przeprowadzi własne badania i dokona oceny statystycznej oraz przekaże wyniki do zarządów przewoźników kolejowych. W składzie SISKOM jest dwóch statystyków, specjalistów od badań opinii społecznej, którzy wykonają swoją pracę w pełni profesjonalnie choć społecznie.


Jak widać nie ma w powyższym nic kompletnie o ZM, ani o 300 tys.
A ze media Was nie lubią i piszą, co piszą, to nie nasza sprawa.

Moja prywatna opinia o ankietowaniu pasażerów KM jest taka:
Takiej pracy za nieco ponad 300 tys. nie da się przeprowadzić.
Moim zdaniem bez sensu jest też zbierać opinie aż od 85 tys. pasażerów. To ma być ankieta, a nie spis powszechny.
Równie dobre wyniki da zebranie opinii od grupy reprezentatywnej, a jak pokazały nasze wcześniejsze ankiety internetowe - taki sposób zbierania opinii daje wyniki zbliżone do zbieranych przez wyspecjalizowane firmy badajace opinię społeczną.

Skoro nie da się przeprowadzić profesjonalnych badań tradycyjnym ankietowaniem za taką kwotę, to po co w ogóle je zamówiono?
No cóż... mamy rok wyborów samorządowych i pewne osoby (zwłaszcza po złej prasie po zwolnieniu Jakuba Majewskiego) chcą sobie zrobić PR udając, że jednak coś robią dla tych mocno krytykowanych Kolei Mazowieckich.
Idzie więc ponad 300 tys. niby na badania, a tak na prawdę to chodzi o kampanię wyborczą. A że wiadomo od dawna, że KR ma dobre znajomości w KM...
Równie dobrze idzie udawanie, że chce się zbudować jakąś linię szybkiej kolei z Płocka do Warszawy przez Modlin. W czasie kampanii wyborczej będzie można pokazać jak ładnie kolej wygląda na obrazku.

Będziemy bacznie obserwować te Wasze "badania". Mam nadzieję, że wyniki zostaną upublicznione (wszak idą na to pieniądze publiczne). Jakby co, to nasze wyniki będą z początkiem wakacji, więc będziecie mieli skąd przekopiować.

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 08, 2010 21:12 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
I po co się kłócić? Media szukają sensacji, a skłócenie dwóch środowisk, które w tym przypadku mają wspólny cel, to woda na ich młyn.

Ja tam się cieszę, że będą dwie niezależne ankiety. Część pytań się nawzajem uzupełnia, a część pokrywa, dzięki czemu z jednej strony dostaniemy pełniejszy obraz, a z drugiej weryfikację wyników. Część respondentów odpowie na obie ankiety, ale większość zapewne tylko na jedną, więc przepytana grupa będzie o tyle bardziej reprezentatywna.

I ZM, i SISKOM, dążą do tego, by kolej stanowiła trzon komunikacji w aglomeracji. Wszyscy chcemy, aby kolej funkcjonowała sprawnie, aby pociągi były punktualne, czyste i bezpieczne. Więc w czym problem??

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 08, 2010 23:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Piwoslaw napisał(a):
Ja tam się cieszę, że będą dwie niezależne ankiety


A mnie trochę martwi, że w sumie wydaję się pieniądze podatników na zlecenie na zewnątrz pracy, która należy do zadań własnych danej jednostki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 223 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL