Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt lut 10, 2009 7:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... jowej.html

Most Północny i tylko pół linii tramwajowej
Krzysztof Śmietana
2009-02-10, ostatnia aktualizacja 2009-02-09 22:44

We wtorek wreszcie poznamy ceny za most Północny. Razem z nim miała powstać linia tramwajowa - szybki dojazd do metra z Tarchomina i Nowodworów. Tory urwą się jednak w połowie drogi, bo potrzebne działki wykupili deweloperzy

przeprawę przez Wisłę między Bielanami a Białołęką startują wykonawcy z całej Europy. Wartość zamówienia jest wyceniana na 1,2 mld zł. Otwarcie ofert przekładano trzykrotnie z powodu przeszło półtora tysiąca pytań, które przez kilka ostatnich miesięcy mnożyły firmy budowlane. Urzędnicy liczą na to, że inwestycję uda się w końcu odblokować i roboty zaczną się najpóźniej za trzy, cztery miesiące. Mają potrwać do końca 2011 r.

Tramwaje - minus 1,5

"Gazeta" dowiaduje się jednak, że jest nowy problem. Pod znakiem zapytania stoi budowa torów tramwajowych. Ponieważ ratusz już wiele lat temu zrezygnował z drążenia drugiej linii metra do Nowodworów i os. Winnica u zbiegu Modlińskiej z ul. Poetów, mieszkańcom obiecano szybkie tramwaje. Tyle że jedną linię przez Żerań na Pragę odłożono na później, a teraz są kłopoty z drugą. Urzędnicy zapewniali, że tramwaje w 10-15 minut dowiozą ludzi przez most Północny do najbliższej stacji pierwszej linii metra Młociny. Od niedawna przy Hucie Warszawa działa olbrzymi węzeł przesiadkowy, który w oczekiwaniu na mieszkańców kilkudziesięciotysięcznych osiedli nie jest w pełni wykorzystywany.

Dla 2,5-kilometrowej linii z systemem tablic elektronicznych na przystankach (jej projekt z pozwoleniem na budowę ma być gotowy za rok) tramwaje mają zamówić 31 nowoczesnych składów. Teraz istnieje groźba, że tory będą się urywać na skrzyżowaniu ul. Światowida i ul. Mehoffera na Tarchominie. Wszystko przez protesty właścicieli działek, których wykupu wymaga inwestycja. Dwie rodziny z sąsiedztwa os. Winnica nie chcą sprzedać gruntu pod budowę torów i przedłużenia ul. Światowida. Uważają, że więcej zarobią, gdy działki kupią od nich deweloperzy.

- Budowa linii do Winnicy rzeczywiście nie będzie łatwa. Już raz tym protestującym udało się w sądzie unieważnić wywłaszczenie działki - potwierdza Piotr Smoczyński, wiceburmistrz Białołęki. Twierdzi, że rozwiązaniem będzie wywłaszczenie za pomocą specustawy drogowej. Nie można jednak jej zastosować wyłącznie do budowy linii tramwajowej :twisted: . Równocześnie z torami trzeba by wytyczyć obok brakujący odcinek ul. Światowida. Jednak Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, twierdzi, że nie ma go w planie finansowym na najbliższe lata.

Pojawił się też problem z budową pięciotorowej pętli tramwajowej Winnica, która razem z parkingiem przesiadkowym i zawrotką dla autobusów miała się znaleźć u zbiegu Modlińskiej i przedłużonej ul. Światowida. Część terenu kupił już deweloper. Dlatego trwają poszukiwania nowego, na którym mogłyby zawracać tramwaje.

Pętlę się przesunie

Te kłopoty skłoniły urzędników do znalezienia wyjścia awaryjnego. Budowa linii tramwajowej ma być podzielona na etapy. - Przecież i tak na jej trasie planowano pętlę techniczną - twierdzi wiceburmistrz Smoczyński i proponuje, żeby przesunąć ją ze skrzyżowania ul. Światowida z Myśliborską kilkaset metrów dalej. Zarząd Transportu Miejskiego analizuje teraz, czy można ją zbudować na wysokości ul. Mehoffera.

Ale to oznacza, że linia tramwajowa dotrze tylko na Tarchomin. Nie sięgnie rozbudowującego się od kilkunastu lat osiedla Nowodwory. Mieszkańców tej części dzielnicy od ostatniego przystanku tramwajowego będzie dzielić od kilkuset metrów do dwóch kilometrów. - Już nic mnie nie zdziwi - tyle było obietnic w sprawie mostu Północnego i lepszej komunikacji z centrum. Jeśli równocześnie z mostem nie dojedzie tu tramwaj, to cała inwestycja nie będzie miała sensu - uważa Grzegorz Sasin z ul. Topolowej na Nowodworach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lip 14, 2009 20:07 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Projekt linii tramwajowej w ul. Światowida:

http://www.zm.org.pl/tmp2/tram_tarchomin/

20 lipca jest posiedzenie Komisji Dialogu Społecznego na ten temat.

Moje pierwsze wrażenia:

1. Po co na Światowida 2x3 pasy ruchu? I do tego pasy skrętne, zatoki - styl radziecki wiecznie żywy.

2. Oczywiście zabrakło miejsca na drogę rowerową po 2. stronie między Myśliborską a Ćmielowską.

3. Oczywiście niedasię zrobić dwustronnych dojść do przystanków.

4. Przesiadka autobus - tramwaj na pętli Winnica wygląda nawet relatywnie sensownie jak na stolycę, chociaż optymalnie byłoby zrobić drzwi-drzwi.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 15, 2009 8:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
1. Po co na Światowida 2x3 pasy ruchu? I do tego pasy skrętne, zatoki - styl radziecki wiecznie żywy.


Jest miejsce, więc rysujemy, najwyżej nikt nie będzie jeździł tramwajem. I na pochybel :-).

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 15, 2009 8:07 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
3. Oczywiście niedasię zrobić dwustronnych dojść do przystanków.


Da się da - praktycznie w każdym miejscu, ale oni o tym jeszcze nie wiedzą.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 15, 2009 14:05 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Przystanki powinny być vis a vis siebie z jednej strony skrzyżowania aby móc zrobić dojścia od obu stron:

przejście | przystanek | przejście | skrzyżowanie.

Dodatkowo nie utrudnia to ruchu samochodowego gdyż i tak gdy na skrzyżowaniu jest czerwone więc część kierowców może zatrzymać się przed przystankiem a dodatkowo dwa przejścia dla pieszych obok siebie można wykorzystać jako śluzę autobusową dla skręcających autobusów.

Wiele razy była mowa o tramwaju dwukierunkowym a tu tradycyjne pętelki.

Kolejna kwestia, że największą szybkość komunikacyjną w naszym mieście tramwaje, które są zlokalizowane po prawej lub lewej stronie a nie po środku dwupasmówki (Modlińska), wtedy nie ma konfliktu z lewo skrętami.

Ten projekt powiela wszystkie złe rozwiązania warszawskiej sieci tramwajowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 12, 2009 7:51 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
http://www.zw.com.pl/artykul/1,409868_Most_Polnocny_bez_nadzoru.html

Cytuj:
Most Północny bez nadzoru
Konrad Majszyk 11-10-2009, ostatnia aktualizacja 11-10-2009 23:00

Od pięciu miesięcy nowa przeprawa powstaje bez opieki inżyniera kontraktu, której wymaga UE. Czy odbije się to na jakości prac?

Wzdłuż 3,4 km budowanej trasy między Wisłostradą i Modlińską w grunt wgryzają się potężne palownice. Trwa wwiercanie 650 pali, na których oprą się przyszłe wiadukty dojazdowe do mostu. Wielka budowa przeprawy przez Wisłę ruszyła 21 kwietnia.

Mocno spóźniony nadzór

Tymczasem dopiero w październiku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał wartą 9,3 mln zł umowę z ZBM Inwestor Zastępczy, któremu powierzył funkcję tzw. inżyniera kontraktu. Ale na budowie jeszcze ZBM nie ma.

Obecności firmy będącej inżynierem kontraktu żąda UE. Ale nawet bez unijnego wymogu jej rola na budowie jest trudna do przecenienia. W imieniu inwestora, w tym przypadku miasta, pilnuje, żeby inwestycja była realizowana bez odstępstw od projektu, bez dodatkowych kosztów i w terminie. Tymczasem dotychczas gigantyczną budowę Trasy Mostu Północnego nadzorował tylko jeden urzędnik oddelegowany przez ZMID (większość pracowników tej instytucji to urzędnicy bez uprawnień inżynierskich). Dla wykonawcy, czyli konsorcjum Pol-Aquy, brak inżyniera kontraktu to wymarzony scenariusz: mniejszy nadzór i większa swoboda działania.– Zostałem wynajęty do tego, żeby radzić sobie z problemami. Na budowie wszystko jest pod kontrolą – twierdzi kierownik budowy Arkadiusz Arciszewski z firmy Pol-Aqua.

Czy rzeczywiście wszystko odbywa się zgodnie ze sztuką inżynierską? Nasz informator z branży budowlanej opowiedział nam o złej lokalizacji tzw. kurtyny wodnej po stronie Tarchomina. Mieszkańcy okolic ul. Świderskiej i Obrazkowej skarżyli się do ratusza na ogromne ilości kurzu i błota wywożone z budowy przez ciężarówki. Żeby tę niedogodność zlikwidować, wykonawca uruchomił prowizoryczną myjnię dla pojazdów, ale... kilkaset metrów za wcześnie. Sprzęt budowlany nadal więc gubi brud na ulicach. Z powodu niedostatecznego nadzoru istnieje ryzyko znacznie większych zaniedbań niż umorusane ciężarówki. Zadaniem inżyniera kontraktu jest bowiem dbałość o należytą jakość dostaw. Na razie nie ma sygnałów o tym, że kontrakt jest realizowany z naruszeniem standardów inżynierskich. Pol-Aqua ma jednak powody, żeby oszczędzać. Kontrakt wygrała z ofertą 977 mln zł, która przez konkurencję została okrzyknięta dumpingiem.

Specjaliści ostrzegają: miasto musi skrupulatnie kontrolować jakość prac.

Czemu aż tyle to trwało

Przetarg na wybór inżyniera kontraktu ruszył w styczniu. Wyniszczającą grę o zlecenie aż do października prowadziło siedem firm budowlano-projektowych z różnych stron świata.

– Ten przetarg pod względem długości trwania to niechlubny rekordzista tej kadencji – mówi dyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Anna Piotrowska.

Rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska wylicza, że uczestnicy przetargu po kilka razy wykorzystali przewidziane prawem środki odwoławcze. W kwietniu wygrał Egis z ofertą 8,8 mln zł, ale decyzją Krajowej Izby Odwoławczej ocenę ofert trzeba było powtórzyć. Zwyciężył droższy ZBM Inwestor Zastępczy, za którym ciągnie się tzw. afera mostowa z czasów prezydentury Pawła Piskorskiego. Z drugiej strony, to już jeden z nielicznych polskich podmiotów w tym segmencie rynku drogowego.

Na budowę mostu Północnego Warszawa ma obiecane 255 mln zł dofinansowania z UE. Czy tak późne wprowadzenie inżyniera kontraktu na budowę nie utrudni rozliczeń z Unią?

– Ta dotacja nie jest zagrożona – twierdzi dyrektor Biura Funduszy Europejskich Michał Olszewski. – Umowa o dofinansowanie powinna zostać podpisana w ciągu miesiąca. Do tego czasu inżynier kontraktu będzie działał na budowie.


Ten ZMID to tak z łapanki kadry buduje? W sumie co się dziwić, skoro dyrektor od 30 lat do książek nie zagląda, w końcu podwładny musi mieć wygląd durny i lichowaty... ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 29, 2010 8:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1640496,0, ... omosc.html

Cytuj:
Most Północny bez gwarancji?
18:30 28.01.2010 / TVN Warszawa

Budowa Mostu Północnego nie zatrzymuje się nawet na minutę. Trudno się dziwić, bo w grudniu 2011 roku mają tu pojechać samochody i tramwaje. Z tymi ostatnimi może być jednak problem. Urzędnicy "zapomnieli", że aby składy mogły pojechać przeprawą niezbędny jest im prąd i nie uwzględnili w umowie z wykonawcą sieci trakcyjnej. Będzie więc musiała ją "dorobić" inna firma. Niby nic wielkiego, ale urzędnicza pomyłka otwiera firmie Polaqua drogę, do wypowiedzenia gwarancji na cały most.

Aby tramwaj mógł się poruszać niezbędne są dwa elementy: tory, po których jeżdżą oraz sieć trakcyjna, z której czerpie energię. Jak się okazuje, jednemu z urzędników energii chyba zabrakło. Bo umowa na budowę Mostu Północnego z firmą Polaqua przewiduje jedynie budowę torów. Sieci trakcyjnej, bez której tramwaje nie pojadą, już nie. Sieci nie można budować, bo nie jest nawet zaprojektowana.


Nie wiem, dlaczego "zapomnieli" jest w cudzysłowiu :P

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 29, 2010 10:04 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 29, 2009 7:20
Posty: 202
axxenfall napisał(a):
http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1640496,0,,most_polnocny_bez_gwarancji,wiadomosc.html

Cytuj:
...


Nie wiem, dlaczego "zapomnieli" jest w cudzysłowiu :P

Pozdrawiam,
Maciek


Bo tego nie można nazwać "pomyłką".

_________________
Zapraszam na blog: http://www.maciejrozalski.eu
i fotoblog: http://www.maciejrozalski.cal.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So maja 08, 2010 20:01 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Nowsza wersja projektu:
http://bzaborow2.no-ip.org/galer/pg/show/1365?page=0

od zdjęcia:
http://bzaborow2.no-ip.org/galer/pg/photo/57489

Rowerowo się trochę poprawiło (choć np. skrzyżowanie z Myśliborską wymaga korekty), ale nadal upierają się robić 2x3 pasy ruchu (a potem będzie płacz że potrzebne ekrany itp.) i pętlę oddaloną od Modlińskiej, żeby się przypadkiem nikt na ten tramwaj nie przesiadł. Dwustronnych dojść do przystanków jak nie było tak nie ma.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 10, 2010 22:23 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 06, 2010 20:43
Posty: 56
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Jaki charakter będzie miała linia tramwajowa na Tarchomin ? Czy będzie to trasa bezkolizyjna w stylu KST ?

_________________
[b][color=#4000BF]petrosj
-------------------------
http://rembertow.blogspot.com/
http://warszawarembertow.blox.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL