Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 20, 2009 12:47 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Parę projektów ze wschodnich rubieży stolicy. Uwaga, można się trochę zdołować - polska myśl drogowa w pełni krasy.

Ciąg Marsa - Żołnierska:

http://www.zm.org.pl/tmp2/zolnierska/

Przecudne są zawijasy w rejonie skrzyżowania ze Strażacką (pierwsze dwa zdjęcia).

Mam też wrażenie, że z projektu zginęły zejścia z wiaduktu na PKP Gocławek - czy dobrze pamiętam, że obecnie takie tam są?

Poza tym mniej więcej ok, można się pokusić o dodatkowe przejazdy na skrzyżowaniu Marsa / Żołnierska i przedłużenie drogi rowerowej po stronie wschodniej Marsa do Żołnierskiej.

Mrówcza:

http://www.zm.org.pl/tmp2/mrowcza/

W związku z dostosowaniem ulicy do ruchu autobusowego dzielnica proponuje przekształcić istniejącą ścieżkę po stronie wschodniej w ciąg pieszo-rowerowy. Projektant rozwinął tę twórczą myśl i zaprojektował likwidację wszystkich oznakowań przejazdów dla rowerów przez ulice poprzeczne. Nierozwiązana pozostaje kwestia przejazdu przez ul. Zwoleńska.

Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłaby całkowita likwidacja ścieżki rowerowej (przekształcenie w chodnika) i wprowadzenie na jezdni elementów uspokojenia ruchu - pewnie progów wyspowych, ze względu na autobus. Czy tambylcy mogliby się wypowiedzieć na temat ruchu na tej ulicy i sensu utrzymywania wydzielonej ścieżki?

Rondo na dawnej granicy Warszawy z Wesołą, Korkowa / Wspólna / Płatnerska / Jagiellońska:

http://www.zm.org.pl/tmp2/korkowa-wspolna.jpg

I znowu pytanie do tambylców (ja ostatni raz byłem w tamtych rejonach z 1,5 roku temu) - czy któryś z wyprowadzonych z rejonu ronda ciągów pieszo-rowerowych ma kontynuację, ewentualnie widoki na powstanie kontynuacji?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 20, 2009 13:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Mam też wrażenie, że z projektu zginęły zejścia z wiaduktu na PKP Gocławek - czy dobrze pamiętam, że obecnie takie tam są?


Google Maps prawde Ci powie, ze peron stacji jest 100 metrów od wiaduktów na Marsa i żadnych zejść nie ma!

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 04, 2010 13:04 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Kolejna wersja Żołnierskiej w galerii Raffiego:

http://bzaborow2.no-ip.org/galer/pg/show/1361?page=4

od zdjęcia nr:

http://bzaborow2.no-ip.org/galer/pg/photo/57359

Tyle zauważyłem:

Cytuj:
Doprojektować przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów na zachodnim wlocie ul. Marsa przy skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską i Okularową - zgodnie ze stanowiskiem Komisji Dialogu Społecznego ds. transportu nr 7 z 4.08.2009.

Przejazdy dla rowerów i przejścia dla pieszych przez ul. Okularową i Chełmżyńską przybliżyć do osi jezdni ul. Marsa, a w razie potrzeby - poprowadzić po skosie, tak by zapewnić normatywne łuki na dojazdach ścieżki rowerowej do przejazdów. Zaprojektowane rozwiązanie uniemożliwia rowerzystom sprawną ewakuację z przejazdów.

Skrócić ekran przeciwhałasowy w południowo-wschodnim narożniku skrzyżowania z ul. Okularową, tak by nie ograniczał widoczności na dojeździe do przejazdu dla rowerów.

Zgodnie z pkt 6 uwag Zielonego Mazowsza z 21.01.2009 na skrzyżowaniu ul. Strażackiej i łącznicy wschodniej, ze względu na brak sygnalizacji świetlnej konieczne jest wyznaczenie azylu na przejeździe dla rowerów i przejściu dla pieszych o szerokości co najmniej 3,0 m. Wnosimy także o przysunięcie przejazdu dla rowerów i przejścia dla pieszych do skrzyżowania, co pozwoli ograniczyć niekorzystny współczynnik wydłużenia.

Na obiekcie WD-4 drogę dla rowerów przeprowadzić nad drogą nr 11L, a następnie łukiem wzdłuż łącznicy do projektowanego skrzyżowania z ul. Strażacką (zgodnie ze ww. stanowiskiem KDS), lub przeprowadzić bezkolizyjnie także nad łącznicą, a następnie bezkolizyjnie pod jezdnią lub w poziomie jezdni ul. Strażackiej (zgodnie z pkt 8 uwag ZM z 21.01.2009), z pozostawienie zaprojektowanego zjazdu jako łącznika do ścieżki wzdłuż ul. Strażackiej.

Zwracamy uwagę, że zaprojektowane rozwiązanie przeprowadza ruch rowerowy kolizyjnie przez wlot o największym natężeniu ruchu (1440 pojazdów / godzinę). Przy prowadzeniu drogi rowerowej na wprost wzdłuż jezdni ul. Żołnierskiej przejazd kolizyjny przecinałby odcinek o natężeniu ruchu zaledwie 420 pojazdów / godzinę - a zatem ponad 3x mniejszym.


Wcześniejsze uwagi ZM:
http://www.zm.org.pl/?a=zolnierska-091

i stanowisko KDS:
http://www.zm.org.pl/?a=kds_bkiirwpd-098-stanowiska_6

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL