Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn gru 28, 2009 10:17 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... worca.aspx

Cytuj:
Obrazek
[...]
Trasa tramwajowa do dworca liczyć będzie 1750 m. Początkiem trasy będzie skrzyżowanie ulic: Focha – Kordeckiego – Królowej Jadwigi. Powstanie tam węzeł przesiadkowy. Stamtąd nowa linia pobiegnie równolegle do ul. Królowej Jadwigi w stronę ul. Naruszewicza. Powyżej tej ulicy trasa przetnie Brdę. Powstanie tam most jednoprzęsłowy o długości 70 m i szerokości ponad 14 m. Głównym elementem mostu będzie sześć par lin podwieszających w układzie przypominającym wachlarz. Będzie istniała możliwość wprowadzenia na zabudowane torowisko ruchu pojazdów uprzywilejowanych. Pozostałe pojazdy kołowe będą – tak jak do tej pory – poruszać się mostem Królowej Jadwigi.


I mapka przebiegu:
http://www.bydgoszcz.pl/binary/001%20-% ... -74830.pdf

Można mieć wiele uwag szczegółowych, ale jednak projekt jak na polskie warunki wygląda dość optymistycznie. Bydgoszcz to jednak ma szczęście, że nie ma "ekspertów", którzy by wytłumaczyli, że most tramwajowo-rowerowo-pieszy się nie opłaca, jest trudny technologicznie i generalnie "niedasię" ;-)

Warto też zwrócić uwagę, że w przeciwieństwie do tego co nam wmawiają w Warszawie (Krasińskiego, Światowida, Tysiąclecia...), budowa linii tramwajowej poza obecnym układem drogowym nie wymaga jednoczesnej budowy poteżnej arterii drogowej. Albo dzięki sensownemu planowaniu nie potrzebują specustawy, albo uznali że zabudowane torowisko z dopuszczonym ruchem pojazdów uprzywilejowanych spełnia kryteria drogi.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 28, 2009 11:54 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
Witam!
To coś jeszcze bardziej mini z Krakowa.
http://bryla.gazetadom.pl/bryla/51,8530 ... 7.html?i=1

Cytuj:
03.09.2009
Dwa projekty Lewicki Łatak zawieszone przez prezydenta

To miał być jeden z najoryginalniejszych obiektów w kraju. Romantyczno-inżynierski projekt sinusoidalnej kładki pieszo-rowerowej od wielu miesięcy nie dawał zasnąć architektom z Biura Projektów Lewicki Łatak. Prezydent Krakowa zdecydował się odłożyć projekt na lepsze czasy. Zrezygnował też z budowy Hali Stulecia Cracovii.
Rozpięta na stalowym ruszcie konstrukcja do końca 2010 roku miała połączyć Kazimierz z Ludwinowem.
We wtorek prezydent miasta Jacek Majchrowski schował projekt kładki do szuflady. - To racjonalna decyzja wynikająca z analizy kosztów. - tłumaczy Jacek Bartlewicz, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Miasto liczy na to, że w przyszłości realizację projektu sinusoidy uda się dofinansować z pieniędzy unijnych w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Najpierw miasto zamierza jednak dokończyć pierwszą kładkę łączącą Kazimierz i Podgórze (jej budowa trwa już od października ubiegłego roku), a potem pomyśli o budowie kolejnych. - Chcemy przetestować, jak tego typu konstrukcje sprawdzają się w praktyce - dodaje Bartlewicz.
- Czuję ogromny smutek. Ten projekt był dla nas szalenie istotny. Naszym celem nie było stworzenie zwyczajnej przeprawy na rzece, ale obiektu wyjątkowego, który mógłby być jednym z nowych symboli Krakowa - stwierdza Łatak. - Odłożenie projektu na później to w rzeczywistości odłożenie go na zawsze. Uważam, że miasto powinno raz jeszcze zastanowić się, czy aby nie warto o niego powalczyć. Dogodniejsza sytuacja może się już nie zdarzyć. Nie wiadomo, jak długo jeszcze utrzymają się tak niskie koszty budowy - zauważa architekt.


Pocieszające, że "niedasię" ze względu na kryzys, a nie dlatego, że most bez samochodów z zasady "się nie opłaca", jak w Warszawie...
(Może się komuś uda wkleić obrazek, bo konstrukcja sama w sobie ciekawa)

_________________
Pozdrawiam, Karolina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 28, 2009 17:50 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Karolina napisał(a):
Pocieszające, że "niedasię" ze względu na kryzys, a nie dlatego, że most bez samochodów z zasady "się nie opłaca", jak w Warszawie...
(Może się komuś uda wkleić obrazek, bo konstrukcja sama w sobie ciekawa)

Obrazek

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 28, 2009 17:53 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Sądząc po ludzikach na najwyższej części mostu, miał powstać symulator komparatywny przejsć w poziomie i kładek dla pieszych -- można sprawdzać, kto przejdzie szybciej i kto się bardziej przy tym zmęczy ;)

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 30, 2010 11:20 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.rynek-kolejowy.pl/16687/Pona ... szczy_.htm

Cytuj:
Ponad 42 mln zł z RPO na tramwaj do dworca kolejowego w Bydgoszczy

Z centrum Bydgoszczy do głównego dworca kolejowego będzie można dojechać tramwajem. Stanie się to dzięki ponad 42-milionowej dotacji z Regionalnego Programu Operacyjnego. 29 czerwca 2010 r. umowę w tej sprawie podpisali wicemarszałek Michał Korolko oraz prezydent Bydgoszczy Konstanty Dombrowicz.
Tak będzie wyglądał most, po którym tramwaje pojadą z centrum Bydgoszczy do dworca głównego PKP (Fot. UM Województwa Kujawsko Pomorskiego)
Wicemarszałek Michał Korolko (na zdjęciu z lewej) i prezydent Bydgoszczy Konstanty Dombrowicz w chwilę po podpisaniu umowy (UM Województwa Kujawsko-Pomorskiego)

W ramach tej inwestycji powstanie prawie dwukilometrowa linia tramwajowa, która wieść będzie od skrzyżowania ul. Marszałka Focha i Królowej Jadwigi do dworca. Powstanie też nowy most przez Brdę, dzięki któremu tramwaje dotrą na ul. Dworcową w okolicach ul. Matejki. Konieczne będzie też przebudowanie dwóch kilometrów ulic, poprzez obniżenie krawężników dostosowanie ich do potrzeb niepełnosprawnych. Zostanie wprowadzony także nowoczesny system informacji pasażerskiej tzw. Inteligentne Systemy Transportowe.

- Po latach przerwy znowu w Bydgoszczy będzie można będzie szybciej, bezpieczniej, przyjemniej, bo tramwajem dojechać z centrum do dworca głównego – cieszy się prezydent Konstanty Dombrowicz.

Całkowita wartość projektu to 99 mln zł, dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego 42,5 mln zł.

- To już ostatnia umowa z Bydgoszczą dotycząca projektów kluczowych miasta na liście naszego RPO – mówi wicemarszałek Korolko. – Gratuluję panu prezydentowi Dombrowiczowi i jego służbom tempa prac.

(źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 29 czerwca 2010)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 25, 2012 17:25 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Nieco większy kaliber projektowany na przedmieściach Bilbao:

http://www.bridgeweb.com/MemberPages/Ar ... =3&id=2624

Obrazek

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 26, 2012 7:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
Z technicznego punktu widzenia należy dodać iż środkowe przęsło wiaduktu będzie podnoszone do poziomu 48m nad taflę wody.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr mar 28, 2012 20:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr maja 13, 2009 6:52
Posty: 658
Lokalizacja: Grochów,Gocławek, Szaserów
http://www.zw.com.pl/artykul/538,654516.html

Żoliborz protestuje.

cyt"Ze środków unijnych będzie chciało skorzystać też miasto, jednak przeciwko budowie mostu Krasińskiego protestują mieszkańcy Żoliborza. Obawiają się, że samochody z Pragi zakorkują i tak wąskie uliczki w tej dzielnicy.
Trzeba będzie zastanowić się, czy ta przeprawa nie powinna być mniej dla samochodów, a bardziej dla pieszych, rowerzystów i tramwajów – mówi Adrian Furgalski z TOR.kon cyt

Akurat w tym miejscu nie ma się nad czym zastanawiać.Żoliborz potrzebuje jeżeli już ,"czystej", przeprawy tramwajowo -pieszo-rowerowej.Za taką przeprawą powinni opcjować żoliborzanie i nie tylko. Gdyby udało już teraz uaktualnić istniejące już plany mostu Krasińskiego ,to zakładam iż takowa przeprawa mogła by powstać do końca 2015 roku.

_________________
Inżynier to pewien stan umysłu,a nie tytuł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 26, 2015 17:13 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Tym razem Poznań:

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50825.html

Justyna Urbaniak napisał(a):
O potrzebie budowy kładki dla pieszych i rowerzystów, łączącej Stary Rynek z Maltą, mówi się w Poznaniu od dłuższego czasu. Dzięki temu znacznie ułatwi się komunikacja pomiędzy kilkoma rejonami Poznania, na atrakcyjności zyskać ma również Stara Gazownia. Nowa konstrukcja ma być gotowa w okresie do trzech lat.
Obrazek
– Poznaniacy odzyskają niebawem tradycyjne przejście piesze na moście kolejowym - mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania - PKP PLK S.A. zamierza budowę zakończyć w grudniu. Zarząd Dróg Miejskich planuje urządzić dojścia piesze i dojazdy rowerowe wraz z oświetleniem kładki do połowy 2016 r – dodaje.

W 2016 roku mają ruszyć prace projektowe. Według szacunków inwestycja ma pochłonąć około 20 mln zł. Jak podkreślają jej pomysłodawcy, kładka będzie znacznym ułatwieniem komunikacyjnym dla mieszkańców terenów położonych nad Maltą, Ostrowem Tumskim, Chwaliszewem oraz terenami Politechniki Poznańskiej. Do budowy kładki użyte mają zostać stalowe przęsła, które służyły wcześniej jako element mostu kolejowego Poznań Starołęka, którego rozbiórka rozpoczęła się w styczniu 2015 roku. Możliwość zachowania zabytkowych elementów mostu była zresztą warunkiem zgody Miejskiego Konserwatora Zabytków na demontaż kładki.

Stalowe przęsła mają oddać zabytkową sylwetkę mostu i stanowić ilustrację myśli inżynierskiej przełomu wieków. Nowa budowla będzie pomyślana tak, by nie utrudniać żeglugi statkom po Warcie.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL