Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N lut 08, 2009 11:01 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
mcb napisał(a):
To, że ludzie są stłoczeni w autobusach jak sardynki nie jest bynajmniej spowodowane brakiem mostów w Warszawie a ilością (i jakością) taboru.


A także tym, że tabor stoi w korku, zamiast obsługiwać pasażerów jeżdżąc wydzielonym buspasem.

Michał Suliborski, SISKOM napisał(a):
- Most bez samochodów? Absurd. Zawsze przyda się dodatkowy przejazd, jeśli coś się wydarzy i zakorkuje Gdański czy Grota - dodaje Michał Suliborski ze stowarzyszenia SISKOM.


Co za jaskrawe mydlenie oczu, phi. Ktoś tu chyba ma czytelników za idiotów. To może niech będzie most z przejazdem dla autobusów i blokadami wysuwanymi z jezdni, a "jak coś się wydarzy" to się blokady czasowo wyłączy?

Cytuj:
I taki właśnie lokalny most Krasińskiego (z charakterystycznym łukiem nad lustrem Wisły) projektuje firma Systra. - Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie chciał pakować się z Bródna w środek Żoliborza samochodem. Do metra dowiezie szybki tramwaj - uważa Jacek Poniewierski z Systry.


To jest dopiero absurd i oderwanie od rzeczywistości. Kolo wciemnia jak może, a dziennikarz to łyka bez zająknięcia. I zapodaje czytelnikom.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2009 11:24 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
pduncz napisał(a):
A także tym, że tabor stoi w korku, zamiast obsługiwać pasażerów jeżdżąc wydzielonym buspasem.


Dokładnie!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lut 08, 2009 21:27 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt paź 19, 2007 12:29
Posty: 54
No to skoro nikt o zdrowych zmysłach nie będzie chciał jechać tym mostem samochodem, to po co tworzyć tam jezdnie i to 2x2?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 10, 2009 9:06 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
Nie pytaj "po co", tylko "dla kogo". Odpowiedź nasunie się sama. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 21, 2009 14:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 9:46
Posty: 307
Lokalizacja: Ursus
ZMID zamieścił dziś ogłoszenie o udzieleniu zamówienia na:

Opracowanie nowych materiałów (w tym raport) niezbędnych do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla całej inwestycji polegającej na budowie Trasy Mostu Krasińskiego od Pl. Wilsona do ul. Budowlanej.

Materiały będą tworzone przez tę samą firmę co ostatnio - SYSTRA.
Cena: 151 000 zł.

ogłoszenie o udzieleniu zamówienia >>

Cena wydaje mi się zaskakująco niska jak na zakres prac. Czyżby miały one polegać na wyjęciu już przygotowanych dokumentów z szuflady i zaklepaniu z góry przyjętej koncepcji, czy można się spodziewać czegoś poważnego?

_________________
www.rowerowy-ursus.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 21, 2009 15:17 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
Tarciu napisał(a):
Cena wydaje mi się zaskakująco niska jak na zakres prac. Czyżby miały one polegać na wyjęciu już przygotowanych dokumentów z szuflady i zaklepaniu z góry przyjętej koncepcji, czy można się spodziewać czegoś poważnego?

Jaka cena taki zakres prac... Niczego poważnego bym się nie spodziewała znając dotychczasową praktykę, niestety. Widocznie tego gniota, który przygotowali, nawet po liftingu nikt nie łyknął, a żeby jakieś nowe opracowania przygotować, trzeba mieć dutki. I ZMID litościwie dorzucił. Novum w zamówieniu jest sporządzenie dokumentacji dla całości trasy, a nie dla poszczególnych etapów oddzielnie, o co wnioskowaliśmy.

_________________
Pozdrawiam, Karolina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz maja 21, 2009 15:37 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Karolina napisał(a):
Tarciu napisał(a):
Cena wydaje mi się zaskakująco niska jak na zakres prac. Czyżby miały one polegać na wyjęciu już przygotowanych dokumentów z szuflady i zaklepaniu z góry przyjętej koncepcji, czy można się spodziewać czegoś poważnego?

Jaka cena taki zakres prac... Niczego poważnego bym się nie spodziewała znając dotychczasową praktykę, niestety. Widocznie tego gniota, który przygotowali, nawet po liftingu nikt nie łyknął, a żeby jakieś nowe opracowania przygotować, trzeba mieć dutki. I ZMID litościwie dorzucił. Novum w zamówieniu jest sporządzenie dokumentacji dla całości trasy, a nie dla poszczególnych etapów oddzielnie, o co wnioskowaliśmy.


Ale to dobry moment, by pisać już teraz o to by wzięli pod uwagę wariant bez aut. Później nie będą mogli powiedzieć, że nikt tego nie zgłosił.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 08, 2009 23:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3488 ... most_.html

Tramwaje dobre na kryzys - czy zbudują most?
Jarosław Osowski
2009-07-08, ostatnia aktualizacja 2009-07-07 20:29

W najbliższych dniach Hanna Gronkiewicz-Waltz ma ogłosić, że miasto zabiera się do budowy torów wzdłuż ul. Powstańców Śląskich. Brakuje tylko 1,5 km, żeby tramwaje połączyły Górczewską z Radiową. - Pani prezydent dała nam zielone światło i zaczęliśmy już przygotowywać tę inwestycję. Początek prac w wakacje przyszłego roku - potwierdza szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.

Do niedawna urzędnicy wymieniali lata 2014-16. Skąd więc to przyspieszenie? Wykonawcy powstającej właśnie trasy ekspresowej w poprzek Bemowa wkrótce oddadzą nad nią wiadukt dla tramwajów. Wystarczy więc dociągnąć z obu stron tory i trakcję elektryczną. Lada dzień ma być gotowa koncepcja ich podłączenia do istniejącej sieci. Potem czeka nas przetarg na projekt i wykonanie nowej linii.

Oszczędności i dotacje

Budować jest za co, bo tramwajowa spółka ma spore oszczędności: aż 300 mln zł z kontraktu na 186 nowych wagonów z bydgoskiej Pesy. Tramwaje zabiegają też o dotacje Unii Europejskiej na modernizację najważniejszych tras. Szanse są duże. Warszawa bez problemu dostała np. 120 mln zł na zeszłoroczną przebudowę linii wzdłuż Al. Jerozolimskich i Grójeckiej. Teraz staramy się o pieniądze na trwający w tym roku remont torów wzdłuż al. "Solidarności", planowany na przyszły wzdłuż Targowej i al. Zielenieckiej koło Stadionu Narodowego oraz w al. Jana Pawła II od Rakowieckiej do Potockiej i os. Piaski.

Prace przy tej ostatniej linii jeszcze w czerwcu zapowiadano na "po Euro 2012". Wczoraj "Gazeta" dowiedziała się, że zaczną się jednak wcześniej. Będą tylko podzielone na kilka etapów. ZTM ustalił z Tramwajami, że najpierw spółka ogłosi przetarg na projekt remontu. Musi on uwzględniać nowe rozwiązania, które rozładują tramwajowe korki: osobne tory do skrętu w lewo z al. Jana Pawła II w ul. Broniewskiego i na rondzie Babka z Żoliborza w stronę mostu Gdańskiego czy przesunięcie przystanków za skrzyżowanie al. Niepodległości i ul. Chałubińskiego z Nowowiejską. W tym miejscu remont miałby się zacząć najszybciej - w 2011 r. Prace przy innych odcinkach przełożono na lata 2012-13. W tym czasie powinna być też gotowa nowa linia tramwajowa ze stacji metra Młociny przez most Północny na Tarchomin i Nowodwory.

Z ratusza do spółki

Niewykluczone, że to dzięki Tramwajom powstanie inna przeprawa przez Wisłę. Chodzi o most Krasińskiego z torami między pl. Wilsona a ul. Budowlaną na Bródnie. Jego budowa wydawała się zagrożona, bo z powodu kryzysu ratusz zapowiedział cięcia w wydatkach. - Mamy gotowy projekt, niebawem będzie decyzja środowiskowa, chcemy uratować tę inwestycję. Rozważamy więc, żeby powierzyć ją naszej spółce - planuje wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz. Wskazuje na Tramwaje Warszawskie, które w zastępstwie miasta mogłyby zaciągnąć kredyt na budowę mostu.

Ratusz nie chce bowiem bardziej obciążać swojego budżetu. Jak niedawno pisaliśmy, w najbliższych latach spodziewa się znacznego spadku dochodów. To zaś oznacza, że poziom zadłużenia Warszawy niebezpiecznie zbliży się do dopuszczanych przez prawo 60 proc. budżetu. Jednocześnie kryzys sprzyja inwestycjom, bo firmy, walcząc o kontrakty, znacznie obniżają ceny.

Zabezpieczeniem mostowego kredytu byłaby umowa na przewozy, którą Tramwaje Warszawskie podpisały z miastem aż do 2027 r. Teraz urzędnicy sprawdzają, czy to wystarczy. Inna możliwość to budowa mostu Krasińskiego w systemie partnerstwa prywatno-publicznego - miasto spłacałoby go przez 20-30 lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lip 09, 2009 9:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
Niewykluczone, że to dzięki Tramwajom powstanie inna przeprawa przez Wisłę. Chodzi o most Krasińskiego z torami między pl. Wilsona a ul. Budowlaną na Bródnie. Jego budowa wydawała się zagrożona, bo z powodu kryzysu ratusz zapowiedział cięcia w wydatkach. - Mamy gotowy projekt, niebawem będzie decyzja środowiskowa, chcemy uratować tę inwestycję. Rozważamy więc, żeby powierzyć ją naszej spółce - planuje wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz. Wskazuje na Tramwaje Warszawskie, które w zastępstwie miasta mogłyby zaciągnąć kredyt na budowę mostu.


I będziemy mieli "półrywatny" most w Warszawie. Wtedy TW wprowadzi na nim opłaty za przejazd. W ogole czy TW jest powołana do budowy infrastruktury drogowej?

Mam inny pomysł - to niech wybudują ten most w PPP - prywatny inwestor niech wybuduje most i pobiera opłaty przez nastepne 30 lat za przejazd. Chyba lepiej się opłaci.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lip 19, 2009 11:45 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Tarciu napisał(a):
ZMID zamieścił dziś ogłoszenie o udzieleniu zamówienia na:

Opracowanie nowych materiałów (w tym raport) niezbędnych do złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia dla całej inwestycji polegającej na budowie Trasy Mostu Krasińskiego od Pl. Wilsona do ul. Budowlanej.

Materiały będą tworzone przez tę samą firmę co ostatnio - SYSTRA.
Cena: 151 000 zł.

ogłoszenie o udzieleniu zamówienia >>

Cena wydaje mi się zaskakująco niska jak na zakres prac. Czyżby miały one polegać na wyjęciu już przygotowanych dokumentów z szuflady i zaklepaniu z góry przyjętej koncepcji, czy można się spodziewać czegoś poważnego?


Ta decyzja to dopiero będzie gniot - możesz być pewny. Jak się najpierw robi projekt, a później decyzję środowiskową, która mówi co ma być w tym projekcie, to rezultat może być tylko jeden - porażka. Na bank napiszą decyzję pod projekt istniejący klepiąc w niej nie trzymające się kupy bzdury.

Idę o zakład, że ktoś to oprotestuje i zacznie być "śmiesznie". No ale skoro nie może być normalnie...

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL