szmitek napisał(a):
W planach jest linia SKM z lotniska Okęcie do Legionowa.
Co pół godziny. To jest duży krok do przodu dla dojazdów z Legionowa, ale nie dla komunikacji wewnątrzmiejskiej, zwłaszcza z przesiadkami.
Cytuj:
W jaki sposób? Mogą być linie dojazdowe wspólne z jednej strony dla Bukowa, Nowodworów lub Tarchomina, a z drugiej dla Białołęki Dworskiej lub Olesina.
Np. coś w stylu Metro Młociny - TMP - Modlińska - Klasyków - Bohaterów - Białołęka Dworska. Dla większości będzie to zapewne dowozówka do metra, ale z drugiej strony mieszkańcy Anecina czy Henrykowa będą mieli częstą dowozówkę do PKP Płudy w przeciwpotoku.
Podobnie np. Metro Młociny - TMP - (Modlińska) - Płochocińska - Zielona Białołęka / Nieporęt pracuje zarówno na dowóz do metra jak i na dowóz do SKM Żerań.
Cytuj:
Tak oraz spod bloków przy ratuszu, z całego Żerania i linii podmiejskich.
Z bloków przy Ratuszu bliżej jest na most Północny.
Gdzie na Żeraniu są jeszcze bloki? Przy Myśliborskiej? Im też wygodniej na Północny.
Jeśli chodzi o przesiadki z pętli autobusowej, to ona bardzo straci na znaczeniu po otwarciu mostu Północnego - takie linie jak 133, 152 czy 723 powinny trafić na Metro Młociny. To raptem kilkaset metrów dalej, a oszczędza jednej przesiadki. Pozostaje kwestia linii z Płochocińskiej, ale 705 tramwaju nie zapełni. Zresztą tu również bym się zastanawiał, czy nie skierować 705 na Młociny, patrz wyżej. A podstawą dla rejonów obsługiwanych przez 705 powinna być częstsza SKM.
Cytuj:
Po co autobus ma to robić, jeśli będzie most Krasińskiego i skręt na ulicy Jagielońskiej? Od razu by było więcej pasażerów w linii 18 i częstotliwość by poprawili.
Po co wieźć ludzi przez pół miasta tramwajem, żeby dostarczyć ich do stacji metra w połowie tej samej linii, do której stacji krańcowej można dowieźć ich znacznie szybciej autobusem?
Poza tym zaprojektowany na trasie Krasińskiego układ przystanków w zasadzie wyklucza puszczenie 18 taką trasą. Po pierwsze, nie będzie przystanków dla relacji skrętnych w węźle Jagiellońska, a po drugie - i ważniejsze - nie będzie zatrzymania na placu Wilsona dla skręcających w Mickiewicza. 18 wg Twojego pomysłu zatrzymywałaby się przy Spójni, a następnie dopiero na placu Inwalidów. Po prostu super przesiadka na metro.
Cytuj:
powinna powstać linia skręcająca z Mostu Północnego w ulicę Marymoncką.
Tu zgoda, spokojnie mogłaby to być 17. Relacja Marymoncka - Huta nie wydaje mi się tak ważna jak Marymoncka - Tarchomin.
Cytuj:
Skracając linie autobusowe ZTM zyskuje autobusy, które mogą być skierowane tam, gdzie jest większa potrzeba. Zmiana trasy E-3 i 527 mogłaby pogorszyć dojazd do metra.
Analogicznie można byłoby argumentować przeciwko wydłużaniu linii tramwajowych na Tarchomin - wydłużanie np. 18 pogorszy przecież dojazd z Bemowa czy Gocławka, nie?
Na moje wyczucie na Tarchomin powinny jeździć mocna 17 (połączenie z ciągiem JP2, rejonem DC i ew. Służewcem), mocna 21 (połączenie z centrum Pragi) i mocna linia X z Metra Młociny (dowozówka do metra). 18 to ni pies ni wydra...