Hubert Pollak napisał(a):
Najbardziej lubię tą powszechnie panującą teorię, że segregacja zwiększa bezpieczeństwo.
Niestety badania wykazały odwrotnie, dlatego strefy wspólne (gdzie nie ma żadnych oznaczeń) są kluczem do bezpieczeństwa i podstawowym elementem strategii zero we Francji i Szwajcarii.
Podasz mi jakiś link do źródła?
Hubert Pollak napisał(a):
Odnośnie przeliczeń 1 schodek = 3 metry to myślę, że należy poszukać w jakiś opracowaniach sportowych.
Podobno wbiegnięcie po schodach na wieżowiec (150 m) to większy wyczyn niż przebiegnięcie maratonu. Wiec by się zgadzało 15 cm w pionie lub 3 metry w poziomie.
Raczej nie o to mi chodzi - zmęczenie owszem, ale chodzi też o subiektywnie odczuwaną uciążliwość: że zabiera czas, że traci się z oczu ruch (nie wiadomo czy/gdzie/jaki nadjeżdża tramwaj/autobus), że nieprzyjemny zapach, że niewiadomo kto się czai w ciemnościach
itp.
Znalazłem ten referat z konferencji MiT 2007:
http://wektor.il.pw.edu.pl/~knik/konferencje/konf07/referaty/Olszewski.pdfto opis sporego badania ruchu pieszego przeprowadzonego w Singapurze w okolicach 10 stacji metra. Model matematyczny wydaje się niezbyt skomplikowany, ale problematyczne jest chyba uzyskanie wartości parametrów - albo na podstawie badań ankietowych, albo potrzebna byłaby poważna inwigilacja przechodniów
)
Niestety slajdy nie zawierają treści całego referatu, więc pytanie o przelicznik jest wciąż aktualne.
Ciekawi mnie, czy robiono więcej takich badań i jakie wnioski z nich płynęły. Może część parametrów jest mniej więcej stała?
BTW, może warto byłoby zrobić takie badanie dla warszawskich stacji?