Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lis 20, 2008 22:00 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
No i stało się - dziś na tym przejściu potrącono dziewczynkę - niestety nie znam szczegółów, powiedział mi dziś o tym przewodniczący wspólnoty lokatorów.
Jutro chyba po prostu zadzwonię do ZDM. Czy ma ktoś pomysł gdzie jeszcze z tym uderzyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 25, 2008 10:26 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Kolejna odpowiedź, niestety podniesione przejście dla pieszych odpada:

Janusz Galas napisał(a):
W odpowiedzi na Pana wniosek dotyczący zainstalowania podniesionego przejścia dla pieszych na ul. Stalowej przy skrzyżowaniu z ul. Czynszową oraz podniesionej tarczy skrzyżowań: Kowelska/Strzelecka, Strzelecka/Środkowa i Wileńska/Czynszowa, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy- Inżynier Ruchu m. st. Warszawy uprzejmie informuje, że ul. Stalowa jest drogą powiatową o klasie technicznej Z (zbiorcza). Ulicą tą poruszają się autobusy linii nocnych. W związku z powyższym niemożliwym jest wyniesienie przejścia dla pieszych na progu zwalniającym na skrzyżowaniu ul. Stalowej i Czynszowej, o czym informuje Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Załącznik nr 4 w/w rozporządzenia wyraźnie określa zasady stosowania progów zwalniających: „Progi zwalniające można stosować w obszarze zabudowanym na drogach następujących klas technicznych: lokalna (L), dojazdowa (D), wyjątkowo zbiorcza (Z)." Ponadto: „Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych. [...] Progi zwalniające nie mogą być umieszczane bliżej niż 40 m od skrzyżowania ulic lub dróg."
Jednocześnie informuję, że z uwagi na istniejące torowisko tramwajowe w jezdni na skrzyżowaniu ul. Wileńskiej i Czynszowej, niemożliwym jest również wykonanie podniesionej tarczy w/w skrzyżowania.

W odniesieniu do pozostałych Pana postulatów, tj.: wykonania podniesionej tarczy skrzyżowań: Kowelskiej/Strzeleckiej, Strzeleckiej/Środkowej, wyznaczenia przejść dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Stalowej i Środkowej, oznakowania przejścia przez ul. Czynszową oraz obniżenie krawężników na przejściu dla pieszych przez ul. Środkową, tut. Urząd informuje, że obowiązujące przepisy oraz względy bezpieczeństwa umożliwiają realizację w/w zadań. Zwracam jednak uwagę, że wszelkie zmiany w organizacji ruchu mogą odbywać się na podstawie zatwierdzonego projektu organizacji ruchu.

W związku z powyższym, zwracam się niniejszym pismem do Zarządu Dróg Miejskich oraz Urzędu Dzielnicy Praga - Północ, jako do zarządców dróg, z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie możliwości realizacji przedmiotowych zadań, mających na celu poprawę bezpieczeństwa w rejonie szkół i przedszkoli. Jednocześnie zwracam się z prośbą o przekazanie informacji o podjętych działaniach do wnioskodawcy oraz do tut. Urzędu.


Wygląda na to, że jeśli progi, to tylko wyspowe, więc trzeba będzie zaproponować azyl.
Swoją drogą jak to jest, że we Wrocławiu można zrobić progi tam gdzie kursują autobusy, przecież tam nie obowiązują chyba inne przepisy?

Obrazek

Obrazek

Ulice widoczne na zdjęciach nie wyglądają na klasę niższą niż zbiorcza i przede wszystkim kursują na nich autobusy, co więcej jeden z tych progów jest zainstalowany dokładnie na środku skrzyżowania.
Przychodzi mi tylko do głowy żonglowanie definicjami: we Wrocławiu komuś zależy na bezpieczeństwie, więc być może przyjęto, że próg spowalniający, to półwałek wymuszający 5 km/h, a próg płytowy to coś innego i przepis tu się nie stosuje? Może dałoby się argumentować, że próg płytowy nie ma spowalniać, tylko ma zapobiegać przekraczaniu prędkości? Wtedy przy okazji można byłoby przyjąć, że można go zainstalować na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu - gdyby wyniesione przejście dla pieszych traktować jako próg spowalaniający, to w ogóle przepis o minimalnej odległości progu 40 metrów od skrzyżowania byłby bez sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 25, 2008 15:10 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Uważam, że na tej ulicy najlepiej ruch uspokoi zwężenie jezdni, pasy są strasznie szerokie tam. Należy sprawdzić jaką klasę ma ta droga (np. w studium uwarunkowań rozwoju miasta) a później zerknąć w rozporządzenie ministra jakiej najmniejszej szerokości mogą być pasy.

Pewnie może być np. 2x2,2m a jest zapewne jakieś 2x3m.

Nie obędzie się bez miarki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 25, 2008 20:04 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
To w takim razie jak zakwalifikować to co jest na Krakowskim Przedmieściu po przebudowie ? Progi płytowe ? Wyniesione przejścia ? W każdym razie jakoś tam nie przeszkadza żeby jeździły po tym autobusy a na pewno działa to spowalniająco.
Ja bym z tym tematem uderzył do jakiejś gazety - zwykle to pomaga. Inaczej to faktycznie mogą się tak przerzucać odpowiedzialnością przez 5 lat, aż w końcu kogoś tam przejadą.

Cytuj:
Należy sprawdzić jaką klasę ma ta droga (np. w studium uwarunkowań rozwoju miasta) a później zerknąć w rozporządzenie ministra jakiej najmniejszej szerokości mogą być pasy.

Pewnie może być np. 2x2,2m a jest zapewne jakieś 2x3m.


W studium Stalowa jest jako zbiorcza w układzie docelowym, ale w stanie istniejącym jest lokalna. Wynika to pewnie z tego, że studium zakłada w przyszłości jej przedłużenie na drugą stronę torów. Ale póki co to nie widzę powodów, żeby była to ulica zbiorcza. Zresztą - piszą, że wyjątkowo progi mogą być na zbiorczych, no to chyba poprawa bezpieczeństwa jest właśnie najlepszym powodem aby zrobić ten wyjątek.
Co do szerokości pasów - o ile dobrze patrzę to jest:
zbiorcza - 3,50 m - a przy uspokajaniu ruchu 3,25-2,75 m
lokalna - 3,00 m - a przy uspokajaniu ruchu 3,00-2,50 m
Czyli jeśli uznać że jest to faktycznie zbiorcza to minimalnie może być 2,75 m, jeśli lokalna to nawet 2,50 m (tylko czy wtedy autobusy się zmieszczą).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 25, 2008 20:19 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Cytuj:
minimalnie może być 2,75 m, jeśli lokalna to nawet 2,50 m


Jednak przesadziłem - szerokość Ikarusa to 2,50 m, Solarisa - 2,55 m, czyli chyba minimalna szerokość pasa to może być ze 3 m.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 25, 2008 20:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
MB napisał(a):
To w takim razie jak zakwalifikować to co jest na Krakowskim Przedmieściu po przebudowie ? Progi płytowe ? Wyniesione przejścia ? W każdym razie jakoś tam nie przeszkadza żeby jeździły po tym autobusy a na pewno działa to spowalniająco.


Ale co masz na myśli konkretnie? Tam jest płasko z punktu widzenia poruszających się jezdnią. Nie licząc wstrętnego rowka przy wjeździe z Królewskiej ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 25, 2008 22:34 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz wrz 06, 2007 19:35
Posty: 302
Lokalizacja: Bemowo
Chodzi mi o to, że przejścia dla pieszych (przynajmniej większość z nich) jest w poziomie chodnika, a nie jezdni. Pewna różnica poziomów na jezdni jednak jest, widać to na przykład tutaj:
http://www.przegubowiec.com/galeria/displayimage.php?album=search&cat=0&pos=100
Ale oczywiście, że dla skutecznego spowolnienia ruchu powinno być to jednak trochę bardziej 'ostre'.
Swoją drogą ciekawe, że ZTMowi nie przeszkadza kursowanie autobusów po 'samoistnych' zwalniaczach - tzn. po nawierzchni z takimi dziurami i garbami które są znacznie gorsze niż jakiekolwiek zwalniacze (zarówno dla zawieszenia jak i dla pasażerów) - chociażby na Emilii Plater.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 26, 2008 11:32 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
MB napisał(a):


eee, nic nie widać. na Przegubowcu żeby podać URLa do znalezionego zdjęcia, należy wyświetlić "informacje o pliku" i tam jest właściwy adres.

MB napisał(a):
Swoją drogą ciekawe, że ZTMowi nie przeszkadza kursowanie autobusów po 'samoistnych' zwalniaczach - tzn. po nawierzchni z takimi dziurami i garbami które są znacznie gorsze niż jakiekolwiek zwalniacze (zarówno dla zawieszenia jak i dla pasażerów) - chociażby na Emilii Plater.


Nie wiemy, czy nie przeszkadza. Dla mnie zaskoczeniem jest, że w rozporządzeniu stoi: „Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych". Zawsze sądziłem, że to fanaberia (podwykonawców) ZTM ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 26, 2008 12:41 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
pduncz napisał(a):
Nie wiemy, czy nie przeszkadza. Dla mnie zaskoczeniem jest, że w rozporządzeniu stoi: „Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych". Zawsze sądziłem, że to fanaberia (podwykonawców) ZTM ;-)


Mnie też to zaskoczyło, ale:
    1. Wciąż mam wrażenie, że intencją stanowiącego przepis było określenie progu spowalniającego TYLKO jako takich półwałków, które leżą na osiedlach i ograniczają prędkość do 5km/h. Argumentem za tym jest fakt, że wg tego co napisał mi Galas, takie spowalniacze nie mogą znajdować się bliżej niż 40 metrów od skrzyżowania. A przecież progi płytowe z przejściami dla pieszych umieszcza się często tuż przy samych skrzyżowaniach.

    2. Tak jak pisałem wcześniej, można argumentować, że taki próg płytowy nie jest progiem spowalniającym, tylko progiem ZAPOBIEGAJĄCYM przekraczaniu określonej prędkości.

    3. 11 grudnia będzie ta konferencja KNIKu, tematem jest bezpieczeństwo, będą tam różni urzędnicy, w tym ludzie z KRBRD, zapytam się (może publicznie?) o wykładnię tego przepisu. Zobaczymy co na to powiedzą.

    4. Do 8 grudnia można zgłaszać poprawki do dokumentu http://www.krbrd.gov.pl/aktualnosci/konsultacje_zasady_uspokajania_ruchu.htm - nie wiem jaką rangę ma ten dokument, ale będzie słuzył do szkoleń. Jeśli macie jakieś pomysły to piszcie, ja na pewno będę przesyłał jakieś uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 26, 2008 17:00 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
4. Do 8 grudnia można zgłaszać poprawki do dokumentu http://www.krbrd.gov.pl/aktualnosci/kon ... _ruchu.htm - nie wiem jaką rangę ma ten dokument, ale będzie słuzył do szkoleń. Jeśli macie jakieś pomysły to piszcie, ja na pewno będę przesyłał jakieś uwagi.


Tamże:

Obrazek

Str. 47, 48 napisał(a):
Dodatkowo zaleca się, aby powierzchnie przejść były wyniesione w stosunku
do powierzchni jezdni. W ten sposób ciągi piesze będą przebiegały w jednym poziomie, a
wyniesienie spowoduje każdorazowo spowolnienie pojazdów (fot. 3.10). Jest to tendencja
odwrotna w stosunku do rozwiązań praktykowanych dotychczas w Polsce, gdzie w rejonie
przejść dla pieszych stosuje się obniżone krawężniki i pochylnie o spadku niewygodnym
dla ruchu pieszego. Rozwiązanie to jest niebezpieczne zwłaszcza dla wózków dziecięcych i
wózków inwalidzkich, z racji możliwości zjazdu z pochylni bezpośrednio na jezdnię.


Warto zwrócić uwagę, że wyniesione przejście na zdjęciu jest tam właśnie ze względu na przystanki na pierwszym i trzecim planie.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 20  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL