Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt cze 10, 2008 12:44 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Cz maja 29, 2008 14:59
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Odnoszę się do art. http://www.zm.org.pl/?a=a080610_metro_po_2012. Czy nie tańszą i szybszą opcją niż tramwaj byłaby SKM na trasie Choszczówka - dw. Gdański (albo nawet Wola/Zachodni)? Wydaje się, że remont części torów byłby znacznie tańszy i szybszy niż budowa wielokilometrowej nowej trasy. Dodatkowa opcja to przedłużenie trasy do Legionowa, ważnego źródła korków na Modlińskiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 10, 2008 14:49 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Sprawa była swego czasu dość zaciekle dyskutowana na spotkaniach ZM. Tak w skrócie:

1) Podróż pociągiem z Tarchomina byłaby mało konkurencyjna w typowych podróżach do centrum miasta względem istniejącego połączenia autobus + metro, zarówno w wariancie z jazdą na Gdański (dodatkowa przesiadka) jak i na Śródmieście (dookoła).

2) Pociąg bezpośrednio na Nowodwory to był doskonały pomysł 15 lat temu, kiedy tam było jeszcze luźno, grunty stały po 10 zł/m2 i było pole do manewru. Ale teraz zabudowano wszystko w pestkę i wprowadzenie linii kolejowej pomiędzy bloki to by była znacznie wyższa szkoła jazdy. Trzeba umieć się wycofać z przeterminowanego pomysłu :-)

3) Dodatkową zaletą tramwaju wzdłuż Modlińskiej byłoby lepsze wykorzystanie obecnie mało atrakcyjnej (a szybkiej) linii tramwajowej wzdłuż Jagiellońskiej. Budujesz dodatkowe 3 km torów i jednocześnie znacznie lepiej wykorzystujesz istniejące 3 km.

4) SKM jest potrzebne, ale od razu do Legionowa. Przy okazji skorzysta Białołęka, ale sama Choszczówka i przesiadkowicze raczej pociągów nie napełnią.

Przy czym dylemat: czy inwestować w SKM czy w tramwaje ma sens tylko w scenariuszu budowy II linii metra. Jeśli zrezygnujemy z II linii metra, to należy rozwijać SKM i tramwaje.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 10, 2008 23:56 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
olek napisał(a):

...Ale teraz zabudowano wszystko w pestkę i wprowadzenie linii kolejowej pomiędzy bloki to by była znacznie wyższa szkoła jazdy. Trzeba umieć się wycofać z przeterminowanego pomysłu :-)

3) Dodatkową zaletą tramwaju wzdłuż Modlińskiej byłoby lepsze wykorzystanie obecnie mało atrakcyjnej (a szybkiej) linii tramwajowej wzdłuż Jagiellońskiej. Budujesz dodatkowe 3 km torów i jednocześnie znacznie lepiej wykorzystujesz istniejące 3 km.


A propos pestki :-) Wydaje mi się celowym, aby ta linia tramwajowa na Tarchomin bardziej przypominała PeSTkę niż zwykły tramwaj. Przy planach prowadzenia linii tramwajowych zawsze się mówi o priorytetach na skrzyżowaniach itp i zawsze jakoś potem lobby samochodziarzy czyjąś ręką te priorytety wyłącza. Gdyby lobbować od razu za zrobieniem trasy maksymalnie bezkolizyjnej, problemy typu umożliwić lewoskręt przy światłach na wprost, czy nie? w ogóle by nie istniały.
Wydaje mi się, że są tu ku temu warunki - miejsca jest dość, odległości między przystankami są spore...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 27, 2008 13:34 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
jacor napisał(a):
A propos pestki :-) Wydaje mi się celowym, aby ta linia tramwajowa na Tarchomin bardziej przypominała PeSTkę niż zwykły tramwaj. Przy planach prowadzenia linii tramwajowych zawsze się mówi o priorytetach na skrzyżowaniach itp i zawsze jakoś potem lobby samochodziarzy czyjąś ręką te priorytety wyłącza. Gdyby lobbować od razu za zrobieniem trasy maksymalnie bezkolizyjnej, problemy typu umożliwić lewoskręt przy światłach na wprost, czy nie? w ogóle by nie istniały.
Wydaje mi się, że są tu ku temu warunki - miejsca jest dość, odległości między przystankami są spore...


To zależy. Jeśli powstanie most Północny, to większość ruchu jednak pójdzie przez most, na Młociny, a tramwaj Modlińska - Jagiellońska będzie spełniał raczej funkcje lokalne i ważniejsza jest np. dostępność przystanków.

Natomiast w przypadku wielu innych linii tramwajowych postulat jest jak najbardziej słuszny i od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem sformułowania tego typu wniosków np. do modernizacji obwodnicy śródmiejskiej. Ale to chyba jeszcze trochę poczeka...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 19, 2008 13:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,5963116,Tarchomin_bez_tramwaju__Ursus_bez_ulicy.html

Krzysztof Śmietana napisał(a):
Wyjawił też, że pojawiły się problemy z budową linii tramwajowej na Tarchomin i Nowodwory. Ma ona powstać na moście Północnym i dalej wzdłuż ul. Światowida do pętli Winnica niemal przy ul. Modlińskiej. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to most wraz z torami powstanie w połowie 2011 r. Istnieje jednak groźba, że tramwaje nie pojadą wtedy po nowej przeprawie, bo nie będzie gotowy dalszy odcinek torowiska wzdłuż ul. Światowida. - Pojawiły się problemy z kupnem gruntów pod pętlę tramwajową. Obecni właściciele nie chcą sprzedać działki - mówi Jerzy Kulik. Dodaje, że rozwiązaniem może być rozszerzenie projektu o dokumentację brakującego odcinka ul. Światowida. Wtedy będzie można skorzystać z tzw. specustawy drogowej i wywłaszczyć właścicieli działek. Wiąże się to jednak z dłuższym czasem projektowania. Na razie władze miasta przewidują, że budowa linii tramwajowej na Tarchomin zakończy się w 2012 r.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 19, 2008 15:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Jak to zapewne napisze zaraz Hubert tramwaje dwukierunkowe znacznie zredukowalyby ten problem, redukujac powierzchnie petli, a do momentu jej zbudowania umozliwiajac zawracanie pociagow na przystanakch posrednich jedynie na zasadzie zwrotnicy wjezdzajacej w tor zwrotny. CBDU

A teraz sparafrazuje troche ZDM "budowa mostu polnocnego bez tramwajow nie ma komunikacyjnego sensu".

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 19, 2008 15:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Dwa: do momentu oddania mostu, jesli nie pozyskaja terenu pod docelowa petle moga wykorzystac jako rozwiazanie tymczasowe teren nad rezerwa pod metro, np. dawna petle autobusowa w rejonie Tarchomina Polnocnego (przy ul. Stefanika) lub obecna petle autobusowa na Nowodworach.

A nawet mysle, ze mozna by sie pokusic o przedluzenie tramwaju na rogatki wzdluz Modlinskiej i urzadzenie petli w ramach jej jezdni serwisowej w okolicy Aluzyjnej. Ale wiem, wiem - Modlinska "swieta krowa dojazdowa" jest, aby ja ciac tramwajem tyle razy ;-)

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 19, 2008 17:44 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 51
Lokalizacja: Chotomów
Cytuj:
Odnoszę się do art. http://www.zm.org.pl/?a=a080610_metro_po_2012.


Tylko, że przy samym stadionie jest zarówno tramwaj jak i SKM, a przy samym Tarchominie nie ma nic.

Cytuj:
Wydaje się, że remont części torów byłby znacznie tańszy i szybszy


Remont już trwa.

Cytuj:
Podróż pociągiem z Tarchomina byłaby mało konkurencyjna w typowych podróżach do centrum miasta względem istniejącego połączenia autobus + metro, zarówno w wariancie z jazdą na Gdański (dodatkowa przesiadka) jak i na Śródmieście (dookoła).


Do centrum tak, ale na Pragę Północ, rejon stacji Warszawa Aleje Jerozolimskie i Warszawa Służewiec byłaby atrakcyjna. Linie dojazdowe do stacji by się przydały.

Cytuj:
tramwaj Modlińska - Jagiellońska będzie spełniał raczej funkcje lokalne


Niekoniecznie musi. Wystarczy, że linia 18 byłaby wydłużona, np. do pętli przy Myśliborskiej, skierowana przez most Krasińskiego (trasa od placu Wilsona do ulicy Jagielońskiej ma być wybudowana do 2012 roku). Wtedy podwoziłaby z ulicy Modlińskiej do metra.

Cytuj:
budowa mostu polnocnego bez tramwajow nie ma komunikacyjnego sensu


Też się z tym zgadzam.

Cytuj:
A nawet mysle, ze mozna by sie pokusic o przedluzenie tramwaju na rogatki wzdluz Modlinskiej i urzadzenie petli w ramach jej jezdni serwisowej w okolicy Aluzyjnej.


Jak widać na planie linii, torowisko będzie mocno zakręcać przy placu Światowida i ulicy Poetów. Może lepiej powiązać pętle z przystankiem POETÓW, a torowisko zrobić bardziej proste przy ulicy Poetów (z pętlą pomiedzy ulicą Poetów a bez nazwy) lub ulicą Pochyłą (z pętlą naprzeciwko ulicy Jana Husa).

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lis 20, 2008 10:54 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 25, 2007 10:29
Posty: 245
Hmm Wojtku ale przecież na moście Północnym akurat miały być po raz pierwszy w Wawie tramwaje dwukierunkowe bodajże ze względu na rozmieszczenie przystanków. W takim razie zupełnie nie kumam, a może to po prostu wymówka aby było taniej i zbudujemy trasę bez tramwaju... na Siekierkowskim też miał być tramwaj


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So gru 06, 2008 10:58 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
szmitek napisał(a):
Do centrum tak, ale na Pragę Północ,


Na Pragę Północ to raczej tramwajem. Z kolei musiałbyś się ponownie przesiadać, żeby dojechać do jakiegokolwiek celu podróży.

Cytuj:
rejon stacji Warszawa Aleje Jerozolimskie i Warszawa Służewiec byłaby atrakcyjna.


Zgadza się, pod warunkiem, że byłyby kursy przelotowe akurat w relacji Legionowo - Piaseczno. Inaczej bardziej by się opłacało jednak przez metro, zwłaszcza na Służewiec.

Cytuj:
Linie dojazdowe do stacji by się przydały.


Zdecydowanie. Tak naprawdę, jeśli ruszy SKM i powstanie Most Północny z linią tramwajową, to pozostałe po rzezi linie autobusowe można zorganizować tak, by pracowały "w obie strony", dowożąc w jednym kierunku do metra, a w drugim do SKM.

Cytuj:
Cytuj:
tramwaj Modlińska - Jagiellońska będzie spełniał raczej funkcje lokalne


Niekoniecznie musi. Wystarczy, że linia 18 byłaby wydłużona, np. do pętli przy Myśliborskiej, skierowana przez most Krasińskiego (trasa od placu Wilsona do ulicy Jagielońskiej ma być wybudowana do 2012 roku). Wtedy podwoziłaby z ulicy Modlińskiej do metra.


Ale kogo by podwoziła? Mieszkańców tych trzech bloków przy Kowalczyka? Bo pozostałym to do metra raczej most Północny bardziej po drodze.

Cytuj:
torowisko będzie mocno zakręcać przy placu Światowida i ulicy Poetów. Może lepiej powiązać pętle z przystankiem POETÓW, a torowisko zrobić bardziej proste przy ulicy Poetów (z pętlą pomiedzy ulicą Poetów a bez nazwy) lub ulicą Pochyłą (z pętlą naprzeciwko ulicy Jana Husa).


Byłaby to niezła rewolucja w planach przedłużenia Światowida i modernizacji Modlińskiej. Nie jestem pewien, czy to warte zachodu. Poza tym w Poetów to raczej wąsko jest.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL