szmitek napisał(a):
Do centrum tak, ale na Pragę Północ,
Na Pragę Północ to raczej tramwajem. Z kolei musiałbyś się ponownie przesiadać, żeby dojechać do jakiegokolwiek celu podróży.
Cytuj:
rejon stacji Warszawa Aleje Jerozolimskie i Warszawa Służewiec byłaby atrakcyjna.
Zgadza się, pod warunkiem, że byłyby kursy przelotowe akurat w relacji Legionowo - Piaseczno. Inaczej bardziej by się opłacało jednak przez metro, zwłaszcza na Służewiec.
Cytuj:
Linie dojazdowe do stacji by się przydały.
Zdecydowanie. Tak naprawdę, jeśli ruszy SKM i powstanie Most Północny z linią tramwajową, to pozostałe po rzezi linie autobusowe można zorganizować tak, by pracowały "w obie strony", dowożąc w jednym kierunku do metra, a w drugim do SKM.
Cytuj:
Cytuj:
tramwaj Modlińska - Jagiellońska będzie spełniał raczej funkcje lokalne
Niekoniecznie musi. Wystarczy, że linia 18 byłaby wydłużona, np. do pętli przy Myśliborskiej, skierowana przez most Krasińskiego (trasa od placu Wilsona do ulicy Jagielońskiej ma być wybudowana do 2012 roku). Wtedy podwoziłaby z ulicy Modlińskiej do metra.
Ale kogo by podwoziła? Mieszkańców tych trzech bloków przy Kowalczyka? Bo pozostałym to do metra raczej most Północny bardziej po drodze.
Cytuj:
torowisko będzie mocno zakręcać przy placu Światowida i ulicy Poetów. Może lepiej powiązać pętle z przystankiem POETÓW, a torowisko zrobić bardziej proste przy ulicy Poetów (z pętlą pomiedzy ulicą Poetów a bez nazwy) lub ulicą Pochyłą (z pętlą naprzeciwko ulicy Jana Husa).
Byłaby to niezła rewolucja w planach przedłużenia Światowida i modernizacji Modlińskiej. Nie jestem pewien, czy to warte zachodu. Poza tym w Poetów to raczej wąsko jest.