szmitek napisał(a):
Albo dla pociągu stającego co kilka kilometrów. Pociąg z Warszawy do Sochaczewa jedzie średnio 55 km/h. Musiałby mieć niezłe przyśpieszenie, żeby jechać szybciej 2 km, np. z Kęszyc do Jasiony Łowickiej
Zgadza sie, jak pociag staje co kilka km, to powinien miec troche lepsze przyspieszenie niz EN 57.
Poza tym poprzednio odnioslem wrazenie, ze pisales o predkosci maksymalnej (bo to ona wymusza parametry torowiska), nie handlowej.
szmitek napisał(a):
Modernizacje torowiska od Warszawy o Legionowa, w co wchodzi kładzenie trzech torów i trakcji elektrycznej od nowa zaplanowano na 2 lata. Wykonanie LCS Nasielsk zaplanowano na listopad 2010
Ponownie polecam uwadze post Wojtka:
Wojtek napisał(a):
cykl wykonania inwestycji trwa 10 lat: 5 lat na planowanie i projektowanie, 2-3 na pozwolenia i 2-3 na budowe
Czas machania lopata to najmniej czasochlonny element budowy linii kolejowej (choc na PKP niemilosiernie przeciagany, ale z pracami projektowymi jest podobnie). Na Euro mozna wybudowac to, co juz ma gotowy projekt i przynajmniej zaawansowane prace nad raportem OOS. Wszystkie nowe pomysly to jest perspektywa raczej tych 10 lat.
I dlatego dobrze jest myslec z 10-letnim wyprzedzeniem, z czym kolejarze wyraznie maja problemy, czego doskonalym przykladem jest podlinkowany przetarg na studium wykonalnosci, w ktorym polowa inwestycji to poprawianie czy wrecz odwracanie efektow modernizacji spapranych w ostatnich latach (lacznie z trwajaca jeszcze Warszawa - Legionowo).
szmitek napisał(a):
Tunelem średnicowym osobowym jeżdżą pociągi tylko osobowe, wszystkie z tą samą szybkością zatrzymywaniem się na tych samych stacjach. Mogą więc jechać jeden za drugim.
Ale nawet po modernizacji nie beda mogly jezdzic czesciej niz co 3 minuty. Moze uda sie zejsc do 2,5 minuty. A zeby zapewnic przyzwoita czestotliwosc i bezposrednie polaczenia ze srodmiesciem z Sulejowka, Legionowa, Wolomina, Otwocka, to moze byc jednak troche za malo.