Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr paź 08, 2008 14:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Cytuj:
A może nowa średnica jak na Berlin Hbf.


Jesli nie zauwazyles wlasnie o tym z Olkiem piszemy. :-)

Cytuj:
Oczywiście profesjonalna analiza powinna powiedzieć jakie rozwiązanie jest optymalne do zwolnienia przepustowości linii średnicowej.


PKP i profesjonalna analiza?!? Na razie robia na wlasne zamowienie i wlasne dyktando KDP - wystarczy. Nawet miasto nie umialo zrobic zadnej profesjonalnej analizy na temat systemu SKM w Warszawie, w efekcie opiera sie on o jako tako wydumane pomysly nasze czy tym podobnych kolejowych "oszolomow" (jak wiadomo nie-oszolomy zajmuja sie jedynie budowa drog). Porzadnej analizy dot. kolei nigdy nie bylo, no chyba, ze we Wrocawiu, Krakowie, Katowicach, na Opolszczyznie, w Kujawsko-Pomorskiem. :lol:

Jak powiedzial niedawno w okolicy moich uszu profesor Suchorzewski (cytat mocno podbarwiony) "cykl wykonania inwestycji (niezaleznie od sysemu prawnego) wedlug angielskich specjalistow trwa 10 lat: 5 lat na planowanie i projektowanie, 2-3 na pozwolenia i 2-3 na budowe. Polacy chcieli go skrocic do 9 lat i 9 miesiecy, w efekcie mecza sie juz 15 rok!".

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 09, 2008 8:02 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Hubert Pollak napisał(a):
Jedne co wiem to na pewno powinna się krzyżować pod śródmieściem/centralnym (lub nowym dworcem głównym) gdyż to jest główny cel podróży.


Ja bym tak od razu z góry nie skreślał Zachodniego - jeśli to ma być solidna wielowariantowa analiza, to można rozpatrzeć też wariant z krzyżowaniem linii na Zachodnim. Chociaż zapewne Centralny wygra.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 10, 2008 16:46 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 51
Lokalizacja: Chotomów
Cytuj:
to w Modlinie przekopalbym zamiast uzywania bocznicy do Lotniska, jaks linie poziemna pod lotniskiem i potem dalej pociagnal nad Wisla do Plocka - o tym zreszta kiedys pisalem. Ale to bodajrze w niektorych planach KDP jest, wiec juz nie takie oryginalne (bodajze dalszy etap KDP to Wwa-modlin-Plock-Torun.bydgoszc wlasnie).


To dobry pomysł. Dworzec Nowy Dwór Mazowiecki mógłby być wybudowany zamiast dworca Nasielsk. Pośpieszne mogłyby kursować 160 km/h w połączeniu Toruń - Sierpc - Płock – (Wyszogród -) Nowy Dwór Mazowiecki - Legionowo - Warszawa. Do tego jedno lub dwa w jedną stronę przyśpieszone połączenia 45-90 km/h Kolei Mazowieckich Płock - Wyszogród – Zakroczym - Lotnisko Modlin - Nowy Dwór Mazowiecki - Legionowo - Warszawa Toruńska - Warszawa Koło - Warszawa Gdańska oraz zwykłe co godzinę z obsługą wschodniego Płocka i wsi: Słupno, Nowy Chylin, Wola, Czerwińsk Nad Wisłą, Wilkowuje, Goworowo, Goławin, Trębki Nowe.

Cytuj:
Czyli mamy takie połączenie 250 km/h Warszawa - centralne lotnisko - Sochaczew - Wyszogród - Płock.


Wystarczyłoby 160 km/h dla pośpiesznych oraz 90 km/h dla przyśpieszonych i 60 km/h dla zwykłych przejazdów Kolei Mazowieckich. Byłby to kolejno przejazd w niecałe 50 min, 1,5 h i 2 h.

Cytuj:
A może nowa średnica jak na Berlin Hbf. Czyli tunelem od Warszawa Służewiec - Dworzec Centralny (poziom niżej) i włączenie do starej linii przed Dworcem Gdańskim albo włączenie do Dworca Wileńskiego.


Lepiej nie, zajęłoby to jakieś 10 lat. Lepiej budować nowe tory na powierzchni. Efekty mogłyby być zbyt mało widoczne dla wkładu w budowę.

Cytuj:
koncepcji jest wiele za kilkanaście lat jak powstanie prawdziwy system SKM dotychczasowa średnica się zapcha


Cześć pociągów trasy KM2, KM3 i ewentualnie KM1 puścić przez dworzec Warszawa Gdańska. Pociągi z obydwu strony mogłyby też kończyć przejazd na stacji Warszawa Ochota.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 10, 2008 21:51 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
szmitek napisał(a):
Wystarczyłoby 160 km/h dla pośpiesznych oraz 90 km/h dla przyśpieszonych i 60 km/h dla zwykłych przejazdów Kolei Mazowieckich.


Bez jaj, 60 km/h na kolei to jest dobre w wysokich górach albo w zabytkowej zabudowie ścisłego śródmieściu.

Cytuj:
Lepiej nie, zajęłoby to jakieś 10 lat. Lepiej budować nowe tory na powierzchni.


Budowa nowych torów na powierzchni też by zajęła 10 lat. Tyle to po prostu trwa, polecam uwadze post Wojtka.

Cytuj:
Cześć pociągów trasy KM2, KM3 i ewentualnie KM1 puścić przez dworzec Warszawa Gdańska.


Jak za dużo puścisz przez Gdańską, to też się zapcha - a w szczególności bardzo utrudni transport towarów do Warszawy koleją. To jest nawet napisane w tej specyfikacji, a wcześniej to na naszej stronie liczył Wojtek (choć bardziej pod kątem przewozów pasażerskich).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 12, 2008 22:37 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 51
Lokalizacja: Chotomów
Cytuj:
Bez jaj, 60 km/h na kolei to jest dobre w wysokich górach albo w zabytkowej zabudowie ścisłego śródmieściu.


Albo dla pociągu stającego co kilka kilometrów. Pociąg z Warszawy do Sochaczewa jedzie średnio 55 km/h. Musiałby mieć niezłe przyśpieszenie, żeby jechać szybciej 2 km, np. z Kęszyc do Jasiony Łowickiej.

Cytuj:
Budowa nowych torów na powierzchni też by zajęła 10 lat. Tyle to po prostu trwa, polecam uwadze post Wojtka.


Modernizacje torowiska od Warszawy o Legionowa, w co wchodzi kładzenie trzech torów i trakcji elektrycznej od nowa zaplanowano na 2 lata. Wykonanie LCS Nasielsk zaplanowano na listopad 2010 (http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/INWESTYCJE/EURO_2012/masterplan.2.10.08.jpg). Tymczasem koniec robót na linii średnicowej zaplanowano tuż przed mistrzostwami. Rozkopywanie alei Jana Pawła II i drążenie tunelu na Mokotowie zajęłoby więcej czasu. Nowa linia średnicowa z północy na południe na pewno by się przydała, ale teraz ważniejsze by było kładzenie nowych torów w aglomeracji warszawskiej. Tunelem średnicowym osobowym jeżdżą pociągi tylko osobowe, wszystkie z tą samą szybkością zatrzymywaniem się na tych samych stacjach. Mogą więc jechać jeden za drugim.

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 13, 2008 10:30 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz lut 01, 2007 20:03
Posty: 371
Lokalizacja: Służew
:idea: Cześć pociągów z Pruszkowa (czy nawet Grodziska) w szczycie może pojechać przez Służewiec - największe i cały czas powiększane (za 2 lata urośnie o kolejne 100%) centrum biurowe w kraju.
Skręcając za Włochami dociążą one Średnicę. Zawracać mogą w Piasecznie? na Okęciu Lotnisku? albo na bocznicach przy Poleczki?

A przy Poleczki powstaje biurowiec gigant na kilkanaście tysięcy ludzi.... stacja by się przydała, do stacji Okęcie trochę daleko.


A może tam jakoś skomunikować metro z pociągiem - jest tor do STP Kabaty .... :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 14, 2008 6:24 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
szmitek napisał(a):
Albo dla pociągu stającego co kilka kilometrów. Pociąg z Warszawy do Sochaczewa jedzie średnio 55 km/h. Musiałby mieć niezłe przyśpieszenie, żeby jechać szybciej 2 km, np. z Kęszyc do Jasiony Łowickiej


Zgadza sie, jak pociag staje co kilka km, to powinien miec troche lepsze przyspieszenie niz EN 57.

Poza tym poprzednio odnioslem wrazenie, ze pisales o predkosci maksymalnej (bo to ona wymusza parametry torowiska), nie handlowej.

szmitek napisał(a):
Modernizacje torowiska od Warszawy o Legionowa, w co wchodzi kładzenie trzech torów i trakcji elektrycznej od nowa zaplanowano na 2 lata. Wykonanie LCS Nasielsk zaplanowano na listopad 2010


Ponownie polecam uwadze post Wojtka:

Wojtek napisał(a):
cykl wykonania inwestycji trwa 10 lat: 5 lat na planowanie i projektowanie, 2-3 na pozwolenia i 2-3 na budowe


Czas machania lopata to najmniej czasochlonny element budowy linii kolejowej (choc na PKP niemilosiernie przeciagany, ale z pracami projektowymi jest podobnie). Na Euro mozna wybudowac to, co juz ma gotowy projekt i przynajmniej zaawansowane prace nad raportem OOS. Wszystkie nowe pomysly to jest perspektywa raczej tych 10 lat.

I dlatego dobrze jest myslec z 10-letnim wyprzedzeniem, z czym kolejarze wyraznie maja problemy, czego doskonalym przykladem jest podlinkowany przetarg na studium wykonalnosci, w ktorym polowa inwestycji to poprawianie czy wrecz odwracanie efektow modernizacji spapranych w ostatnich latach (lacznie z trwajaca jeszcze Warszawa - Legionowo).

szmitek napisał(a):
Tunelem średnicowym osobowym jeżdżą pociągi tylko osobowe, wszystkie z tą samą szybkością zatrzymywaniem się na tych samych stacjach. Mogą więc jechać jeden za drugim.


Ale nawet po modernizacji nie beda mogly jezdzic czesciej niz co 3 minuty. Moze uda sie zejsc do 2,5 minuty. A zeby zapewnic przyzwoita czestotliwosc i bezposrednie polaczenia ze srodmiesciem z Sulejowka, Legionowa, Wolomina, Otwocka, to moze byc jednak troche za malo.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N lis 02, 2008 21:34 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 14:12
Posty: 51
Lokalizacja: Chotomów
Ankieta PLK: http://labcon.pl/pkp/

_________________
Kamil Szmit


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 03, 2008 21:39 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:29
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa, Praga Północ
Ankieta... Może rano byłam zbyt zaspana, ale odniosłam wrażenie, ze PKP PLK chce głównie poznać moje dane osobowe, a na pewno nie opinie o ich inwestycjach.

_________________
Pozdrawiam, Karolina


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 20, 2009 9:36 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Tośmy sobie pomarzyli:

Konrad Majszyk napisał(a):
PKP nie zbudują stolicy stacji

Polskie Linie kolejowe tną kolejne potrzebne Warszawie inwestycje. Po odchudzeniu planów przebudowy Dworca Gdańskiego spółka PKP PLK ogłosiła wczoraj, że nie zacznie w 2009 roku obiecywanej budowy stacji Połczyńska, Górczewska i Powązkowska (przy Forcie Wola, Wola Parku i Arkadii). Te inwestycje miały wreszcie włączyć kolej w krwiobieg komunikacyjny Warszawy. PLK tłumaczą decyzję oszczędnościami. Jak podają PLK, w ostatnich miesiącach nastąpił gwałowny spadek przewozów towarowych i zmniejszyły się wpływy od przewoźników towarowych, głównie PKP Cargo. Nie ma już też szans na obiecywaną przez Grupę PKP budowę przed Euro 2012 dworców: Wschodniego i Zachodniego.

Źródło: Życie Warszawy


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Ostatnio edytowano Pt lut 20, 2009 9:46 przez axxenfall, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL