Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So maja 17, 2008 9:38 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... 21457.html

gazeta wyborcza napisał(a):
Centrum Warszawy nie dla samochodów

Wjazd samochodem do centrum w czasie budowy drugiej linii metra będzie prawie niemożliwy. Ratusz chce maksymalnie uprzywilejować komunikację miejską - wytyczyć kilkadziesiąt buspasów i zamknąć dla aut most Śląsko-Dąbrowski

Wczoraj szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta zaprezentował pomysł na to, jak mielibyśmy się poruszać po Warszawie podczas drążenia tuneli i budowy stacji metra od ronda Daszyńskiego przy Towarowej, pod Świętokrzyską, Powiślem, Portem Praskim i Targową do Dworca Wileńskiego. - Rozkopanie Śródmieścia może być szansą dla rozwoju komunikacji miejskiej - uważa. Ma odważną propozycję drastycznego ograniczenia ruchu prywatnego w tej dzielnicy.

Budowa stacji, która według optymistów zacznie się w przyszłoroczne wakacje, wymusi bowiem zamknięcie wielu ważnych ulic: Prostej, Świętokrzyskiej i Sokolej. Niemal nieprzejezdne stanie się bardzo ruchliwe skrzyżowanie przy pomniku "czterech śpiących" na Pradze, gdzie zaplanowano stację Dworzec Wileński z tunelem do zawracania pociągów metra. Targowa ma być wyłączona z ruchu niemal na całej szerokości. Duże zwężenia szykują się na Marszałkowskiej przy Świętokrzyskiej i na równoległej al. Jana Pawła II na wysokości ronda ONZ.

- W czasie budowy nie da się uniknąć ogromnych korków. W tej sytuacji bezwzględny priorytet w ruchu musi mieć komunikacja miejska - uważa dyrektor Ruta.

Na wielu ulicach będzie o wiele mniej miejsca dla samochodów, bo jeden pas zostanie przeznaczony tylko dla autobusów. Buspasy mają powstać m.in. na Marszałkowskiej, w Al. Jerozolimskich, w al. "Solidarności" od Młynarskiej do pl. Bankowego, na Radzymińskiej od Trockiej na Targówku do istniejącego buspasa za Szwedzką, a także wzdłuż Górczewskiej, Połczyńskiej, Kasprzaka i Towarowej. Dyrektor Ruta chce je również wyznaczyć na ulicach obwodowych, np. na Trasie Armii Krajowej, w al. Prymasa Tysiąclecia, na Trasie Łazienkowskiej, Wawelskiej i Kopińskiej.

Niektóre ulice miałyby zostać przeznaczone wyłącznie dla komunikacji miejskiej, np. duży fragment Trasy W-Z, czyli al. "Solidarności" od Szwedzkiej do Wisłostrady (wraz z mostem Śląsko-Dąbrowskim). Tu po zamknięciu Świętokrzyskiej przeniesiono by większość linii z mostu Świętokrzyskiego. Autobusy jadące od strony Targówka kursowałyby po tymczasowym moście wojskowym nad wykopem stacji metra budowanej przy pomniku "czterech śpiących". Dalej kursowałyby prosto do tymczasowej pętli przy pl. Bankowym. Mogłyby tu dojeżdżać także autobusy prywatne, np. z Ząbek. Jak już pisaliśmy, most saperski (podobny do dawnego mostu Syreny) miałby też stanąć w poprzek ul. Świętokrzyskiej nad budową stacji koło Ministerstwa Finansów. Umożliwi to przejazd Nowym Światem do Krakowskiego Przedmieścia.

Dla tramwajów powstanie zaś skręt z ul. 11 Listopada w prawo do Ratuszowej i przedłużenie torów na ul. Jagiellońskiej do al. "Solidarności". Dzięki temu linie z Bródna do centrum ominą zamknięte skrzyżowanie Targowej przy Dworcu Wileńskim.

ZTM ma też pomysł, jak choć trochę ulżyć kierowcom. Proponuje szybko poszerzyć Wybrzeże Szczecińskie i Helskie na prawym brzegu Wisły, którymi ominiemy zwężoną Targową.

Urzędnicy chcą jednak zniechęcić kierowców do wjazdu do centrum. Ich sposób to rozszerzenie strefy płatnego parkowania o Żoliborz, Wolę (do al. Prymasa Tysiąclecia), Ochotę (do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.). Nie wykluczają nawet wprowadzenia opłat za wjazd do centrum.

Miejski inżynier ruchu Janusz Galas przyznaje, że uprzywilejowanie komunikacji miejskiej stanie się jedynym lekiem na paraliż miasta w czasie budowy metra. Nie wie jeszcze, czy może poprzeć wszystkie propozycje ZTM. Szczegóły mają być ustalone w najbliższych miesiącach.

KOMENTARZ

Wizja totalnego paraliżu Warszawy podczas budowy drugiej linii metra wygląda przygnębiająco. Dlatego ważne jest, by zanim zacznie się zamykanie ulic, dobrze się do tego przygotować. Z powodu złej organizacji robót przy tej kluczowej inwestycji obecna ekipa w ratuszu może przegrać wybory w 2010 r. Nie wyobrażam sobie, że my będziemy stać w korkach, a prace przy metrze mogłyby się opóźniać z błahych powodów, tak jak to wielokrotnie było podczas 25-letniej budowy pierwszej linii.

Na razie poznaliśmy projekt objazdów rozkopanych ulic w centrum. Nie sądzę, by w ciągu roku udało się zrealizować wszystkie plany ZTM (strefa płatnego parkowania niemal dwukrotnie większa niż teraz czy nowa Wisłostrada na Pradze). Jednak główna idea wydaje się słuszna - jak najwięcej przywilejów dla komunikacji publicznej w ciężkich latach, które nas czekają. To już działa np. na Trasie W-Z, gdzie niemal rok temu dyrektor Ruta przeforsował osobny pas dla tramwajów. Przesiadły się do nich tłumy warszawiaków, bo nie stoją w korkach. Czas marnują tylko desperaci, którzy wciąż pchają się na most Śląsko-Dąbrowski samochodem.

Jarosław Osowski

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 19, 2008 10:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Cytuj:
ZTM ma też pomysł, jak choć trochę ulżyć kierowcom. Proponuje szybko poszerzyć Wybrzeże Szczecińskie i Helskie na prawym brzegu Wisły, którymi ominiemy zwężoną Targową.


Widzę, że rozochocili się do poszerzania ulic -- w końcu od czego jest ZTM jak nie od tworzenia wygodnych warunków jazdy dla samochodów... Pozostaje jeszcze ZOM i ZTP do tego zatrudnić.

Po czym tym samym tchem wypowiedź, że urzędnicy chcą zniechęcić kierowców do wjazdu do centrum. Pozostaje mieć nadzieję, że w końcu się zdecydują, do czego dążą.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 20, 2008 16:45 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
To może lepiej dokończyliby obwodnicę śródmiejską - na co przed 2012 sie nie zanosi bo nie ma jej nawet w WPI - to by zapewne zredukowało ryzyko poszerzenia Wybrzeża.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 04, 2008 21:17 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr maja 16, 2007 10:26
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Wojtek napisał(a):
To może lepiej dokończyliby obwodnicę śródmiejską - na co przed 2012 sie nie zanosi bo nie ma jej nawet w WPI - to by zapewne zredukowało ryzyko poszerzenia Wybrzeża.


Zgadzam się - takie poszerzenie Wybrzeża od Gdańskiego do Poniatowskiego nic nie da w praktyce. Będzie można dojechac do Mostu Świętokrzyskiego (po co skoro Świętorzyska ma by zamknięta a na Wisłostradę nie da się tam zjechac) i Poniatowskiego (lewoskręt, powodzenia tym co chcą wjecha na most w rannym szczycie).

I co dalej? Absurdalna decyzja a przecież potem asfaltu nie zwiną. A na wysokości Zoo były plany aby wyciszy ruch i zrobic dojście do Wisły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 18, 2008 9:43 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
W planach są opłaty za wjazd do centrum.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,9912,wid,10 ... prasa.html
portal Wirtualna Polska -- Życie Warszawy napisał(a):
Warszawiacy będą płacić za wjazd do centrum?
Nawet 10 złotych za możliwość wjechania do śródmieścia Warszawy - to jeden z pomysłów ratusza na walkę z korkami w stolicy. Opłaty dla kierowców mogą wejść w życie na próbę jeszcze przed Euro 2012 - zapowiada "Życie Warszawy".

Wprowadzenie opłat za wjazd do centrum znalazło się w strategii rozwoju systemu transportowego Warszawy do roku 2015. Chodzi o ograniczenie liczby aut w Śródmieściu i zachęcenie mieszkańców do korzystania z miejskiej komunikacji, która jest na przyzwoitym poziomie - wyjaśnia prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej, jeden ze współautorów strategii.

Kiedy powstanie warszawska strefa? To kwestia co najmniej kilku lat - mówi rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. Najpierw będzie musiała powstać druga linia metra, a przynajmniej jej centralny odcinek - zastrzega. Przed uruchomieniem strefy na stałe ratusz planuje rozbudować Szybką Kolej Miejską, sieć linii tramwajowych, parkingi Parkuj i Jedź. Niezbędna będzie do tego także obwodnica.

Inni urzędnicy, z którymi rozmawiało "Życie Warszawy", nie wykluczają jednak, że system na próbę może zostać wprowadzony jeszcze przed Euro 2012.

Wzruszająca jest kolejność: "najpierw druga linia metra, później opłaty". Żeby biednym kierowcom źle się nie działo...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 18, 2008 14:55 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/260746.html

Cytuj:
Do centrum za opłatą?
masz 17-06-2008, ostatnia aktualizacja 18-06-2008 08:29

Nawet 10 złotych za możliwość wjechania do Śródmieścia – to jeden z pomysłów ratusza na walkę z korkami. Opłaty dla kierowców mogą wejść w życie na próbę jeszcze przed Euro 2012.


Wprowadzenie opłat za wjazd do centrum znalazło się w strategii rozwoju systemu transportowego Warszawy do roku 2015. Ratusz właśnie opublikował dokument na swojej stronie internetowej.

Mniejszy ruch w centrum

Jeden z punktów strategii zakłada zamknięcie dla samochodów rejonu pokrywającego się z granicami Śródmieścia. Opłata obowiązywałaby za wjechanie do kwartału z granicami ustanowionymi na ulicach: Słomińskiego, Towarowej i Okopowej, Trasie Łazienkowskiej i Wisłostradzie.– Chodzi o ograniczenie liczby aut w Śródmieściu i zachęcenie mieszkańców do korzystania z miejskiej komunikacji, która jest na przyzwoitym poziomie – wyjaśnia prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej, jeden ze współautorów strategii.

Eksperci dowodzą, że tam, gdzie wprowadzono opłaty za wjazd do centrum, korki zmalały. Gdy w 2003 r. burmistrz Londynu forsował taki pomysł, przez media przelała się fala krytyki. Po kilku latach funkcjonowania systemu londyńczycy chwalą Kena Livingstone’a.

Za możliwość wjazdu do strefy płacą 8 funtów, ale dzięki temu średnia prędkość jazdy wzrosła z 12 km/h do 17 km/h. – Z takim systemem metra i kolei można zamknąć nawet połowę miasta – przytomnie zauważa Piotr Gawroński, warszawiak, który regularnie odwiedza Londyn. Z kolei władze Sztokholmu posłużyły się fortelem przy wprowadzaniu podobnych opłat.

Ogłosiły, że płatna strefa będzie funkcjonować jedynie przez sześć miesięcy, a potem wszystko będzie po staremu. Po tym, jak sztokholmscy kierowcy znów postali w korkach, w przeprowadzonym w 2006 r. referendum opowiedzieli się za wprowadzeniem strefy na stałe. Opłaty wciąż jednak budzą kontrowersje.

– Kierowcy narzekają, ale system chwalą pasażerowie komunikacji publicznej – mówi nam Anna Nowacka-Isaksson, dziennikarka mieszkająca w Sztokholmie. – A niektórzy przeciwnicy zamkniętego centrum nie przesiedli się do metra, tylko jeżdżą okrężną drogą do pracy – dodaje. Kiedy powstanie warszawska strefa? – To kwestia co najmniej kilku lat – mówi rzecznik ratusza Tomasz Andryszczyk. – Najpierw będzie musiała powstać druga linia metra, a przynajmniej jej centralny odcinek – zastrzega.

Najpierw komunikacja

Inni urzędnicy, z którymi rozmawialiśmy, nie wykluczają jednak, że system na próbę może zostać wprowadzony jeszcze przed Euro 2012. Przed uruchomieniem strefy na stałe ratusz planuje rozbudować SKM, sieć linii tramwajowych, parkingi Parkuj i Jedź. Niezbędna będzie do tego także obwodnica.

Ratusz czeka na wnioski mieszkańców, dotyczące opublikowanej strategii. Projekt można obejrzeć do 11 lipca w biurze drogownictwa na ul. Solec 48. Dostępny jest także na stronie www.um.warszawa.pl.

Wnioski można składać do 1 sierpnia na adres:drogownictwo@um.warszawa.pl.


Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 23, 2008 10:58 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5338427,Kiedy_zaplacimy_za_wjazd_do_centrum_Warszawy.html

Gazeta Wyborcza Stołeczna napisał(a):
Kiedy zapłacimy za wjazd do centrum Warszawy
Jarosław Osowski
2008-06-22, ostatnia aktualizacja 2008-06-22 20:18

Czy warszawiacy będą płacić za wjazd samochodem do centrum? Zakłada to strategia rozwoju transportu do 2015 r. W poniedziałek 23 czerwca każdy może wziąć udział w konsultacjach w tej sprawie.
Choć dokument przedstawia też projekty nowych linii tramwajowych, mostów i tras komunikacyjnych, największe kontrowersje wzbudza pomysł opłat za wjazd do Śródmieścia. Wprowadziły je już władze miast w Europie Zachodniej. Prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej, główny autor polityki transportowej stolicy, radzi pójść ich śladem, bo to skuteczny sposób walki z korkami. Jego zdaniem już dziś należy oswajać z tym kierowców i polityków.

Zespół prof. Suchorzewskiego już dwa lata temu przygotował odpowiedni projekt dla Warszawy. Kierowcy płaciliby w godz. 7-17 za wjazd w 33 miejscach do obszaru odpowiadającemu przedwojennemu Śródmieściu (od Wisłostrady po Towarową i Okopową oraz od Trasy Łazienkowskiej po rondo Babka i Dworzec Gdański). Pobieranie opłat i kontrole odbywałyby się automatycznie, żeby nie utrudniać ruchu. Gdyby dzienna stawka wynosiła 4,5 zł, system byłby samowystarczalny, zyski można by przeznaczać na rozwój komunikacji publicznej. A co najważniejsze, liczba samochodów w centrum spadłaby aż o 30 proc.

O zdanie na temat tego pomysłu spytano reprezentatywną próbę 680 kierowców, przewidując jego realizację w ciągu 5-10 lat. Spodobał się tylko 26 proc., 67 proc. było przeciw, a 7 proc. nie miało zdania. Według prof. Suchorzewskiego protesty są nieuniknione. Przypomina Londyn i rok 2003. Ówczesny burmistrz stolicy Wielkiej Brytanii Ken Livingstone przeforsował opłaty za wjazd do centrum (wtedy 5, dziś 8 funtów) mimo zmasowanej krytyki mediów i wstrzemięźliwej postawy swoich partyjnych kolegów z rządu. - On to zrobił w ciągu jednego weekendu. Po trzech miesiącach korki zmniejszyły się o 20 proc. Z czasem zaczęły się pochwały w prasie - opowiada prof. Suchorzewski.

Władze Sztokholmu umówiły się z mieszkańcami na kilkumiesięczny eksperyment z opłatami dla wjeżdżających do śródmieścia. Opinia publiczna była niezadowolona, ale kiedy opłaty zniesiono, na ulice wróciło piekło korków. W referendum większość opowiedziała się za płaceniem.


Konsultacje w sprawie strategii transportowej odbędą się w poniedziałek o godz. 17 w sali koncertowej Pałacu Kultury na szóstym piętrze.




Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 23, 2008 12:54 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 10:36
Posty: 115
Lokalizacja: Königswinter/Niemcy
Cytuj:
O zdanie na temat tego pomysłu spytano reprezentatywną próbę 680 kierowców, przewidując jego realizację w ciągu 5-10 lat. Spodobał się tylko 26 proc., 67 proc. było przeciw, a 7 proc. nie miało zdania.


co za ... niemądre pytanie...
przepraszam ale kto z was chce i lubi płacić podatki?

albo zapytajmy: czy chcesz płacić za parkowanie w centrum miasta?

Oczywiście, że będą protesty....
Ciekawe, że korki to jeszcze są zauważalne ale zanieczyszczenie to już totalna abstrakcja...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 23, 2008 13:24 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn gru 10, 2007 21:57
Posty: 127
Lokalizacja: Nowa Praga
Sebastian napisał(a):
Ciekawe, że korki to jeszcze są zauważalne ale zanieczyszczenie to już totalna abstrakcja...


To proste... Spalin (poza starymi dieslami) w zasadzie nie widać gołym okiem... A korki / brak miejsc parkingowych jak najbardziej...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 23, 2014 17:35 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
A tymczasem ZTP realizuje własną politykę transportową...

http://www.ztp.waw.pl/zamowienia-public ... 70804d4e2/

Cytuj:
Wykonanie projektów budowlano-wykonawczych remontu wraz z pełnieniem nadzorów autorskich dla ul. Bugaj odc. ul Mostowa-Steinkellera, Jazdów, Kościelnej, Koźlej i Oleandrów położonych w Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy.


Jedyny wymóg wobec zagospodarowania przestrzeni to:

Cytuj:
konieczność uzyskania jak największej liczby miejsc do parkowania
(drugi plik - szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia)

Czyli zapewne znowu dla pieszych płoty, ewentualnie przesmyk o szerokości 1,2 metra między ścianą a samochodem.

Warszawa jest trochę jak matrioszka - państwo w państwie w państwie...

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL