Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Co z ruchem rowerowym na ul. Grzybowskiej?
Wydzielona droga rowerowa 7%  7%  [ 3 ]
Pasy rowerowe na jezdni 64%  64%  [ 27 ]
Uspokojenie ruchu 29%  29%  [ 12 ]
Nic nie robić 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 42
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 11, 2008 0:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
co do ul. Prostej to trzeba zaznaczyć, że ulegnie wyburzeniu zabytkowy budynek Norblina (Muzeum Przemysłu) - IMO to skandal :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 11, 2008 19:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
kulikowski napisał(a):
co do ul. Prostej to trzeba zaznaczyć, że ulegnie wyburzeniu zabytkowy budynek Norblina (Muzeum Przemysłu) - IMO to skandal


ZONK. Jak wynika z jednej z Rad Technicznych w ZDM wcale nie jest to takie pewne. Jesli technologia pozwoli to rozebrane zostanie pół budynku, a drugie pół zostanie tak jak stoi. Ponadto budynki do ew. rozbiorki przy samej ulicy nie są zabytkowe, a tylko maszyny w nich stojące. W ogóle Norblin jest zabytkowy na wyrywki - część budynków i maszyn jest, część nie jest. Przy samej Prostej zabytkowe są z tego co slyszalem tylko maszyny i mozna je np. przestawić w inne miejsce. Także zabytkowo nie jest to aż taki skandal.

Większym skandalem jest dwupasmowa Grzybowska. Ja podtrzymuję swoje dotychczasowe zdanie - poszerzenie i udrożnienie Prostej w zamian za ograniczenie ruchu na Grzybowskiej - taki powinien być tutaj zastosowany mechanizm, ale na to się na razie nie zanosi.

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 11, 2008 19:04 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Ważne pytanie a propos Grzybowskiej - czy przy tym wariancie ze ścieżką i przekrojem 2x2 przebudowa wymaga wykupów gruntów, czy też mieści się w liniach rozgraniczających, czyli we własności miasta?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 22, 2008 8:46 
Offline
Greenpisarz

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 22:44
Posty: 630
Lokalizacja: Wawa/Praga Północ
Brednie, brednie, brednie?

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,5836452,Ulica_Prosta_krzywa_na_wieki_.html

Cytuj:
Ulica Prosta krzywa na wieki?
Michał Wojtczuk, śmik
2008-10-22, ostatnia aktualizacja 2008-10-22 07:53

Stołeczna konserwator zabytków zablokowała wyprostowanie i poszerzenie ul. Prostej, jednej z kluczowych arterii Woli. Nie zgadza się, żeby zburzyć taką część hali dawnych zakładów Norblina, jakiej potrzebują drogowcy

Prosta zaraz za rondem ONZ wygina się i zwęża jak nadepnięta plastikowa butelka. Z dwóch jezdni tworzy się jedna z jednym pasem ruchu w każdą stronę. Wąskie gardło sprawia, że przez cały dzień ulicę paraliżują korki. Z tego powodu czasami blokuje się nawet pas do skrętu w prawo z al. Jana Pawła II. Co gorsza, ruch na Prostej za kilka lat ulica będzie jeszcze większy, bo przy rondach ONZ i Daszyńskiego powstaną stacje drugiej linii metra.

- Hasło "wyprostować Prostą" krąży na Woli od wielu, wielu lat - przypomina jej burmistrz Marek Andruk. - To niezbędne dla utrzymania drożności dzielnicy. To zresztą arteria komunikacyjna ważna nie tylko dla Woli, ale dla całego miasta. W planach są tu tysiące nowych mieszkań. Kiedy tylko powróci koniunktura, osiedla zaczną rosnąć jak na drożdżach.

Trzy metry niezgody

Prosta jest krzywa, bo omija budynki dawnych zakładów Norblina. Wytyczenie drugiej jezdni uniemożliwia jedna hala. Jej część zburzono w latach 60., podczas budowy linii tramwajowej. Żeby zmieściła się też nowa jezdnia, halę trzeba jeszcze przyciąć. O ile? - Potrzebujemy około ośmiu metrów - mówi Józef Mrugalski z pracowni Komprojekt, która na zlecenie Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych projektuje poszerzenie ulicy.

- W poniedziałek byłam w tej hali. Jeżeli skrócimy ją o 8 m, wewnątrz nie zmieszczą się już maszyny, które dziś w niej stoją - protestuje Ewa Nekanda-Trepka, stołeczny konserwator zabytków. - Dlatego postulujemy, żeby obciąć ją o pięć metrów. Wtedy urządzenia będzie można lekko przesunąć i nie stracimy hali.

- Trudno mi się wypowiadać na temat wartości historycznej tych budynków, no ale Wawel to to nie jest - mówi oględnie burmistrz Andruk. Hala powstała po wojnie, nie stoi nawet w miejscu, gdzie były przedwojenne zabudowania. Zgromadzone w niej maszyny przeniesiono tu z innych budynków.

Drogowcy odpowiadają, że pięć metrów im nie wystarczy. - Nawet, jeśli zrobimy nieco węższą sześciometrową jezdnię, to nie będzie już miejsca na ścieżkę rowerową. Nie wiadomo, czy zmieści się chodnik, a jeżeli już, to bardzo wąski. Po co budować szerszą ulicę, skoro nie spełni ona standardów? - pyta miejski inżynier ruchu Janusz Galas.

Dziewięć lat planowania i nic

Zamieszaniu dziwi się Krzysztof Domaradzki, architekt i urbanista z pracowni Dawos. - Kiedy pięć-sześć lat temu pracowaliśmy nad planem zagospodarowania ul. Prostej, wojewódzki konserwator zabytków zgodził się na zburzenie części hali tak, by zmieściła się nowa jezdnia Prostej. W naszym projekcie proponowaliśmy, żeby to była reprezentacyjna ulica z dziesięciopiętrową zabudową. Widzieliśmy możliwość przecięcia hali, przesłonięcia jej dużym przeszkleniem i nadbudowania. Mógłby powstać bardzo ciekawy budynek - żałuje. Ubolewa też, że plan nie został uchwalony do dziś, choć prace nad nim ratusz zlecił jeszcze w 1999 r.

Inżynier Galas liczy, że uda się jeszcze wynegocjować z konserwatorem zabytków budowę szerszej jezdni. Ewa Nekanda-Trepka nie mówi "nie": - To nie jest jeszcze finalna decyzja, tylko zalecenia konserwatorskie. Jestem gotowa wysłuchać argumentów drogowców, chciałabym też dowiedzieć się, czy ścieżka rowerowa nie mogłaby się prowadzić drugą stroną ulicy albo przez tereny fabryki Norblina? Może są jeszcze inne rozwiązania, które nie będą oznaczały zburzenia zabytku?

Hala Norblina nie jest jedyną przeszkodą przy poszerzeniu Prostej. W lipcu warszawscy radni skreślili tę ulicę z wieloletniego planu inwestycyjnego. Z 60 mln zł, które miały zostać wydane w latach 2009-10, ocalały tylko 3 mln na prace projektowe. - Będę zabiegał o przywrócenie tego zadania do planu - zapowiada burmistrz Andruk.

Komentarz

Pisząc o warszawskich zabytkach, z zasady staję w ich obronie, a w opozycji do tych, którzy chcą je burzyć. Tym razem jednak muszę przejść na drugą stronę barykady. Skrócenie hali Norblina było przedmiotem długich i trudnych negocjacji między drogowcami, urbanistami i poprzednim wojewódzkim konserwatorem zabytków. W 2005 r. osiągnięto kompromis. Dla dobra miasta ówczesny mazowiecki konserwator Ryszard Głowacz zgodził się na wyprostowanie ulicy Prostej kosztem obcięcia około dziesięciu metrów hali Norblina. Nikt nie protestował, nawet ortodoksyjni obrońcy zabytków przyjęli to jako zło konieczne. Dziś stołeczny konserwator Ewa Nekanda-Trepka wywraca ten kompromis do góry nogami. Nie wiedzieć czemu cofa negocjacje do punktu wyjścia. W tej sytuacji widzę tylko czarny scenariusz. Pani konserwator zacznie zaraz powoływać rzeczoznawców, zaciągać opinii ekspertów, zwoływać wizje lokalne, analizować warianty itd. Tym sposobem tak oczekiwana przez warszawiaków przebudowa ulicy utknie na długie miesiące, a może i lata.

Tomasz Urzykowski


Komentarz2:
Z pewnością wprowadzenie 3 pasmówki do centrum miasta spowoduje, że nie będzie zakorkowana.
Z pewnością korki się zwiększą PO WYBUDOWANIU drugiej linii metra, bo jak wiadomo, metro buduje się po to, żeby jeździło puste, a ludzie mogli oglądać sobie stacje z okien samochodów...

Już nawet ręce nie opadają...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 24, 2009 20:22 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
I kolejna wersja Grzybowskiej. Z wersji na wersję coraz bardziej puchnie...

http://www.zm.org.pl/tmp2/grzybowska/

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 24, 2009 21:07 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Śr sty 03, 2007 20:18
Posty: 2049
Lokalizacja: Z Warszawy
Już nawet przy skrzyżowaniu z Żelazną trzy pasy...

Rozumiem to chyba organizacja ruchu?

_________________
Byłem i jestem jawny, świadomy oraz chętny do współpracy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 25, 2009 9:05 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So cze 09, 2007 14:46
Posty: 984
Lokalizacja: Belany
jacor napisał(a):
Z pewnością korki się zwiększą PO WYBUDOWANIU drugiej linii metra, bo jak wiadomo, metro buduje się po to, żeby jeździło puste, a ludzie mogli oglądać sobie stacje z okien samochodów...


Może druga linia będzie działała w systemie "autokuszetka"? Kto kupił te wagony od PKP? ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 04, 2010 17:39 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Prosta, wersja najnowsza:

http://www.zm.org.pl/download/projekty/prosta-101.jpg

Projekt ma być omawiany na KDS w najbliższą środę, choć podobno jest już zatwierdzony przez Inżyniera Ruchu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 04, 2010 19:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Jak tak trochę OT, ale w związku z tym projektem.
Przejazdy rowerowe przez drogi poprzeczne zawsze są odsunięte od drogi "nadrzędnej"
Czy nie uważacie, że sensowniejsze byłoby włączanie DDR przed każdym skrzyżowaniem w jezdnię w postaci pasa i przejazd w ten sposób przez skrzyżowanie, a potem powrót na drogę?
Nie bardzo potrafię to narysować, ale chyba wiadomo o co chodzi.
Coś a'la dodatkowego pasa do skrętu dla samochodów. DDR wchodziłaby płynnie w ten pas i równie płynnie znikała za skrzyżowaniem. Wyeliminowałoby to tak często sytuację kolizji ze skręcającymi prostopadle samochodami i polepszało widoczność rowerzysty zza kierownicy.
Nie wiem czy coś takiego stosuje się gdziekolwiek na świecie, nigdy czegoś takiego nie widziałem.
Ma to sens?
Chodzi mi generalnie o zasadę, a nie samą ul. Prostą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 04, 2010 21:17 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz sty 29, 2009 7:20
Posty: 202
A co z kierunkami ruchu?

_________________
Zapraszam na blog: http://www.maciejrozalski.eu
i fotoblog: http://www.maciejrozalski.cal.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL