Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lut 10, 2011 15:10 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
Ten co nie chce płacić PKP Energetyka za każde kichnięcie...

Zaś jeżeli chodzi o zakup używanych wagonów... przecież to nie są samochody... ona są konstruowane na 30 lat życia i więcej, więc jak można kupić za rozsądne pieniądze coś sprawnego i sprawdzonego przez lata, to po co kupować krajowe prototypy ... nieliczne PESY są już seryjne... przez długi czas była to wytwórnia prototypów.

Zwłaszcza w dziedzinie autobusów szynowych mamy jeszcze spory po PRLowski garb w postaci braku dobrych tradycji konstruktorskich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lut 15, 2011 12:08 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 13:11
Posty: 1024
Lokalizacja: Warszawa
Phinek napisał(a):
Zaś jeżeli chodzi o zakup używanych wagonów... przecież to nie są samochody... ona są konstruowane na 30 lat życia i więcej, więc jak można kupić za rozsądne pieniądze coś sprawnego i sprawdzonego przez lata, to po co kupować krajowe prototypy ...


Tu przyznam rację. W dodatku stare poniemieckie VT kolei Mazowieckich są dalece bardziej komfortowe niż nowe konstrukcje z Pesy. Podobno u nas takie odsprężynowanie jak w tych szynobusach, to się wkłada tylko do wagonów IC.

Z kolei Pesy są jednak bardziej przestronne. Stare szynobusy mają ciasne przejścia. Nie to by wnętrza nie dało się przearanżować, ale nikt tego niestety nie robi.

Phinek napisał(a):
nieliczne PESY są już seryjne... przez długi czas była to wytwórnia prototypów.


Fakt, było z tym sporo kłopotów. Tym niemniej już się poprawia i IMO to dobrze, ze mamy polskiego producenta, który faktycznie ma szansę przetrwać na rynku.

_________________
Pozdrawiam rowerowo - Rafał 'Raffi' Muszczynko
__________________________________________________
Jeździć możesz powoli, ale myśleć musisz szybko ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 03, 2012 0:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
nareszcie nowoczesny szynobus na Mazowszu a nie jakiś szrot z reichu

PESA SA 135 dla Kolei Mazowieckich
Cytuj:
Obrazek
http://www.railphoto.info/galeria/albums/userpics/10210/SA135-015_DSC_0040a1.jpg
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Inauguracyjny przejazd SA135 Kolei Mazowieckich
2011-12-30 14:46:46
wś, Rynek Kolejowy

Dzisiaj punktualnie o godz. 8.15 swój pierwszy kurs na trasie Płock - Gostynin - Płock w ramach procesu wdrożenia do eksploatacji odbył jednoczłonowy spalinowy pojazd szynowy SA135-015 wyprodukowany przez Pesę Bydgoszcz dla Kolei Mazowieckich.

Mazowiecki przewoźnik rozstrzygnął przetarg na dwa nowe autobusy szynowe dopiero pod koniec października tego roku. Mimo tak krótkiego czasu bydgoska Pesa zrealizowała zamówienie w terminie, czyli dostarczyła oba pojazdy przed końcem roku. Koszt zakupu to 12,8 mln zł, z czego 7,3 mln zł pochodzi z dotacji rządowej, a 5,5 mln zł z budżetu województwa mazowieckiego.

Dzisiaj na trasie Płock - Gostynin – Płock odbyła się pierwsza jazda autobusu SA135-015 w ramach procesu wdrożenia do eksploatacji. - To jest już pojazd na miarę XXI w. Jest cichy, przestronny, wygodny i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych - dzielił się wrażeniami z jazdy najnowszym pociągiem Kolei Mazowieckich marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.

- Szynobusy te będziemy wykorzystywać do obsługi tras spalinowych. W tej chwili Koleje Mazowieckie mają duże potrzeby, jeśli chodzi o takie jednostki, które są wykorzystywane na trasach mniej uczęszczanych. Obsługujące je obecnie autobusy szynowe dożywają już kresu swojej żywotności. Dlatego chcemy dokupić jeszcze kilkanaście takich jednostek - dodał marszałek.

- Bardzo się cieszymy z kolejnych nowych pojazdów w barwach Kolei Mazowieckich. Docelowo chcemy mieć 15 takich jednostek - powiedział Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich. - Od momentu rozpoczęcia działalności konsekwentnie unowocześniamy park taborowy poprzez zakupy nowoczesnych pojazdów, oraz modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia ze strony samorządu województwa mazowieckiego – zaznaczył.

Jak zaznaczył prezes Kolei Mazowieckich. nowe szynobusy, ze względu na niskie koszty eksploatacyjne i wymagania techniczne, będą wykorzystywane na trasach mniej obciążonych i liniach niezelektryfikowanych. Pojazdy będą kursowały na linii Nasielsk – Sierpc oraz Kutno – Sierpc.

Jednoczłonowy spalinowy pojazd szynowy SA135 został wyprodukowany z przeznaczeniem do przewozu osób w szynowej komuni60 kacji regionalnej na liniach niezelektryfikowanych. Do najważniejszych zalet autobusu należą m.in. ekonomiczny silnik spalinowy nowej generacji, zastosowanie poduszek pneumatycznych, stanowiących drugi stopień odsprężynowienia, układ schładzania powietrza w części pasażerskiej i w kabinie maszynisty, monitoring wnętrza pojazdu, tempomat, a także aluminowe poszycie. W części obniżonej pojazd dostosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich i osób z dużym bagażem. Wyposażony jest również w kabinę sanitarną z układem zamkniętym, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.



źródła: Garnek.pl
Railphoto.info
Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 03, 2012 8:47 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
A co to mu przywaliło w prawy górny róg, nad przednią szybą, że aż okno boczne pękło?
I kupili jako nówkę nieśmiganą? :mrgreen:

Poza tym -- czyżby kolejarze własnym wysiłkiem zamontowali obok fabrycznych świateł pozycyjnych uchwyty na latarnie, takie, jak w wagonach? (niebieskie coś i obdrapany lakier dookoła) :mrgreen:

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 03, 2012 11:31 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Monty B. Ike napisał(a):
A co to mu przywaliło w prawy górny róg, nad przednią szybą, że aż okno boczne pękło?
I kupili jako nówkę nieśmiganą? :mrgreen:

kolej.allegro.pl napisał(a):
Stan idealny. JAK NOWY. Bezwypadkowy, niebity, tylko lakier trochę przytarty, ale tak wyjechał z fabryki. Przebieg 320, wróć!, 98 tyś km...
OKAZJA!!


Monty B. Ike napisał(a):
Poza tym -- czyżby kolejarze własnym wysiłkiem zamontowali obok fabrycznych świateł pozycyjnych uchwyty na latarnie, takie, jak w wagonach? (niebieskie coś i obdrapany lakier dookoła) :mrgreen:

A może to uchwyty na flagi?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 03, 2012 23:54 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt gru 10, 2010 23:36
Posty: 215
Raczej jest to kwestia karty UIC 534 - jeśli w SIWZie jest zapis o spełnieniu wymogów odnośnie umieszczenia wsporników na sygnały.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 29, 2012 0:09 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Przetarg:
Odwołanie NEWAGu

Wezwanie do przystąpienia i kopia odwołania

Ogłoszenie o zamówieniu na Dostawę 2 szt. jednoczłonowych spalinowych autobusów szynowych.pdf

SIWZ z załącznikami

źródło: Mazowieckie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 06, 2014 0:46 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
rozstrzygnięcie nowego przetargu - Witamy Newagowskie Impulsy w barwach KM:
Rynek Kolejowy napisał(a):
Koleje Mazowieckie wybrały Impulsy
2014-10-02 14:48:56

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Koleje Mazowieckie wybrały ofertę Newagu na dostawę 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowosądecki producent pokonał Pesę o mniej niż 2 punkty.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych dwunastu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych, dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego) i przeszkolenie pracowników KM. Koleje Mazowieckie postawiły także wymagania dla współczynników gotowości technicznej pojazdów: dla całego kontraktu ma on być nie niższy 0,95. Natomiast współczynnik niezawodności określono na co najmniej 0,97.

W przetargu Newag zaoferował dostawę 12 pociągów Impuls za kwotę 257 mln 272 tys. 959 zł brutto. Firma zaoferowała dostawę każdego pojazdu kolejowego ze zużyciem energii na potrzeby przejechania 1 km dla jednego pojazdu kolejowego - KE1 37, 08 kWh. Producent zobowiązał się udzielić 78 miesięcznej gwarancji jakości na każdy dostarczony pojazd kolejowy, licząc od daty podpisania protokołu przekazania do eksploatacji każdego pojazdu. Współczynnik niezawodności każdego pojazdu WN wynosi 0,990, a współczynnik gotowości technicznej WU - 0,970.

Newag lepszy o 1,23 pkt
Pesa Bydgoszcz wycenia 12 składów na kwotę 267 mln 143 tys. 700 zł. Współczynnik zużycia energii, współczynnik niezawodności oraz współczynnik gotowości technicznej objęte były tajemnicą przedsiębiorstwa. Podobnie jak Newag, Pesa zobowiązała się do 78-miesięcznej gwarancji jakości.

Ocena ofert obejmowała: cenę, która stanowiła 55%, zużycie energii trakcyjnej na potrzeby przejechania 1 km dla jednego EZT – 5%, okres udzielonej gwarancji – 10%, termin dostawy trzeciego z dwunastu EZT – 10%, współczynnik niezawodności – 10%, oraz współczynnik gotowości technicznej 10%. Jak udało nam się dowiedzieć, oferta złożona przez Newag uzyskała 99,1990 punktów, natomiast a oferta Pesy 97,9678 punktów.

Jakie będą Impulsy dla KM?
W pociągach pasażerowie będą mieli dostęp do Internetu, w przestrzeni pasażerskiej znajdzie się klimatyzacja i informacja pasażerska w systemie LED. Więcej o nowych pociąga można przeczytać tutaj.

Pojazdy trzeba dostarczyć nie wcześniej niż przed 15 stycznia 2015 r., a ostatni pojazd ma przyjechać do KM najpóźniej do 30 listopada 2015 r. Dostawa trzeciego z dwunastu pojazdów kolejowych zostanie zrealizowana w terminie do 30 kwietnia 2015 r. Koleje Mazowieckie chcą pozyskać z UE nawet 59 proc. dopłaty do zakupu.

http://www.rynek-kolejowy.pl/foto_news_opis/54203/3e5ce10961eba11f83df5d9de93f3c45.jpg


źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 09, 2015 6:38 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Wideo i zdjęcia impulsów:

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... IDEO_.html

Zastanawia mnie miejsce na rowery - na wideo (1:28-1:30) wygląda na to, że zastosowano rozwiązanie z Flirtów, czyli stojaki na rowery, ale z mniejszą ilością miejsca wokół (w przejściu zamiast za WC). Od biedy można jeszcze wepchnąć rower pod stolik po przeciwnej stronie korytarza, ale jeżeli to wszystkie miejsca w pociągu, to trochę kicha.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 07, 2018 19:25 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Rynek-Kolejowy.pl napisał(a):
Stadler i Koleje Mazowieckie podpisały ogromną umowę ramową na dostawy pociągów
17.01.2018
Jakub Madrjas

Aż 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych – tyle może dostarczyć Kolejom Mazowieckim Stadler w ramach podpisanej dziś umowy ramowej. Realizacja całości zamówienia będzie oznaczać największe zakupy w historii polskich spółek kolejowych, warte 2,2 mld zł.

Na dzisiejszym podpisaniu umowy nie zabrakło nie tylko osób z najwyższego kierownictwa spółek, ale i ich właścicieli. Obecni byli zatem marszałek województwa Adam Struzik i Peter Spuhler, właściciel i przewodniczący Rady Nadzorczej Stadler Rail. – Ten kontrakt w moim odczuciu przede wszystkim przyczyni się do dalszej poprawy warunków podróżowania i możliwości operacyjnych Kolei Mazowieckich – powiedział marszałek.

Podkreślił również wysoką jakość produkcji Stadlera i to, że produkuje on również pociągi na eksport, co poprawia bilans gospodarczy województwa. – Wybór padł w drodze przetargu. Pozostały oferty też były bardzo dobre – dodał Struzik. Podkreślał to również prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień. – Różnice punktowe były niewielkie, a wyniki przetargu zostały potwierdzone przez Krajową Izbę Odwoławczą – podkreślił prezes KM.

– Bardzo się cieszymy, że dostarczymy naszemu klientowi – Kolejom Mazowieckim – kolejne niezawodne, bezpieczne i komfortowe pojazdy. Będą to pociągi Flirt najnowszej generacji – nowoczesne, energooszczędne elektryczne zespoły trakcyjne, które są znane i lubiane przez pasażerów na Mazowszu – powiedział z kolei Peter Spuhler, właściciel grupy Stadler.

Nowe miejsca pracy w Siedlcach
Jak dodał marszałek, niemniej ważny jest fakt, że pociągi powstaną w fabryce w Siedlcach, w województwie mazowieckim co oznacza nowe miejsca pracy. Potwierdza to właściciel Stadlera. – Będziemy mogli zatrudnić od 200 do 300 nowych pracowników – powiedział Spuhler. W tej chwili Stadler zatrudnia w Siedlcach ponad 700 osób. Do końca 2017 roku wyprodukowano tu łącznie 386 pociągów, które obsługują rynek polski, niemiecki, włoski, holenderski, węgierski, czeski i białoruski.

Do utworzenia nowych miejsc pracy przyczynia się też podpisana wczoraj umowa na dostawy tramwajów dla Krakowa. Peter Spuhler podkreśla też, że Stadler współpracuje z setkami polskich dostawców, zarówno przy produkcji w Polsce, jak i w innych lokalizacjach.

Jak powiedział prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień, kursujące od 11 lat na trasie pomiędzy Warszawą a Siedlcami Flirty – pierwsze nowoczesne pojazdy, który kupił przewoźnik – są praktycznie bezawaryjne. – Nie mamy już niezmodernizowanych pojazdów, ale realizacja tej umowy spowoduje, że aż dwie trzecie naszego taboru będą stanowić pojazdy nowej generacji – podkreślił prezes KM. Jak stwierdził, przetarg w tej skali to wielkie wyzwanie, ale idą za nim ogromne korzyści. Wszystkie pojazdy będą pochodziły od jednego producenta, co ma kluczowe znaczenie przy ich późniejszej eksploatacji i utrzymaniu.

Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich zwraca uwagę na konsekwentnie prowadzoną politykę taborową spółki zakładającą odejście od modernizacji starszego taboru, który jest stopniowo wycofywany z eksploatacji, na rzecz zakupu zupełnie nowych pojazdów. – Nowoczesny tabor to nasza wizytówka i nowa jakość przewozów kolejowych na Mazowszu – podkreśla. – Samo postępowanie przetargowe na dostawę 71 ezt nie było najłatwiejszym. Była ciężka praca, walka o kontrakt – co jest zrozumiałe – wszystkich zainteresowanych podmiotów. Były odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Rozstrzygnięcia w KIO były o tyle istotne dla Kolei Mazowieckich, że potwierdzały transparentność naszego postępowania. I dlatego z największą radością podpisujemy dziś umowę z producentem wybranym według obiektywnych kryteriów – dodaje.

Jakie będą nowe pociągi?
Stadler dostarczy pociągi jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej czy bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi będą osiągały prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. Będą również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie nowe pojazdy mają być wyposażone w urządzenia ETCS (europejski system sterowania).

Koszt zakupu to ponad 2,2 mld zł brutto. Spółka na realizację tej inwestycji aplikuje o środki unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Poziom dofinansowania wynosi 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych, do których zaliczają się zakup taboru i symulatora jazdy pociągiem, szkolenia pracowników oraz pakiety pozderzeniowo-naprawcze. Wydatki dotyczące serwisu będą pokrywane ze środków własnych przewoźnika.


Źródło: Rynek-Kolejowy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL