Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: N paź 15, 2017 22:01 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
1957-1965 Đuro Đjaković TMK 101

Zagrzeb, Chorwacja:

http://lh6.ggpht.com/_VJp-rPOmsRg/SgrFbtxhuZI/AAAAAAAAIOQ/8hyhBoCnS7I/s800/STIB5.jpg Blog.dnevnik.hr
http://www.croatianhistory.net/gif/science/bencic/croatia_tramway1951_640.jpg Croatianhistory.net
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/TMK_101.jpg Wikipedia.org
http://i1235.photobucket.com/albums/ff440/STIB2010/14W0411-012800x600_zps22f063b6.jpg Zeljeznice.net


Film:
https://www.youtube.com/watch?v=xf03hDDjfjc


Cytuj:
TMK 101 to typ dwuosiowego tramwaju produkowanego w latach 1957–1965 i eksploatowanego w Zagrzebiu w latach 1951–2008. Obecnie pojazdy tego typu zostały wycofane z ruchu liniowego. Typ 101 jest jakby odpowiednikiem polskiego tramwaju Konstal 13N. Pierwszy prototyp tego tramwaju został wyprodukowany w 1951 w warsztatach zagrzebskiego przewoźnika ZET Zagreb, a dwa kolejne prototypy w ciągu dalszych kilku lat. Seryjna produkcja rozpoczęła się w 1957 roku w zakładach Đuro Đaković. Są to dwuosiowe wagony silnikowe, wyposażone w troje drzwi harmonijkowych.

W Zagrzebiu eksploatowano w sumie 71 wagonów, w tym 3 prototypy, 60 produkcji ĐĐ, oraz 8 zakupionych z Osijeku. Pierwsze kasacje tramwajów TMK 101 w połowie lat 90., gdy do eksploatacji wprowadzono tramwaje Düwag GT6 (jako rozwiązanie tymczasowe), a od 2005 roku miały miejsce kolejne kasacje. Przybycie nowych tramwajów TMK 2200 było następnym powodem do wycofania kolejnych składów . Od lata 2007 tramwaje typu 101 nie są wykorzystywane w ruchu regularnym, były jeszcze wykorzystywane tylko sporadycznie. Chociaż kilka pojazdów jest zdatnych do użytku, od grudnia 2008 roku zostały wycofane z eksploatacji. Kilka pojazdów tego typu ma zostać zachowanych do muzeum.

Następcą tego wagonu jest typ TMK 201.

Doczepy
TP 531 jest czteroosiową doczepą odpowiadającą modelom TMK 101 i TMK 201. Jest to doczepa bierna, wyposażona w troje harmonijkowych drzwi. Innym wagonem doczepnym do typów TMK 101 i TMK 201 jest wóz TP 701. Od TP 531 różni się dłuższymi szybami w drzwiach i kilkoma innymi detalami.

Ciekawostki
Tramwaje tego typu były często nazywane Stojadin lub Đuro.

Dane techniczne
Producent: Đuro Đaković
Premiera: 1951
Lata produkcji: 1957–1965
Miejsce produkcji: Slavonski Brod, Chorwacja
Szerokość toru: 1000 mm
Liczba członów: 1
Liczba drzwi: 3
Miejsc siedzących: 13+1
Miejsc stojących: 42
Długość: 11 000 mm
Szerokość: 2200 mm
Wysokość: 3135 mm
Masa służbowa: 14 900 kg
Liczba i moc silników: 2×60 kW
Prędkość maksymalna: 60 km/h



Źródła: Blog.dnevnik.hr
Croatianhistory.net
Wikipedia.org
Zeljeznice.net
Youtube.com


Ostatnio edytowano N paź 15, 2017 22:52 przez kulikowski, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 15, 2017 22:51 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
1974 Đuro Đaković TMK 201

Zagrzeb, Chorwacja:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/TMK_203.jpg Wikipedia
http://farm2.static.flickr.com/1680/23733457163_bf02a3442d.jpg Flickr.com
http://i.imgur.com/dpFI8dFl.jpg
http://tinypic.com/ehwu43.jpg Zeljeznice.net

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=h9jhDBqcIkc

Czteroosiowy wagon tramwajowy, produkowany przez zakłady Đuro Đaković w chorwackim Slavonskim Brodzie w 1974 roku dla Zagrzebia, następca modelu TMK 101.

Dane techniczne:
Operator: ZET Zagreb
Producent: Đuro Đaković
Okres produkcji: 1974
Produkcja: 30 szt.
Eksploatowanych: 18 szt.
Szerokość toru: 1000 mm
Miejsc siedzących: 21+1
Miejsc stojących: 55
Liczba członów: 1
Liczba drzwi: 3
Długość: 14 000 mm
Szerokość: 2203 mm
Wysokość: 3161 mm
Liczba i moc silników: 4 × 60 kW
Prędkość maksymalna: 56 km/h



Źródła: Wikipedia.org
Flickr.com
Zeljeznice.net
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr sty 10, 2018 23:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
jeszcze o polskich prototypach tramwajów:

8B (kod fabryczny):
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26047038_1915815808447406_2530128123200800003_n.jpg?oh=6bae49eee45f3c7e95ea222f7a9199cf&oe=5ABC79DB


4A (kod fabryczny):
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/25995006_1917032554992398_3467972327292033292_n.jpg?oh=820140d20b2bebee8b328a71f41d7585&oe=5AC5A1B0


4E (kod fabryczny):
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26167661_1917224574973196_7730222399805982903_n.jpg?oh=dd892847280ebfaa2443ccbce8fb9e8d&oe=5AFD498D


F (kod fabryczny):
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26056119_1916874305008223_4960893283165999196_n.jpg?oh=aaeebecfced14125c7b8e5ef0c100c9e&oe=5ABF675A


4D (kod fabryczny):
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26113929_1917223208306666_6078857240802391735_n.jpg?oh=e15190cc82516b74d51bfa6e12114109&oe=5AFEFE05


4B (kod fabryczny):
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26055962_1917033148325672_4863823130602339266_n.jpg?oh=2ff782887d363ad9b41371501b8c20c2&oe=5ABD1A58


4C (kod fabryczny):
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/26168869_1917222604973393_8737938626550533169_n.jpg?oh=772ec7d4c5fe304020e16b61c64c1d06&oe=5ABBCE71 Michał Kiembrowski w: Zakręceni Tramwajami@Facebook


Źródło: Michał Kiembrowski w: Zakręceni Tramwajami@Facebook


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 02, 2018 22:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Cz sty 18, 2007 21:10
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
FIAT seria 2800


Turyn, Włochy:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek Tramditorino.it
Obrazek
Obrazek Hiveminer.com
Obrazek Orenstransitpage.com

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=hw4K11hM67U


Dwuczłonowy, sześcioosiowy wagon tramwajowy, skonstruowany przez FIAT-a dla Turynu 1958 r. z połączenia dwóch starszych wagonów FIAT serii 2100 (2145-2163) z 1935 r. Zmodernizowany w latach 1980-1985, zezłomowany w 2000. [Taka "stodwójka" po włosku]

Dane techniczne:
Producent: FIAT Ferroviaria
Okres produkcji: 1958-1960
Modernizacja: 1980-1985
Wycofanie z eksploatacji: 2000
Szerokość toru: 1445 mm
Zasilanie: 550 V DC
Liczba członów: 2
Liczba drzwi: 4
Liczba miejsc siedzących: 43+1
Liczba miejsc stojących: 130
Liczba miejsc ogółem: 174
Długość: 21 465 mm
Szerokość: 2200 mm
Wysokość: 3216 mm
Rozstaw osi w wózku: 1625 mm
Wysokość podłogi: 340 mm/995 mm
Masa: 27 400 kg
Liczba silników trakcyjnych: 4
Nastawnik: typu PN 12, 6 pozycji szeregowych i 6 równoległych
Prędkość maksymalna: 40 km/h


Źródła: Tramditorino.it
Hiveminer.com
Orenstransitpage.com
Youtube.com


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL