Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lis 20, 2017 18:18 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Jednym z minusów wydzielonych DDR jest konieczność wjazdu z jezdni prostopadłej na przecięciu pod kątem 90 stopni. Trzeba w tym celu albo zwolnić do niemal zera, albo wjechać pod prąd na DDR, albo zjechać bliżej środka jezdni przed skręceniem. Widzę, że skosy wjazdu/zjazdu zostały wzięte pod uwagę ostatnio przy Powsińskiej/Bonifacego:

https://zdm.waw.pl/aktualnosci/nowe-swi ... owsinskiej

Obrazek

W tej relacji nie ma to tak dużego znaczenia, jako że rowerzysta i tak nie ma zielonej strzałki, więc powinien mieć do dyspozycji całą jezdnię przy skręcie, ale inicjatywa sama w sobie wydaje się godna pochwały.

Pozdrawiam
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 27, 2017 11:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
A znasz przejazd rowerowy w Warszawie, który ma zieloną strzałkę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 29, 2017 7:39 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Zielona strzałka nie jest warunkiem koniecznym sensowności takiego wyłukowania. Wystarczy "lustrzana" sytuacja - wjeżdżasz na zielonym z drogi, w której ruch rowerowy prowadzony jest na zasadach ogólnych jezdnią, i skręcasz w DDR w prawo.

Poza tym wszystkie sytuacje bez sygnalizacji.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 29, 2017 17:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Spytałem tak przy okazji - absolutnie niekwestionuję sensowności wyłukowania takiego zjazdu. Raczej odnosiło się to do problemu, czy jadąc rowerem mam prawo skręcić bez zielonej strzałki. Ta samochodowa mnie nie dotyczy, mój manewr nie koliduje ani z ruchem pieszym, z samochodowym też niekoniecznie. Prawdę mówiąc, ja w takiej sytuacji po prostu skręcam, jeśli nie wymuszam w ten sposób pierwszeństwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 29, 2017 17:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Cytuj:
Sygnały świetlne dla rowerzystów nadawane przez sygnalizator S-6 oznaczają: sygnał zielony - zezwolenie na wjazd na przejazd dla rowerzystów, przy czym sygnał zielony migający oznacza, że za chwilę zapali się sygnał czerwony i rowerzysta jest obowiązany jak najszybciej opuścić przejazd; sygnał czerwony - zakaz wjazdu na przejazd.


Sygnalizator zakazuje wjazdu na przejazd a tu da się dzięki łukom przejazd ominąć. :-D Tylko że to trochę falandyzacja prawa

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 06, 2017 10:55 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
Czekajcie, jaka fandalyzacja prawa? W takiej sytuacji (jak na zdjęciu, zakładając poruszanie się w stronę obiektywu i skręt w lewą stronę zdjęcia) samochód musi mieć zieloną strzałkę, bo inaczej minie sygnalizator pokazujący czerwone światło. Skręcając na rowerze sygnalizator rowerowy nie obowiązuje, bo on reguluje przejazd przez przejazd i przy skręcie zostaje z przodu. Jak dla mnie jest to włączanie się do ruchu na zasadach ogólnych i nigdy nie przyszło mi do głowy, że może być inaczej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 06, 2017 11:38 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
em c napisał(a):
Czekajcie, jaka fandalyzacja prawa? W takiej sytuacji (jak na zdjęciu, zakładając poruszanie się w stronę obiektywu i skręt w lewą stronę zdjęcia) samochód musi mieć zieloną strzałkę, bo inaczej minie sygnalizator pokazujący czerwone światło. Skręcając na rowerze sygnalizator rowerowy nie obowiązuje, bo on reguluje przejazd przez przejazd i przy skręcie zostaje z przodu. Jak dla mnie jest to włączanie się do ruchu na zasadach ogólnych i nigdy nie przyszło mi do głowy, że może być inaczej.

Jak masz normalny przejazd to jest on na przedłużeniu DDR. Oznacza to tyle że nie możesz zjechać z DDR bo to nie dozwolone. Nie możesz wjechać na przejazd bo masz czerwone światło . Nie możesz więc wjechać na jezdnię. Tu jest inaczej bo jest łuczek którym omijamy Przejazd. Co wydaje sie legalne ale IMO to falandyzacja.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 10, 2017 19:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
pzinek napisał(a):
Jak masz normalny przejazd to jest on na przedłużeniu DDR. Oznacza to tyle że nie możesz zjechać z DDR bo to nie dozwolone. Nie możesz wjechać na przejazd bo masz czerwone światło . Nie możesz więc wjechać na jezdnię.

Dla mnie to raczej ten wywód jest falandyazacją, tyle, że w drugą stronę. Wolno mi wjechać z DDR na jezdnię poza przejazdem rowerowym. Łuczek to ułatwia, ale i tak można przejechać po prostu przez narożnik, czyli linię rozgraniczającą. Zresztą w ocenie legalności postępowania ma znaczenie nie tylko litera prawa, ale też intencja ustawodawcy. Moim zdaniem ta ostania była taka, że sygnalizacja (w tym wypadku czerwone światło dla rowerów) ma zabezpieczać przed sytuacją kolizyjnego ruchu dwóch pojazdów, czyli wjechaniem roweru przed samochód jadący jezdnią. Jeżeli tej kolizyjności nie ma, to włączenie się do ruchu jest legalne. W sumie to jednak w obie strony są piętrowe konstrukcje, a powinno to być jednoznacznie ujęte w przepisach i zrealizowane w organizacji ruchu. Nie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 11, 2017 12:42 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
marek.slon napisał(a):
pzinek napisał(a):
Jak masz normalny przejazd to jest on na przedłużeniu DDR. Oznacza to tyle że nie możesz zjechać z DDR bo to nie dozwolone. Nie możesz wjechać na przejazd bo masz czerwone światło . Nie możesz więc wjechać na jezdnię.

Dla mnie to raczej ten wywód jest falandyazacją, tyle, że w drugą stronę. Wolno mi wjechać z DDR na jezdnię poza przejazdem rowerowym. Łuczek to ułatwia, ale i tak można przejechać po prostu przez narożnik, czyli linię rozgraniczającą. Zresztą w ocenie legalności postępowania ma znaczenie nie tylko litera prawa, ale też intencja ustawodawcy. Moim zdaniem ta ostania była taka, że sygnalizacja (w tym wypadku czerwone światło dla rowerów) ma zabezpieczać przed sytuacją kolizyjnego ruchu dwóch pojazdów, czyli wjechaniem roweru przed samochód jadący jezdnią. Jeżeli tej kolizyjności nie ma, to włączenie się do ruchu jest legalne.

Czemu kolizyjności nie ma? Rowerom świeci czerwone więc pewnie zielone mają poprzeczne samochody.

marek.slon napisał(a):
W sumie to jednak w obie strony są piętrowe konstrukcje, a powinno to być jednoznacznie ujęte w przepisach i zrealizowane w organizacji ruchu. Nie jest.


IMO tu są naciągnięte rozporządzenia, które mówią, że przejazd ma być w przedłużeniu DDR lub CPR.
Po drugie mamy 2 sposoby na połączenie DDR z jezdnią. Jeden do przejazd rowerowy. Drugi to po prostu włączenie w jezdnię z zakończeniem DDR. Stawia się wtedy C-13a. Oznacza to tyle że rowerzysta włacza się do ruchu i nie ma pierwszeństwa. Czy na Powsińskiej jest C-13a dla tego skrawka? Nie.

Popieram takie usprawnienia jednak nie sądzę, że można ignorować czerwone światło.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL