Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N mar 01, 2015 10:25 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... 90976.html

Cytuj:
Mokotów doczeka się swojego centrum? Wielkie plany wobec Dworca Południowego

(...)

ZTM planuje też podwyższenie obecnego garażu przesiadkowego, ale jak zaznacza Łukasz Puchalski - bez przesady. Liczba miejsc wzrosłaby z 270 najwyżej do 500.


Obrazek

Strefa śródmiejska, lokalne centrum dzielnicy, punkt do którego ma być można dojechać metrem, dwoma liniami tramwajowymi i autobusami ze wszystkich stron... Idealne miejsce na parking dla przyjeżdżających spoza miasta (w praktyce w dużej mierze dla dojeżdżających z okolicy - każdy ceni sobie darmowe strzeżone miejsca parkingowe, więc po co korzystać z autobusu).

A tyle razy już urzędnicy z miasta tłumaczyli, że wiedzą, że budowa PiJów w głębi miasta jest bezsensowna. Tylko muszą, bo przecież nie mogą fundować innym gminom, a pieniędzy trzeba wydać jak najwięcej. W tej perspektywie miało już nie być patologii dzięki Zintegrowanym Inwestycjom Terytorialnym i wspólnej puli kasy dla Warszawy i okolicznych gmin. No, chyba że Warszawa chce to zrobić z własnego budżetu, w ramach akcji obniżania rentowności komunikacji miejskiej i zwiększania ruchu na drogach.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 12, 2015 13:48 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N kwi 12, 2015 13:33
Posty: 1
Witajcie!

Przygotowuję pracę magisterską na temat nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych (m.in. P+R) w Warszawie.
Z racji tego, że wypowiadają się tutaj osoby znające ten temat, chciałabym Was bardzo prosić o pomoc w wypełnieniu krótkiej ankiety. Ankieta jest anonimowa, a uzyskane z niej wyniki posłużą mi tylko i wyłącznie jako dane statystyczne w mojej pracy dyplomowej.

Link do ankiety:
http://ankiety.interaktywnie.com/ankieta/5529a4bab375b/

Z góry bardzo serdecznie dziękuję za poświęcony czas i pomoc :)

Asia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 20, 2016 11:31 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.zw.com.pl/artykul/2,669488-Z ... rking.html

Marek Kozubal napisał(a):
Zabierz pasażera i na parking
20-09-2016 09:27

Na parkingach P+R, dla tych którzy nie podróżują sami, zostaną wydzielone specjalne miejsca "2+".

Stanowiska postojowe "2+" na parkingach „Parkuj i Jedź" to specjalne miejsca przeznaczone dla kierowców podróżujących z co najmniej jednym pasażerem. Jak informuje Wiktor Paul, z ZTM na początek zostanie wydzielonych po pięć takich stanowisk na parkingach P+R Anin, Wawer i Ursus Niedźwiadek. Miejsca te będą znajdowały się blisko wyjścia z parkingu. Za kilka dni rozpocznie się malowanie oznaczeń "2+".

Zarząd Transportu Miejskiego chce w ten sposób zachęcać do wspólnych podróży do parkingów Parkuj i Jedź. Korzyści z takiego wykorzystania samochodu jest sporo: oszczędności, ograniczenie emisji spalin czy mniejszy tłok na ulicach i parkingach.
Za malowanie i ustawienie tabliczek informacyjnych odpowiada firma SignSystem. Umowa z firmą została zawarta 15 września.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt wrz 20, 2016 11:43 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pn maja 25, 2015 15:04
Posty: 92
Na parkingach P+R, dla tych którzy nie podróżują sami, zostaną wydzielone specjalne miejsca "2+".

Mam nadzieję, że dni HGW są policzone. Ja widzę 20+ w busach z Kielc, Sochaczewa, Radomia i okolic. Rozklekotane autobusy do marketów, nie są "eco". Wjeżdżają do samego centrum. Nikt się nie zatrzymuje na P+R na okęciu. To nie jest Ameryka, a konkretnie Los Angeles. Robi się z mieszkańców wariatów. :?

Druga rzecz, kto z kolegów dopłaci do paliwa???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 12, 2016 16:19 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53227.html

Martyn Janduła napisał(a):
Parkingi w systemie „Parkuj i Jedź” są coraz popularniejsze w Polsce. Na pierwsze miejsce wysuwa się tutaj Warszawa z kilkunastoma takimi obiektami. Ich celem jest przede wszystkim ograniczenie ruchu w centrum miasta. Pasażer samochodu ma zostawić na obrzeżach miasta samochód i kontynuować jazdę transportem publicznym. Pojawia się jednak pytanie, czy takie parkingi są potrzebne, skoro eksperci prezentują dane, że ruch w centrach maleje w niewielkim stopniu.

Warszawa na tle kraju posiada najwięcej parkingów wybudowanych w systemie Park&Ride. Cel jest prosty – skłonić wjeżdżających (do Warszawy to 150 tys. samochodów w ciągu doby) do pozostawienia auta na obrzeżach miasta i skorzystania z komunikacji miejskiej. Takich parkingów w Warszawie jest 13, w Krakowie – 2. Co do reszty kraju – niewątpliwie brakuje takich rozwiązań.

Teoretycznie mały wpływ

Jak podaje Andrzej Szarata, doktor z Politechniki Krakowskiej, udział podróży P+R sięga zaledwie 5%. Tylko w specyficznych przypadkach wskaźnik ten wzrasta przy węzłach kolejowych – wtedy można uzyskać nawet 15%. Pojawia się zatem pytanie o zasadność budowy takich parkingów. Z reguły są one budowane na ok. 300 miejsc, co przy obecnych danych, ile samochodów w ciągu dnia wjeżdża do miasta, są one na pierwszy rzut oka, marginalnym ograniczaniem ruchu.

Mimo tych pozornych zalet, dokładniejsze przyjrzenie się danym pozwala wskazać, że P+R są potrzebne i mają znaczący wpływ na dostępność centrum. – Parkingi P+R to powiązanie zalet złączenia dwóch środków transportu z ukryciem ich wad – określa to rozwiązanie Szarata. Jak podaje, P+R zmienia przyzwyczajenia pasażerów. – Do tej pory niektórzy podróżowali tylko komunikacją miejską, teraz łączą podróż prywatnym samochodem i transportem publicznym, bo jest trochę szybciej – dodaje.

Jednak jak się okazuje, to nie czas determinuje wybór podróżnych do wybrania konkretnego środka transportu. – Liczą się koszty uogólnione podróży – mówi Szarata. Koszt podróży z wykorzystaniem P+R jest zbliżony do kosztu podróży samą komunikacją publiczną, a nawet niekiedy od niej tańszy.

O tym, że parkingi P+R mają sens, wskazują także inne dane. Choć zdejmują one z centrum zaledwie do 2-3% samochodów, to przyjrzenie się tym wynikom pozwala stwierdzić, że auta te pokonują o kilka tysięcy kilometrów mniej. Oznacza to, że wzrosła przepustowość dróg. – Poprawiamy dostępność centrum bez pogarszania warunków drogowych – tłumaczy Szarata.

Park&Ride – koleją

Aż 80% użytkowników parkingów P+R mieszka w promieniu 20 km od takiego rozwiązania. To właśnie wśród tych podróżnych rozwiązanie to cieszy się największą popularnością. Dane te pochodzą z 2014 roku. Jednak największy potencjał mają parkingi, które znajdują się przy węzłach kolejowych.

Potencjał na parkingi przy kolei miejskiej dostrzegają Tychy, które inwestują w tego typu rozwiązania. Chodzi tutaj o takie inwestycje, jak parkingi przy stacjach Tychy Lodowisko i Tychy Główne. – Korzystają z nich jednak przyjezdni – tłumaczy Miłosz Stec, zastępca prezydenta Tychów.

O zasadności budowy P+R przy kolei mają też przekonanie Koleje Mazowieckie. Za przykład służą dziesiątki zajętych parkingów w miejscowościach aglomeracji warszawskiej. Spora część tych miejsc jest wręcz nieoficjalnym parkingiem. – To pokazuje, że takie rozwiązania są potrzebne – zauważa Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich. Przewoźnik ma także dziesiątki propozycji, gdzie jeszcze mogą powstać P+R – mowa tutaj chociażby o takich miastach, jak Mława, Ciechanów, Małkinia, Tłuszcz. Wszystkie łączy to, że znajdują się przy liniach kolejowych. – System P+R w ocenie przewoźnika kolejowego jest potrzebny. Blisko przy stacji, bo inaczej nie ma on sensu z punktu widzenia pasażera – mówi Grajda.

Element systemu

Jak jednak podkreśla Andrzej Szarata z Politechniki Krakowskiej, celem powstawania P+R jest przede wszystkim budowa sprawnego systemu miejskiego – w oparciu o zasadę marchewki i kija. – Powinien to być pełen mechanizm: ograniczamy miejsce w centrum, ale oferujemy parkingi na obrzeżach – dodaje Szarata.

Podobną refleksję rozsiewa Dariusz Grajda z Kolei Mazowieckich. ¬– Pytanie, co przez budowanie P+R chcemy osiągnąć? Zmniejszyć liczbę samochodów, zwiększyć przepustowość i prędkość czy zyski dla kasy miejskiej – zastanawia się. Jak zaznacza, warunkiem do sukcesu P+R jest bogata oferta przewoźników transportu publicznego. – Pasażer musi wiedzieć, że jak zaparkuje samochód, to za kilka minut nadjedzie pociąg, którym dostanie się do centrum Warszawy w pół godziny – wylicza Grajda. Ważna jest niezawodność w trakcie podróży.


Pierwszego pogrubienia nie rozumiem - może to przypadek "Lost in transcription", ale jak na mój gust przesiadka ze zbiorkomu do samochodu raczej nie jest pożądanym efektem.

Drugie pogrubienie to to, czego brakuje cały czas w W-wie - zarówno pod względem usytuowania parkingów, jak i systemowych działań w centrum.

Pozdrawiam
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 28, 2016 9:17 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
I gdzie tu konsekwencja? Na Ursynowie PiJ powstają w miejscu parkingów osiedlowych, a w Ursusie powstają, by funkcjonować jako parking osiedlowy...

http://www.zw.com.pl/artykul/2,669730-T ... ykaja.html

Marek Kozubal napisał(a):
Tego parkingu nie zamykają
27-11-2016, ostatnia aktualizacja 27-11-2016 09:09

Mieszkańcy będą mogli korzystać przez całą dobę z parkingu P+R Ursus Niedźwiadek dłużej. Wydłużona doba parkingowa będzie funkcjonowała do końca marca przyszłego roku.
Przypominamy, że wydłużona doba parkingowa miała funkcjonować na parkingu tylko do końca listopada. "W związku z licznymi wystąpieniami okolicznych mieszkańców i niskim napełnieniem parkingu, ZTM podjął jednak decyzję o wydłużeniu okresu całodobowego funkcjonowania parkingu. Dodatkowym argumentem był deficyt miejsc parkingowych w okolicy osiedla" - informuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM.
Mieszkańcy dzielnicy i podwarszawskich miejscowości, którzy zostawiają tam swoje samochody będą mogli korzystać z wydłużonej doby parkingowej do 31 marca 2017 roku.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 28, 2016 9:31 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Inwestycja która miała zmniejszyć liczbę samochodów. Działa odwrotnie bo ją zwiększa.

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lis 30, 2016 19:59 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Cytuj:
Jak podaje (Andrzej Szarata), P+R zmienia przyzwyczajenia pasażerów. – Do tej pory niektórzy podróżowali tylko komunikacją miejską, teraz łączą podróż prywatnym samochodem i transportem publicznym, bo jest trochę szybciej – dodaje.


Ciekawe, czy ktoś kiedyś otwarcie przyzna, że to była porażka. Utopiono już ze 100 mln złotych w parkingi na 3000-4000 samochodów. Efekty:

1. część mieszkańców Łomianek, Piaseczna itp. zamiast autobusem dojeżdża do metra samochodem, co zwiększa korki na trasach wlotowych i pogarsza rentowność sensownej oferty komunikacji w strefie podmiejskiej (w pewnym sensie za te parkingi płacą ci, co zachowują się społecznie i dalej jeżdżą komunikacją);

2. oczekiwanie kolejnych 150 tys. kierowców, że też im się zapewni taki luksus, bo jak nie to będą się pchać samochodem do centrum (co kosztowałoby ~4 mld zł, tyle co linia metra, i wygenerowałoby kolejne roszczenia);

3. popsucie cennych przestrzeni publicznych w bezpośrednim sąsiedztwie stacji metra.

Cytuj:
– Liczą się koszty uogólnione podróży – mówi Szarata. Koszt podróży z wykorzystaniem P+R jest zbliżony do kosztu podróży samą komunikacją publiczną, a nawet niekiedy od niej tańszy.


Nic dziwnego, że jest tańszy. Bilet na 1 strefę jest prawie 2x tańszy od biletu na 2 strefy.

Chyba najprostszy sposób na uratowanie tego projektu to wprowadzenie zasady, że do parkowania samochodu na P+R uprawnia tylko bilet na dwie strefy.

I na deser link:

https://zdm.waw.pl/aktualnosci/powstaje ... hoszczowce

Cytuj:
Powstaje parking przy Choszczówce

Realizujemy projekt z Budżetu Partycypacyjnego na Białołęce. Zagłosowało na niego prawie 600 mieszkańców.

Rozpoczęliśmy budowę 18 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, przy stacji kolejowej Warszawa Choszczówka (wzdłuż ulicy Piwoniowej). Wybudujemy tu także chodnik za parkingiem (od ul. Kłosowej wzdłuż parkingu), w celu umożliwienia bezpiecznego przejścia pieszych wzdłuż ul. Piwoniowej. Prace prowadzone są przez Zakład Remontów i Konserwacji Dróg.

Stacja kolejowa Warszawa Choszczówka położona jest w miejscu oddalonym o 2 km od najdalej położonych domów na terenie osiedla Chszczówka. Mieszkańcy osiedla korzystający z pociągów SKM lub Kolei Mazowieckich, dojeżdżają do niej samochodami. Obecnie przy stacji znajduje się zaledwie kilka miejsc parkingowych. Dzięki nowo powstałym miejscom, mieszkańcy będą mogli bezpiecznie zostawić swoje auto i przesiąść się do komunikacji.

Prace zostaną zakończone w połowie grudnia.


Niby BP, więc widziały gały co brały. Ale podróże do 2 km (de facto raczej 1 km, bo z tych chałup 2 km od przystanku większy sens ma dojazd do Płud) to są dokładnie te podróże samochodem, które powinny być zastępowane pieszymi i rowerowymi. Oczekiwania jednak zostały rozbudzone i dojazd samochodem przy odległości ponad 100 m się należy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt mar 28, 2017 19:41 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... dlowy.html

Cytuj:
ZTM Warszawa ogłosił, że od 1 kwietnia ograniczy powierzchnię garażu przesiadkowego przy stacji Ursus Niedźwiadek do parteru i pierwszego piętra. Na wyższych kondygnacjach będą mogli parkować okoliczni mieszkańcy

Decyzja ZTM Warszawa mogłaby wyglądać na żart primaaprilisowy, gdyby nie fatalne dane o wykorzystaniu tego obiektu. Problemy były z tym od początku, czyli cichego otwarcia garażu przy ul. Orląt Lwowskich latem 2012 r.

ZTM Warszawa. Falstart garażu przesiadkowego w Niedźwiadku

Zarząd Transportu Miejskiego nie pochwalił się wtedy udostępnieniem 348 miejsc parkingowych dla samochodów i 24 stojaków rowerowych, bo ich użytkownicy nie mieliby się do czego przesiadać. Jak pisaliśmy, miesięczne utrzymanie pustego garażu (sprzątanie, oświetlenie, całodobowa ochrona, konserwacja wind) kosztowało 40 tys. zł, czyli prawie pół miliona złotych rocznie.

Budowa stacji kolejowej obok dopiero się rozkręcała. Były m.in. problemy z przejęciem nieruchomości pod nowy peron z drugiej strony torów. Przystanek w Niedźwiadku otwarto na początku 2014 r. i przejazd pociągiem z Niedźwiadka do Śródmieścia trwa około kwadransa. Jednak nawet teraz pięciokondygnacyjny garaż przesiadkowy wzniesiony kosztem 14 mln zł nie zapełnia się autami dojeżdżających pociągiem. Parkują tu głównie okoliczni mieszkańcy, dla których brakuje miejsc na uliczkach osiedlowych.

ZTM Warszawa: całonocne parkowanie tylko na wyższych piętrach

To z myślą o kierowcach z Niedźwiadka ZTM już dawno temu wprowadził specjalny regulamin, który dopuszcza zostawianie samochodów na noc. Teraz urzędnicy doprecyzowują zapis o tym, że całodobowe parkowanie w garażu na os. Niedźwiadek od 1 kwietnia będzie możliwe tylko na wyższych piętrach: drugim, trzecim i czwartym. Poziomy zerowy i pierwszy zostaną przeznaczone dla przesiadkowiczów. Wcześniej w podobny sposób zapełniono pierwszy parking „Parkuj i Jedź”, który w połowie poprzedniej dekady powstał przy ul. Połczyńskiej na Jelonkach. Samochody też zostawia tam niewielu przyjezdnych, za to robi to sporo okolicznych mieszkańców.


Miło, że ZTM dba nie tylko o pasażerów, ale i kierowców, zapewniając bezpłatne strzeżone miejsca parkingowe.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz sty 25, 2018 18:29 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57480.html

Cytuj:
Natomiast na organizację komunikacji, marketing, nadzór i kontrolę ruchu wyasygnowano 26,1 mln zł. Kwota ta zawiera też działania rowerowe będące w gestii ZDM-u – w tym rower publiczny (12,2 mln zł) oraz remonty i konserwacje infrastruktury rowerowej (2,4 mln zł).

Oddzielnym zadaniem jest utrzymanie infrastruktury przystankowej. Ta część pochłonie 13,1 mln zł, z tego 6,6 mln zł przewidziano na zakup usług remontowych. Kolejne zadanie to opracowanie i analizy związane z komunikacją miejską. Dla Biura Polityki Mobilności i Transportu zapisano na ten cel 1 mln zł.

Ponadto ZTM dostanie – w ramach części drogowej – 21,1 mln zł na eksploatację parkingów działających w systemie Parkuj i Jedź oraz węzłów komunikacyjnych. Najwięcej – 6,9 mln zł – pochłonie zakup usług (sprzątanie, ochrona itp.).

(...)

Inne ciekawe projekty obejmują system pobierania opłat na parkingach Parkuj i Jedź (11,9 mln zł), budowę parkingu Metro Młociny III w pasie dzielącym jezdnie Kasprowicza (4,1 mln zł).

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 122 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL