Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So gru 12, 2015 19:31 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Cytuj:
Nie słyszałeś? Robią właśnie koncepcję rozwoju Veturilo.

A wcześniej?
I dlaczego z Krakowa?

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr gru 16, 2015 18:50 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Aaaaaa, ratunku!

Co prawda niby nie ten wątek, ale patrząc na to jaki "standard" mają inwestycje przeprowadzane pod Warszawą to obawiam się, że będzie to 400mln wydane w błoto...

http://www.zw.com.pl/artykul/244833,668546.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 24, 2016 10:31 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
To może spróbować coś zrobić w tej sprawie? Na poziomie gminy, w której mieszkam, udało się gruntownie zmienić koncepcję przebiegu tras i w wielu punktach poprawić projekt. W kwestiach ogólnych odbijałem się od ściany braku obowiązujących standardów i zarazem praktycznie przyjętych "standardów" Zarządu Dróg Powiatowych.
Mam kontakt do Krzysztofa Knyża, sekretarza Mazowieckiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i zarazem Pełnomocnika Marszałka ds. komunikacji rowerowej. Odniosłem wrażenie, że jest przekonany o swoich wystarczających kompetencjach merytorycznych, a MRBRD ma w jego oczach wiedzę wręcz absolutną i w konsekwencji nie widzi potrzeby konsultacji ze środowiskiem rowerzystów. Tym bardziej warto chyba z nim się spotkać i poddać tę wizję pewnej weryfikacji. Kto byłby chętny do pomocy w przygotowaniu i do udziału w spotkaniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 25, 2016 12:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Do 5.lutego jestem na zwolnieniu. Wyjątkowo dysponuję czasem, mogę spróbować pomóc i uczestniczyć w spotkaniu.
Wada jest taka, że wątpię żebym mógł potem aktywnie prowadzić sprawę dalej, po 5.02.
Jak wrócę do pracy, to z niej nie wyjdę pewnie ze dwa miesiące :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 18, 2016 15:49 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pn kwi 28, 2014 11:07
Posty: 4
Witajcie,

ogłosiliśmy dziś konsultacje nowych standardów: http://rowery.um.warszawa.pl/aktualnosc ... y-rowerowe

Zapraszamy na spotkania konsultacyjne, będzie można podyskutować o projekcie z nami i z autorami:
01.03. 17:30 Warsztat, pl. Konstytucji 4
08.03. 17:30 Centrum Społeczne PACA 40

Oczywiście, uwagi można też składać mailem jak zwykle na rowery@um.warszawa.pl, będziemy też czytać to forum ;)

Do zobaczenia na spotkaniach!

Tomek Dombi

_________________
rowery.um.warszawa.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 18, 2016 19:02 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Pisałem na FB, napiszę i tutaj, bo jestem zażenowany jakością tego, co wystawiliście do konsultacji. Po pierwszym czytaniu mam oficjalny wniosek, żeby rozwiązać umowę z wykonawcą i zlecić opracowanie komuś, kto ma a) pojęcie o temacie oraz b) czas i zasoby wykonać je z pewnym minimum staranności.

Pierwszy z brzegu przykład: jednym z oczekiwań wobec standardów było doprecyzowanie wymagań dotyczących śluz rowerowych, dość lakonicznie opisanych w rozporządzeniu. Tymczasem z opracowania można się w zasadzie dowiedzieć tyle że w Poznaniu i Szczecinie mają te śluzy rozrysowane. W części normatywnej jest parę zdań pomieszania z poplątaniem, np.:

"Śluzę należy wykonać za pomocą dwóch równoległych linii zatrzymania (P – 12 lub P – 14), oddalonych od siebie o min. 2,5 m. Zleca się, aby było to 5,0 m."

Pierwsze zdanie jest niespójne z wymogami rozporządzenia dot. linii zatrzymań, mimo że wykonawca na samym początku zarzeka się, że "dokumentacja ta jest zgodna m.in. z" tym rozporządzeniem. W drugim "zleca" zamiast "zaleca" pogłębia wrażenie pisania na akord. Ale najśmieszniejsze, że cały ten akapit znalazł się w rozdziale dotyczącym znaku P-27, którego rozporządzenie explicite zakazuje stosowania w śluzach.

Wyprostowanie wszystkich tego typu zamotań uwagami w konsultacjach społecznych wymagałoby napisania opracowania o 3x większej objętości niż same standardy. Lepiej chyba grzecznie poprosić Poznań o udostępnienie ich standardów i zrobić "s/pestka/metro/g"

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lut 19, 2016 18:28 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Kolejny przypadkowo wybrany smaczek: rozdział 1.4. "Przegląd standardów rowerowych w wybranych krajach - NIEMCY, HOLANDIA oraz DANIA" liczy sobie 8 stron. 6 z tych 8 stron (75%) zajmuje opis standardów... amerykańskich.

Ameryka Północna nie ma się czym specjalnie pochwalić jest chodzi o rozwój ruchu rowerowego czy jego bezpieczeństwo, ma też nieco odmienne ogólne zasady ruchu drogowego (np. skrzyżowania all-way stop), co powoduje nieprzekładalność niektórych rozwiązań na warunki europejskie, ale za to ma wytyczne darmowe, dostępne w Internecie i łatwe do przetłumaczenia. Znak wodny z ilustracji też łatwo wyciąć. Z drugiej strony zapoznanie się np. z normatywem holenderskim naraziłoby wykonawcę na koszt ok. 100 euro.

Ponieważ wykonawca tych 100 euro podziadował, to miliony z ZIT pójdą na rozkurz. I ruch rowerowy nam się rozwinie tak jak np. w Austin, TX (0,9% udziału w ogóle podróży).

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 22, 2016 18:47 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
No dobra, to co wyżej to było z kategorii żenada / uśmiech numeru / "zorientowaliśmy się o 23, że jutro o 10 mamy oddać opracowanie, może Józek coś wygugla o rowerkach", a teraz przykład czegoś naprawdę niebezpiecznego. W rozdziale 5.9.1. jest sobie taki kwiatek:

"Wyokrąglenia łuków na drogach dla rowerów w obszarze skrzyżowania powinny zawierać się w przedziale pomiędzy 2,0 m, a 4,0 m, aby umożliwiać sprawne poruszanie się rowerzystów i jednocześnie ograniczać uzyskiwanie zbyt dużych prędkości przejazdu."

Proszę sobie wyobrazić zastosowanie takiego "standardu" np. na drodze rowerowej przy ul. Marszałkowskiej. Od placu Konstytucji do ronda Dmowskiego kilkanaście łuków o promieniu 2,0 m. Co śmieszniejsze, ten promień łuku między 2 a 4 m jest obowiązujący także dla "autostrad rowerowych". Parę lat takich standardów i nawet Teksas nas prześcignie jeśli chodzi o ruch rowerowy.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lut 24, 2016 8:10 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Kolejne podejście do dzieła. Otwarłem na stronie 42, szukając odpowiedzi na wielkie pytanie o życie, wszechświat i całą resztę. Znalazłem:

Cytuj:
5.9.1.1. Drogi rowerowe w obszarze rond
W przypadku projektowania wydzielonych dróg dla rowerów na rondach należy:
- stosować dwukierunkowe drogi dla rowerów wokół ronda,
- prowadzić przejazdy dla rowerzystów równolegle do przejść dla pieszych,
- zapewnić segregacje ruchu pieszego od rowerowego.
W szczególnych przypadkach dopuszczalne jest projektowanie dwukierunkowej drogi dla rowerów na przejeździe przez wlot/wylot ronda. Rozwiązanie takie wymaga jednak odpowiedniego oznakowania, zwiększającego czytelność takiego rozwiązania z uwagi na wymogi brd.


Koniec wymogów dot. DDR na rondach, reszta (większość) rozdziału nie jest na temat zawarty w jego tytule. No i rozdział pozostawił mnie w konfuzji:

- Czy drogi dla rowerów na rondzie należy projektować jako dwukierunkowe zawsze (jak wynika z pierwszego tiretu), czy tylko "w szczególnych przypadkach" (jak wynika z drugiego akapitu)?

- Jak powinno wyglądać "odpowiednie oznakowanie, zwiększające czytelność takiego rozwiązania"?

Jak wiadomo magiczne zaklęcia typu "z uwagi na wymogi brd" dodają +4 do bezpieczeństwa. Nie trzeba już wtedy zastanawiać się nad niegodnymi poety szczegółami technicznymi, jak daną drogę prowadzić. A nie sorry, z poprzedniego rozdziału wiemy, że łuczkami o promieniu "w przedziale pomiędzy 2,0 m a 4,0 m".

Na plus należy zaliczyć wywalenie kompromitującego poprzednie standardy rozwiązania z pasami ruchu dla rowerów na jezdni ronda.

Na deser zwracam uwagę na bajzel pojęciowy - w tytule rozdziału mamy "drogi rowerowe", dalej już "drogi dla rowerów", czasem "wydzielone" a czasem bezprzymiotnikowe. To nie do końca to samo, od 4 kwietnia 2014 r. "droga rowerowa" ma swoją własną definicję w ustawie o drogach publicznych.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 25, 2016 18:19 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Humor zeszytów, porcja na czwartek:

Cytuj:
11. WYMOGI SPECJALNE DLA CENTRUM WARSZAWY
[...]
W centrum Warszawy wprowadza się podział na 3 strefy, zgodnie z Polityką tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju ruchu pieszego i wytycznymi pn. „Rozwój ruchu pieszego w Warszawie. Standardy projektowania i wykonywania” opracowanymi w 2015r. dla m. st. Warszawy. Te strefy to:
- Strefa I – Centrum funkcjonalno – przestrzenne,
- Strefa II – Zabudowa pierzejowa,
- Strefa III – Przedmieścia.
W centrum miasta nawierzchnie powinny być wykonane z materiału odpowiadającego strefie, w której są zlokalizowane.
[...]


Czy:

A) pod hasłem "Przedmieścia" należy rozumieć Krakowskie Przedmieście? A może mamy jeszcze jakieś inne Przedmieścia w centrum Warszawy?

B) w rozdziale "WYMOGI SPECJALNE DLA CENTRUM WARSZAWY" wbrew nazwie i wstępowi opisane są wymogi dotyczące nawierzchni dla całej Warszawy od centrum po przedmieścia, a wcześniejsze wymogi, zawarte np. w rozdziałach 6.2 i 10.1, dotyczą tylko innych gmin WOF?

C) gdy Józek sklejał o 4 nad ranem przypadkowe fragmenty różnych opracowań, to już kompletnie nie ogarniał, co gdzie wkleja?

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL