Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: N paź 26, 2014 15:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
A propos przyszłorocznych projektów partycypacyjnych z ruchem pod prąd na zasadach ogólnych - widać, że napięcie będzie do ostatniej chwili.

http://prawo.rp.pl/artykul/757704,11520 ... e-MIR.html

Cytuj:
Dwukierunkowy ruch dla rowerów na ulicy jednokierunkowej
J.K. 26-10-2014, ostatnia aktualizacja 26-10-2014 12:31

Trwają prace nad kolejnymi rozporządzeniami do znowelizowanych przepisów o ruchu drogowym. Rowerzyści czekają m. in. na uregulowanie kwestii tzw. śluz i dwukierunkowego ruchu rowerów na ulicach jednokierunkowych.

Trwają prace nad rozporządzeniami dotyczącymi kwestii części drogi przeznaczonej dla pieszych i rowerzystów; na końcowym etapie są niezbędne wymagania wobec pasa ruchu dla rowerów" – mówił ostatnio wiceminister infrastruktury i rozwoju Adam Zdziebło, odpowiadając w Sejmie na pytania przewodniczącej Parlamentarnej Grupy Rowerowej Ewy Wolak i Marka Hoka z PO.

Wiceminister podkreślił, że zmiany uwzględniają postulaty organizacji rowerowych, a robocze spotkania z udziałem pełnomocnika ministra infrastruktury odbywały się m. in. we wrześniu i październiku br. Przypomniał, że ostatnich latach wprowadzono nowe pojęcia - np. przyczepy rowerowej, dopuszczono też wyprzedzanie przez rowerzystę z prawej strony wolno jadących pojazdów.

Według prezesa stowarzyszenia Miasta Dla Rowerów Marcina Hyły pilnego wyjaśnienia wymaga m.in. kwestia śluz rowerowych, umożliwiających rowerzystom zatrzymywanie się na światłach na skrzyżowaniu przed samochodami. Dzięki temu rowery na zielonym ruszają wcześniej, są też lepiej widoczne dla zmotoryzowanych. „Śluzy pojawiły się w znowelizowanej ustawie Prawo o ruchu drogowym, trzeba je precyzyjnie opisać" – powiedział PAP Hyła.

„Konieczne jest też określenie zasad dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych. Obecne przepisy są skrajnie odmiennie interpretowane przez zarządców dróg" – zauważył Hyła.

Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza podkreślił, że choć wszędzie obowiązują te same przepisy, to: w Gdańsku i w Poznaniu udało się dopuścić ruch rowerów pod prąd na bardzo wielu ulicach, Radom planuje wprowadzenie tego rozwiązania na wszystkich ulicach jednokierunkowych, tymczasem w Warszawie miejski inżynier ruchu inaczej interpretuje przepisy. Jackowski zwrócił uwagę, że w wielu dzielnicach Warszawy propozycje dotyczące tzw. kontraruchu dla rowerów uzyskały duże poparcie w głosowaniu nad budżetem partycypacyjnym.

„Dotychczasowe rozporządzenie zawiera horrendalne błędy, które formalnie uniemożliwiają stosowanie przepisu: dopuszczają dwukierunkowy ruch rowerów pod warunkiem wyeliminowania zatrzymywania się pojazdów. Ściśle biorąc, można to osiągnąć tylko zakazem ruchu, który wyeliminowałby także wjazd rowerów" – dodał Hyła.

Hyła podkreślił, że przygotowywane rozporządzenie zostało pozbawione tych wad, a badania przeprowadzone przez specjalistów z Politechniki Krakowskiej wykazały, że dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na drodze jednokierunkowej to bezpieczne rozwiązanie.

Jak powiedział Zdziebło, część przepisów – przygotowywanych m.in. wspólnie z MSW – jest na etapie uzgodnień międzyresortowych, który poprzedza skierowanie ich pod obrady rządu. Inne, po konsultacjach wewnątrz resortu, mają trafić do uzgodnień między ministerstwami na przełomie bieżącego i przyszłego roku.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 25, 2015 20:49 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Czy ktoś wie, jaki jest los tej nowelizacji? Teraz w ramach ZIT jest projektowana infrastruktura rowerowa w kilkudziesięciu gminach podwarszawskich. Często optymalnym rozwiązaniem byłaby ulica rowerowa, ale trudno przekonać do tego mało obeznanych urzędników szczebla gminnego i powiatowego, dopóki coś takiego nie pojawi się w przepisach (obecnie da się wyznaczyć ulicę rowerową jedynie kompleksem znaków). Jedną z wymówek jest obawa, że taka inwestycja zostanie zakwestionowana przy rozliczeniu, jeśli nie da się jej nazwać wprost ulicą rowerową, choćby faktycznie była urządzana zgodnie z dobrą praktyką.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt maja 26, 2015 7:03 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N maja 03, 2015 11:08
Posty: 8
Już kiedyś zamieściłem te odnośniki na forum:
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/222901
https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/231242
Być może ktoś wie co się dzieje poza workflow'em na stronie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr lip 08, 2015 20:16 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Dzisiaj przewodnicząca Parlamentarnej Grupy Rowerowej oznajmiła, że rozporządzenia są już podpisane. W ww. linkach jeszcze tego nie widać, ale zakładam, że jest zorientowana w temacie :)

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn gru 07, 2015 22:12 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Ciekawostka - przy okazji zmian rowerowych rozmydlono także nakaz wydzielania skrętu w lewo przy 3+ pasach ruchu (zał. 3, pkt 6.2.1.2 - zmieniono nakaz na zalecenie). Wydłubałem, że to inicjatywa naszego Pełnomocnika:

https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520 ... 147924.pdf

Uzasadnienie dość słabe - rzekomo chodzi o to, by dodanie pasa rowerowego na drodze 2x2 nie powodowało konieczności wydzielenia skrętu w lewo. W rzeczywistości prawdopodobnie chodziło o "stłucz termometr" dla skrzyżowań 2x3, których Warszawa od 12 lat nie dostosowała do obowiązujących przepisów. Ale niewykluczone, że jako efekt uboczny umożliwi wprowadzenie przejazdów rowerowych na jakimś skrzyżowaniu drogi 2x3, na którym do tej pory było "niedasię".

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 11, 2016 19:44 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Nowe projekty zmian:

• rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniającego
rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie,

http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/ ... 203622.pdf

• rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniającego
rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie,

http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/ ... 203643.pdf

• rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniającego
rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących
autostrad płatnych, wraz z uzasadnieniami i OSR.

http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/ ... 203610.pdf

Konsultacje do końca miesiąca.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2016 1:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Widzę że pozostał uskok 1cm

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2016 10:32 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Linki do śledzenia postępów:

• rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniającego
rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie,

http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12280505

• rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniającego
rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie,

http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12280506

• rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniającego
rozporządzenie w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących
autostrad płatnych, wraz z uzasadnieniami i OSR.

http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12280504


Czy zwykły zjadacz rowerów może zgłaszać uwagi? Czy uwagi muszą być w postaci propozycji nowego brzmienia paragrafów?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 12, 2016 18:32 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
pzinek napisał(a):
Czy zwykły zjadacz rowerów może zgłaszać uwagi? Czy uwagi muszą być w postaci propozycji nowego brzmienia paragrafów?


Skoro udostępniają, to możesz się odnieść ;) Instrukcje są w linku, który podałeś: http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/ ... 203624.pdf . Uwagi można zgłaszać w dowolnej formie, ale zawsze większe szanse na uwzględnienie mają te, które można wcielić poprzez kopiuj-wklej. Ale tak czy siak możesz wrzucić swoje pomysły na forum, to może uda się luźniejsze myśli przekuć w konkretne propozycje.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N sty 17, 2016 22:55 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Może będziecie się ze mnie śmiać, ale nie mogę na podlinkowanych stronach znaleźć tekstów samych projektów (pewnie pliki pdf), również po zarejestrowaniu konta i zalogowaniu się. Będę wdzięczny za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL