Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 356 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt lip 26, 2013 17:38 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Pt lip 26, 2013 10:52
Posty: 3
Cytuj:
tj. było po zmroku?

Zgadza się, wprawdzie miałem światełko w rowerze ale przy tak małej różnicy wysokości (krawężnik ok. 3cm) jeszcze przy oświetleniu od góry (lampka na kierownicy) trudno dostrzec różnicę terenu no i jeszcze ten kolor faktycznie bardzo zbliżony do siebie przy sztucznym oświetleniu. Teraz będę miał duuuuużo czasu więc się wybiorę tam z aparatem ;-)

Cytuj:
próbowałeś naruszyć przestrzeń dla pieszych.

No i się skończyło na próbie bo na chodnik w rezultacie nie wjechałem - opona przykleiła się do krawężnika nie mogłem przez to złapać równowagi i pofrunąłem w stronę chodnika a rower został na ścieżce. Dobrze że jeszcze chodnikiem nikt nie szedł.

Cytuj:
szanse są i ja bym ich pomęczył.

Nie chce od nich wyciągnąć niewiadomo ile ale za ten miesiąc przesiedziany w domu to by mogli oddać
nie wspominając o rowerze (po taniości sam sobie naprawie) no i obym do pracy mógł wrócić jak mi się już ręka podrepeci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sie 05, 2013 11:29 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 23, 2008 17:51
Posty: 118
Lokalizacja: Stolica - zachodnie centrum
Nowa ścieżka, a już purchle

http://autobusczerwony.blox.pl/2013/08/ ... rchle.html

_________________
"Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze" - Janusz Galas, Inżynier Ruchu m.st. Warszawy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 13, 2013 21:53 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Do kolekcji warszawskich bubli rowerowych dołączył kolejny, mocny reprezentant: ochłap przy ul Wólczyńskiej
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,14619804,Nowe_przejscie_na_Bielanach__Poprawia_bezpieczenstwo.html
Cytuj:
Ze zmian przy ul. Wólczyńskiej mogą być zadowoleni też rowerzyści. Co prawda nie dostaną odrębnej ścieżki, ale od ulicy Andersena do przejścia dla pieszych w okolicach ul. Wolumen wyznaczony zostanie ciąg pieszo-rowerowy.

Ten odcinek to 260 m, a w zasadzie 2x130 m, bo w połowie jest wyjazd owej ul. Wolumen, przez który nie wyznaczono przejazdu rowerowego. Nie ma żadnego przejazdu rowerowego przez ul. Wólczyńską, nie ma włączenia do ruchu. Na skrzyżowaniu Andersena/Wólczyńska znali ustawili tak, że legalnie wjechać na DDR można tylko wskakując na krawężnik, ale już zjechać można przecinając ul. Andersena pod prąd. Nie podłączono tego ogryzka nawet z DDR przy ul. Reymonta, odległej także o 130 m, choć przebudowa ulicy sięgała właśnie do ul. Reymonta. Nawet jadąc ul. Wólczyńską w stronę Warzyszewa nie opłaca się wjeżdżać na tego bubla, bo za 30 sekund stracę pierwszeństwo na skrzyżowaniu (w godzinach szczytu zwykle stoi tam w poprzek samochód czekający na włączenie się do ruchu w ul. Wólczyńską), a po kolejnych 30 trafiam na tłumek pieszych i muszę włączać się do ruchu w ruchliwej ulicy. Zamiast minuty jazdy jezdnią mogę mieć 2-3 minuty tym ogryzkiem. Przy jeździe w drugą stronę oczywiście nie ma to już żadnego sensu, ale i tak nadgorliwi kierowcy mogą z premedytacją wtłaczać w krawężnik, a przygłupi policjant żądać mandatu.
W trakcie tej przebudowy należało zrobić rzeczy drobne, a zarazem ważne:
http://www.zm.org.pl/?a=aspekt-091
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&t=1118&hilit=aspekt
W tej kwestii zmienili jedynie to, że na połączeniu asfaltu (przedłużenie ul. Broniewskiego) i chodnika wzdłuż ul. Wólczyńskiej zostawili ok. 20 cm przerwy, błoto i krawężnik. Przedtem było tu przynajmniej równo. Wysłupkowanie zostawili też tak, że przeszkodę stanowi ono tylko dla rowerzysty, a kierowcy mogą bez żadnego problemu wjeżdżać na chodnik i trawnik.
Druga rzecz to połączenie z DDR przy ul. Conrada / Sokratesa i tym samym z węzłem Młociny i z TMP: dużo miejsca w pasie drogowym, cała długość to 750 m, a przy wykorzystaniu osiedlowej uliczki i parkingu wystarczyłoby 350 m.
Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że DDR wzdłuż tego odcinka ul. Wólczyńskiej była wpisana w różne dokumenty (MPZP, strategia transportowa, SKiUR, inne?) i w ramach przebudowy mieli obowiązek ją uwzględnić. Czy ktoś może pomóc, podpowiedzieć konkretny zapis?

Gdy próbuję sobie wyobrazić, jak mogło dojść do takiego partactwa, to przychodzi mi do głowy fachowa rozmowa:
- Panie Mieciu, macie już ten projekt przebudowy?
- Tak, panie Wiesiu, wszystko gotowe.
- A rowery?
- Że niby co?
- No, jak robimy jakąś ulicę od nowa, to mamy coś tam zrobić dla rowerów. Jakąś strukturę czy coś takiego. Pewnie chodzi o ścieżki rowerowe.
- Nie, nic takiego tu nie ma. Po co im ścieżki? Nie mogą jeździć chodnikiem?
- Chyba nie, do tego trzeba by jakiś znak z namalowanym rowerkiem. To go postawimy. Który chodnik będzie dobry? Kiedyś mówili w telewizji, że oni chcieliby po asfalcie jeździć...
- Jest taki jeden, co teraz był asfaltowy, a nie kazali nic tu zmieniać, więc w projekcie został asfalt. Nada się.
- No, to świetnie. Dorysuj tam kilka znaków i z głowy.
- Gdzie? Przed czy za skrzyżowaniem?
- Wszystko jedno, gdzie się na rysunku zmieści. Rowerzyści i tak powinni być zadowoleni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn paź 14, 2013 9:27 
Offline
Dzicz Kudłata

Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 17:31
Posty: 307
Lokalizacja: Warszawa
Na forum Skyscrapercity pojawiły się zdjęcia:
http://img826.imageshack.us/img826/1992/e7e5.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/8657/1kco.jpg
http://img28.imageshack.us/img28/1424/xtbi.jpg
http://img138.imageshack.us/img138/3200/df85.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/7325/g6c3.jpg
Zdjęcia autorstwa: M_J_J z 4 października 2013.

_________________
Pozdrawiam wildzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 15, 2013 13:20 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 11, 2007 10:02
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Taki koszmarek.

Obrazek

A na skrzyżowaniu z Wolumen brak przejazdu.

_________________
Stojaki.waw.pl - dobre parkingi rowerowe w Warszawie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 16, 2013 10:35 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Przejazd nic by tu nie zmienił.
Samochody wyjeżdżające z Wolumen muszą stanąć przy jezdni, bo inaczej nikt ich nie wypuści.
Tu po prostu ta "ścieżka" jak zresztą w większości przypadków jest zbędna i tylko przeszkadza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 16, 2013 16:17 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Widzę kolejnego wielbiciela samochodzików. Jak dla mnie to samochodziki są zbędne.
A przejazd jest potrzebny. Dlaczego rowerzyści mają przeprowadzać rowery przez przejście
na każdym skrzyżowaniu? Rower jest od tego by na nim jeździć, a nie prowadzać.

Ja to mam taką propozycję:
Należy wprowadzić przepis, że kierowca prywatnego samochodu osobowego w centrach dużych
miast (specjalnie oznakowana strefa) przed każdym skrzyżowaniem ma wysiąść z samochodu,
przepchać go przez skrzyżowanie, a potem może jechać dalej. Pasażerowie mogą pomagać.
Zaraz by było mniej wypadków, mniej chętnych do jeżdżenia w pojedynkę i w ogóle więcej
luzu na ulicach.

@PMN76: Jak myślisz - nie byłoby tak sprawiedliwiej?

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 16, 2013 16:37 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): N kwi 17, 2011 21:05
Posty: 9
Przecinając ulicę Wolumen nie musisz schodzić z roweru bo brak tam jest przejścia. Musisz jedynie dostosować się do ruchu ogólnego. Przejazd przydał by się przez Wólczyńską i pewnie będzie bo cały czas grzebią przy sygnalizacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 16, 2013 16:43 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
GFM napisał(a):
@PMN76: Jak myślisz - nie byłoby tak sprawiedliwiej?


Myślę, że nie zrozumiałeś tego co napisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 17, 2013 0:43 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Cz paź 17, 2013 0:29
Posty: 1
Połączenie Miedzyparkowej z mostem Gdańskim. O szczegóły zapytajcie pełnomocnika.
Zacznijcie się przyzwyczajać do byle czego, będzie więcej takich projektów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 356 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL