Połączenie Tamki z mostem Świętokrzyskim, podejście n+1. Rysunek:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/budzet/sr ... ajecza.jpgW stronę centrum:Zjazd z mostu:
- skoro IR strzela focha na włączenie w jezdnię, to na odcinku na którym jezdnia poszerza się do 3 pasów, wygradzamy jeden z nich na normatywną DDR;
- na przejeździe przez Wybrzeże Kościuszkowskiego wraca wspólna blenda
Zajęcza, odc. Wybrzeże Kościuszkowskie - Dobra:
- jest: 10 m jezdni
- robimy: 1,5 m pas rowerowy, 2x3,0 m pasy ruchu, 2,5 m pas postojowy po lewej
- na wysokości przystanku zostawiamy istniejący 3 pas jako zatokę, jednokierunkowa DDR omija przystanek po terenie prowizorycznego parkingu, który wcina się na 3 m w pas drogowy
- przed Dobrą jeden pas do skrętu w lewo (obecnie zakaz, nie dotyczy autobusów), jeden na wprost i w prawo (obecnie jest wydzielony w prawo).
Zajęcza, odc. Dobra - Topiel:
- jest: 7,5 m jezdni (trochę naciągane, z rynsztokami)
- robimy: 1,5 m pas rowerowy i 2x3,0 m pasy ruchu
Lepiej byłoby: pas rowerowy, pas ruchu i pas postojowy po lewej, bo: jest zapotrzebowanie na miejsca dla dostaw, chodniki wąskie i nieprzyjemne, a wliczanie rynsztoka do szerokości pasa rowerowego to zła praktyka. Wtedy na skrzyżowaniu z Dobrą jeden pas musiałby być do skrętu w lewo tylko.
Zastanawiałem się też, czy na całej Zajęczej nie zrobić dwukierunkowego DDR, na większości odcinka wygrodzonego z jezdni. Ale trzeba by sporo ruszyć sygnalizację przy Dobrej, na której przejście dla pieszych jest bardzo odsunięte od skrzyżowania.
W stronę Pragi:Odc. Topiel - Dobra:
- jest: 11 m jezdni i 4 pasy ruchu po 2,75 m (jak te autobusy, które rzekomo 3,25 m potrzebują, się tam mieszczą?)
- robimy: opaska 0,5 m, 1 pas rowerowy 1,5 m, 2 pasy ruchu ogólnego po 3,25 m, pas do skrętu 3,0 m
Odc. Dobra - Wybrzeże Kościuszkowskie:
- jest: 8,5 m jezdni
- robimy: 0,5 m opaska, 1,5 m pas rowerowy, 2x3,25 m pasy ruchu
- można zejść z szerokości pasów ruchu i zrzucić parkowanie jednym kołem na jezdnię, ale patrząc po Krasińskiego to nie wiem czy warto
Wjazd na most:
- zjazd z pasa na Tamce a la Świętokrzyska / Czackiego
- zabudowa początku 3 pasa (zamiana zatoki otwartej na zamkniętą)
- dzięki temu pojawia się miejsce na normatywne DDR i chodnik wzdłuż jezdni na wysokości wyjścia ze stacji metra
- na wysokości przystanku autobusowego budowa ok. 100 m nowej DDR - obejścia przystanku, na którym obecnie rowerzyści jeżdżą po ludziach albo trawniku; trochę będzie trzeba ziemi podsypać.
Niestety, trzeba ruszyć 4,5 sygnalizacji. W 3 przypadkach rowery na sygnale ogólnym S-1 ze względu na śluzy, ewentualnie na Tamka / Dobra można wprowadzić S-1a, ale niekoniecznie warto. Jedna wspólna blenda. Może w ogólnodzielnicowym się zmieści.
Opinie?