Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn paź 19, 2015 18:18 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Bardzo niesprawiedliwa opinia, w świetle tego co wiesz o tym projekcie. A prawda jest taka, że w październiku będzie przetarg na projekt. Zaprojektowanie potrwa 6-10 miesięcy. Prace mogą rozpocząć się w 2016, ale zakończą się raczej w 2017. Wcześniejsze terminy dotyczyły tylko przejść dla pieszych, te podane przeze mnie - całej przebudowy al. JP2 i Chałubińskiego od ronda ONZ do Nowogrodzkiej, wraz z budową DDR, remontem chodników itd. Takich prac się nie robi w ciągu pół roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 20, 2015 21:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
m.pienkos napisał(a):
Wcześniejsze terminy dotyczyły tylko przejść dla pieszych, te podane przeze mnie - całej przebudowy al. JP2 i Chałubińskiego od ronda ONZ do Nowogrodzkiej, wraz z budową DDR, remontem chodników itd. Takich prac się nie robi w ciągu pół roku.


OK, to nieco rozjaśnia sytuację. Niemniej byłoby dużo prościej unikać nieporozumień, gdyby prace nad odmłodzeniem Czterdziestolatka nie przebiegały tak skrycie.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 21, 2015 20:18 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Ośmielę się zaryzykować tezę, że wówczas nie przebiegałyby w ogóle - wystarczy już szumu medialnego, jaki się zrobił wokół przejść przy AJ/E. Plater.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 21, 2015 21:56 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): N lut 01, 2015 23:47
Posty: 31
Lokalizacja: Wola, Śródmieście
Dobrze wiedzieć, że najlepiej tworzy się ważne dla obywateli projekty, kiedy nic się na ten temat nie mówi i udziela minimum informacji. :wink: Ośmielę się zaryzykować tezę, iż to najgorszy z możliwych sposobów działania i pewna metoda na utratę poparcia społecznego, oraz antagonizację różnych grup obywateli.

Zamiast transparentności i konsultacji/partycypacji, tajne plany. Po cichu zaprojektujemy, potem skonsultujemy(po wyborach oczywiście, wcześniej nie ma co ludziom niepotrzebnie głowy zawracać), ale też nie za głośno, żeby nie było płaczu, że miasto korkujemy. W efekcie osoby, które popierają zmianę, nie są zadowolone, bo nie mają wiedzy o jej konkretnym planowanym kształcie i możliwości wniesienia konstruktywnych uwag na wczesnym etapie, zaś osoby przeciwne/potencjalnie przeciwne, zamiast informacji i przekonujących argumentów za jej dokonaniem, zastaną fakty dokonane. Potem podniesie się krzyk, zacznie szukanie winnych, wymyślanie i medialna wrzawa. W rezultacie właśnie takiej polityki władze miasta nie cieszą się przesadnym zaufaniem(aż się prosi to rozciągnąć na cały kraj... :wink: ).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 21, 2015 22:37 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr maja 20, 2015 11:56
Posty: 11
Ja czekam niecierpliwie na wyniki badań ruchu.
10 lat temu zaledwie 25% tras było pokonywanych samochodem. Ciekawe czy badania będą publikowane wg dzielnic - jeżeli wyjdzie, że w dzielnicach centralnych poniżej 25% tras pokonywanych jest samochodem, to argumenty na rzecz ułatwień dla ruchu samochodowego nie będą miały podstaw.
Może dlatego taktycznie słusznie jest poczekać z szerszą dyskusją aż pojawią się wyniki...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz paź 22, 2015 23:34 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Rob. S. napisał(a):
Zamiast transparentności i konsultacji/partycypacji, tajne plany.

Żadne tajne plany. Kto chce, ten plany znai może do nich składać uwagi. Super Express i Fakt żadnych konstruktywnych uwag do projektu nie wniosą. A ZM i KDS ds. transportu od dłuższego czasu uczestniczy w opiniowaniu koncepcji zmian w centrum - z dobrym skutkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lis 14, 2015 16:14 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
m.pienkos napisał(a):
Zaprojektowanie potrwa 6-10 miesięcy.

Zmiany w SIWZ napisał(a):
SEKCJA ll: ZMIANY W OGŁOSZENIU
11.1) Tekst, który należy zmienić:

W ogłoszeniu jest: CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: okres w miesiącach: 8

W ogłoszeniu powinno być: CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach : 11


(http://zdm.waw.pl/uploads/przetargi/201 ... N_57_15_Ogłoszenie%20o%20zmianie%20ogłoszenia%20z%20dnia%2010.11.2015r..pdf)

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt gru 11, 2015 17:22 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50914.html

Cytuj:
Wrocławski magistrat coraz bardziej premiuje ruch pieszy. Nowe przejścia mają powstać na niezwykle ruchliwym rondzie Reagana, kolejne przy ul. Legnickiej i Grabiszyńskiej, już działają nowe pasy i światła na Świdnickiej. Przybywa naziemnych przejść dla pieszych, co oczywiście nie podoba się wielu kierowcom, bo spowalnia ruch aut. Władze Wrocławia konsekwentnie chcą jednak odchodzić od kładek i przejść podziemnych na rzecz pasów w poziomie jezdni.

Po latach protestów nareszcie widać zmiany

Nowe pasy powstają przy najbardziej ruchliwych ulicach, co spędza sen z powiek kierowcom. Piesi już korzystają z pasów, które łączą dwie części deptaka na ul. Świdnickiej przecięte wielopasmową ul. Kazimierza Wielkiego. To przejście od miesięcy wzbudza ogromne kontrowersje, bo powstało dokładnie nad (obecnie odnawianym) przejściem podziemnym. Dodatkowo kolejne pasy z sygnalizacją znajdują się raptem kilkaset metrów dalej. W tym wypadku obawy kierowców częściowo się spełniły, bo dwie sygnalizacje tak blisko siebie wpływają na płynność ruchu. Przepowiadanego Armagedonu jednak nie ma.

Za to na pewno będzie więcej kontrowersji, bo urzędnicy już planują budowę kolejnych świateł w innym newralgicznym punkcie. Nowe przejścia połączą plac Grunwaldzki z rondem Reagana. Na środku ronda znajduje się największy węzeł przesiadkowy w mieście. Do tej pory pasażerowie musieli korzystać z podziemnych tuneli, żeby dostać się do tramwajów i autobusów. To rozwiązanie od lat było krytykowane przez mieszkańców i ruchy miejskie. Urzędnicy w końcu posłuchali ich głosów. Od kilku tygodni światła na rondzie działają w takim trybie, jakby przejścia naziemne już istniały. Tak urzędnicy chcieli się upewnić, że ich wyznaczenie nie spowoduje dodatkowych korków.

Brak zgłoszenia utrudnień w ruchu ze strony MPK i ZDiUM oznacza, że nowe przejścia naziemne przy rondzie Reagana będą mogły powstać w trzech miejscach, łącząc wyspę centralną placu z dwoma mniejszymi wyspami: z przystankami tramwaju nr 1 oraz dzielącą przejścia w kierunku kampusu Politechniki. Trzecia zebra będzie prowadzić w
kierunku ulicy Szczytnickiej. Na wszystkich przejściach pojawi się sygnalizacja świetlna. Roboty chcemy zrealizować wiosną – mówi Tomasz Stefanicki, oficer pieszy Wrocławia.

Koniec z kładkami i przejściami podziemnymi

Wrocław jako pierwsze miasto w Polsce doczekało się urzędnika zajmującego się wyłącznie interesem pieszych. Już sam ten fakt wskazuje, w którym kierunku podąża polityka magistratu. Wygląda na to, że oficer w najbliższym czasie będzie miał co robić.

W planach urzędników są kolejne przejścia. – Priorytetem jest dla mnie integracja układu przystanków "Rynek", przy ul. Kazimierza Wielkiego. Dzisiaj piesi muszą się sporo nabiegać, by dojść na swój przystanek. To złe rozwiązanie, dlatego chcę, by nowe pasy połączyły perony przedzielone przez skrzyżowanie z ulicą Ruską – tłumaczy Tomasz Stefanicki.

Urzędnicy rozważają też pojawienie się pasów się pod kładkami dla pieszych przy bardzo ruchliwych ulicach: Grabiszyńskiej i Legnickiej, a także na Legnickiej przy ul. Młodych Techników - nad przejściem podziemnym. W tych miejscach konieczna również powstaną światła, dlatego te inwestycje zależą od stanu miejskiej kasy.

Zdenerwowani kierowcy pytają: Po co w ogóle wyznaczać nowe pasy w miejscach, gdzie są już przejścia podziemne lub kładki górą? Urzędnicy tłumaczą, że korzystanie z tuneli lub kładek jest czasochłonne i niewygodne, zwłaszcza dla rowerzystów, niepełnosprawnych czy osób starszych.

– Krytycy tych zmian często argumentują, że nowe światła spowodują spowolnienie ruchu. Tak nie będzie. Dzięki koordynacji z istniejącą sygnalizacją, kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej nie odczują zmian, ale piesi i rowerzyści – owszem. Władze Wrocławia będą konsekwentnie inwestować w przejścia naziemne. Zmiany będą wprowadzane stopniowo, ale na pewno z tego nie zrezygnujemy. To element polityki mobilności miasta – dodaje oficer pieszy.

We Wrocławiu przybywa również drobnych rozwiązań, jak wysepki czy wyniesione
przejścia dla pieszych. – Podniesione przejście powstało ostatnio przy Teatrze Lalek. To również wpływa na uspokojenie ruchu i poprawę bezpieczeństwa pieszych – mówi Tomasz Stefanicki.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn wrz 19, 2016 12:09 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1, ... a_Wyborcza

Wbrew obietnicom będzie przejść naziemnych na rondzie Dmowskiego.

Cytuj:
- To prawda, nic z tym nie robimy - potwierdza Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

ZDM przygotował dla byłego wiceprezydenta Wojciechowicza analizę. - Wynika z niej, że w żaden sensowny sposób nie da się urządzić przejść dla pieszych. Za dużo różnych kolizji. A pasy nie mogą być wąskie, bo ruch pieszych jest tu ogromny - przypomina Puchalski.

Należałoby kompleksowo przebudować bardzo rozległe i rozrzutnie zaprojektowane rondo w oszczędniejsze skrzyżowanie, co ostudziło zapał w mieście. Trzeba by zrobić sporo przekładek podziemnych rur i kabli.

Puchalski: - Przebudowa całego skrzyżowania kosztowałaby kilkanaście milionów złotych, zwłaszcza że to miejsce nie było tykane od lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr wrz 28, 2016 16:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
em c napisał(a):
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,20711411,warszawa-wyklety-pieszy-przy-rotundzie-komentarz.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Warszawa_Wyborcza

Wbrew obietnicom nie będzie przejść naziemnych na rondzie Dmowskiego.

Cytuj:
- To prawda, nic z tym nie robimy - potwierdza Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

ZDM przygotował dla byłego wiceprezydenta Wojciechowicza analizę. - Wynika z niej, że w żaden sensowny sposób nie da się urządzić przejść dla pieszych. Za dużo różnych kolizji. A pasy nie mogą być wąskie, bo ruch pieszych jest tu ogromny - przypomina Puchalski.

Należałoby kompleksowo przebudować bardzo rozległe i rozrzutnie zaprojektowane rondo w oszczędniejsze skrzyżowanie, co ostudziło zapał w mieście. Trzeba by zrobić sporo przekładek podziemnych rur i kabli.

Puchalski: - Przebudowa całego skrzyżowania kosztowałaby kilkanaście milionów złotych, zwłaszcza że to miejsce nie było tykane od lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL