Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lis 03, 2014 12:40 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Tym razem DDR po wschodniej stronie, odcinek +-Złota-Pańska. Termin, jak zwykle, na wczoraj: http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... ektow/JP2/

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 03, 2014 15:03 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Czy to rondo zawrotkowe ma sugerować że dalej na południe nie będzie kontynuacji?

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 03, 2014 17:26 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): N kwi 03, 2011 21:10
Posty: 199
Głównym zastosowaniem tego ogryzeczka będzie chyba umożliwienie nagrodzenia rowerzystów jadących JPII mandatem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 03, 2014 21:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Propozycja uwag:

Cytuj:
Uwaga ogólna

1. Wątpliwości budzi zaprojektowanie w centrum obszaru śródmiejskiego drogi dla rowerów wydzielonej z chodnika obok jezdni z czterema pasami ruchu (na sąsiednim odcinku – pięcioma). Jest to sprzeczne zarówno z zapisami dokumentów strategicznych dotyczących warunków ruchu pieszych, jak i samochodów w centrum miasta. Droga dla rowerów powinna zostać wyznaczona w miejscu obecnych miejsc parkingowych (między szpalerem drzew a jezdnią), które powinny zostać zamienione na równoległe i przeniesione na jezdnię.
Pozwoliłoby to na skuteczną separację chodnika i drogi dla rowerów, brak utrudnień w ruchu pieszym związanych ze zwężeniem chodnika, oraz poprawę widoczności między parkującymi a poruszającymi się jezdnią.

Uwagi szczegółowe

2. Zaopiniowanie projektu utrudnia brak informacji o szerokości chodnika. Szerokość „zmienna” nie jest adekwatną informacją. Dotyczy to zwłaszcza miejsc, gdzie chodnik zostaje zwężony do szerokości ok. połowy drogi dla rowerów, co z pewnością nie jest szerokością wystarczającą przy ulicy o przekroju ok. 50m w centrum miasta.
3. Przejścia dla pieszych i przejazdy przez ulice poprzeczne powinny zostać poprowadzone z zachowaniem ciągłości nawierzchni i niwelety.
4. Należy zrezygnować z budowy zawrotki dla rowerzystów na placu przed centrum handlowym. Nie pełni ona funkcji komunikacyjnej, znacząco pogarsza zaś jakość przestrzeni. Powinna za to zostać zapewniona możliwość wjazdu na drogę dla rowerów z jezdni.
Problem ten nie pojawia się w przypadku poprowadzenia drogi dla rowerów między drzewami a miejscami parkingowymi – wtenczas możliwy jest płynny wjazd na drogę dla rowerów (obecnie wygrodzoną powierzchnię wyłączoną z ruchu przy wysepce) z pasa do skrętu w ul. Złotą.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt lis 04, 2014 10:05 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Generalnie, skoro powstał przyzwoity ciąg wschód-zachód przez Śródmieście, będący ersatzem np. dla jazdy Alejami Jerozolimskimi, to dobrze, że powstają od niego "sięgacze" w obie strony - i to dwukierunkowe. Oczywiście do dyskusji jest, czy nie powinny kosztem miejsc parkingowych - zwłaszcza że w ZT ZAWSZE są wolne miejsca.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 14, 2014 7:23 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
G.Madrjas napisał(a):
Generalnie, skoro powstał przyzwoity ciąg wschód-zachód przez Śródmieście, będący ersatzem np. dla jazdy Alejami Jerozolimskimi, to dobrze, że powstają od niego "sięgacze" w obie strony - i to dwukierunkowe


Z punktu widzenia rowerzysty jadącego z Bemowa / Woli - owszem. Z punktu widzenia podróżujących N-S to JP2 staje się coraz większym koszmarkiem. Ten nowy sięgacz projektowany jest po przeciwnej stronie niż odcinek na północ od ronda ONZ. W połączeniu ze wcześniejszym sztukowaniem na 4 km od Złotej do Broniewskiego wychodzą 4 zmiany strony ulicy. Żeby chociaż od ronda ONZ do Babki DDR była obustronna...

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt lis 14, 2014 9:22 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pn cze 21, 2010 21:03
Posty: 277
Z punktu widzenia rowerzysty jadącego z północy do Złotych sytuacja się jednak poprawi; owszem, będzie musiał przekroczyć jezdnię, ale dzisiaj też musi - formalnie, żeby dojechać legalnie, musi jechać Emilii Plater i Złotą lub zawrócić na Rondzie Czterdziestolatka - co trudno nazwać manewrem bezpiecznym i wygodnym.

Z punktu widzenia rowerzysty jadącego dalej na południe - o ile nie zostanie wprowadzony zakaz na jezdni właściwiej - nie pogorszy się i będzie wciąż tak samo zła.

Naprawdę nie widzę, kto przez ten sięgacz STRACI.

_________________
Powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne stanowisko. Nie może być uznawana za oficjalne lub nieoficjalne stanowisko jednostki, organizacji bądź firmy z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn cze 22, 2015 12:17 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Sytuacja w pn-zach narozniku ronda ONZ:
https://www.facebook.com/PelnomocnikRow ... 0385608761

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt cze 21, 2016 18:06 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/jak-sie- ... my-projekt

ZDM napisał(a):
JAK SIĘ ZMIENI AL. JANA PAWŁA II? PREZENTUJEMY PROJEKT

Równe jezdnie, szerokie chodniki, nowe drogi dla rowerów i przejścia dla pieszych, więcej drzew i miejsc postojowych – tak w przyszłym roku zmieni się al. Jana Pawła II. Prezentujemy projekt zmian na tej ważnej alei w centrum.


Inwestycja obejmie odcinek al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego pomiędzy rondem ONZ a ul. Nowogrodzką. Choć to jedna z ważniejszych ulic w centrum miasta, tuż obok Dworca Centralnego, dziś jest ona skrajnie nieprzyjazna niemal dla wszystkich użytkowników. Na odcinku ponad kilometra nie ma żadnego przejścia dla pieszych, a chodniki są wąskie i zniszczone. Szeroka, miejscami mająca aż 10 pasów ruchu jezdnia też jest w fatalnym stanie. Brakuje dróg dla rowerów, ale też miejsc postojowych – kierowcy parkują gdzie popadnie, dewastując resztki zieleni ulicznej.

W przyszłym roku to się zmieni. Projekt przebudowy ulicy przygotowuje na zlecenie ZDM firma Polska Inżynieria. Podstawowym założeniem jest przekształcenie przestrzeni ulicy tak, aby odpowiadała potrzebom wszystkich jej użytkowników, bez szkody dla żadnej z grup. Co konkretnie się zmieni?

Dla pieszych – chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone do min. 3 m. Pojawią się nowe naziemne przejścia dla pieszych na rondzie Czterdziestolatka (przez północne i zachodnie ramię skrzyżowania oraz przez południową jezdnię Al. Jerozolimskich na wysokości Marriotta, a także przez ul. Chałubińskiego na osi Nowogrodzkiej). Zlikwidowane zostaną istniejące bariery architektoniczne (uskoki, krawężniki), pojawią się udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Przybędzie też ławek.

Dla rowerzystów – powstaną drogi dla rowerów o szerokości 3 m po obu stronach ulicy (po stronie wschodniej – od ronda ONZ do ul. Złotej, po zachodniej – od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej). Pojawi się także przejazd rowerowy w ciągu ul. Nowogrodzkiej, która może się stać rowerową alternatywą dla Al. Jerozolimskich. Na całej ulicy przybędzie stojaków dla rowerów.

Dla kierowców – przekrój jezdni zostanie ujednolicony do 3 pasów ruchu w każdym kierunku. Nie wpłynie to na warunki ruchu: zlikwidowane zostaną pasy, które obecnie są praktycznie nieużywane (np. do jazdy na wprost przez rondo, co dubluje możliwość jazdy estakadami). W zamian powstaną dodatkowe miejsca postojowe w zatokach po obu stronach ulicy – łącznie 66 (więcej niż obecnie). Jezdnia na całym odcinku zyska nową, równą nawierzchnię.

Spotkanie informacyjne i prezentacja projektu: 29 czerwca, godz. 18.00, w siedzibie ZDM, ul. Chmielna 120, sala 401.

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr cze 22, 2016 17:02 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2820
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Moje pierwsze przemyślenia:

Przejście po stronie wschodniej można wyznaczyć, normalizując przekrój jezdni analogicznie do lepszego wariantu po stronie zachodniej (3 zamiast 4 pasów na rondzie). Nadal nie będzie dojścia do przystanku w kierunku zachodnim, ale przynajmniej będzie przejście przez całe ramię skrzyżowania. W praktyce na chodnik jest jeszcze 1,5m - po przycięciu 3,5-metrowych pasów na rondzie.

Obrazek

Wylot na północ można ograniczyć do jednego pasa, a dalszy jego ciąg zagospodarować na przesunięcie miejsc parkingowych i zatokę. Dzięki temu robi się miejsce na DDR do Dworca Centralnego, i możliwość przejazdu na drugą stronę JP2. MSZ, obie te relacje są bardziej istotne od Złotych Tarasów, na których obsłudze koncentruje się aktualny projekt.

Obrazek

Przy Rondzie ONZ brakuje miejsca na kumulację pieszych po południowej stronie. Luźne bazgroły poniżej, ale najsensowniej byłoby chyba jednak ograniczyć wylot do dwóch pasów (zamienić pas prosto-lewo na rondzie na tylko-lewo), ew. przyciąć trochę wyniesiony zieleniec na południe od przejścia.

Obrazek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL