Jakby ktoś nie wiedział, jakie działania uznaje za kluczowe samorząd województwa mazowieckiego w celu poprawy BRD:
https://mrbrd.mazovia.pl/images/dokumen ... 4-2020.pdfCytuj:
Działania w obszarze infrastruktury (drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne) - głównym celem priorytetu jest realizacja działań dot. usprawnienia powiązań komunikacyjnych poprzez rozwój infrastruktury drogowej o znaczeniu regionalnym. Projekty realizowane w ramach tego działania będą miały na celu przezwyciężenie cech peryferyjności regionu (województwa mazowieckiego) poprzez poprawę stanu sieci powiązań drogowych.
Priorytetowo, stosowane będą następujące typy działań:
- roboty budowlane i modernizacja dróg wojewódzkich (w tym mostów, wiaduktów, tuneli, obwodnic i innych obiektów inżynierskich w ciągach tych dróg) wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Realizowane projekty będą dotyczyć głównych powiązań krajowych i regionalnych, w celu uzyskania poprawy dostępności komunikacyjnej województwa,
- roboty budowlane i modernizacja sieci dróg i ulic miejskich w miastach (drogi krajowe, wojewódzkie, powiatowe i gminne), z wyłączeniem dróg wewnętrznych wraz z niezbędnymi obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą drogową,
- przy projektowaniu nowych dróg, wprowadzenie strefy bezpieczeństwa 6 m z każdej strony,
- dla osiągnięcia zakładanego celu w ramach działania, jako infrastruktura towarzysząca,
realizowane będą elementy dotyczące poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, inteligentnych systemów transportowych,ochrony środowiska, turystyki i społeczeństwa informacyjnego,
- upowszechnianie i wdrażanie drogowych środków ochrony uczestników ruchu w szczególności pieszych i rowerzystów (infrastruktura dla pieszych i rowerzystów; organizacja ruchu uwzględniająca potrzeby rowerzystów),
- wdrażanie infrastrukturalnych środków uspokajania ruchu (wspierających zarządzanie prędkością),
- wprowadzanie bezpiecznych barier,
- dążenie do „zdjęcia” z dróg tzw. niechronionych uczestników ruchu drogowego poprzez separację ruchu (ogrodzenia, balustrady, bariery drogowe),
- podejmowanie działań mających na celu modernizację istniejących dróg poprzez dostosowanie ich parametrów do obowiązujących norm technicznych,
- działania inżynieryjne w ramach prowadzonych inwestycji i remontów w zakresie wynikających z dokumentacji budowlanej, w tym z projektu organizacji ruchu zatwierdzonego przez organ zarządzający ruchem, obejmującą m.in.; oddzielenie ruchu pieszego i rowerzystów od ruchu kołowego poprzez budowę chodników i ścieżek rowerowych lokalizowanych w pasach dróg,
- działania zmierzające do wprowadzenia audytu BRD przy nowoprojektowanych drogach,
- poprawa jakości oznakowania przez stosowanie grubowarstwowego oznakowania poziomego, aktywnego oznakowania przejść dla pieszych i oznakowania pionowego z folii pryzmatycznej odblaskowo-fluorescencyjnej,
- stosowanie środków planistycznych przez budowę dróg zbiorczych dla obsługi ruchu lokalnego, budowę obwodnic, ograniczenie bezpośredniej dostępności do dróg wojewódzkich itp.,
- dążenie do uzyskania założonych celów w szczególności zmniejszenia liczby i skutków
wypadków spowodowanych mankamentami infrastruktury drogowej, szczególnie wypadków z pieszymi i rowerzystami,
- montaż luster drogowych w miejscach szczególnie niebezpiecznych, ze względu na ograniczoną widoczność dla kierujących pojazdami t.j. skrzyżowaniach i łukach dróg,
- eliminacja wypadnięcia z drogi poprzez przestrzeganie budowy łuków poziomych i pionowych o promieniach normatywnych,
- eliminacja zderzeń bocznych i tylnych poprzez zwiększenie ilości pasów prowadzących w jednym kierunku."
_________________
Pozostanie po nas
..............|
................Włóczykije euta smutna legenda,
.-....__...|
.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.że wciąż nas uczono
...........|_________________________________
uczyć się na błędach.
..........(Włodzimierz Ścisłowski)