Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 6:41 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Krzysztof1234 napisał(a):
Mam jeszcze jeden projekt dla okolic skrzyżowania Żaryna i Boboli. Tam cały chodnik przy przejściu zajmuje drzewo. Myślę, że mimo wszystko ludzie są ważniejsi (w godzinach szczytu z tramwaju do biurowców na Żaryna walą tłumy). Projekt zakładałby wycięcie tego drzewa, położenie chodnika i kompensacyjne nasadzenia w pobliżu.


Trochę jednak szkoda, to jedno z ostatnich drzew po tej stronie Wołoskiej. A obok masz trzy pasy ruchu kompletnie na gwizdek, bo chwilę wcześniej wykształcają się z jednego.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 11:28 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt sie 02, 2013 9:12
Posty: 93
Krzysztof1234 napisał(a):
Mam jeszcze jeden projekt dla okolic skrzyżowania Żaryna i Boboli. Tam cały chodnik przy przejściu zajmuje drzewo. Myślę, że mimo wszystko ludzie są ważniejsi (w godzinach szczytu z tramwaju do biurowców na Żaryna walą tłumy). Projekt zakładałby wycięcie tego drzewa, położenie chodnika i kompensacyjne nasadzenia w pobliżu.
Takie coś ma szansę przejść weryfikację?

Obrazek

Obrazek

To nie drzewo jest przeszkodą, ale zbyt szeroka jezdnia. Nie licz na poparcie ze strony rowerzystów z Mokotowa.
Po cmentarzu żołnierzy radzieckich możesz sobie jeździć jak chcesz. Są setki ważniejszych zmian do zrobienia na Mokotowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 22:43 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): Śr lut 11, 2015 19:30
Posty: 7
@olek

Co do jezdni się zgadzam, co do drzewa -tylko trochę szkoda. Jego dni i tak są policzone, połowa korony jest uschnięta. Zaproponowane rozwiązanie byłoby najtańsze (szacuję na 5000).

Dla własnej przyjemności rozrysowałem jakby to mogło wyglądać z zachowaniem drzewa. Obie propozycje szacowane na 100 000, przestawianie sygnalizatorów policzyłem jak za ustawienie latarni. Uwagi mile widziane.

Wersja 1 - wzrasta przepustowość dla skręcajacych z Boboli w lewo w z obu kierunków.
Żaryna tylko prawoskręt.
Obrazek
Obrazek
Wersja 2 - miejsca parkingowe
spada przepustowość w kierunku służewca.
Obrazek
Obrazek

@draco
Na forum samochodowym napisaliby zupełnie odwrotnie ;] Nie jesteś wszystkimi rowerzystami z Mokotowa (w szczególności mną ;)). Niezgłaszanie projektu tylko ze strachu przed małym poparciem wypacza ideę BP.

Co do cmentarza:
Dziękuję za pozwolenie;] Znaki zakazują, więc ani ja, ani nikt nie może.
Co jest ważniejsze to rzecz subiektywna. Pisanie o mglistych "setkach" jest bezwartościowe. Online widzę 2 projekty w tym obszarze. Nie wiem czy będzie 5, które będą moim zdaniem ważniejsze i zgłaszanie tego będzie nie w moim interesie. Znasz jakieś ciekawe? O konkretach chętnie zawsze i wszędzie.

W ogóle przemyślałem ten projekt i jeśli w ogóle go zgłoszę to wywalam zaproponowane ddry stamtąd. To jest akurat taki park, gdzie ruch rowerowy powinien biec po alejkach. Tylko odbudowa chodników, cenię to na 200 000zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz lut 12, 2015 23:44 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Cz cze 05, 2014 10:47
Posty: 178
Krzysztof1234 napisał(a):
@olek

Co do jezdni się zgadzam, co do drzewa -tylko trochę szkoda. Jego dni i tak są policzone, połowa korony jest uschnięta. Zaproponowane rozwiązanie byłoby najtańsze (szacuję na 5000).

Mimo wszystko zgłaszanie takiego projektu na Mokotowie, gdzie kłopoty z blokującymi chodniki samochodami są wręcz legendarne jest trochę przesadą. Ja na GSV widzę, rzut beretem (na Rakowieckiej) totalny sajgon parkingowy, który można byłoby ogarnąć (jeśli to obecnie nie jest zrobione, nie wiem nie byłem w tej okolicy dawno).

Z resztą od razu nasuwa się na myśl następny odcinek cyklu "kontrapas hardcore" :wink:

draco: Jakie projekty zgłaszacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So lut 14, 2015 23:18 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lip 30, 2010 22:42
Posty: 360
Lokalizacja: Ochota
Krzysztof1234 napisał(a):
Początkowo nie myślałem o proponowaniu czegokolwiek dla tego odcinka w celu minimalizacji kosztów, wg mnie funkcjonuje w miarę dobrze, gdyby jeszcze popracować nad ciągłością nawierzchni to by było ok - stąd ta wymiana nawierzchni. Wyjątkiem jest miejsce, gdzie ddr przeskakuje na północną stronę chodnika i skręca dwukrotnie pod kątem prostym - do wyprostowania.
Przy wymianie nawierzchni koszty poprowadzenia od nowa bliżej Batorego rzeczywiście takie same. Mimo to i tak skłaniałbym się ku takiemu przebiegowi ze względu na odcinek C. Myślę, że opędzenie jak najdłuższym wspólnym odcinkiem relacji ŻW - Kładka i ŻW - Zielona Gęś jest lepsze niż budowanie blisko siebie dwóch prawie równoległych dróg (żW - kładka obok głównej alejki), zwłaszcza zwn odśnieżanie. Różnica w odległości dla ŻW - kładka moja vs Twoja to 1,5km vs 1,3km, ŻW-ZG moja vs Twoja - różnica wg google poniżej 100 m, 1,3 km. Odcinek C też elegancko łączy Rondo Jazdy z Wołoską.
W zachodnim odcinku w Twoim wariancie i tak trzeba by było uciec gdzieś daleko od głównej alejki z drogą ZW -kładka, bo nie ma tam miejsca, optymalnie chyba Rokitnicką dokąd by się dało.To akurat dobre, bo by było odśnieżone na tym odcinku. Miejsce przy końcu Rokitnickiej, na północ od jeziorka najruchliwsze miejsce na Polu, zakładałem, że lepiej przeciągnąć rowery z daleka, od południa jeziorka. Inaczej gdzieś tam wypadałoby skrzyżowanie NS, WE i jeszcze główna alejka, tak tylko NS i alejka.
Bo co do tego, że na głównej alejce nie powinno być rowerów ani nie powinno się stamtąd odcinać ddr jak przy Jeffsie to się oczywiście zgadzamy ? ;)


Moim zdaniem obie trasy są potrzebne bo pole mokotowskie to miejsce gdzie jest największy ruch rowerowy w Warszawie. Dodatkowo obsługują zupełnie różne kierunki jazdy: głowna aleja to ruch do centrum, a ddr na przedłużeniu batorego to ruch na mokotów. Oczywiście do ustalenia jak powinny iść - kluczowe dla mnie jest pytanie czy pełnomocnik doprowadzi do wyznaczenia przejazdów rowerowych przy niepodległosci/trasie czy nie.

Krzysztof1234 napisał(a):
Jeszcze nie złożyłem, na razie wisi jako kopia robocza. Mozna wycofać po weryfikacji? Gdyby uwalono jakieś inne projekty, aby była rezerwa?


Pasuje bardzo. Dogadamy potem dokładnie jak robimy i co wycofujemy, już po tych preselekcjach.

Krzysztof1234 napisał(a):
Tak w ogóle to ten projekt dla Raszyńskiej jest w dechę, wczoraj byłem nim zachwycony od pierwszego momentu. Martwi mnie tylko to, że Pełnomocnik indagowany dlaczego ten odcinek jest nieujęty w planach do 2020 nic nie odpowiedział.


Cieszę się bo się mocno w niego zaangażowałem :). Pewnie wtedy jeszcze nie planowali tego kawałka co mają robić na wiosnę na Raszyńskiej. No i trzeba pas zabrać, a to w warszawskich warunkach narusza dogmat św. przepustowości wyznawany w ZDM i biurze IR.

Krzysztof1234 napisał(a):
m.pienkos napisał(a):
Skrzyżowanie Banacha x Żwirki będzie przebudowywane w 2015 r. przez ZDM. Ew. uwagi co do czasów sygnalizacji można do nich przesyłać (albo do Inżyniera Ruchu)


8-) super


Ja bym się raczej martwił. Na ogół ustawienie sygnalizacji po remoncie jest dużo gorsze niż przed nią. Nasze szpece od drogownictwa wykorzystają każdą okazję, żeby dowalić swoje ulubione żółte przyciski i zabrać automatyczne włączanie zielonego światła niezmotoryzowanym. Efekt będzie taki, że dojedziesz do skrzyżowania i będzie czerwone się świecić mimo, że obok samochody będą miały zielone. Ale musi cię wykryć kamera/musisz nacisnąć przycisk i poczekać dopiero na kolejna fazę, żeby dostać zielone. Obecnie dzięki temu, że są stałoczasowe programy sygnalizacja zapala się z automatu tak pieszym i rowerzystom jak i kierowcom.

Btw. ten skrót przed park żołnierzy radzieckich bardzo fajny. Zwłaszcza jak pełnomocnik zrobi żwirki.

_________________
"A ja myślę, że całe zło tego świata bierze się z myślenia. Zwłaszcza w wykonaniu ludzi całkiem ku temu nie mających predyspozycji." - A. Sapkowski


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lut 23, 2015 19:15 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Śr paź 23, 2013 10:27
Posty: 186
Jeszcze chyba nie wszystkie projekty są w systemie, ale na razie doliczyłem się 111 projektów dotyczących infrastruktury rowerowej na łączną kwotę ponad 28 mln zł. Nie liczyłem projektów zakładających uspokojenie ruchu i strefy tempo 30.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 20, 2015 7:15 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Taką zabawkę znalazłem, jakby ktoś jeszcze chciał uzupełnić swój projekt o przekroje:

http://www.streetmix.net/

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 21, 2015 10:01 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Ze względu na powtarzające się pytania na spotkaniach dyskusyjnych w 3 dzielnicach przygotowałem pakiecik przykładów i opracowań na temat kontraruchu rowerowego:

https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/u ... 100330.pdf

Jakby ktoś chciał wykorzystać, to proszę się częstować. Mogę też udostępnić źródłowe .odp.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 23, 2015 9:59 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Śr cze 01, 2011 9:45
Posty: 681
Na jakiej ulicy jest "pas dwukierunkowy"?

EDIT: Chyba znalazlem . Chodzi o Sowią. w takim razie liczba kontrapasów powinna być co najmniej 10. W grudniu dostałem taką listę :
Orszady
Kapucyńska
Mokotowska
Nowowiejska
Sójki
Dynasy
Imbirowa
Oboźna

To 8. We Włochach są jeszcze dwa : przy wiadukcie nad torami linii Radomskiej i przy AJ 200.
Czy dopuszczenie rowerów "pod prąd" bez kontarapasa jest tylko przy BW1920?


Poczęstowałem się pdf w swoim projekcie. Dzieki!!!

_________________
Rowerowe mądrości http://rowerozofia.blox.pl/html
Rondo Zesłańców Syberyjskich dla piszych i rowerzystów https://www.facebook.com/RowerZnosSchodami
Rowerowy Ursus https://www.facebook.com/RowerowyUrsus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn mar 23, 2015 18:36 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Nie przyszło mi do głowy, żeby liczyć Oboźną i Dynasy oddzielnie. Inwentaryzację przeprowadzałem bez użycia mikroskopu ;-) A poza tym Dynasy formalnie nie jest ulicą jednokierunkową - nigdzie nie ma znaku D-3, mieszkańcy mogą od chałupy wrócić samochodem na dół do Topiel.

Nawiasem pisząc ulica dwukierunkowa z zakazem wjazdu z jednej strony to jest kolejna furtka formalna dla kontraruchu (tak, wiem że nie lubisz tego określenia) rowerowego, którą warszawskie urzędy mogłyby wykorzystać, gdyby tylko chciały. Niemcy czasem tak robią, jeśli szerokość pozwala, a celem zakazu wjazdu jest raczej wyeliminowanie tranzytu niż usprawnienie ruchu.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 196 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL