G.Madrjas napisał(a):
Światowida.
Macie na myśli ten odcinek Traktu Nadwiślańskiego między TMP a Światowida? Bo na samym Światowida to jednak jezdnia była wcześniej niż tramwaj. A trzy obiekty zamiast jednego to już mieliśmy np. na moście Północnym i tramwaj ruszył 10 miesięcy po samochodach.
BTW, miałem ostatnio okazję obejrzeć estakadę tramwajową w Płaszowie, która łamie sporo warszawskich niedasię:
- budowa linii tramwajowej bez prospektu Lenina dla samochodów;
- do tego na odcinku, na którym między alternatywnymi trasami dostępnymi dla samochodów jest 7 km (ponad 2x więcej niż między Gdańskim a Grota, więcej niż między Targową a Marsa);
- przejście dla pieszych na wiadukcie przez torowisko + zejścia z wiaduktu na perony - komplet przesiadek obsłużony.
W zasadzie wygodne przesiadki na kolej na Warszawa Praga to jedyne potencjalne uzasadnienie całej tej trasy. Sam kursuję dość regularnie między Pragą a Żoliborzem i nie widzę, co właściwie most Krasińskiego mógłby ułatwić.