Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn sty 09, 2012 20:00 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): So sty 06, 2007 13:58
Posty: 447
Lokalizacja: grochów
Te przy narodowym nie wykryły mnie po zmroku, może to coś podpowie (:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 09, 2012 20:14 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
legalnycyklista napisał(a):
Te przy narodowym nie wykryły mnie po zmroku, może to coś podpowie (:

A miałeś włączone światełka? :wink:

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 10, 2012 14:19 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): So kwi 02, 2011 6:41
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa - Grochów, parter bez windy
Kamery nie działają ani na ultradźwięki, ani na podczerwień.
Na podczerwień reagują czujniki ruchu.
Kamera operuje w zakresie światła widzialnego.
Oprogramowanie wykrywające zmiany w obserwowanym obrazie dawno
przestało być czymś abstrakcyjnym.
Każda firma ochroniarska używająca monitoringu takie coś posiada.
Widziałem kiedyś u ciecia (znaczy ochroniarza) w Ząbkach pilnującego
raptem 3 budynków mieszkalnych monitor z podziałem ekranu na ileś tam kamer.
Wystarczyło kliknąć myszą w tą część ekranu gdzie na tle obrazu pojawiała się
czerwona ramka oznaczająca ruch i na drugim monitorze wyświetlał się obraz
z konkretnej kamery. Żadna rewelacja.
Myślę, że kamery na skrzyżowaniu mają dokładnie to samo. Znaczy zamiast
generować czerwoną ramkę na obrazie dają sygnał do sterownika.
Po ciemaku kamery ślepną znacznie bardziej niż ludzie.
Ludzkie oko ma zdolność do akomodacji, a matryce światłoczułe nie.
Zresztą spróbuj zrobić w nocy zdjęcie bez flesza.
Masz problem? to świeć lampką przednią po kamerze - zaraz Cię wykryje.

_________________
Grzegorz
-----------------------------------
Trolejbus jest cichy i ekologiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 13, 2012 22:26 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
No i dostałem odpowiedź z Piastowa w ostatnim dniu dwumiesięcznego terminu. Ale jeszcze gorsza jest sama treść:
Cytuj:
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pana maila w sprawie braku detekcji rowerów na skrzyżowaniu ul. H. Sienkiewicza i E. Orzeszkowej w Piastowie uprzejmie informuję, że projekt przebudowy ul. H. Sienkiewicza wraz z budową sygnalizacji świetlnej opracowywany był w roku 2008. Realizacja zadania rozpoczęła się w roku 2009, a zakończyła 28 lipca 2010 roku i została wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Nowelizacja ustawy – Prawo o ruchu drogowym, klasyfikująca rower jako pojazd weszła w życie w dniu 21 maja 2011 roku. Wprowadzona zmiana ustawy wymaga również zmiany przepisów wykonawczych, w tym dotyczących rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych oraz w sprawie warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych. Zmiany te jak dotąd nie zostały wprowadzone.
Zmiana organizacji ruchu poprzez przeprogramowanie sygnalizacji i montaż dodatkowych detektorów dla rowerów wiąże się z wydatkowaniem dodatkowych środków finansowych, co ze względu na zmiany ustawy w trakcie trwania roku budżetowego, nie było ujęte w budżecie Miasta na rok 2011 jak również ze względu na ograniczone środki inwestycyjne nie zostało również ujęte w budżecie na rok 2012.

Ręce opadają :cry:
Czy rzeczywiście rower jest pojazdem dopiero od 21 maja 2011r.?

EDIT: Bzdura! Znalazłem PoRD z 1997, a tam:
Cytuj:
Dz. I, Art. 2,
47) rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem;

Oj, nieładnie nieładnie :cry:

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sty 13, 2012 23:10 
Offline
Admin

Dołączył(a): Pt gru 29, 2006 10:44
Posty: 2036
Lokalizacja: Bielany, Żoliborz, Praga Północ
Piwoslaw napisał(a):
EDIT: Bzdura! Znalazłem PoRD z 1997, a tam:
Dz. I, Art. 2,
47) rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem;


To jest tekst jednolity, uwzględniający nowelizację z 2011 r.

Tekst oryginalny z 1997 r. można znaleźć np. tutaj:
http://g.ekspert.infor.pl/p/_dane/akty_ ... 98/602.pdf

Co do meritum nic to nie zmienia, bo rower był pojazdem od zawsze. Tylko wcześniej nie miał ograniczenia szerokości i nie miał dopuszczonego napędu wspomagającego.

Daj jakieś szczegóły (data, sygnatura, kto się podpisał), bo myślę że warto uwiecznić tę złotą myśl na stronie ku przestrodze.

_________________
pozdrawiam, olek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 14, 2012 8:08 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
olek napisał(a):
Daj jakieś szczegóły (data, sygnatura, kto się podpisał), bo myślę że warto uwiecznić tę złotą myśl na stronie ku przestrodze.

Odpowiedź dostałem mejlem i nie ma sygnatury - czy powinna być na pismach elektronicznych? Data otrzymania to 13.01.2012, czyli równo 60 dni po wysłaniu pierwszego pisma. W międzyczasie (18.12.2011) przypomniałem o 30-dniowym terminie KPA, ale w odpowiedzi nie było informacji iż jest to sprawa szczególnie trudna. Podpisał się Michał Ciesielski z Gospodarki Komunalnej (gospkom<at>piastow.pl).
Poza tym nie zauważyłem, by w nagłówku była informacja o wysłaniu kopii do ZM mimo, że w moim piśmie było do wiadomości. Czy mógłby ktoś sprawdzić, czy tego pisma nie ma w skrzynce ZM?

W odpowiedzi, którą wyślę za kilka dni, zamierzam:
  1. Poprosić o sygnaturę tego pisma, o powinna była się znaleźć.
  2. Poprosić o przestrzeganie terminów z KPA w przyszłości, w szczególności jeśli sprawa miałaby zająć dłużej niż 30 dni o aby o tym informowali, a także opisali na czym trudność polega.
  3. Wysyłanie kopii do wszystkich zainteresowanych, również do wiadomości.
  4. Zauważyć iż rower jest pojazdem od co najmniej 1997r, a późniejsze zmiany PoRD tego nie zniosły, więc stwierdzenia w odpowiedzi urzędu o tym, że w latach 2008-2011 projekt i inwestycja były zgodne z obowiązującym prawem, są nieprawdziwe.
  5. Zauważyć, że aby sytuację naprawić wcale nie można się zasłaniać już uchwalonym budżetem i brakiem środków na zakup dodatkowych kamer - w swoim pierwszym piśmie podsunąłem rozwiązanie, które jest bardzo tanie i nie wymaga przetargów:
    Cytuj:
    Alternatywą wobec zastosowania detekcji automatycznej jest niestosowanie detekcji, czyli cykl stało czasowy.
  6. Czy coś jeszcze?

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 14, 2012 9:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 04, 2007 19:48
Posty: 2821
Lokalizacja: Ochota / Ursynów
Piwoslaw napisał(a):
Odpowiedź dostałem mejlem i nie ma sygnatury - czy powinna być na pismach elektronicznych?


W przypadku, gdy odp. wysłano z oficjalnego adresu e-mail i możesz podać nie tylko datę, ale i godzinę i minutę jej wysłania, jak też podpisała się konkretna osoba, sygnatura staje się w dużej mierze zbędna.

Cytuj:
[*]Zauważyć, że aby sytuację naprawić wcale nie można się zasłaniać już uchwalonym budżetem i


Zwłaszcza jeżeli faktycznie inwestycję wykonano niezgodnie z prawem. Nie wiem, czego konkretnie dotyczyło pismo, ale przytoczone w odp. rozporządzenie również jasno stanowi, że rowery muszą być objęte automatyczną detekcją.

Pozdrawiam,
Maciek

_________________
Pozostanie po nas..............|................Włóczykije eu
ta smutna legenda,.-....__...|.......Przejrzyj, polub, podsubskrybuj RSS.
że wciąż nas uczono...........|_________________________________
uczyć się na błędach...........(Włodzimierz Ścisłowski)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So sty 14, 2012 9:56 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Pn lut 12, 2007 22:27
Posty: 1062
Lokalizacja: Legionowo
Załącznik nr 3 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach określa, iż urządzenia detekcyjne dla pojazdów wbudowane w nawierzchnię powinny zapewniać regulacje czułości w zakresie od pojedynczych obiektów o niewielkich rozmiarach (np. rowerów) do pojazdów samochodowych.

_________________
http://www.legionowo.masa.waw.pl
http://www.bialoleka.masa.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn sty 16, 2012 15:10 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Wysłane!
Cytuj:
Szanowni Państwo,

Dotyczy: Odpowiedzi Urzędu z dnia 13 stycznia 2012r. na moje pisma z dni: 14 listopada 2011r. i 18 grudnia 2011r., nt. niewykrywania rowerów przez detekcję na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza i Orzeszkowej w Piastowie.

Z przykrością stwierdzam, iż odpowiedź na moje pismo ws. sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza i Orzeszkowej w Piastowie (otrzymana drogą elektroniczną 13 stycznia 2012r., cytowana na końcu) opiera się na nieprawdzie:

1. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym z dnia 21 maja 2011r. owszem definiuje rower jako pojazd, ale taka doefinicja pojawiła się dużo wcześniej. Dla przykładu, już w PoRD z 20 czerwca 1997r. (http://isap.sejm.gov.pl/Download;jsessi ... 602&type=2) w art 2. pkt. 47 stwierdzono, iż rower to "pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem."
W załączniku 3 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/03 ... zal3_3.pdf) podano w pkt. 3.1, że w sygnalizacji z detekcją "sygnał wytwarzany jest automatycznie w przypadku pojazdów".
Par. 2 pkt. 4 tego rozporządzenia (http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/2181.htm) określa koniec okresu dostosowawczego dla tego rozporządzenia: "Sygnały drogowe nadawane
przez sygnalizatory niespełniające warunków określonych niniejszym rozporządzeniem, umieszczone na drogach przed dniem jego wejścia w życie, zostaną zastąpione sygnalizatorami spełniającymi warunki niniejszego rozporządzenia w terminie do dnia 31 grudnia 2008 r."
Wobec powyższego stwierdzenie w odpowiedzi Urzędu z dnia 13 stycznia 2012r., że "Realizacja zadania rozpoczęła się w roku 2009, a zakończyła 28 lipca 2010 roku i została wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawy Prawo o ruchu drogowym" jest nieprawdą, gdyż już w chwili rozpoczęcia budowy sygnalizacja (a właściwie jej sposób działania) była nielegalna.

2. Wnioskuję ponownie o możliwie najszybsze dostosowanie sygnalizacji do wymogów obowiązującego prawa. Pragnę zauważyć, że do tego nie są potrzebne dodatkowe inwestycje, na które brakuje środków w bieżącym budżecie (jak stwierdzono w odpowiedzi Urzędu), wystarczy jedynie przełączyć działanie sygnalizacji w tryb stałoczasowy bez detekcji, co
podpowiadałem w swoim pierwszym piśmie. O ile mi wiadomo, większość sygnalizacji akomodacyjnych ma możliwość przełączenia w każdej chwili na cykl stałoczasowy, np. w razie awarii któregoś z urządzeń detekcyjnych. W takim trybie sygnalizacja może działać aż do czasu naprawy lub wymiany urządzeń.

3. O ile jest to możliwe, proszę o opisanie na jakiej zasadzie działa detekcja na tym skrzyżowaniu (pętla indukcyjna w jezdni, czujnik podczerwieni, ultradźwiękowy czujnik ruchu, rozpoznawanie obrazu wideo, itp.).

4. Proszę o wysyłanie kopii odpowiedzi do wszystkich zainteresowanych. W swoim piśmie zaznaczyłem, że odpowiedź jest do wiadomości organizacji Zielone Mazowsze, lecz z moich danych wynika, że organizacja nie otrzymała kopii odpowiedzi.

5. Prywatnie od siebie jeszcze raz powtórzę prośbę o szybkie dostosowanie sygnalizacji do obowiązującego prawa. Pogoda o tej porze roku sprawia, iż długie czekanie na nadjechanie samochodu, który uruchomiłby zielony sygnał, jest bardzo uciążliwe.

Proszę o odpowiedź drogą elektroniczną, zgodnie z art. 39 §1 KPA (w razie potrzeby otrzymania potwierdzenia odbioru, proszę o zaznaczenie tego w e-mailu) lub pocztą zwykłą, bez potwierdzenia odbioru.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N mar 04, 2012 20:15 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt lut 19, 2010 14:05
Posty: 694
Lokalizacja: Warszawa, daleko za Wawrem
Po odczekaniu 1,5 miesiąca na odpowiedź na moje powyższe pismo wysłałem do burmistrza Piastowa skargę na opieszałość urzędu i na drugi dzień odpowiedź już była:
Cytuj:
Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana maila w sprawie braku detekcji rowerów na skrzyżowaniu ul. H. Sienkiewicza i E. Orzeszkowej w Piastowie oraz w nawiązaniu do naszej wcześniejszej odpowiedzi, uprzejmie wyjaśniam co następuje:

Projekt przebudowy ulicy Sienkiewicza obejmował również swoim zakresem budowę sygnalizacji świetlnej. Projekt budowlany wraz z organizacją ruchu został wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami co swoim podpisem poświadczył projektant. Ponadto zarówno projekt jak i organizacja ruchu przeszedł pozytywnie drogę formalną do uzyskania pozwolenia na budowę. Gdyby, w którymkolwiek z etapów stwierdzono jego niezgodność z obowiązującymi przepisami projekt zostałby skierowany do poprawki. Sytuacja taka nie miała miejsca.

Jednocześnie wyjaśniam, że zgodnie z ze wskazanym przez Pana §2 pkt. 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach mówi o konieczności wymiany sygnalizatorów, które nie spełniają warunków zawartych w Rozporządzeniu. Zgodnie z definicją "sygnalizatora" jest to zestaw urządzeń optyczno elektrycznych lub optyczno-elektronicznych (komór sygnałowych) służących do nadawania sygnałów przeznaczonych dla uczestników ruchu. Z definicji tej jak również z zapisu w/w paragrafu nie wynika, że zmiany mają objąć sygnalizację świetlną, która to stanowi zestaw urządzeń służących do sterowania ruchem, obejmujący: urządzenie sterujące (sterownik), urządzenia wykonawcze (sygnalizatory wraz z konstrukcjami wsporczymi i instalacją kablową) oraz urządzenia detekcyjne (detektory, przyciski), informacyjne (wyświetlacze prędkości), transmisji danych (modemy , linie kablowe, radiowe, urządzenia nadawczo-odbiorcze) i pomocnicze (ekrany kontrastowe, sygnalizatory akustyczne i wibracyjne dla pieszych itp.).

Zwróciliśmy się do projektanta sygnalizacji jak również do konserwatora o przekazanie informacji z czego może wynikać może brak właściwej detekcji rowerów. Do chwili obecnej nie otrzymaliśmy stosownej informacji, a więc nie można stwierdzić na chwilę obecną czy sygnalizacja uległa awarii, czy zostały zamontowane niewłaściwe urządzenia lub wymagają one regulacji. Sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Sienkiewicza i Orzeszkowej jest sygnalizacją akomodacyjną z detekcją video. Sygnał zielony na stałe nadawany jest dla pojazdów i pieszych poruszających się ulica Sienkiewicza. Zmiana cyklu na stałoczasowy byłaby możliwa gdyby sygnalizacja uległa awarii, co na chwilę obecną nie jest potwierdzone. Po otrzymaniu informacji od projektanta jak i konserwatora poinformujemy Pana o możliwościach rozwiązania problemu.

Jednocześnie pragnę wyjaśnić, że stroną w sprawie jest Pan, natomiast żadna z organizacji, do których kierował Pan swoją korespondencję, do chwili obecnej nie zgłosiła chęci uczestniczenia w poruszonej przez Pana sprawie tak więc nie mieliśmy podstaw do skierowania udzielonej Panu odpowiedzi do tych organizacji.

Ręce opadają :cry:
Jeśli macie pomysł na to co odpisać, to pomóżcie proszę.

Moje spostrzeżenia na szybko:
Cytuj:
Projekt budowlany wraz z organizacją ruchu został wykonany zgodnie z obowiązującymi przepisami co swoim podpisem poświadczył projektant. Ponadto zarówno projekt jak i organizacja ruchu przeszedł pozytywnie drogę formalną do uzyskania pozwolenia na budowę. Gdyby, w którymkolwiek z etapów stwierdzono jego niezgodność z obowiązującymi przepisami projekt zostałby skierowany do poprawki. Sytuacja taka nie miała miejsca.

To, że projektant poświadczył swoim podpisem, uzyskano pozwolenie na budowę i nie stwierdzono niezgodności z obowiązującym prawem nie gwarantuje, że tak jest w rzeczywistości. Po prostu WTEDY tego nie zauważono, być może dlatego że nikt nie badał tego pod kątem dostosowania do pojazdów innych niż samochody.

Cytuj:
Jednocześnie wyjaśniam, że zgodnie z ze wskazanym przez Pana §2 pkt. 4 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych [...]

To jest tak na prawdę nie na temat, bo §2 pkt. 4 Rozporządzenia mówi o okresie dostosowawczym dla sygnalizacji wybudowanej przed jego wejściem w życie, co nastąpiło w 2003 r. Ponieważ skrzyżowanie zostało przebudowane w latach 2009-2011 (czyli po roku 2003!), więc powinno od razu spełniać wymogi Rozporządzenia, bez dostosowywania.

Cytuj:
Zmiana cyklu na stałoczasowy byłaby możliwa gdyby sygnalizacja uległa awarii, co na chwilę obecną nie jest potwierdzone.

Jeśli sygnalizacja została zaprogramowana tak by nie wykrywała pojazdów niesamochodowych, to pod tym względem nie uległa awarii. Jednak jeśli wyznacznikiem braku awarii jest nie tylko działanie zgodne z programem, lecz również z obowiązującym prawem, to sygnalizacja jak najbardziej działa nieprawidłowo.

_________________
Ważne jest dokąd zmierzamy, a nie jak szybko.

"... we humans tend to screw up everything that's good enough as it is...or everything that we're attracted to, we love to go and defile it." - Chris Cornell


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL