olek napisał(a):
Co ma do tego pobieranie wody? Żeby zrobić coś takiego jak w broszurce, trzeba IMHO jednak skuć asfalt, z wszystkimi tego przepisowymi konsekwencjami (sprawdzić, czy pod spodem nie ma rur, kabli itp.). Na 10 cm ziemi drzewko raczej jednak nie urośnie. To ciekawy pomysł, ale wolałbym żeby został zgłoszony jako oddzielny projekt, najlepiej gdzie indziej, gdzie nie ma kontrowersji czy w ogóle zabudować. Jak już zostanie przećwiczone w praktyce, to potem kolejne zabudowy można robić podobnie.
W sumie nie muszą być drzewka, może jakaś trawa i kwiaty (albo kaktusy
), choć pewnie masz rację z problemami technicznymi.
olek napisał(a):
Zrobiłem jeszcze drugą wersję, z jednym wspólnym przystankiem autobusowym (połączenie przystanków w kierunku Nowego Światu i Książęcej). W sumie jest tu ok. 50 autobusów w godzinie szczytu, więc powinny się zmieścić.
Większy rysunek:
http://wrzutnia.zm.org.pl/pub/projekty/ ... yzy-w2.jpgW tej wersji można tej wydzielić z jedni dwukierunkową DDR po wschodniej stronie placu, trzeba by tylko przełożyć ten pas do krawędzi przy wlocie Książęcej.
Zarówno w jednej jak i w drugiej wersji można by też w sumie całkowicie zamknąć jezdnię wzdłuż północnej pierzei placu i zrobić dwukierunkową jezdnię w przedłużeniu Brackiej, ale nie jestem przekonany że ma to sens już teraz.
Może nie trzeba zamykać północnej jezdni, ale widzę, że brakuje sensownie rozwiązanego dojazdu rowerem do ulicy Brackiej od południa. Jednak rower to nie samochód i pewnie ludzie będą jeździć jakoś na skróty.
Najlepiej byłoby aby było połączenie i z Al. Ujazdowskich i Wiejskiej/Prusa. Jest to uzasadnione jeśli się założy, że prędzej czy później będzie można Wiejską jechać rowerem na północ.
Przejazd można byłoby zrobić wykorzystując którąś z zawrotek na południe od kościoła, bo na zachodniej jezdni są tylko dwa pasy i chyba dałoby się zrobić wymagane miejsca na akumulację.
Na jezdni na przedłużeniu Brackiej w sumie jest chyba wystarczająco miejsca na kontrapas, ale wymagałoby to trochę zmiany obszarów wyłączonych/zabudowanych.
Skrzyżowania Żurawia/Bracka i Wiejska/plac koło pomnika nie mają sygnalizacji, spokojnie tam można byłoby narysować pasy rowerowe na jezdni przez skrzyżowanie.
Mógłby też powstać kontrapas koło pomnika na południu, łączący Prusa/Wiejską z nowym pasem na północ.
Poza tym trochę słabo wygląda kwestia jazdy z kontrapasa na Mokotowskiej w stronę Nowego Światu, czy jazdy Prusa-Hoża, ale chyba tu się nie da za wiele zrobić.