m.pienkos napisał(a):
Patrząc po istniejącej jezdni, to by wymagało przebudowy kanalizacji deszczowej...
Niby czemu? Jakaś obsesja z tą przebudową odwodnienia, uniwersalny "niedasię" do spławiania petentów (ostatnio Targowa). A w praktyce nie rusza się odwodnienia nawet przy kompleksowych remontach (Elektoralna), tylko dokłada wyspę z pozostawieniem spływu wody przy krawężniku.
Od lat znane są technologię wygradzania DDR z jezdni "z przerwami". Na ostatniej wizycie studyjnej we Francji zarówno pracownicy ZTM jak i BDiK komisyjnie mierzyli, obwąchiwali i opukiwali co najmniej jeden taki przypadek:
https://www.google.pl/maps/search/most+ ... 2uDRlg!2e0Według mnie jest dokładnie odwrotnie, to budowa wydzielonej ścieżki na trawniku może powodować konieczność zmian w odwodnieniu (większa powierzchnia zabetonowana, mniej do wsiąkania). Ale w tym konkretnym przypadku to trawnika jest jeszcze sporo, a jezdnię (patrząc po StreetView, na żywo tam dawno nie byłem) chyba większy sens miałoby zagospodarowanie przewymiarowanej jezdni na pasy postojowe.