Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz kwi 17, 2014 9:41 
Offline
Bywalec

Dołączył(a): Pt cze 14, 2013 7:25
Posty: 30
W praktyce migające diody to bubel. Nierzadko migają gdy w pobliżu przejścia nie ma żadnego pieszego albo, co gorsze, nie migają gdy ktoś faktycznie się zbliża. Wywalanie w pieniędzy błoto.

Cytuj:
Upewnić pieszego, że włączony system ostrzegawczy jest widoczny dla niego jak
i dla nadjeżdżających z obu stron pojazdów dając pieszemu poczucie, że jego obecność
na przejściu jest zauważona przez wszystkich uczestników ruchu.


Niby migające światełko upewnia mnie, że kierowca np. nie esemesuje i patrzy uważnie na drogę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 17, 2014 18:23 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Jest osobny wątek na ten temat:
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=2587
i tam odpowiem na ostatni post.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz kwi 17, 2014 22:23 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Ja takie świecidełka widziałem na prezentacji pewnego Fina. Chodziło o to, żeby, gdy pada śnieg i jest ciemno w zasadzie przez całą dobę, ułatwić zobaczenie przejścia kierowcom. Nie twierdził, że to voodoo dobre na wszystko.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt sie 22, 2014 7:08 
Offline
Stały Bywalec

Dołączył(a): Pt lis 18, 2011 13:25
Posty: 164
Boskie
http://wiadomosci.gazeta.pl/raczkowski/ ... #BoxSlotMT


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So wrz 27, 2014 16:43 
Offline
Sympatyk

Dołączył(a): Śr lip 23, 2014 11:47
Posty: 22
Mam taką propozycję. Może warto zrobić stronę informującą gdzie aktualnie odbywają się polowania na pieszych. Coś w tym stylu (tylko aktywniejsze i niekoniecznie na facebooku - sam nie jestem facebookowy):
https://www.facebook.com/events/111376505713397/
https://maps.google.pl/maps/ms?ie=UTF8& ... dg=feature

Dzisiaj dwa piesze patrole policji chodziły przez dłuższy czas na Grójeckiej między placem Zawiszy (też popularne miejsce ich polowań), a placem Narutowicza - każdy po swojej stronie. Widziałem wypisywanie mandatów. Potem przechodząc na zielonym przez Grójecką skręcający samochód przejechał tuż przed moim nosem; Gdy poszedłem do policjantów (30 metrów od zdarzenia) to oczywiście sytuacji nie widzieli i powiedzieli że nie są samochodem więc nie dogonią sprawcy wykroczenia, ale że mogę iść z tym na komisariat. Po czym czekałem razem z nimi na przejściu dla pieszych przez Niemcewicza i jeden z nich już chciał wlepiać mandat przechodzącemu przez Spiską. Dopiero drugi wytłumaczył mu że światła są tylko dla przejścia przez Niemcewicza. Ręce opadają...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 03, 2014 9:07 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): N paź 18, 2009 19:39
Posty: 416
Polowanie na pieszych odbywa się od rana na Targowej :)
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,ogromny-korek-na-dojezdzie-do-targowej-al-solidarnosci-spralizowana,144627.html

Cytuj:
Wraz z otwarciem ulicy Targowej kierowcy stanęli w gigantycznym korku w al. Solidarności od strony Marek w kierunku centrum. – To co tu się dzieje, to istna gehenna. Ruch jest sparaliżowany - relacjonuje w piątek rano reporter tvnwarszawa.pl.

- Nowa organizacja ruchu jest bardzo źle przemyślana. Korek w al. Solidarności jest po horyzont- dodaje.
"Przecinają sobie drogę"

Jak opisuje reporter, w al. Solidarności około 50 metrów przed skrzyżowaniem z ulicą Targową ustawiono sygnalizację świetlną z priorytetem dla autobusów. W tym miejscu skrajnie prawym pasem jest buspas, a środkowy i lewy służą kierowcom indywidualnym.

Za światłami sytuacja się zmienia. Z trzech pasów robią się cztery. Buspas staje się pasem dla kierowców służący do jazdy na wprost i skrętu w prawo w ulicę Targową, a pas środkowy, dotychczas służący dla samochodów, staje się buspasem, z którego autobusy mogą pojechać na wprost i w lewo w ulicę Targową.

– W praktyce oznacza to, że autobusy i samochody muszą przeciąć sobie drogę - dodaje Marcinczak.

Jak mówi, pomóc autobusom miała ustawiona przed skrzyżowaniem al. Solidarności i ul. Targowej sygnalizacja. – Jest jednak źle zaprogramowana. Gdy autobusy mają zielone światło, to dojeżdżając do skrzyżowania na placu Wileńskim zatrzymują się na czerwonym świetle- wyjaśnia reporter.
Opóźnione autobusy

Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego starają się pomóc kierowcom w przejeździe przez skrzyżowanie. - Puszczają autobusy i samochody na czerwonym świetle - dodaje Marcinczak.

Jak dodaje reporter, na miejscu są policjanci, ale nie pomagają kierowcom. - Zajęci są pilnowaniem pieszych, żeby nie przechodzili przez ulice Targową w niedozwolonym miejscu - zaznacza reporter.

Poprosiliśmy o komentarz ratusz. - Na razie wiem tylko tyle, że są jakieś problemy z autobusami - odpowiedział Tomasz Kunert z biura prasowego ratusza. I dodał, że niedługo przekaże więcej informacji.

Jak poinformował dopiero po godz. 8.30 Zarząd Transportu Miejskiego, w związku z utrudnionym przejazdem w al. Solidarności (przed pl. Wileńskim) występują opóźnienia w kursowaniu linii 120, 135, 160, 162, 190, 460, 512, 517, 527, 718, 738 i 805, jadących w kierunku zachodnim.


A całość jest dowodem na to jak nowe, szerokie drogi wzbudzają ruch i generują nowe, szerokie korki.
Tego niestety już reporter TVN-u nie dostrzega, co mnie zresztą nie dziwi jak słucham kiedy na określenie sytuacji używa na wizji określeń typu "maaassssakra"

A tak poza tematem, to za każdym razem kiedy widzę taki materiał, cieszę się, że nie mam w domu telewizji :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt paź 28, 2014 11:01 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 47456.html
Obrazek
Cytuj:
LUDZIE PRZESIADAJĄ SIE Z POCIĄGU DO KOMUNIKACJI
"Pieszy korek" w al. Solidarności.
Nie mieszczą się na przejściu

Czy pieszy może utknąć w... korku? Okazuje się, że tak. Doskonałym przykładem jest rejon Dworca Wileńskiego, gdzie ludzie tłoczą się na przejściach dla pieszych w drodze na przystanki. Pasażerów jest tylu, że nie mieszczą się na chodniku i blokują ulicę.
Zdjęcie obrazujące taką sytuację w sieci umieścił jeden z pieszych. U niektórych wywołało to rozbawienie. - Gdyby każdy pieszy zabierał ze sobą choćby ze 2-3 osoby, korki na pasach byłyby dużo mniejsze. Ale oczywiście każdy sam na piechotę zasuwa – drwił jeden z nich.
Inny dodawał: - No może wreszcie piesi i inne lewactwo zrozumie, jak się męczymy i zgodzi się na usunięcie chodników na rzecz pasów samochodowych.

To pasażerowie pociągów
Reporter tvnwarszawa.pl we wtorek rano sprawdził, jak wygląda sytuacja. – Co kilkanaście minut na stację podjeżdża pociąg. Wtedy bardzo dużo osób z Dworca Wileńskiego chce przedostać się do przystanków w rejonie cerkwi – opisuje Tomasz Zieliński.
Jak dodaje, pasażerowie najpierw przechodzą przez aleję Solidarności w kierunku budynku PKP i później przechodzą przez Targową, w kierunku cerkwi, a potem do przystanków komunikacji miejskiej. Pieszych jest naprawdę dużo, nie mieszczą się na chodniku czy wysepce między jezdniami. Trochę miejsca pieszym zabiera też ogrodzenie nowo powstałych wejść drugiej linii metra.
- Ludzie po prostu ustawiają się na jezdni i czekają aż tłum ruszy – opowiada reporter. I dodaje, że "pieszy korek" rozładowuje się po jednej zmianie świateł.

Czy w projekcie nie było czasem 6-metrowych przejść? Bo teraz mają po 4, co dla tamtejszych potoków ludzkich jest bez sensu...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr paź 29, 2014 14:51 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Sa-ju ... omosc.html
Cytuj:
Wraz z końcem sierpnia wprowadzony został obowiązek noszenia odblasków przez pieszych poruszających się po zmroku poza terenem zabudowanym. Nowe przepisy nie określiły kwot mandatów, które można otrzymać za brak takich elementów. Tę kwestię zweryfikowało jednak życie. Mundurowi zaczęli egzekwować przepisy i już wiadomo, jakie kary można otrzymać za swoje zaniedbanie. Pierwsza poważna fala takich kar nastąpi w dzień Wszystkich Świętych. Policjanci nie będą stosować taryfy ulgowej wobec odwiedzających nocą cmentarze zlokalizowane poza terenem zabudowanym.

Zamiast łapać piratów, zrobią sobie Halloween...

Cytuj:
Sto złotych będzie musiał wysupłać dziewiętnastolatek, który nie tylko był ubrany od stóp do głów na czarno, ale też poruszał się nieprawidłową stroną jezdni.

Aha. I kolor ubrania też będą brali pod uwagę? Tego chyba nie ma w ustawie...

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 31, 2014 0:11 
Offline
Zielony Oszołom

Dołączył(a): Pt kwi 04, 2008 11:21
Posty: 416
Lokalizacja: Laski - Warszawa
Z tegoż artykułu:
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Sa-ju ... omosc.html
Cytuj:
Szczególny nacisk na posiadanie odblasków mundurowi kłaść będą jednak jesienią i zimą. To wówczas dochodzi do największej liczby wypadków z udziałem pieszych.

Próbowałem znaleźć statystyki wyróżniające same wypadki z udziałem pieszych w kolejnych miesiącach, ale raportach policji i KRBRD jest zmieszane tak, że niewiele z tego nie wynika. Nie ma wątpliwości, że:
1. najmniej wypadków jest zimą, najwięcej latem,
2. wielokrotnie więcej jest wypadków w pełnym świetle dnia, niż od zmroku do świtu.
A jednak w czwartym kwartale roku jest wyraźny wzrost wypadków, w których za sprawcę zostali uznani piesi. W pierwszym kwartale, z równie wczesnym zmrokiem i najbardziej zimowym, ich liczba jest podobna, jak przez całą wiosnę i lato. Podejrzewam taką przyczynę: rozkład wypadków w ciągu dony jest pochodną natężenia ruchu, więc od października do kwietnia jest znaczący odsetek ofiar po zmroku, ale od stycznia do marca wypadków w ogóle jest mniej, więc przy równym udziale procentowym daje to mniejszą liczbę winnych i "winnych" pieszych. Policja i sądy łatwo wierzą w tezę, że po zmroku pieszy był zupełnie niewidoczny, za dnia trudniej kierowcy wymyślić podobna wersję. Sądzę, że po wprowadzeniu obowiązkowych odblasków zjawisko to jeszcze się zaostrzy: liczba pieszych uznanych za winnych tego, że zostali okaleczeni lub zabici, jeszcze znacznie wzrośnie. Nałożą się tu dwa efekty: po pierwsze, łatwiej będzie zrzucić winę na pieszego, szczególnie w razie wypadku śmiertelnego, po drugie nowy przepis zachęci do mniej ostrożnej jazdy i ogólna liczba wypadków też może pójść w górę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 31, 2014 8:59 
Offline
Oberspammer

Dołączył(a): Cz sty 17, 2008 21:55
Posty: 2010
Lokalizacja: Śródmieście, trzecie piętro
Co roku występuje wyraźny wzrost liczby wypadków z udziałem pieszych w II poł. grudnia -- jest to tendencja ogólnoeuropejska, ze Szwajcarią włącznie.

Jest to prawdopodobnie efekt świątecznych zakupów -- obywatele pchają się masowo samochodami do sklepów, inni zaś, nie mogąc znaleźć miejsca na parkingach, parkują dalej i idą do/z sklepów, w tym czasie kierowcy, skoncentrowani na wypatrywaniu wolnego miejsca, poświęcają mniej uwagi drodze, do tego dochodzą czynniki rozpraszające w postaci żony, teściowej i dzieci...

W zasadzie temat wart starannego zbadania pod względem struktury sprawców/ofiar i miejsc zdarzeń.

Oczywiście nasza waaadza ma tendencję do znajdowania rozwiązań równie prostych, co nie mających styku z rzeczywistością.

_________________
We made it idiotproof. They grow better idiots.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL