Hej,
to mój pierwszy post, ale parę ludzi mnie tu zna - Michał H. z FRW.
Jeśli chodzi o Pragę, chciałbym aby powstał jeden rowerowo-pieszy projekt zmian organizacji ruchu na Pradze (będący kontynuacją projektów z tego roku) składany razem z PSM i Wami.
Projekt nie powinien zakładać budowy dróg, tylko być zmianą organizacji ruchu.
Poniżej zamieszczam Wam maila, którego wysłałem do PSM:
Mianowicie, w którymś temacie na FB PSM była dyskusja o całkowitej reorganizacji ruchu na Pradze, głównie związanej z parkowaniem na chodnikach i poprawą bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
I taki projekt sugeruje zgłosić do BP.
Idee projektu:
- nic nie budujemy (ewentualnie myszki miki i wyniesione skrzyżowania, ale to nie jest konieczne)
- zaczynamy od maks, jak będzie za drogo ograniczamy, ale to później
- mam nadzieje, że da radę się zmieścić w 1-1,5 mln zł
- nie ruszać ulic z tegorocznego BP, Targowej i Solidarności
- pasy rowerowe wymalować tylko tam gdzie to na prawdę konieczne (Wileńska/Radzymińska), na reszcie preferować uspakajanie ruchu
- oddać chodniki pieszym przenosząc samochody na zasadzie zmian ulic dwukierunkowych na jednokierunkowe, starając się tworzyć miejsca parkingowe
- dopuścić na nowych ulicach ruch rowerowy pod prąd, bądź wymalować kontrapasy, gdzie jezdnie są szerokie
- poprawić bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych
- utworzyć taką siatkę ulic, aby minimalizować tranzyt, jednocześnie utrudniając jazdę samochodem po Pradze
- przy okazji stworzyć strefę tempo-30 w zasadzie na całej Pradze, poza paroma największymi ulicami (wymaga wyniesienia przynajmniej paru skrzyżowań)
- preferować 'uszy Myszki Miki', a nie słupki
Zrobiłem analizę większości ulic na Pradze, pod kątem ucywilizowania parkowania (przeniesienia parkowania) jednocześnie dopuszczając na ulicach jazdę pod prąd, bądź wyrysowując kontrapasy. Zostało jeszcze raptem parę ulic do przeanalizowania.
Niestety tak jak pisałem na FB, ulice jednokierunkowe są bardziej niebezpieczne od dwukierunkowych (ludzie jeżdżą szybciej), więc koniecznie przydałoby się przynajmniej parę skrzyżowań wynieść.
Koszt:
Dużo zależy od tego jaki będzie ostateczny kształt tego co osiągniemy oraz tego, jak duźy będzie budźet partycypacyjny.
Tutaj jest moja analiza (aczkolwiek niekompletna, trzeba uzupełnić o parę ulic i przemyśleć skrzyżowania do wyniesienia)
https://docs.google.com/document/d/12tp ... format=docWersja do edycji:
https://docs.google.com/document/d/12tp ... cslist_apiCzekam na Wasze opinie, zacząłem robić podobną analizę dla Śródmieścia. Jeśli trzeba proszę o przeniesienie do ososbnego tematu.